Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Klip: Trailer

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek

ČESKÁ OTÁZKA

Shushika:

Předtím jsem Ti nepoděkoval za příspěvek, tak to teď napravuju.

Samozřejmě, že trendy tady jsou a za řeč stojí. Pro Tebe (ale i celou redakci) by třeba mělo být zajímavý, jak se tu konečně začíná smělými pokusy odpovídat na volání po "žánrovejch prvcích" (a myslím, že zrovna moviezone je v tomhle hodně hlasitá) a třeba Ondrušova VENDETA, nebo Hřebejkova NEVINNOST (až teda na posledních 15min., o kterých by to ale bylo na samostatnou delší debatu), jsou podle mě pro současnej českej film opravdovou výhrou (protože zvládaj euro-atlantickej filmařskej standard a přitom žánrový prvky lámou "po česku", což mi přijde jako jedinej způsob, jak to tady dělat).
A myslím, že např. sledovat Hřebejkovu tvorbu - i se všema propadama - je vlastně stejně vzrušující a zábavný jako koukat na zahraniční "filmařské auteury". Jen si to člověk nesmí z principu zprotivovat, nebýt předpojatej.

A uvidíš, že až spoustu z těch dneska pro Tebe "nekoukatelnejch" věcí oprýskne čas (a odfukne z nich nánosy očekávání a dobovýho kontextu), budeš se na ně koukat podobně, jako dneska sleduješ ty "klasiky". Každá generace si o sobě vždycky myslí, že bude ta poslední... a přitom zatím žádná poslední nebyla8)!

Co se týče toho, proč třeba filmy ze šedesátek mají obecně "lepší"(= asi literárnější, vystavěnější???) scenáře: přečti si čtivě podanej rozbor počátku normalizace v čs. filmu, KINEMATOGRAFIE ZAPOMĚNÍ, a bude Ti jasný, že to jak se v tý době ošetřovala výroba, ale i literární preprodukce (námět/synopse/povídka/scénář/dramaturgie...) je opravdu na hony vzdáleno současnosti, kdy se s tím málokdo nějak zásadně maže (není čas = nejsou peníze, nejsou poradci, kteří by měli rozhled a tvůrce jen neplácali po zádech…8)).

Dokonalá ukázka toho, jak dobrý a různorodý filmy dokáže česká kinematografie produkovat byla například sezóna (zejména druhý pololetí) 2009: mj. NORMAL, PROTEKTOR, NEDODRŽENÝ SLIB, JÁNOŠÍK, TŘI SEZÓNY V PEKLE, ZOUFALCI, KAWASAKIHO RŮŽE, DVOJKA... kolik přinejmenším "pozoru hodných" filmů bys ročně ještě chtěl.
I když, samozřejmě, tohle byl zrovna ročník kam doběhly filmy, který zažily výrazný navýšení dotace do fondu, ale to je jiný příběh, který sem nebudu plést, protože peníze opravdu nejsou všechno - podstatnější je "mentální niveau tý který země" a to máš sám – tím, že veřejně působíš na svoje čtenáře - taky trochu na svědomí8) .
240606
Shushika: Předtím jsem Ti nepoděkoval za příspěvek, tak to teď napravuju. Samozřejmě, že trendy tady jsou a za řeč stojí. Pro Tebe (ale i celou redakci) by třeba mělo být zajímavý, jak se tu konečně začíná smělými pokusy odpovídat na volání po "žánrovejch prvcích" (a myslím, že zrovna moviezone je v tomhle hodně hlasitá) a třeba Ondrušova VENDETA, nebo Hřebejkova NEVINNOST (až teda na posledních 15min., o kterých by to ale bylo na samostatnou delší debatu), jsou podle mě pro současnej českej film opravdovou výhrou (protože zvládaj euro-atlantickej filmařskej standard a přitom žánrový prvky lámou "po česku", což mi přijde jako jedinej způsob, jak to tady dělat). A myslím, že např. sledovat Hřebejkovu tvorbu - i se všema propadama - je vlastně stejně vzrušující a zábavný jako koukat na zahraniční "filmařské auteury". Jen si to člověk nesmí z principu zprotivovat, nebýt předpojatej. A uvidíš, že až spoustu z těch dneska pro Tebe "nekoukatelnejch" věcí oprýskne čas (a odfukne z nich nánosy očekávání a dobovýho kontextu), budeš se na ně koukat podobně, jako dneska sleduješ ty "klasiky". Každá generace si o sobě vždycky myslí, že bude ta poslední... a přitom zatím žádná poslední nebyla*8)*! Co se týče toho, proč třeba filmy ze šedesátek mají obecně "lepší"(= asi literárnější, vystavěnější???) scenáře: přečti si čtivě podanej rozbor počátku normalizace v čs. filmu, KINEMATOGRAFIE ZAPOMĚNÍ, a bude Ti jasný, že to jak se v tý době ošetřovala výroba, ale i literární preprodukce (námět/synopse/povídka/scénář/dramaturgie...) je opravdu na hony vzdáleno současnosti, kdy se s tím málokdo nějak zásadně maže (není čas = nejsou peníze, nejsou poradci, kteří by měli rozhled a tvůrce jen neplácali po zádech…*8)*). Dokonalá ukázka toho, jak dobrý a různorodý filmy dokáže česká kinematografie produkovat byla například sezóna (zejména druhý pololetí) 2009: mj. NORMAL, PROTEKTOR, NEDODRŽENÝ SLIB, JÁNOŠÍK, TŘI SEZÓNY V PEKLE, ZOUFALCI, KAWASAKIHO RŮŽE, DVOJKA... kolik přinejmenším "pozoru hodných" filmů bys ročně ještě chtěl. I když, samozřejmě, tohle byl zrovna ročník kam doběhly filmy, který zažily výrazný navýšení dotace do fondu, ale to je jiný příběh, který sem nebudu plést, protože peníze opravdu nejsou všechno - podstatnější je "mentální niveau tý který země" a to máš sám – tím, že veřejně působíš na svoje čtenáře - taky trochu na svědomí*8)* .
ČESKÁ OTÁZKA
0 0
reagovat

YT a FB x stránkám

KARLOS:

Dík i Tobě za hodnotnej příspěvek.

S tím, že kontext a prezentace kampaní je tady opět "chudej" nic nenaděláme. Bohužel, narozdíl od jiných - v tomhle "pokročilejších" zemí - tady po Tobě nikdo nechce nějakej kompaktní BALÍČEK - tzn. vyrob nám stránky, udělej na ně dostatek kvalitního obrazovýho materiálu (fotky, plakáty, loga, ale i rozhovory s tvůrci, fof...), šiř po internetu nějakej virál (ať je kolem toho virvál8)), vypouštěj pozvolna proma, teasery, trailery a všechno to propojme do kompaktního audio-vizuálního balení, který bude natolik specifický, že si ho každej hned s tím filmem spojí. U nás se všechno (a to teď mluvím i o potenciálních HITECH - s jedním z nich mám teď poměrně čerstvou zkušenost) štrekuje po kouskách ve stylu "TEN DĚLÁ, TO A TA ZAS TOHLE A VŠICHNI DOHROMADY OBČAS MAJ POCIT, ŽE NĚCO, CO SE MĚLO UDĚLAT, UDĚLAL UŽ NĚKDO JINEJ (takže to třeba už jenom z tohohle banálního důvodu není - často v tom ani nehrajou roli peníze!).
A stránky filmu tu už každej "rozumnej" producent opravdu považuje za zbytečnej luxus - důvod zní: na facebooku je to zadara a dozví se to víc lidí! 8)

+

Ano, ruchový trailery mám taky rád... Ale opět, prosadit v našem rybníčku "odvážnější koncepci" (osobně na tom ale vlastně nic zas tak výjimečnýho nevidím - jen to není úplná zvyklost), je takřka nemožný (jak kvůli "mentálním blokům", tak i kvůli "složitější logistice výroby").

