Pro režiséra Roberta Eggerse jde o srdcový projekt, který si celý život chtěl natočit. A teď se mu to konečně podařilo. Na každé scéně a záběru je vidět jeho obrovská láska k původnímu filmu a snaha složit filmu, co největší poctu. Eggers se doslova mazlí s každou scénou a je vidět, že ho práce na tomto projektu neskutečně naplňovala a bavila.
Hodně moc se mi líbilo jakým způsobem Eggers pracuje s atmosférou a napětím. Už od prvních záběrů si mě Eggers získal, a to co přijde pak je filmařská lahůdka. Je hodně znát, že je Eggers s každým svým dalším filmem zkušenější a jako řemeslník a vypravěč roste. Zde je to hodně vidět na práci s charaktery, budování napětí nebo to jak si hraje se stíny a zobrazení samotného hraběte Orloka. Velkou pochvalu si Eggers zaslouží za práci s herci, protože oni odvádí opravdu působivé výkony. Eggers jako režisér a řemeslník odvedl skvělou práci!!!
Ve filmu se sešlo skvělé herecké obsazení, které předvedlo velmi působivé výkony. Lily-Rose Depp se nebojí náročnějších hereckých výzev (seriál Idol) a zde předvádí hodně působivý a fyzický výkon. Z počátku Depp mírně přehrává, ale to se druhé půlce rozplyne, jelikož ke konci podává skvělý herecký výkon. Nicholas Hoult je ve své roli dobrý a své si přehledem odehraje a je velká škoda, že ve filmu nemá více prostoru. Aaron Taylor-Johnson dostal velmi vděčnou roli a užívá si jí na maximum, a je vidět, že se dobře bavil. Emma Corrin je dobrá herečka a o to více zamrzí, že tady krom asi dvou scén nemá, co hrát.
Willem Dafoe si krade každou scénu pro sebe a je zde opravdu moc dobrý. Ralph Ineson má skvělý hlas a taky velmi dobře napsanou postavu, která sice není, tak výrazná, ale Inson jí zahrál na pána. Simon McBurney svou postavu zahrál parádně a krásně svým výkonem překonal Toma Waitse z Coppolova Drákuly.
Nakonec jsem si nechal Billa Skarsgårda, který svého hraběte Orloka pojal úplně jinak a já jsem byl z jeho hereckého výkonu dost nadšený. Skarsgård se doslova proměnil v někoho jiného a dodal hraběti tu správnou děsivost a animálnost, spojenou s nekonečnou žízní a sexuální frustraci. Skarsgård svou proměnil povýšil změnou svého hlasu a také tím jak se pohyboval. Opravdu působivá herecká proměna, která hodně vynikne tím, že většinu času Skarsgårdovi nevidíme do obličeje nebo je schovaný ve stínech a my jen slyšíme jeho hlas.
Film má neskutečně působivou a nádhernou vizuální stránku. Eggers si to tady pohlídal a ždíme rozpočet na maximu, aby film byl po audiovizuální stránce bezchybný. Po technické a řemeslné stránce film vypadá úžasně, a skoro každý záběr je skvěle natočený. Kamera od Jarina Blaschke je úžasná a skvěle prodává Eggersovu vizi. Velkou zásluhu na tom má i správně zvolená barevná paleta, která filmu dodává tu správnou atmosféru "gotického hororu". Musím pochválit hudbu od Robina Carolana, která umí nervy drásat. Každý správný horor musí mít dobrý zvuk a střih, a tady se filmu dostalo té nejlepší možné péči. Osobně bych rád pochválil skvělé kulisy, kostýmy, rekvizity a scénografii, díky kterým film vypadá úžasně hmatatelně a opravdově.
A teď se podíváme na jediný nedostatek, který film čistě z mého osobního pohledu má. Tím největším nedostatkem je příběh. Režisér Eggers si napsal scénář, který vychází z původního Upíra Nosferatu a samozřejmě i z knižního Drákuly, a zrovna tady jsem čekal, že se trochu odváže a nebude se držet původního filmu. Eggers samozřejmě přichází s několika změnami, hlavně co se týče sexuality (tu si nejvíce půjčuje od Coppolova Drákuly), přidání folklóru a jistého realismu - mor, duševní poruchy, lidské touhy a slabosti. Já znám původní film, četl jsem knihu a viděl jsem Coppolova Drákulu, a po příběhové stránce mi Eggers nedal skoro nic nového a inovativního. Celý film jsem čekal na něco neznáme, nebo na něco, co jsem neviděl, a to jsem bohužel nedostal. Pokud neznáte knihu a původní film nebo nějakou straší verzi s Drákulou, tak je dost velká pravděpodobnost, že vás film po příběhové stránce nadchne.
Už teď vím, že film to bude mít u mainstreamových diváků dost těžké. Film je totiž pomalejší a sazí na poctivé budování atmosféry a napětí. Mě osobně to nevadilo, nicméně vím, že tenhle styl vyprávění není pro každého, a ne každý ho dokáže naplno docenit. Přesto si myslím, že byste měli zkusit dát Nosferatu šanci v kině, protože jde audiovizuálně nádhernou podívanou. A v neposlední řadě je to také povedený a zajímavý film od šikovného tvůrce, který mu vtiskl jasnou a přesnou vizi. 7,5/10
PS: Chci to vidět znovu a doufám, že si to užiji ještě více.
PPS: Sorry za dlouhý text.
