Nechtěl jsem tu rozjet salší debatu o tržbách SW, zvlášť, když k tomuto tématu přistupuju čistě informativně, ale…
Jonnasi, nejsem ten, kdo by SW ty tři miliardy nepřál, vlastně je jen velmi málo případů, kdy by mi prolomení nějakých rekordů vadilo (FF7, nebo TF4). Zároveň, pokud se tak stane, pogratuluju a přiznám, že sem to nečekal. S kalkulačkou pod polštářem neusínám, na to jsou tu jiní ;).
Mě jde spíš o to, že pokud to ty tři nedá, tragédii z toho budeš dělat ty i další SW fanoušci a tuším, že to bude poměrně k nevydržení, ale to je jiná pohádka.
K tomu Tolkien vs SW. Já se to právě globálně brát snažím. Minimálně v US to bude určitě patřit na špičku největších úspěchů. Pořád to ale znamená, že aby se ty rekordy, trhly, musí SW7 přejet Avatara – což by znamenalo, že musí mířit k 800M jen z Ameriky tuším. A pokud se bavíme o těch samých SW, těch samých fanoušcích a té samé popkultuře, pak nová trilogie 400M přelezla jen během releasetu jedničky. Kde jako byli ti fanoušci tehdy? A jestli mi chceš namluvit, že už tehdy nebyla figurka se světelným mečem v každém Happy Mealu, nebo že se neomdlévalo v kilometrových frontách na lístky, pak nevidím důvod proč neočekávat byť silnější (3D, inflace, sentiment atd), ale přesto nominálně nikterak nevybočující výnosy.
Mě na tomto tématu, ostatně jako u každé takové události víc jak samotné čísla fascinuje ten divácký model. A pevně si stojím za tím, že Tolkien je na tom jako SW stejně. V US je pravda, že SW jsou pevně spjaty s popkulturou a dávají jí novodobé základy. Ale to je tak obecná rovina, že z toho nelze nic vyvozovat. Američani chodí rádi do kina. A jako výchozí bod byly i ty SW. Ale to Tolkien byl z druhé strany taky. Útočil tam, kde SW nedosáhlo. Fanouškovské porovnání? Tam, kde se na Comic Con chodilo se světelnými meči, jinde se zase lepily špičaté ouška a máchalo dřevěným mečíkem někde v lese. Kde se prodávaly SW figurky a hračky, tam se prodávaly deskové hry a kostýmy.
A v porovnání filmového merchandisingu SW a LOTRa… kde SW začalo, LOTR jen pokračoval. Merchandising LOTRa? Vše nač si vzpomeneš – kartičky, repliky, figurky, kostýmy, časopisy, podpora Fastfoodů, televize, internet… Jediný znatelnější rozdíl je, že intenzita u LOTRa byla a vždycky bude spíš globálně, zatímco US opravdu víc inklinuje k SW. Z celkového pohledu jsou si ale rovni.
Jestli střílím u tržeb od boku, pak v tomhle jsem si jistý...
640339
Nechtěl jsem tu rozjet salší debatu o tržbách SW, zvlášť, když k tomuto tématu přistupuju čistě informativně, ale…
Jonnasi, nejsem ten, kdo by SW ty tři miliardy nepřál, vlastně je jen velmi málo případů, kdy by mi prolomení nějakých rekordů vadilo (FF7, nebo TF4). Zároveň, pokud se tak stane, pogratuluju a přiznám, že sem to nečekal. S kalkulačkou pod polštářem neusínám, na to jsou tu jiní ;).
Mě jde spíš o to, že pokud to ty tři nedá, tragédii z toho budeš dělat ty i další SW fanoušci a tuším, že to bude poměrně k nevydržení, ale to je jiná pohádka.
K tomu Tolkien vs SW. Já se to právě globálně brát snažím. Minimálně v US to bude určitě patřit na špičku největších úspěchů. Pořád to ale znamená, že aby se ty rekordy, trhly, musí SW7 přejet Avatara – což by znamenalo, že musí mířit k 800M jen z Ameriky tuším. A pokud se bavíme o těch samých SW, těch samých fanoušcích a té samé popkultuře, pak nová trilogie 400M přelezla jen během releasetu jedničky. Kde jako byli ti fanoušci tehdy? A jestli mi chceš namluvit, že už tehdy nebyla figurka se světelným mečem v každém Happy Mealu, nebo že se neomdlévalo v kilometrových frontách na lístky, pak nevidím důvod proč neočekávat byť silnější (3D, inflace, sentiment atd), ale přesto nominálně nikterak nevybočující výnosy.
Mě na tomto tématu, ostatně jako u každé takové události víc jak samotné čísla fascinuje ten divácký model. A pevně si stojím za tím, že Tolkien je na tom jako SW stejně. V US je pravda, že SW jsou pevně spjaty s popkulturou a dávají jí novodobé základy. Ale to je tak obecná rovina, že z toho nelze nic vyvozovat. Američani chodí rádi do kina. A jako výchozí bod byly i ty SW. Ale to Tolkien byl z druhé strany taky. Útočil tam, kde SW nedosáhlo. Fanouškovské porovnání? Tam, kde se na Comic Con chodilo se světelnými meči, jinde se zase lepily špičaté ouška a máchalo dřevěným mečíkem někde v lese. Kde se prodávaly SW figurky a hračky, tam se prodávaly deskové hry a kostýmy.
A v porovnání filmového merchandisingu SW a LOTRa… kde SW začalo, LOTR jen pokračoval. Merchandising LOTRa? Vše nač si vzpomeneš – kartičky, repliky, figurky, kostýmy, časopisy, podpora Fastfoodů, televize, internet… Jediný znatelnější rozdíl je, že intenzita u LOTRa byla a vždycky bude spíš globálně, zatímco US opravdu víc inklinuje k SW. Z celkového pohledu jsou si ale rovni.
Jestli střílím u tržeb od boku, pak v tomhle jsem si jistý...
reagovat
|