Jo a, já ty věci nestříhám, jsem asi jedinej "režisér kampaní" v týhle republice.;) Myslím, že častý problém (zejména dramaturgický) českejch kampaní je, že je dělá jen jeden člověk - střihač, který, i kdyby byl sebelepší, nemá odstup/nadhled + při tý rychlosti s jakou se často zdejší upoutávky zpracovávaj, ani pořádnej bič, který by ho nutil držet koncepci (a třeba právě šetřit materiálem a energií do finiše). Ono navíc opravdu platí, že víc hlav víc ví (jen se to s počtem hlav nesmí přehánět – moc hlav, ví zas příliš mnoho) Trailery pojímám jako takový "mentální filmařský mikroetudy" a jedinou nevýhodu to má v tom, že se dělím o žold.:D
240603
KARLOS: Dík i Tobě za hodnotnej příspěvek. S tím, že kontext a prezentace kampaní je tady opět "chudej" nic nenaděláme. Bohužel, narozdíl od jiných - v tomhle "pokročilejších" zemí - tady po Tobě nikdo nechce nějakej kompaktní BALÍČEK - tzn. vyrob nám stránky, udělej na ně dostatek kvalitního obrazovýho materiálu (fotky, plakáty, loga, ale i rozhovory s tvůrci, fof...), šiř po internetu nějakej virál (ať je kolem toho virvál*8)*), vypouštěj pozvolna proma, teasery, trailery a všechno to propojme do kompaktního audio-vizuálního balení, který bude natolik specifický, že si ho každej hned s tím filmem spojí. U nás se všechno (a to teď mluvím i o potenciálních HITECH - s jedním z nich mám teď poměrně čerstvou zkušenost) štrekuje po kouskách ve stylu "TEN DĚLÁ, TO A TA ZAS TOHLE A VŠICHNI DOHROMADY OBČAS MAJ POCIT, ŽE NĚCO, CO SE MĚLO UDĚLAT, UDĚLAL UŽ NĚKDO JINEJ (takže to třeba už jenom z tohohle banálního důvodu není - často v tom ani nehrajou roli peníze!). A stránky filmu tu už každej "rozumnej" producent opravdu považuje za zbytečnej luxus - důvod zní: na facebooku je to zadara a dozví se to víc lidí! *8)* + Ano, ruchový trailery mám taky rád... Ale opět, prosadit v našem rybníčku "odvážnější koncepci" (osobně na tom ale vlastně nic zas tak výjimečnýho nevidím - jen to není úplná zvyklost), je takřka nemožný (jak kvůli "mentálním blokům", tak i kvůli "složitější logistice výroby"). Jo a, já ty věci nestříhám, jsem asi jedinej "režisér kampaní" v týhle republice.*;)* Myslím, že častý problém (zejména dramaturgický) českejch kampaní je, že je dělá jen jeden člověk - střihač, který, i kdyby byl sebelepší, nemá odstup/nadhled + při tý rychlosti s jakou se často zdejší upoutávky zpracovávaj, ani pořádnej bič, který by ho nutil držet koncepci (a třeba právě šetřit materiálem a energií do finiše). Ono navíc opravdu platí, že víc hlav víc ví (jen se to s počtem hlav nesmí přehánět – moc hlav, ví zas příliš mnoho) Trailery pojímám jako takový "mentální filmařský mikroetudy" a jedinou nevýhodu to má v tom, že se dělím o žold.*:D*
YT a FB x stránkám
0 0
reagovat
EGOD: Ne, to opravdu nedávám. Když čtu recenze (či hodnocení na csfd), nemám pocit, že o něco zásadního přicházím. Do sledování SOUČASNÝCH trendů českých filmů (jsou nějaké? stojí vůbec za řeč?), natož nakoukávání nepodarků se mi nechce. Představa pobytu na Finále Plzeň mě vyloženě děsí … ačkoliv s místními filmaři bych si o podmínkách vzniku a jejich tvůrčích záměrech pokecal docela rád. Myslím, že jsem vlastně dost vstřícnej divák a uspokojit mé vnitřní filmové dítě není zase až tak složité…ale už i mého syna Jáchyma buď něco baví nebo nebaví Raději látám mezery vzdělání starými českými – a teď i slovenskými filmy. A řeknu ti: scénáře byly v globále rozhodně lepší (ačkoliv v podání dialogů slyším Národní divadlo, každopádně vnímám to dobově) a obrazově rozhodně hutnější. Postavy byly tesané z mnohem hrubějšího dřeva, dneska mi splývají… Nejsem za každou cenu staromilec ani snob, ale současné české filmy by mě musely zasahovat vlastní silou, abych jim podléhal. Bez ohledu, jestli by šlo o komerci nebo art. S jedním ani druhým nemám jinak problém. Pro mě pokračuje určitý typ Sametové kocoviny, a je jedno, jestli v daný rok vzniknou jeden nebo dva koukatelné filmy (vždyť ani na tom slavném Českém lvu nemá kolikrát co soutěžit). V globále nevidím žádný velký posun k lepšímu, byť uznávám, že řemeslně jsme někde jinde než před deseti lety a výkony některých střihačů nebo kameramanů mi přijdou skvělé.
240595
EGOD: Ne, to opravdu nedávám. Když čtu recenze (či hodnocení na csfd), nemám pocit, že o něco zásadního přicházím. Do sledování SOUČASNÝCH trendů českých filmů (jsou nějaké? stojí vůbec za řeč?), natož nakoukávání nepodarků se mi nechce. Představa pobytu na Finále Plzeň mě vyloženě děsí … ačkoliv s místními filmaři bych si o podmínkách vzniku a jejich tvůrčích záměrech pokecal docela rád. Myslím, že jsem vlastně dost vstřícnej divák a uspokojit mé vnitřní filmové dítě není zase až tak složité…ale už i mého syna Jáchyma buď něco baví nebo nebaví Raději látám mezery vzdělání starými českými – a teď i slovenskými filmy. A řeknu ti: scénáře byly v globále rozhodně lepší (ačkoliv v podání dialogů slyším Národní divadlo, každopádně vnímám to dobově) a obrazově rozhodně hutnější. Postavy byly tesané z mnohem hrubějšího dřeva, dneska mi splývají… Nejsem za každou cenu staromilec ani snob, ale současné české filmy by mě musely zasahovat vlastní silou, abych jim podléhal. Bez ohledu, jestli by šlo o komerci nebo art. S jedním ani druhým nemám jinak problém. Pro mě pokračuje určitý typ Sametové kocoviny, a je jedno, jestli v daný rok vzniknou jeden nebo dva koukatelné filmy (vždyť ani na tom slavném Českém lvu nemá kolikrát co soutěžit). V globále nevidím žádný velký posun k lepšímu, byť uznávám, že řemeslně jsme někde jinde než před deseti lety a výkony některých střihačů nebo kameramanů mi přijdou skvělé.
0 0
reagovat

ČESKÝ SEN

Shushika:

Takže si ale nedáváš ani jako profesní "domácí úkol" českou kinematografii sledovat. To mi přijde škoda. Ale já vlastně ani nevím, na kolikátej tohle máte úvazek... (a samozřejmě zase chápu, když lítáš mezi dvěma prácema a máš k tomu ještě rodinu, že je těžký se přemáhat a dělat si čas na něco, co "nejde samo" - a tak to se sledováním českýho filmu fakt je, aby sis ho oblíbil, musíš trénovat a nepouštět ho ze zřetelu; trvalo mi dlouho, než jsem na tuhle jednoduchou věc byl donucenej přijít;);)) Mmchdm, to je další faktor, kterej je určující pro čtenost Kamila: pochopil, že lidi chtějí číst o "místních fenoménech" a hodně se tím pádem zabývá českým filmem. Něco na tom zkrátka bude, být v obraze a neslízávat jen každoroční smetánku!8)

V tomhle konkrétně mám pocit, že Váš web jde až moc snadno na ruku cílovce, co lační jen po „anglickým znění“. (i když je fakt, že už Vaše recenze čtu opravdu málokdy, takže třeba je to jinak, ale vždycky juknu na hodnocení a přijde mi, že je „nevstřícnější“, než u zahraniční produkce).