Nosferatu
925701
Pro režiséra Roberta Eggerse jde o srdcový projekt, který si celý život chtěl natočit. A teď se mu to konečně podařilo. Na každé scéně a záběru je vidět jeho obrovská láska k původnímu filmu a snaha složit filmu, co největší poctu. Eggers se doslova mazlí s každou scénou a je vidět, že ho práce na tomto projektu neskutečně naplňovala a bavila.
Hodně moc se mi líbilo jakým způsobem Eggers pracuje s atmosférou a napětím. Už od prvních záběrů si mě Eggers získal, a to co přijde pak je filmařská lahůdka. Je hodně znát, že je Eggers s každým svým dalším filmem zkušenější a jako řemeslník a vypravěč roste. Zde je to hodně vidět na práci s charaktery, budování napětí nebo to jak si hraje se stíny a zobrazení samotného hraběte Orloka. Velkou pochvalu si Eggers zaslouží za práci s herci, protože oni odvádí opravdu působivé výkony. Eggers jako režisér a řemeslník odvedl skvělou práci!!!
Ve filmu se sešlo skvělé herecké obsazení, které předvedlo velmi působivé výkony. [b]Lily-Rose Depp[/b] se nebojí náročnějších hereckých výzev (seriál Idol) a zde předvádí hodně působivý a fyzický výkon. Z počátku Depp mírně přehrává, ale to se druhé půlce rozplyne, jelikož ke konci podává skvělý herecký výkon. [b]Nicholas Hoult[/b] je ve své roli dobrý a své si přehledem odehraje a je velká škoda, že ve filmu nemá více prostoru. [i]Aaron Taylor-Johnson[/i] dostal velmi vděčnou roli a užívá si jí na maximum, a je vidět, že se dobře bavil. [i]Emma Corrin[/i] je dobrá herečka a o to více zamrzí, že tady krom asi dvou scén nemá, co hrát.
[i]
Willem Dafoe[/i] si krade každou scénu pro sebe a je zde opravdu moc dobrý. [i]Ralph Ineson[/i] má skvělý hlas a taky velmi dobře napsanou postavu, která sice není, tak výrazná, ale Inson jí zahrál na pána. [i]Simon McBurney[/i] svou postavu zahrál parádně a krásně svým výkonem překonal Toma Waitse z Coppolova Drákuly.
Nakonec jsem si nechal [b]Billa Skarsgårda[/b], který svého hraběte Orloka pojal úplně jinak a já jsem byl z jeho hereckého výkonu dost nadšený. Skarsgård se doslova proměnil v někoho jiného a dodal hraběti tu správnou děsivost a animálnost, spojenou s nekonečnou žízní a sexuální frustraci. Skarsgård svou proměnil povýšil změnou svého hlasu a také tím jak se pohyboval. Opravdu působivá herecká proměna, která hodně vynikne tím, že většinu času Skarsgårdovi nevidíme do obličeje nebo je schovaný ve stínech a my jen slyšíme jeho hlas.
Film má neskutečně působivou a nádhernou vizuální stránku. Eggers si to tady pohlídal a ždíme rozpočet na maximu, aby film byl po audiovizuální stránce bezchybný. Po technické a řemeslné stránce film vypadá úžasně, a skoro každý záběr je skvěle natočený. Kamera od Jarina Blaschke je úžasná a skvěle prodává Eggersovu vizi. Velkou zásluhu na tom má i správně zvolená barevná paleta, která filmu dodává tu správnou atmosféru "gotického hororu". Musím pochválit hudbu od Robina Carolana, která umí nervy drásat. Každý správný horor musí mít dobrý zvuk a střih, a tady se filmu dostalo té nejlepší možné péči. Osobně bych rád pochválil skvělé kulisy, kostýmy, rekvizity a scénografii, díky kterým film vypadá úžasně hmatatelně a opravdově.
A teď se podíváme na jediný nedostatek, který film čistě z mého osobního pohledu má. Tím největším nedostatkem je příběh. Režisér Eggers si napsal scénář, který vychází z původního Upíra Nosferatu a samozřejmě i z knižního Drákuly, a zrovna tady jsem čekal, že se trochu odváže a nebude se držet původního filmu. Eggers samozřejmě přichází s několika změnami, hlavně co se týče sexuality (tu si nejvíce půjčuje od Coppolova Drákuly), přidání folklóru a jistého realismu - mor, duševní poruchy, lidské touhy a slabosti. Já znám původní film, četl jsem knihu a viděl jsem Coppolova Drákulu, a po příběhové stránce mi Eggers nedal skoro nic nového a inovativního. Celý film jsem čekal na něco neznáme, nebo na něco, co jsem neviděl, a to jsem bohužel nedostal. Pokud neznáte knihu a původní film nebo nějakou straší verzi s Drákulou, tak je dost velká pravděpodobnost, že vás film po příběhové stránce nadchne.
Už teď vím, že film to bude mít u mainstreamových diváků dost těžké. Film je totiž pomalejší a sazí na poctivé budování atmosféry a napětí. Mě osobně to nevadilo, nicméně vím, že tenhle styl vyprávění není pro každého, a ne každý ho dokáže naplno docenit. Přesto si myslím, že byste měli zkusit dát Nosferatu šanci v kině, protože jde audiovizuálně nádhernou podívanou. A v neposlední řadě je to také povedený a zajímavý film od šikovného tvůrce, který mu vtiskl jasnou a přesnou vizi. [b]7,5/10
[/b]PS: Chci to vidět znovu a doufám, že si to užiji ještě více.
PPS: Sorry za dlouhý text.
Nosferatu
reagují:
Leefko
|
reagovat
|