Cival:
Teď se k tomu zase stavíš trochu nakřivo. Nerad bych to zrovna teď smetl ze stolu, kdyžs´ mě donutil "přiznat barvu". Ber to tak, že jsem teď naopak mnohem zranitelnější než Ty, protože samozřejmě jsem v takticky nevýhodným podezření, že tady vykonávám nějakou veřejnou sebehajbu.
Co se Vašeho psaní týče:
Sleduju tenhle server od jeho počátků, protože nejdřív mě bavil Váš mladej "coolness přístup", teď už jen proto, abych "zůstal v obraze", protože - přiznám se upřímně - mi nepřinášíte dost silnejch podnětů k přemejšlení (ani ten "vtip" už mi nepřijde, co bejval) a je čím dál tím smutnější pohled na to, jak se odmítáte jakkoli posunout ze statu quo. (Představuju si Vás v padesáti jako "fanboyovský důchodce"... Opravdu Vám tenhle obraz vyhovuje???)
Co se kampaní týče:
Teď s Tebou (a rád bych tohle rozvedl i s ostatními z redakce!) mluvím jako někdo, koho fakt zajímá, jaká kritéria na hodnocení kampaní nasazujete. Přemejšlet o tom musíte, takže proč to nevyformulovat, aby si čtenáři (mezi kterejma je - věř tomu - dost lidí, který ten "obor" zajímá i prakticky!) mohli udělat představu o Vaší "metodě". Já ty kritéria totiž zatím nepochopil - rámcově možná (ale teď Vám nechci nic podsouvat, takže si to schovám na pak...).
Co se týče "čtenářského fanklubu":
Rád bych udělal takovej lehkej sociologickej výzkum: Co Vás vede k tomu číst moviezone? Čtete ty články pozorně: jako něco opravdu zajímavého? Je to jen taková zábavička na dočasný zahnání nudy? Používáte to tu jako doplňek k jinejm informacím, nebo je to pro Vás jedinej a správnej zdroj?
Spoustu otázek a tak málo času!
Obecné P.S.: v následující obohacující diskusi si dovolím nereagovat na hulvátství. Děkuju za pochopení!
P.S. pro Civala: pravidla pro většinu kinařů a distributorů po celém světě jsou jasná: protože jsou v tom jejich - a nemalý - peníze.
TEASER = 40-80s(ale to je fakt max. na obě strany - víc už je to trailerová délka, míň to je jingle pro televizi); nevypráví příběh, ale zanechává něco jako "chuťovou stopu" jedno jestli filmu nebo brendu (třeba: značka BATMAN atd...); zpravidla obsahuje minimální (většinou ale žádný) údaje o tvůrcích; zpravidla neobsahuje příliš mezititulků (často třeba neobsahuje "hotovou grafiku", protože ta v tu chvíli není k dispozici) + samozřejmě předchází trailer (a to v libovolném množství a vlibovolných subžánrech: PROMO-TEASER, LOGOTYP TEASER...).
TRAILER = 90-150s(většinou ne delší - v Hollywoodu, když chceš udělat něco jako Fincher s MKNŽ, musíš požádat jakýsi "odbory tvůrců kampaní" o výjimku - ta se uděluje jen párkrát do roka); obsahuje: charakteristiku postav, definuje žánr, načrtává zápletku = měl by vyprávět; trailer se zpravidla, narozdíl od teaseru dělá z hotového filmu, takže má už finální grafiku, obsahuje finální mix zvuku a bývá pravidlem (ale né železnou zákonitostí), že i hudbu z filmu.
Průpustnost tam samozřejmě je a ty "žánry" se vyvíjí (jinak se dělala kampaň v 50s´, jinak se propagoval film v 90s´, jinak se to dělalo před dvěma lety, jinak TEĎ a jinak se bude dělat za 5 let), záleží samozřejmě taky na tom, na co je kampaň soustředěná (jinak se pracuje s blockbusterem, jinak s dokumentem).
O čem se ale bavím je "současný standard": a trvám na tom, že KLIP splňuje všechny (minimálně zde popsané) normy pro TEASER! Kdo to nevidí, je opravdu mimo mísu!
Ne, vážně...
240440
Cival:
Teď se k tomu zase stavíš trochu nakřivo. Nerad bych to zrovna teď smetl ze stolu, kdyžs´ mě donutil "přiznat barvu". Ber to tak, že jsem teď naopak mnohem zranitelnější než Ty, protože samozřejmě jsem v takticky nevýhodným podezření, že tady vykonávám nějakou veřejnou sebehajbu.
Co se Vašeho psaní týče:
Sleduju tenhle server od jeho počátků, protože nejdřív mě bavil Váš mladej "coolness přístup", teď už jen proto, abych "zůstal v obraze", protože - přiznám se upřímně - mi nepřinášíte dost silnejch podnětů k přemejšlení (ani ten "vtip" už mi nepřijde, co bejval) a je čím dál tím smutnější pohled na to, jak se odmítáte jakkoli posunout ze statu quo. (Představuju si Vás v padesáti jako "fanboyovský důchodce"... Opravdu Vám tenhle obraz vyhovuje???)
Co se kampaní týče:
Teď s Tebou (a rád bych tohle rozvedl i s ostatními z redakce!) mluvím jako někdo, koho fakt zajímá, jaká kritéria na hodnocení kampaní nasazujete. Přemejšlet o tom musíte, takže proč to nevyformulovat, aby si čtenáři (mezi kterejma je - věř tomu - dost lidí, který ten "obor" zajímá i prakticky!) mohli udělat představu o Vaší "metodě". Já ty kritéria totiž zatím nepochopil - rámcově možná (ale teď Vám nechci nic podsouvat, takže si to schovám na pak...).
Co se týče "čtenářského fanklubu":
Rád bych udělal takovej lehkej sociologickej výzkum: Co Vás vede k tomu číst moviezone? Čtete ty články pozorně: jako něco opravdu zajímavého? Je to jen taková zábavička na dočasný zahnání nudy? Používáte to tu jako doplňek k jinejm informacím, nebo je to pro Vás jedinej a správnej zdroj?
Spoustu otázek a tak málo času!*8)*
Obecné P.S.: v následující obohacující diskusi si dovolím nereagovat na hulvátství. Děkuju za pochopení!*8)*
P.S. pro Civala: pravidla pro většinu kinařů a distributorů po celém světě jsou jasná: protože jsou v tom jejich - a nemalý - peníze.
TEASER = 40-80s(ale to je fakt max. na obě strany - víc už je to trailerová délka, míň to je jingle pro televizi); nevypráví příběh, ale zanechává něco jako "chuťovou stopu" jedno jestli filmu nebo brendu (třeba: značka BATMAN atd...); zpravidla obsahuje minimální (většinou ale žádný) údaje o tvůrcích; zpravidla neobsahuje příliš mezititulků (často třeba neobsahuje "hotovou grafiku", protože ta v tu chvíli není k dispozici) + samozřejmě předchází trailer (a to v libovolném množství a vlibovolných subžánrech: PROMO-TEASER, LOGOTYP TEASER...).
TRAILER = 90-150s(většinou ne delší - v Hollywoodu, když chceš udělat něco jako Fincher s MKNŽ, musíš požádat jakýsi "odbory tvůrců kampaní" o výjimku - ta se uděluje jen párkrát do roka); obsahuje: charakteristiku postav, definuje žánr, načrtává zápletku = měl by vyprávět; trailer se zpravidla, narozdíl od teaseru dělá z hotového filmu, takže má už finální grafiku, obsahuje finální mix zvuku a bývá pravidlem (ale né železnou zákonitostí), že i hudbu z filmu.
Průpustnost tam samozřejmě je a ty "žánry" se vyvíjí (jinak se dělala kampaň v 50s´, jinak se propagoval film v 90s´, jinak se to dělalo před dvěma lety, jinak TEĎ a jinak se bude dělat za 5 let), záleží samozřejmě taky na tom, na co je kampaň soustředěná (jinak se pracuje s blockbusterem, jinak s dokumentem).
O čem se ale bavím je "současný standard": a trvám na tom, že KLIP splňuje všechny (minimálně zde popsané) normy pro TEASER! Kdo to nevidí, je opravdu mimo mísu!*8)*
Ne, vážně...
reagovat
|