Když už to duro nakousl... :D
Po filmu jsem měl rozporuplné pocity, tak jsem si dal (audio)knihu a své pocity si potvrdil. Film vypadá hezky, ale působí jako divadelní hra (velké holé stěny, prázdná města, obecně žádný "komparz" = nepůsobí to jako reálná sídla/města tak jako řekněme Mos Eisley). V knize pak jsou vyloženě pasáže o místních obchodnících, pašerácích, výrobcích obleků atd. atp. a nic z toho ve filmu není (jakože ani v pozadí).
Navíc ve filmu Paul působí výraznou stopáž nějak "navíc" a je to protože celá první půlka knihy se zaměřuje na jeho otce (proč letí kam letí, co si o tom myslí, jak se na to připravuje, co dělá v mezičase, vypuštěné podlinky atd. atp.) a pak první polovina knihy končí předělem hned za smrtí otce a Paulovým útěkem od únosců. Celá ta část s planetologem, natož pak setkání s Fremeny, je až v ... druhé půlce.
Čímž chci říct, že ten film má strašně zvláštní tempo, kdy se v první půlce "nic neděje" (ono se toho děje hodně, film ale sleduje postavu, která není hybatelem děje), aby pak teprve začal Paulův příběh, který zas nesmyslně skončí "někde".
Kdyby, teoreticky, film věnoval mnohem více prostoru otci a defacto by skončil scénou s Baronem, bylo by to mnohem lepší. Alternativně by mohl skončit ještě o něco dříve a útokem začít až v druhém díle, podobně jako Empire Strikes Back...
tl;dr: Mezi 6 a 7 jsem váhal dlouho a rozhodla spíše celková vizuální a řemeslná kvalita.
duna film vs první půlka knihy
reagují:
Godlike
|
reagovat
|