Tajemný let přeplachtil Serenity
10:35 | 03.10.2005 |
Kuloární informace, zprávy, trailery a recenze, kterými provázíme všechny důležité filmové novinky do kin, se neodvratně zhodnocují už při premiérovém víkendu. Proto se na MovieZone budeme nově věnovat právě zhodnocení uplynulých svátečních dnů v severoamerických kinech. Na prvním místě žebříčku nejvýnosnějších filmů se oproti uplynulému týdnu nic nezměnilo. Tajemný let s Jodie Foster si totiž od pátku do neděle vylítal dalších 15 milionů pro své producenty, což hravě stačilo na oba opticky nejsilnější protivníky – dobrodružné Do hlubiny se zadkem Jessicy Alby v úsporných bikinách a sci-fi Serenity, celovečerní interpretaci seriálu Firefly Josse Whedona. Comeback Jodie Foster do pokladen kin se tak vybarvuje do stále růžovějších barev. Diváci totiž zůstávají i přes varování recenzentů věrní, takže prostorově stísněný Tajemný let může být se svými tržbami (které by v krajním případě mohly vést až k devadesáti milionům) spokojen podobně jako námětově spříznění Zloději vzpomínek či Fincherův Úkryt.
Naproti tomu již zmíněná adaptace, kterou seriálový guru Joss Whedon vpustil do kin pod názvem Serenity, pomalu přepočítává ztráty. Úvodní desetimilonový vklad se možná - zvlášť vzhledem k podprůmětnému rozpočtu 39 milionů dolarů - nezdá jako pádný důvod k utírání slziček, fakt, že původní seriál nemá mimo americký kontinent příliš mnoho věrných diváků, však víkendové tržby přenáší do mnohem temnějšího kontextu. Celkových 30 milionů z domácího kolbiště by totiž mohl být rozhodující obnos pro Whedonovo posmutnělé prasátko. Na druhou stranu, výprava Do hlubiny s vesměs mladými, krásnými a nepříliš oduševnělými dobrodruhy (Jessica Alba, Paul Walker a jim podobní) dopadla ještě o poznání hůře, když si od diváků zasloužila jen 7 milionů. Vymstila se tak nejen nenápaditá reklamní kampaň a průměrné trailery, ale bezesporu i termínový přesun z léta na začátek podzimní sezóny, v níž budou producenti Do hlubiny rádi za celkových 20 milionů.
Ale ne všichni nováčci v americkém „box office“ museli vytahovat ze šuplíku antidepresiva. Více než osm milionů dolarů pro Dějiny násilí musí být roztomilým překvapením pro Davida Cronenberga, jehož nové rande s odvrácenou stranou lidské psychiky boduje i ze skromných 1340 kin. Určitě v tom mají prsty skvostné recenze i nadšení diváci, kteří Dějinám násilí propadli v minulém týdnu, kdy se Cronenbergova novinka představila v limitovaném počtu sálů. S ohlasy pro „thriller roku“ může šílený David doufat v dlouhou výdrž svého dítka – ale až příští týdny napoví, jak moc a v jak rozsáhlém časovém horizontu mu budou diváci zobat z ruky (tak jako zobají kupříkladu Timu Burtonovi a jeho Mrtvé nevěstě, která se udržela na třetím místě s devíti miliony) . Zvlášť když na ně v příštím, týdnu zaútočí hned tři velké premiéry (celovečerní Wallace a Gromit, melodrama Zná ji jako svý boty s Cameron Diaz a Carusův thriller Two for the Money) podporované ještě mládežnickou hospodskou komedií The Waiting. Není těžké se dovtípit, že o víkendu bude v komerční TOP desítce opravdu těsno.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry