Taky se připojhím na stranu stčka... Vystihl to celkem dobře, přesto si neodpustím ještě víc bít do Truthseekera...
Na stereo si samozřejmě stěžovat lze a to oprávněně - když někomu tento efekt dělá blbě od žaludku, aten, co nosí okuláry, ti všichni si musí zákonině a zcela poprávu stěžovat... První skupina s tím níc neudělá, když je někomu blbě, tak je někomu blbě... Druhá to může eliminovat kontaktními čočkami, nebo návštěvou kina s příznivější technologií (Dolby 3D v tomhle musí být utrpění, masterImage, ři RealD na tom bude o trochu lépe), přesto jsou v nevýhodě...
To, že někdo někomu něco nutí je blbost - když se tvůrce rozhodně točit černobíle, taky jdete na černobílý film... Takže když producent dokope rejžu do sterea, prostě s tím nic neuděláš... Snaží se nejlěpšího výsledku dosáhnout ve stereu... O zneužívání ze stran b-c hororů a některých animáků je sice pod pás, na druhé straně stojí však Cameron, Jackson, Spielberg, Scott a tak můžu pokračovat do nekonečna.... A že se to nedá využít??? To je nejhloupější myšlenka v téhle diskuzi... Člověk má DVĚ oči z jasného důvodu - aby viděl prostorově... Kdyby nebyl prostor důležitý, nesnažili by se ho půl tisíciletí nejslavnější malíři přetransformovat do 2D... Nevznikly by obrazové kódy, aby nám ten prostor předaly. Neexistovalo by v kamerách zaostřovací kolečko a nebyly by Blu-raye, protože drostor jde ruku v ruce s plasticitou a ta s ostrostí prostoru... Co to všechno znamená? Že prostor se dá vyjádřit dvourozměrně, ale je to jen poloviční řešení... Právě jenom prostor chybí k dokomplětování obrazové složky filmu.... Ta nesestává jen z ostrosti, kontrastu, barev, a dalších, ale také z prostoru. A právě stereo přináší finální iluzi obrazu...
Stejně jako u barev se i 3Dčko stane tahounem, ne však tak velkým.... Dramata se budou točit jak 2D, tak 3D, protože stereo je mnohem intimnější (pokud to člověk nezažije, nepochopí) a paradoxně se hodí spíš do komornějších prvků, než do těch epických.... Ty epické totiž vždy budou vyžadovat veliký odstup a široký záběr a s těmito dvouma položkama se stereo prakticky vytrácí, hloubka záběru ve prostě téměř nulová... Pokud chceš ale velice intimní, či fyzickou scénu, se stereem jí dosáhneš mnohem snáz.... TDK v tomhle musel válet - průletové scény byly asi fajn, mnohem většího efektu dle mého bylo dosaženo v takovém Prologu, kde to muselo být hrozmě autentické....
Prostě si myslím, že by bylo fajn neodsuzovat něco, o čem člověk moc neví... Umělecky se to využít dá, když se člověk vyvaruje zázení předmětů do obrazu, máme vyhráno....
Člověk to automaticky odsuzuje jen ze dvou důvodů - nemá na to, aby na 3D verzi šel, ale to je pk potřeba stěžovat si na něco jiného, nebo je to čistě póza, kterou třeba takový Truthseeker zaujal.... Nic proti tomu, ať si ji zaujme, ale přichází tak o to poslední, co mu ještě u obrazové složky filmu chybí.... Má omluva v případě, že nosí brýle a je mu šoufl ze sterea ;):)
145139
Taky se připojhím na stranu stčka... Vystihl to celkem dobře, přesto si neodpustím ještě víc bít do Truthseekera...
Na stereo si samozřejmě stěžovat lze a to oprávněně - když někomu tento efekt dělá blbě od žaludku, aten, co nosí okuláry, ti všichni si musí zákonině a zcela poprávu stěžovat... První skupina s tím níc neudělá, když je někomu blbě, tak je někomu blbě... Druhá to může eliminovat kontaktními čočkami, nebo návštěvou kina s příznivější technologií (Dolby 3D v tomhle musí být utrpění, masterImage, ři RealD na tom bude o trochu lépe), přesto jsou v nevýhodě...
To, že někdo někomu něco nutí je blbost - když se tvůrce rozhodně točit černobíle, taky jdete na černobílý film... Takže když producent dokope rejžu do sterea, prostě s tím nic neuděláš... Snaží se nejlěpšího výsledku dosáhnout ve stereu... O zneužívání ze stran b-c hororů a některých animáků je sice pod pás, na druhé straně stojí však Cameron, Jackson, Spielberg, Scott a tak můžu pokračovat do nekonečna.... A že se to nedá využít??? To je nejhloupější myšlenka v téhle diskuzi... Člověk má DVĚ oči z jasného důvodu - aby viděl prostorově... Kdyby nebyl prostor důležitý, nesnažili by se ho půl tisíciletí nejslavnější malíři přetransformovat do 2D... Nevznikly by obrazové kódy, aby nám ten prostor předaly. Neexistovalo by v kamerách zaostřovací kolečko a nebyly by Blu-raye, protože drostor jde ruku v ruce s plasticitou a ta s ostrostí prostoru... Co to všechno znamená? Že prostor se dá vyjádřit dvourozměrně, ale je to jen poloviční řešení... Právě jenom prostor chybí k dokomplětování obrazové složky filmu.... Ta nesestává jen z ostrosti, kontrastu, barev, a dalších, ale také z prostoru. A právě stereo přináší finální iluzi obrazu...
Stejně jako u barev se i 3Dčko stane tahounem, ne však tak velkým.... Dramata se budou točit jak 2D, tak 3D, protože stereo je mnohem intimnější (pokud to člověk nezažije, nepochopí) a paradoxně se hodí spíš do komornějších prvků, než do těch epických.... Ty epické totiž vždy budou vyžadovat veliký odstup a široký záběr a s těmito dvouma položkama se stereo prakticky vytrácí, hloubka záběru ve prostě téměř nulová... Pokud chceš ale velice intimní, či fyzickou scénu, se stereem jí dosáhneš mnohem snáz.... TDK v tomhle musel válet - průletové scény byly asi fajn, mnohem většího efektu dle mého bylo dosaženo v takovém Prologu, kde to muselo být hrozmě autentické....
Prostě si myslím, že by bylo fajn neodsuzovat něco, o čem člověk moc neví... Umělecky se to využít dá, když se člověk vyvaruje zázení předmětů do obrazu, máme vyhráno....
Člověk to automaticky odsuzuje jen ze dvou důvodů - nemá na to, aby na 3D verzi šel, ale to je pk potřeba stěžovat si na něco jiného, nebo je to čistě póza, kterou třeba takový Truthseeker zaujal.... Nic proti tomu, ať si ji zaujme, ale přichází tak o to poslední, co mu ještě u obrazové složky filmu chybí.... Má omluva v případě, že nosí brýle a je mu šoufl ze sterea ;):)
reagovat
|