To s tou otázkou na konci traileru je určitě důležitý a skvěle efektní... v Čechách ale téměř neproveditelný, protože filmům tu nezřídka chybí "zvraty", takže "napínavej dotaz alias háček" není odkud vytáhnout. Upps…

+

Taky si myslím, že 2,5 min. už je na trailer moc (natož na teaser - abych přilil olej do - již jen doutnajícího - ohně). Nechápu, proč si spoustu lidí i v zámoří evidentně myslí, že VÍC TRAILERU, VÍC PROPAGACE (ale jak už jsem tady psal, oni to kvůli kinařům jejich speciální odbory usměrňují - informace pochází od kluka, co se jmenuje tuším Vaverka je mu asi třicet, žije v Londýně a dělal mj. trailery a plakáty pro ROBINA HOODA od Scotta).

P.S.: Otázku existence "mojí ženy" řeší s konečnou platností dvě odpovědi:
a) EXISTUJE
b) NEEXISTUJE
Ale jenom jedna z nich je správná!8)
240575
Shushika: Takže si ale nedáváš ani jako profesní "domácí úkol" českou kinematografii sledovat. To mi přijde škoda. Ale já vlastně ani nevím, na kolikátej tohle máte úvazek... (a samozřejmě zase chápu, když lítáš mezi dvěma prácema a máš k tomu ještě rodinu, že je těžký se přemáhat a dělat si čas na něco, co "nejde samo" - a tak to se sledováním českýho filmu fakt je, aby sis ho oblíbil, musíš trénovat a nepouštět ho ze zřetelu; trvalo mi dlouho, než jsem na tuhle jednoduchou věc byl donucenej přijít*;)**;)*) Mmchdm, to je další faktor, kterej je určující pro čtenost Kamila: pochopil, že lidi chtějí číst o "místních fenoménech" a hodně se tím pádem zabývá českým filmem. Něco na tom zkrátka bude, být v obraze a neslízávat jen každoroční smetánku!*8)* V tomhle konkrétně mám pocit, že Váš web jde až moc snadno na ruku cílovce, co lační jen po „anglickým znění“. (i když je fakt, že už Vaše recenze čtu opravdu málokdy, takže třeba je to jinak, ale vždycky juknu na hodnocení a přijde mi, že je „nevstřícnější“, než u zahraniční produkce). To s tou otázkou na konci traileru je určitě důležitý a skvěle efektní... v Čechách ale téměř neproveditelný, protože filmům tu nezřídka chybí "zvraty", takže "napínavej dotaz alias háček" není odkud vytáhnout. Upps… + Taky si myslím, že 2,5 min. už je na trailer moc (natož na teaser - abych přilil olej do - již jen doutnajícího - ohně). Nechápu, proč si spoustu lidí i v zámoří evidentně myslí, že VÍC TRAILERU, VÍC PROPAGACE (ale jak už jsem tady psal, oni to kvůli kinařům jejich speciální odbory usměrňují - informace pochází od kluka, co se jmenuje tuším Vaverka je mu asi třicet, žije v Londýně a dělal mj. trailery a plakáty pro ROBINA HOODA od Scotta). P.S.: Otázku existence "mojí ženy" řeší s konečnou platností dvě odpovědi: a) EXISTUJE b) NEEXISTUJE Ale jenom jedna z nich je správná!*8)*
ČESKÝ SEN
0 0
reagovat

NOVÁ CINEMA?!

Cival:

To je takovej hepáč, až mě začínají sebedestruktivně svrbět prsty, abych zas vyvedl něco nepodloženýho! (jak říká štír žábě uprostřed řeky: "Mám to v povaze!" 8))

Ale fakt dík, za inspirativní odpovědi, který mě provokujou k dalším dotazům. (Obecně děkuju všem - pokusím se na všechno i reagovat, jen nevím, jestli to zvládnu ještě dneska. Ale neodcházejte…a pište dál!) Podle posledního průzkumu, ke kterýmu jsem se dostal (byl asi 2 roky starej) ovlivňuje diváky při výběru filmu kladná recenze z 8% a dobrá upoutávka prý má moc oslovit něco kolem 40% (to číslo už si přesně nepamatuju). Takže alespoň podle průzkumů na kampaních NĚCO BUDE :D
Jakej je reálnej dopad se ale samozřejmě zjistit nedá.

Libůstky máš teda vybraný. Ten monolog mám taky rád (bohužel jsem zatím nikdy nedostal matroš, ze kterýho by bylo možný něco podobnýho vyrobit a ze srdce ho přeju tvůrci VE STÍNU (nejseš to náhodou Ty, RINGO?) - ta pasáž s Nemem mě fakt bere, škoda, že pak se to trochu dramaturgicky rozpadne (bojím se, že takovej bude i film).

Co se Tetsua týče: 30% je vyvzpíraná erudice (byl největší bedna v obou smyslech slova už jako můj spolužák na fildě), z 30% je to dokonale vybroušenej jednoduchej kontaktní styl, kterej občas ale ujede k zbytečnýmu radikalismu (ale zase, komu, kdo někdy delší dobu "psal" se to nestalo!?) a 40% kohoutí zápasy v diskusích (lidi se už věky rádi koukaj na popravy, koridu a to jak Kamil vychovává internetovej národ!):D
Cinepur je bohužel trochu k neučtení, protože většinou tam píšou suchoprdi, co chcou za každou cenu působit chytřejší než jsou (sám jsem si tím prošel a kousek toho ve mě pořád je, takže to dokážu bezpečně detekovat).
Bohužel, podobný příznaky jsou k usledování právě i na aktualne.cz - po odchodu Kamila a Pavla Kroulíka, který přeci jenom nutili přispěvatele k určitý čtivosti a vtiskávali textům alespoň nějakou "cílovýmu čtenáři" přiměřenou štábní kulturu (díky čemuž se často nesetkali s pochopením některý moje avantgardní nápady ohledně struktury recenzí8)). Radomírovy nekonečně dlouhé cinemetrické výklady musí být pro většinu čtenářů asi hodně dada!:D (Radomír je ale samozřejmě tak chytrej, jak se dělá, jen mu trochu chybí cit... mj. i pro míru)

A jsme u tý Cinemy... Tam právě bych chtěl vidět Vás! A pořád tam nejste: A vlastně se nepřestávám ptát proč? Zvlášť, když teď čtu Vaše diskusní přízpěvky! Doufám, že zase nenaruším naši sounáležitost, když do placu hodím dotaz: jestli by nestálo za to překročit vlastní stín a stát se zase vrcholem českýho mainstreamovýho psaní? A to rychlejc, než plíživě...8) Pořád totiž ve vzduchu visí otázka: Jestli se vědomě snažíte psát tak, aby jste uspokojili Vaše "potenciální mladý čtenáře"? Nechci Vám nic podstrkovat (nebo vlastně možná chci 8)), ale já myslím, že byste mohli být i krapet náročnější - na sebe i čtenáře... Oni by to snesli, Vy byste se tím trochu posunuli (i když samozřejmě, když jsem se nad tím pořádně zamyslel: jo, píšete teď jinak/náročněji, než kdysi, to by snad ani nešlo, aby to bylo jinak; ale podle mě si tu laťku pořád dáváte níž, než byste mohli) a já a řada mých podobně naladěných kamarádů by měla zase svůj „neelitářskej časák“!

Pak by Vás samozřejmě zrušili a jako šéfredaktora nasadili Harazíma!:D Něco podobnýho se ale stejně jednoho dne s velkou pravděpodobností stane, "historie se opakuje" (v tomhle Marxovi věřím) a těch pár let, než Vám podle investora "katastrofálně" klesne čtenost, by stálo za to! :D

Jinak, můj čtrnáctiletej herec Vás samozřejmě čte a zbožňuje (žere hlavně Hlada – vždycky jsem chtěl něco podobnýho napsat) - myslím, že tuhle "iniciační funkci" pořád plníte dobře, proč k ní nepřidat i něco pro víc než mírně pokročilé? (Když "vliv", "čtenářská základna" a "mozkový trust" tu asi je...)
240574
Cival: To je takovej hepáč, až mě začínají sebedestruktivně svrbět prsty, abych zas vyvedl něco nepodloženýho! (jak říká štír žábě uprostřed řeky: "Mám to v povaze!" *8)*) Ale fakt dík, za inspirativní odpovědi, který mě provokujou k dalším dotazům. (Obecně děkuju všem - pokusím se na všechno i reagovat, jen nevím, jestli to zvládnu ještě dneska. Ale neodcházejte…a pište dál!) Podle posledního průzkumu, ke kterýmu jsem se dostal (byl asi 2 roky starej) ovlivňuje diváky při výběru filmu kladná recenze z 8% a dobrá upoutávka prý má moc oslovit něco kolem 40% (to číslo už si přesně nepamatuju). Takže alespoň podle průzkumů na kampaních NĚCO BUDE *:D* Jakej je reálnej dopad se ale samozřejmě zjistit nedá. Libůstky máš teda vybraný. Ten monolog mám taky rád (bohužel jsem zatím nikdy nedostal matroš, ze kterýho by bylo možný něco podobnýho vyrobit a ze srdce ho přeju tvůrci VE STÍNU (nejseš to náhodou Ty, RINGO?) - ta pasáž s Nemem mě fakt bere, škoda, že pak se to trochu dramaturgicky rozpadne (bojím se, že takovej bude i film). Co se Tetsua týče: 30% je vyvzpíraná erudice (byl největší bedna v obou smyslech slova už jako můj spolužák na fildě), z 30% je to dokonale vybroušenej jednoduchej kontaktní styl, kterej občas ale ujede k zbytečnýmu radikalismu (ale zase, komu, kdo někdy delší dobu "psal" se to nestalo!?) a 40% kohoutí zápasy v diskusích (lidi se už věky rádi koukaj na popravy, koridu a to jak Kamil vychovává internetovej národ!)*:D* Cinepur je bohužel trochu k neučtení, protože většinou tam píšou suchoprdi, co chcou za každou cenu působit chytřejší než jsou (sám jsem si tím prošel a kousek toho ve mě pořád je, takže to dokážu bezpečně detekovat). Bohužel, podobný příznaky jsou k usledování právě i na aktualne.cz - po odchodu Kamila a Pavla Kroulíka, který přeci jenom nutili přispěvatele k určitý čtivosti a vtiskávali textům alespoň nějakou "cílovýmu čtenáři" přiměřenou štábní kulturu (díky čemuž se často nesetkali s pochopením některý moje avantgardní nápady ohledně struktury recenzí*8)*). Radomírovy nekonečně dlouhé cinemetrické výklady musí být pro většinu čtenářů asi hodně dada!*:D* (Radomír je ale samozřejmě tak chytrej, jak se dělá, jen mu trochu chybí cit... mj. i pro míru) A jsme u tý Cinemy... Tam právě bych chtěl vidět Vás! A pořád tam nejste: A vlastně se nepřestávám ptát proč? Zvlášť, když teď čtu Vaše diskusní přízpěvky! Doufám, že zase nenaruším naši sounáležitost, když do placu hodím dotaz: jestli by nestálo za to překročit vlastní stín a stát se zase vrcholem českýho mainstreamovýho psaní? A to rychlejc, než plíživě...*8)* Pořád totiž ve vzduchu visí otázka: Jestli se vědomě snažíte psát tak, aby jste uspokojili Vaše "potenciální mladý čtenáře"? Nechci Vám nic podstrkovat (nebo vlastně možná chci *8)*), ale já myslím, že byste mohli být i krapet náročnější - na sebe i čtenáře... Oni by to snesli, Vy byste se tím trochu posunuli (i když samozřejmě, když jsem se nad tím pořádně zamyslel: jo, píšete teď jinak/náročněji, než kdysi, to by snad ani nešlo, aby to bylo jinak; ale podle mě si tu laťku pořád dáváte níž, než byste mohli) a já a řada mých podobně naladěných kamarádů by měla zase svůj „neelitářskej časák“! Pak by Vás samozřejmě zrušili a jako šéfredaktora nasadili Harazíma!*:D* Něco podobnýho se ale stejně jednoho dne s velkou pravděpodobností stane, "historie se opakuje" (v tomhle Marxovi věřím) a těch pár let, než Vám podle investora "katastrofálně" klesne čtenost, by stálo za to! *:D* Jinak, můj čtrnáctiletej herec Vás samozřejmě čte a zbožňuje (žere hlavně Hlada – vždycky jsem chtěl něco podobnýho napsat) - myslím, že tuhle "iniciační funkci" pořád plníte dobře, proč k ní nepřidat i něco pro víc než mírně pokročilé? (Když "vliv", "čtenářská základna" a "mozkový trust" tu asi je...)
NOVÁ CINEMA?!
0 0
reagovat
A já se těšil , když jsem viděl 77 příspěvků, na hutnou diskuzi a perverznostech klipu a rozebírání sexuálních scének a ono tohle... Pánové, pánové... 8)
240573
A já se těšil , když jsem viděl 77 příspěvků, na hutnou diskuzi a perverznostech klipu a rozebírání sexuálních scének a ono tohle... Pánové, pánové... *8)*
0 0
reagovat
240564
http://www.cineuropa.org/2011/nw.aspx?t=newsdetail&treeID=2406&documentID=224809
0 0
reagovat
A nabízí se tady zajímavý porovnání českýho link a anglicky mluvenýho link traileru, což je u českých filmů skoro až výjimka.
240563
A nabízí se tady zajímavý porovnání českýho http://www.youtube.com/watch?v=-2-tNNn7j9o a anglicky mluvenýho http://www.youtube.com/watch?v=TKjR1V-Dg14&feature=related traileru, což je u českých filmů skoro až výjimka.
0 0
reagovat
A já to vezmu dokonce ještě obšírněji. Nejlepší trailer na český film vůbec je podle mě Tmavomodrý Svět. Člověku, co byl za tohle zodpovědnej, tleskám. Ten Svěrakův přesnej komentář k tomu sednul jako prdel na hrnec, a já ten trailer můžu vidět klidně každej tejden, a stejně se neokouká.

240562
A já to vezmu dokonce ještě obšírněji. Nejlepší trailer na český film vůbec je podle mě Tmavomodrý Svět. Člověku, co byl za tohle zodpovědnej, tleskám. Ten Svěrakův přesnej komentář k tomu sednul jako prdel na hrnec, a já ten trailer můžu vidět klidně každej tejden, a stejně se neokouká.
0 0
reagovat
Myslím, že už má smysl se do diskuze zapojit, téma je to konečně opravdu k věci...

Takže, nehodlám to celé pročítat znova a dělat přesné odrážky. Nic méně se plně shodnu se Shushikou, který to napsal jakoby za mě... Češké věci vynechávám úplně ze stejných důvodů, viděno za poslední roky jen Kdopak by se vlka bál. U toho ale musím říct, že mě naplno nabudil trailer. Před jeho spuštěním sem o filmu nevěděl vůbec nic a pustil jsem si ho jen ze zvědavosti. Nutno dodat, že trailer svou úlohu splnil na jedničku. Navíc film nezklamal a líbil se mi. Asi je opravdu něco na tom, že z dobrého materiálu se podaří vytřást dobrá ukázka...
Co mi na českých trl vadí krom absence přitažlivého obsahu (ano, poslední léta páně se to zlepšuje, pořád ale né do toho stádia, kdy by jsem byl ochotný tu věc vidět), je naprostá ignorace technicky vyspělé prezentace! Jako nechci, aby si každý dělal speciální server na dvě ukázky, ale to, že mnohdy internetová prezentace skončí v lepším případě na YT, či FB, v horším na nějakém zpravodajském serveru (k prezentaci kvalitního videa neuzpůsobenému), v nejhorším na stáhnutí ve wmv v rozlišení 10x7 pixelů... A to nezmiňuju, že odpovědní lidé by si měli uvědomit, že většina diváků za počítačem už dávno minula doby SD rozlišení a jejich netové přípojky také nejsou žádný dial-up...
Druhý, ovšem podstatně pochopitelnější můj problém, je výběr hudby a hudba celkově. Je hezké, že tu byly pokusy (i když ve výsledku nevhodné a neladící) s Requiem of the dream a že pokud hudbu dělá Honza Muchow, pak udělá i neco pro trl a dá se to poslouchat, ale velká část produkce českých ukázek má hudbu prostě žalostnou a tím teď myslím ve smyslu kvality, vhodného zvolení, či naprosto nehodícího se stylu podkresu... Ale to jakožto střihač asi moc neovlivníš, přesto by bylo možná záhodno někdy producentům říct, že takhe opravdu ne.
Zbylé poznatky ve velké míře kopírují pocity ostatních (Civalova hra se zvukem a dynamikou, Shushikova představivost a originalita, mnohdy přestřelená délka). A to jsem člověk, který dokáže ocenit i komorní trailer na Krajinu přílivu.
Osobní chuťovka, kde mám rád, když se v traileru pokusí nahradit hudbu rytmickými zvuky. Speed racer myslím vy druhém mezinárodním traileru - cvakání a bubnování, nebo v IMAX spotu Promethea - kde je sice i hudba, ale jen a pouze podporující skřeky a ruchy. Pokud se takový zvukový podkres zrytmizuje a vhodně se na něj nastříhá zajímavý materiál, mají mě jasného...
240560
Myslím, že už má smysl se do diskuze zapojit, téma je to konečně opravdu k věci... Takže, nehodlám to celé pročítat znova a dělat přesné odrážky. Nic méně se plně shodnu se Shushikou, který to napsal jakoby za mě... Češké věci vynechávám úplně ze stejných důvodů, viděno za poslední roky jen Kdopak by se vlka bál. U toho ale musím říct, že mě naplno nabudil trailer. Před jeho spuštěním sem o filmu nevěděl vůbec nic a pustil jsem si ho jen ze zvědavosti. Nutno dodat, že trailer svou úlohu splnil na jedničku. Navíc film nezklamal a líbil se mi. Asi je opravdu něco na tom, že z dobrého materiálu se podaří vytřást dobrá ukázka... Co mi na českých trl vadí krom absence přitažlivého obsahu (ano, poslední léta páně se to zlepšuje, pořád ale né do toho stádia, kdy by jsem byl ochotný tu věc vidět), je naprostá ignorace technicky vyspělé prezentace! Jako nechci, aby si každý dělal speciální server na dvě ukázky, ale to, že mnohdy internetová prezentace skončí v lepším případě na YT, či FB, v horším na nějakém zpravodajském serveru (k prezentaci kvalitního videa neuzpůsobenému), v nejhorším na stáhnutí ve wmv v rozlišení 10x7 pixelů... A to nezmiňuju, že odpovědní lidé by si měli uvědomit, že většina diváků za počítačem už dávno minula doby SD rozlišení a jejich netové přípojky také nejsou žádný dial-up... Druhý, ovšem podstatně pochopitelnější můj problém, je výběr hudby a hudba celkově. Je hezké, že tu byly pokusy (i když ve výsledku nevhodné a neladící) s Requiem of the dream a že pokud hudbu dělá Honza Muchow, pak udělá i neco pro trl a dá se to poslouchat, ale velká část produkce českých ukázek má hudbu prostě žalostnou a tím teď myslím ve smyslu kvality, vhodného zvolení, či naprosto nehodícího se stylu podkresu... Ale to jakožto střihač asi moc neovlivníš, přesto by bylo možná záhodno někdy producentům říct, že takhe opravdu ne. Zbylé poznatky ve velké míře kopírují pocity ostatních (Civalova hra se zvukem a dynamikou, Shushikova představivost a originalita, mnohdy přestřelená délka). A to jsem člověk, který dokáže ocenit i komorní trailer na Krajinu přílivu. Osobní chuťovka, kde mám rád, když se v traileru pokusí nahradit hudbu rytmickými zvuky. Speed racer myslím vy druhém mezinárodním traileru - cvakání a bubnování, nebo v IMAX spotu Promethea - kde je sice i hudba, ale jen a pouze podporující skřeky a ruchy. Pokud se takový zvukový podkres zrytmizuje a vhodně se na něj nastříhá zajímavý materiál, mají mě jasného...
0 0
reagovat
EGOD:
- v podstatě souhlasím s tím, co tu napsali Cival a Hlad. Bohužel mě značný procento českých filmů a tudíž i kampaní dost míjí. Nebaví mě české buranské troškoviny, nedopečené filmy pro teenagery, komedie pro maminy 50+, chacha žánrovky, snaha o art pro art... přitom to samé v západním balení s lepšími scénáři a vyšší "vizuální kulturou" se mi mnohdy líbí (samozřejmě, dám na recenze "oblíbených kritiků" a dost si vybírám... nechci holt koukat na stračky). Plejáda provařených českých herců se jmenovačkami, trailery bez náznaku děje, ta unylost, co se z plátna valí, mě do kina nedostane. Takže na český film jdu zřídkakdy. Za poslední roky jsem tudíž viděl jen Mistry, Normal, Protektora, Tři sezóny v pekle, Vratné láhve, Tajnosti (brrr), Signál a Muži v pokušení. Letos zřejmě zavítám na Ve stínu... a vlastně mě docela zaujalo Zejtra napořád (i když to nějak zmizelo z radaru). Všechny tyhle filmy měly i nadstandardní trailery. V českých podmínkách mi vlastně v traileru stačí viditelná snaha být jiný… je tu aspoň příslib, že stejný motivy fungoval ve všech ostatních fázích výroby.

Pokud jde o trailery celkově, mám rád, když nejlíp jak to jde vystihují náladu, energii nebo „klíčové dramatické pnutí“. A končí jakousi otázkou nebo dilematem. Něco, co si musím doťuknout sám. Jako příklad bych tu uvedl třeba kampaň na Terminator: Salvation a Marcusovo „I´m the only hope you have“. Do kina mě to vytáhlo, film samotný mě pak nudil. U traileru na komedie se musím smát už u upoutávky...

Důležitý jsou pro mě změny rytmu, pauzy, do nich nasazený synchrony nebo ruchy… jo, když se to umí, můžou vzniknout skvosty.

Nemám rád např. upoutávky přehledové – dějové (pak nemám důvod jít do kina), zbytečně dlouhé (i standard 2.5 min mi přijde přepálený).

Myslim, že dokážu ocenit i kampaně na filmy, které nikdy neuvidím.


P.S: V minulosti jsi ženě dával víc volnosti ;)... pokud teda skutečně existuje a nebyla jen columbovské vehikulum tvých textů na aktuálně.
240555
EGOD: - v podstatě souhlasím s tím, co tu napsali Cival a Hlad. Bohužel mě značný procento českých filmů a tudíž i kampaní dost míjí. Nebaví mě české buranské troškoviny, nedopečené filmy pro teenagery, komedie pro maminy 50+, chacha žánrovky, snaha o art pro art... přitom to samé v západním balení s lepšími scénáři a vyšší "vizuální kulturou" se mi mnohdy líbí (samozřejmě, dám na recenze "oblíbených kritiků" a dost si vybírám... nechci holt koukat na stračky). Plejáda provařených českých herců se jmenovačkami, trailery bez náznaku děje, ta unylost, co se z plátna valí, mě do kina nedostane. Takže na český film jdu zřídkakdy. Za poslední roky jsem tudíž viděl jen Mistry, Normal, Protektora, Tři sezóny v pekle, Vratné láhve, Tajnosti (brrr), Signál a Muži v pokušení. Letos zřejmě zavítám na Ve stínu... a vlastně mě docela zaujalo Zejtra napořád (i když to nějak zmizelo z radaru). Všechny tyhle filmy měly i nadstandardní trailery. V českých podmínkách mi vlastně v traileru stačí viditelná snaha být jiný… je tu aspoň příslib, že stejný motivy fungoval ve všech ostatních fázích výroby. Pokud jde o trailery celkově, mám rád, když nejlíp jak to jde vystihují náladu, energii nebo „klíčové dramatické pnutí“. A končí jakousi otázkou nebo dilematem. Něco, co si musím doťuknout sám. Jako příklad bych tu uvedl třeba kampaň na Terminator: Salvation a Marcusovo „I´m the only hope you have“. Do kina mě to vytáhlo, film samotný mě pak nudil. U traileru na komedie se musím smát už u upoutávky... Důležitý jsou pro mě změny rytmu, pauzy, do nich nasazený synchrony nebo ruchy… jo, když se to umí, můžou vzniknout skvosty. Nemám rád např. upoutávky přehledové – dějové (pak nemám důvod jít do kina), zbytečně dlouhé (i standard 2.5 min mi přijde přepálený). Myslim, že dokážu ocenit i kampaně na filmy, které nikdy neuvidím. P.S: V minulosti jsi ženě dával víc volnosti *;)*... pokud teda skutečně existuje a nebyla jen columbovské vehikulum tvých textů na aktuálně.
0 0
reagovat
"Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní?" Obávám se, že mě zajímají úplně všechny filmy... takže jen občas nějaký prvek v kampani mě víc potěší.
240550
"Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní?" Obávám se, že mě zajímají úplně všechny filmy... takže jen občas nějaký prvek v kampani mě víc potěší.
0 0
reagovat
Jsem v letargii, ale jen kdyz se bavime o trailerech v souvislosti s kasovnim potencialem. To, ze se situace zlepsuje, je ale jasne, i to, ze na tom mame vyrazny podil :) Je ale dobre, ze se to stava standardem... i pro Magnusky a dalsi. problem je, ze i vyborne ukazky se na navstevnosti v kinech nijak neprojevily (Normal), ba leckdy pusobily kontraproduktivne (Kuky vypadal epicteji, takze prilisna ocekavani, u Vendety se zas lakalo na trochu jiny pribeh a lidi to nerozdychali).

Jinak moje oblibeny trailerovy vychytavky:
- v podstate pokazdy na me zabere kontrapunkt nasili/agrese/drastickych obrazu a ticha/jemneho hudebniho doprovodu, viz Last house on the Left nebo trailer na TDKR
- mam slabost pro rytmizovani toho zvuku z filmu a napojeni na hudbu - klidne vyrazne nenpadneji nez v Transformers 2, Atonement, Miami Vice
- voice-overu uz je hrozne malo, takze poctivej oldschool voice-over (v Cesku samozrejme vec nerealizovatelna), me hodne bavi
- asi uplne nejvetsi slabost mam pro trailery, ktere jsou z velke casti vypraveny skrze monolog jedne z postav - jednak je to chytre, hrave a leckdy efektivni, zadruhe se tim hezky ukazuje pevna vazba mezi filmam a trailerem a to, ze se film nestiti jiste dialogove primocarosti a otevrenosti (TDKR, Matrix Revolutions)

Jinak jsem otevřen jakékoliv diskuzi, zvlášť když zjistím, že mluvím se vzdělaným člověkem s hodnou ženou, a ne s anonymním trollem (ono se to občas těžko rozlišuje. pardon), ale myslím si, že debat o psaní na MZ a vubec o filmovy publicistice a filmovych magazinech uz tu byly desitky a mely vzdy podobny prubeh i zaver (cimz nepopiram jejich smysluplnost). Vzdycky me vedou k ekonomickym podminkam, v jakych prezivsi redakce funguji, k Tetsuovi, kterej v CR podle myho jako jedinej zvladl psat clanky intelaktualne hutne a zaroven velmi ctene/zadane/popularni (radsi nechci znat cisla navstevnosti na Aktualne po jeho odchodu), k tomu jestli siry lid, na ktery magaziny musi cilit, aby se uzivily z reklamy, zajimaji texty Prokopove, Kokese, Stuchleho, Tesare, Schmarce, Busty :), ba i Stindla, zvlast kdyz i Cifka se Siskou jsou leckdy na hrane toho, co dnesni rozlitany uzivatel je ochoten na netu schroustat. Ja si myslim, ze to jsou dva odlisne svety (ze nizkonakladove platformy typu Cinepur nejsou pro par stovek ctenaru jen nahodou - ale protoze masa proste nechce nic komplikovanejsiho), ze se snazime, co nam podminky dovoli (a ver mi, ze kazda nepresnost spusti velkou bouri v zakulisi a ze leckdy ledabyle formulace me budi v noci ze snu), a ze nejvetsim pruserem na ceskym trhu je absence puvodni Cinemy (myslim jeste za casu Hoffmana aj., kdy ji mohl cist i teenager s rozhledem a neztracet se v poetickych souvetich a nudnych tematech) nebo obrozene Premiere na trhu, tj. profesionalniho magazinu s pestrymi, ctivymi, chytrymi (ne nutne akademicky tezkymi) clanky, se silnou skonomickou zakladnou, ktera umoznuje napriklad platit na plny uvazek editora a grafika apod. Ale chtel jsem tim rict... ze takove dikuze je efektivnejsi provadet nad pivem ci dobrym destilatem, idealne v salonku pane Bakaly, kratce predtim nez rozhodne o sve pristi investici :)
240549
Jsem v letargii, ale jen kdyz se bavime o trailerech v souvislosti s kasovnim potencialem. To, ze se situace zlepsuje, je ale jasne, i to, ze na tom mame vyrazny podil :) Je ale dobre, ze se to stava standardem... i pro Magnusky a dalsi. problem je, ze i vyborne ukazky se na navstevnosti v kinech nijak neprojevily (Normal), ba leckdy pusobily kontraproduktivne (Kuky vypadal epicteji, takze prilisna ocekavani, u Vendety se zas lakalo na trochu jiny pribeh a lidi to nerozdychali). Jinak moje oblibeny trailerovy vychytavky: - v podstate pokazdy na me zabere kontrapunkt nasili/agrese/drastickych obrazu a ticha/jemneho hudebniho doprovodu, viz Last house on the Left nebo trailer na TDKR - mam slabost pro rytmizovani toho zvuku z filmu a napojeni na hudbu - klidne vyrazne nenpadneji nez v Transformers 2, Atonement, Miami Vice - voice-overu uz je hrozne malo, takze poctivej oldschool voice-over (v Cesku samozrejme vec nerealizovatelna), me hodne bavi - asi uplne nejvetsi slabost mam pro trailery, ktere jsou z velke casti vypraveny skrze monolog jedne z postav - jednak je to chytre, hrave a leckdy efektivni, zadruhe se tim hezky ukazuje pevna vazba mezi filmam a trailerem a to, ze se film nestiti jiste dialogove primocarosti a otevrenosti (TDKR, Matrix Revolutions) Jinak jsem otevřen jakékoliv diskuzi, zvlášť když zjistím, že mluvím se vzdělaným člověkem s hodnou ženou, a ne s anonymním trollem (ono se to občas těžko rozlišuje. pardon), ale myslím si, že debat o psaní na MZ a vubec o filmovy publicistice a filmovych magazinech uz tu byly desitky a mely vzdy podobny prubeh i zaver (cimz nepopiram jejich smysluplnost). Vzdycky me vedou k ekonomickym podminkam, v jakych prezivsi redakce funguji, k Tetsuovi, kterej v CR podle myho jako jedinej zvladl psat clanky intelaktualne hutne a zaroven velmi ctene/zadane/popularni (radsi nechci znat cisla navstevnosti na Aktualne po jeho odchodu), k tomu jestli siry lid, na ktery magaziny musi cilit, aby se uzivily z reklamy, zajimaji texty Prokopove, Kokese, Stuchleho, Tesare, Schmarce, Busty :), ba i Stindla, zvlast kdyz i Cifka se Siskou jsou leckdy na hrane toho, co dnesni rozlitany uzivatel je ochoten na netu schroustat. Ja si myslim, ze to jsou dva odlisne svety (ze nizkonakladove platformy typu Cinepur nejsou pro par stovek ctenaru jen nahodou - ale protoze masa proste nechce nic komplikovanejsiho), ze se snazime, co nam podminky dovoli (a ver mi, ze kazda nepresnost spusti velkou bouri v zakulisi a ze leckdy ledabyle formulace me budi v noci ze snu), a ze nejvetsim pruserem na ceskym trhu je absence puvodni Cinemy (myslim jeste za casu Hoffmana aj., kdy ji mohl cist i teenager s rozhledem a neztracet se v poetickych souvetich a nudnych tematech) nebo obrozene Premiere na trhu, tj. profesionalniho magazinu s pestrymi, ctivymi, chytrymi (ne nutne akademicky tezkymi) clanky, se silnou skonomickou zakladnou, ktera umoznuje napriklad platit na plny uvazek editora a grafika apod. Ale chtel jsem tim rict... ze takove dikuze je efektivnejsi provadet nad pivem ci dobrym destilatem, idealne v salonku pane Bakaly, kratce predtim nez rozhodne o sve pristi investici :)
0 0
reagovat

Hladovi jede, připojí se další...?

Dík, že sis taky dal tu námahu!

Co říkáš je fakt příznačný + čistě technicky platí, že mají syndrom "předčasné ejakulace": tzn. tvůrce vystřílí to nejsilnější v první třetině, nic si neschová do gradace, a pak už upoutávka jen skomírá a skomírá, až nakonci umře. Místo, aby skončila na vrcholu, prostě chcípne!
Málokdo tu taky umí stříhat asynchronně (čili, trend je: když někdo mluví, musí být i v obraze, jak repliku říká).
Málokdo umí vyhmátnout "klíčovej obraz" filmu, kterej se Ti má zarýt pod kůži a vytvořit emblém toho filmu.
Grafika často vypadá, že vypadla přímo ze střihačskýho programu apod...

Ale zase se mi líbí, že českou produkci nijak nesmetáš šmahem ze stolu.

A stejně jako u Civala i u Tebe mě ještě zajímá: Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní? Máš u trailerů nějakej oblíbenej grif/nějaký klišé, který prostě vždycky sežereš i s navijákem? Má podle Tebe art-produkce s kampaní i jinej problém, než jen "neatraktivní materiál"?


240548
Dík, že sis taky dal tu námahu! Co říkáš je fakt příznačný + čistě technicky platí, že mají syndrom "předčasné ejakulace": tzn. tvůrce vystřílí to nejsilnější v první třetině, nic si neschová do gradace, a pak už upoutávka jen skomírá a skomírá, až nakonci umře. Místo, aby skončila na vrcholu, prostě chcípne! Málokdo tu taky umí stříhat asynchronně (čili, trend je: když někdo mluví, musí být i v obraze, jak repliku říká). Málokdo umí vyhmátnout "klíčovej obraz" filmu, kterej se Ti má zarýt pod kůži a vytvořit emblém toho filmu. Grafika často vypadá, že vypadla přímo ze střihačskýho programu apod... Ale zase se mi líbí, že českou produkci nijak nesmetáš šmahem ze stolu. A stejně jako u Civala i u Tebe mě ještě zajímá: Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní? Máš u trailerů nějakej oblíbenej grif/nějaký klišé, který prostě vždycky sežereš i s navijákem? Má podle Tebe art-produkce s kampaní i jinej problém, než jen "neatraktivní materiál"?
Hladovi jede, připojí se další...?
0 0
reagovat

Šťastný to muž!

RINGO:

Už jsem zažil, že když jsem dělal teaser a trailer s odstupem, nebyly u teaseru vykoupené písničky, takže se nedaly použít, v traileru už bylo s hudbou jasno... Ale, samozřejmě, u nás se většinou všechno dělá na jedný hromádce!

Když o tom tak přemejšlím, ta moje "klika" spočívá asi v tom, že zatím se mi poštěstilo dělat buď, na dobře ošetřenejch projektech, kde se někdo pokoušel vyhovět mým technicko-organizačním nárokům, nebo to byly nízkorozpočťáky, kde se jede v krocích: takže se nejdřív dodělá film a až teprve pak se přemejšlí, že by možná zbyly nějaký šušně na propagaci (v obojím případě máš v rukou takřka "hotovou věc").

240547
RINGO: Už jsem zažil, že když jsem dělal teaser a trailer s odstupem, nebyly u teaseru vykoupené písničky, takže se nedaly použít, v traileru už bylo s hudbou jasno... Ale, samozřejmě, u nás se většinou všechno dělá na jedný hromádce! Když o tom tak přemejšlím, ta moje "klika" spočívá asi v tom, že zatím se mi poštěstilo dělat buď, na dobře ošetřenejch projektech, kde se někdo pokoušel vyhovět mým technicko-organizačním nárokům, nebo to byly nízkorozpočťáky, kde se jede v krocích: takže se nejdřív dodělá film a až teprve pak se přemejšlí, že by možná zbyly nějaký šušně na propagaci (v obojím případě máš v rukou takřka "hotovou věc").
Šťastný to muž!
0 0
reagovat

Slepice nebo vejce?

killerzeli:

Konkrétně tohle vzniklo tak, že koncept byl navržen spontánně před rešerší a rešerše to doťukla: ano, skutečně SHAME byl jedním z dobrých a hlavních vzorů pro tuhle kampaň - oni ty filmy si nejsou úplně tematicky nepodobný (i když to každej z nich samozřejmě uchopuje po svým).

Btw, v obou těch kampaních je ten zvuk použitej dost jinak (a konec konců i obrazová dramaturgie a celkový styl traileru) a pro nabuzení jinýho typu pocitu - podle charakteru filmu, samozřejmě -, i když kontext (sex) je podobnej. Takže nevidím důvod, proč ne. Je to jedna a tatáž linie propagace (ani SHAME není první,ani my nebudeme poslední), ale k drzýmu "rabování cizího nápadu" to má fakt daleko.

240546
killerzeli: Konkrétně tohle vzniklo tak, že koncept byl navržen spontánně před rešerší a rešerše to doťukla: ano, skutečně SHAME byl jedním z dobrých a hlavních vzorů pro tuhle kampaň - oni ty filmy si nejsou úplně tematicky nepodobný (i když to každej z nich samozřejmě uchopuje po svým). Btw, v obou těch kampaních je ten zvuk použitej dost jinak (a konec konců i obrazová dramaturgie a celkový styl traileru) a pro nabuzení jinýho typu pocitu - podle charakteru filmu, samozřejmě -, i když kontext (sex) je podobnej. Takže nevidím důvod, proč ne. Je to jedna a tatáž linie propagace (ani SHAME není první,ani my nebudeme poslední), ale k drzýmu "rabování cizího nápadu" to má fakt daleko.
Slepice nebo vejce?
0 0
reagovat

Vivat, Civalovi

Medaili za účast už máš!8) Tu ti nikdo nevezme.

Buzeraci nemám rád - pokud jsem jí působil, omlouvám se, ale nějak se diskuse nastartovat musí (přes emoce je to nejrychlejší:D) a možná i díky ní tady máme konečně Tvé zamyšlení.

Tvoje letargie a skepse je smutná věc, ale podle mojí současný zkušenosti se "český (a můžu-li posuzovat, tak i slovenský) prostředí" začíná trochu přetvářet. Producenti i distributoři to začínaj brát vážně (aspoň Ty, co znám - je fakt, že to jsou ale převážně "mladý štiky ") a považujou za věc prestiže mít k filmu dobrou kampaň (což u nás znamená: teaser + trailer + film o filmu). Jsou dokonce ochotný do týhle cesty propagace sázet čím dál víc peněz. Myslím, že když porovnáš současnej stav s tím, co tu bylo třeba ještě před 5 léty, je v tom fakt velkej rozdíl! (Mmchdm, i v kvalitě natáčenejch filmů.)
A musím přiznat, že si zároveň myslím, že na tom máte zásluhu… Určitej pozitivní vliv Vám prostě nemůžu upřít (i kdybych se uflam(b)oval:()!

Ještě bych se Tě chtěl zeptat na pár věcí:
Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní? Máš u trailerů nějakej oblíbenej grif/nějaký klišé, který prostě vždycky sežereš i s navijákem? Má podle Tebe art-produkce s kampaní i jinej problém, než jen "neatraktivní materiál"?

Jinak si fakt vážím toho, že jsme se přes kokoutí zápasy dostali k něčemu podle mě opravdu zajímavýmu! Těď ještě, aby se chytli i ostatní...8)
240541
Medaili za účast už máš!*8)* Tu ti nikdo nevezme. Buzeraci nemám rád - pokud jsem jí působil, omlouvám se, ale nějak se diskuse nastartovat musí (přes emoce je to nejrychlejší*:D*) a možná i díky ní tady máme konečně Tvé zamyšlení. Tvoje letargie a skepse je smutná věc, ale podle mojí současný zkušenosti se "český (a můžu-li posuzovat, tak i slovenský) prostředí" začíná trochu přetvářet. Producenti i distributoři to začínaj brát vážně (aspoň Ty, co znám - je fakt, že to jsou ale převážně "mladý štiky ") a považujou za věc prestiže mít k filmu dobrou kampaň (což u nás znamená: teaser + trailer + film o filmu). Jsou dokonce ochotný do týhle cesty propagace sázet čím dál víc peněz. Myslím, že když porovnáš současnej stav s tím, co tu bylo třeba ještě před 5 léty, je v tom fakt velkej rozdíl! (Mmchdm, i v kvalitě natáčenejch filmů.) A musím přiznat, že si zároveň myslím, že na tom máte zásluhu… Určitej pozitivní vliv Vám prostě nemůžu upřít (i kdybych se uflam(b)oval*:(*)! Ještě bych se Tě chtěl zeptat na pár věcí: Stává se Ti někdy, že film, jehož téma Tě vůbec, ale vůbec nezajímá Tě dokáže chytit kampaní? Máš u trailerů nějakej oblíbenej grif/nějaký klišé, který prostě vždycky sežereš i s navijákem? Má podle Tebe art-produkce s kampaní i jinej problém, než jen "neatraktivní materiál"? Jinak si fakt vážím toho, že jsme se přes kokoutí zápasy dostali k něčemu podle mě opravdu zajímavýmu! Těď ještě, aby se chytli i ostatní...*8)*
Vivat, Civalovi
0 0
reagovat

EGOD

Co mi chybí v CZ trailerech - těžko říct, tady by to asi bylo trailer od traileru. Vznikají u nás skvělé věci i špatné, jako ve světě, takže si nemyslím, že by tu byl nějaký objektivní problém, který se týká většiny domácích upoutávek.

Největší problém - osobně mě strašlivě vadí sázení na to, že divákům bude stačit, že je to barevné a že tam hrají herci, které znají. U většiny upoutávek nejen že nepoznám, o čem film bude (mluvím o traileru, ne o teaseru), ale velké části nejsem schopný rozeznat ani žánr, jestli půjde o brutálně psychologickou věc, povrchní drama, dialogovou komedii, bláznivou komedii nebo něco dohromady. A to mi vadí úplně nejvíc. "máme film a hraje tam Macháček nebo Liška, tak přijďte". Někomu to bohužel stačí.

Dobré CZ trailery: Víceméně cokoliv od Svěráka, Pouta, Protektor, bavily mě i Tři sezóny v pekle a určitě by se našly i další.
240540
Co mi chybí v CZ trailerech - těžko říct, tady by to asi bylo trailer od traileru. Vznikají u nás skvělé věci i špatné, jako ve světě, takže si nemyslím, že by tu byl nějaký objektivní problém, který se týká většiny domácích upoutávek. Největší problém - osobně mě strašlivě vadí sázení na to, že divákům bude stačit, že je to barevné a že tam hrají herci, které znají. U většiny upoutávek nejen že nepoznám, o čem film bude (mluvím o traileru, ne o teaseru), ale velké části nejsem schopný rozeznat ani žánr, jestli půjde o brutálně psychologickou věc, povrchní drama, dialogovou komedii, bláznivou komedii nebo něco dohromady. A to mi vadí úplně nejvíc. "máme film a hraje tam Macháček nebo Liška, tak přijďte". Někomu to bohužel stačí. Dobré CZ trailery: Víceméně cokoliv od Svěráka, Pouta, Protektor, bavily mě i Tři sezóny v pekle a určitě by se našly i další.
EGOD
0 0
reagovat
EGOD:

Pozor, v rámci své argumentace (pro teaser není nic, pro trailer hudba) nemůžeš do škatulky "hudba z filmu" hodit vykoupené skladby ani speciálně složenou hudbu, protože obojí můžeš mít k dispozici i pro teaser. Ale uznávám, že to samozřejmě to platí spíše teoreticky.
Každopádně jsem překvapen tím, jak často máš pro trailer hotovou hudbu z filmu... a gratuluji ti k tomu štěstí.
240538
EGOD: Pozor, v rámci své argumentace (pro teaser není nic, pro trailer hudba) nemůžeš do škatulky "hudba z filmu" hodit vykoupené skladby ani speciálně složenou hudbu, protože obojí můžeš mít k dispozici i pro teaser. Ale uznávám, že to samozřejmě to platí spíše teoreticky. Každopádně jsem překvapen tím, jak často máš pro trailer hotovou hudbu z filmu... a gratuluji ti k tomu štěstí.
0 0
reagovat

EGOD

Nebudu příliš věcný, ale žena měla pravdu...
240535
Nebudu příliš věcný, ale žena měla pravdu...
EGOD
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se