Herní filmy přímo od vývojářů
20:45 | 10.02.2007 |
Ubisoftu už zřejmě začalo vadit, jak se Hollywood patlá s adaptacemi nejslavnějších her a rozhodl se sám trochu přičinit. CGI animáky přece pořád ještě táhnou do kin davy lidí a když se k nim přilepí nějaká ta slavná herní licence, mohlo by z toho něco kápnout.
Firma hodlá investovat nějakých 400 milionů dolarů do zbrusu nové sekce, která by se měla zabývat vývojem renderovaných animáků. Velmi pravděpodobně nepůjde rovnou o celovečeráky, ale spíš o animované kraťasy, takže bych první vlnu útoků viděl spíš na americké kabelovky, které si rády podobnou legraci zaplatí. Do kina je cesta dlouhá, ale Ubisoft dělá první krůček a pokud se to osvědčí, mohli bychom se časem dočkat opravdu věrohodných filmových adaptací přímo od samotných tvůrců. Prvním pokusem bude krátký film na motivy chystané akční hry Assasin's Creed (arkáda ve stylu Prince of Persia). Jak by to mohlo vypadat se dozvíte tady. Ale abychom vás přesvědčili o tom, že herní vývojáři mají na tenhle druh práce ty nejlepší předpoklady, zabrousíme trochu do historie.
Another World (1991) je jednou z těch kultovních intro sekvencí, které si pamatujete z herního dětství. Tedy pokud je vám přes dvacet a tajně jste hráli na tatínkově dvěstěosmdesátšestce. Geniální hudba, výborné vizuální zpracování... nedávno mimochodem vyšel remake v High Definition.
Need for Speed (1995) dokazuje, že na to lze jít i z opačné strany. Jedna z nejslavnějších sérií Electronic Arts začínala velice efektními videosekvencemi (ukázka představuje jeden z vozů ve hře), což se promítlo i do báječného intra ke druhému dílu. Ukázkou renderované nádhery je pak pro změnu intro k NFS: Underground.
Worms 2 (1997) jsou ukázkou toho, že roztomilá blbůstka, přesně v duchu samotné hry, naladí nejlépe. Vrátilo mi to spoustu vzpomínek a na komediální kraťas s těmihle hrdiny bych jistě dokázal koukat i opakovaně. No řekněte sami, nejsou k sežrání?
Final Fantasy VIII (1999) je japonským zástupcem, takže můžete očekávat pečlivě renderované sekvence, úchvatnou hudbu a víc děje a hloubky, než stihnete během těch tří minut nacpat do hlavy. Intro sekvence této série jsou legendární. Je to také jediný zástupce od kterého jsme mohli vidět celovečerní filmové balení. Tenkrát to byl komerční propadák, ale třeba to napodruhé dopadne růžověji, ostatně Final Fantasy VII: Advent Children (další videopokus studia Square) už si svoje fanoušky našel.
C&C: Red Alert 2 (2001) nabídla jednoduché renderované intro, ale Sochu Svobody obloženou jadernými raketami nevidíte často a motiv USA vs. Rusko vždycky zabere a dokáže navodit potřebnou atmosféru. Je to jedna ze sekvencí, které hodně zestárly, ale svého času jsme u ní měli čelisti na podlaze. Rozhodně si zmínku zaslouží.
Silent Hill 2 (2003) jsou další Japonci, tj. další psycho, které vám hlava nepobere. Na tohle intro vzpomínám rád, protože jako jednu z prvních nabídlo velmi věrohodně se chovající renderované charaktery a hlavně napínakový pocit, který posléze samotná hra rozvedla do netušených rozměrů. Fanoušci série jistě vědí o čem mluvím.
Halo 2 (2004) je slavnou CGI sekvencí, zakončenou plavmým skokem do vzduchoprázdna. V kombinaci s majestátní hudbou a vždy ledově klidným Master Chiefem je to okouzlující zážitek. Série Halo si obecně drží vysokou kvalitu videosekvencí, stejně tak je to u dalších známých značek jako Resident Evil, Onimusha, Tekken, Metal Gear Solid nebo Warcraft. To jsou tak slavné sekvence, že jsme je ani do přehledu nezahrnuli.
Battlefield 2 (2005) nabízí velmi stylovou ochutnávku virtuálního bojiště, renderovanou víceméně v samotném herním enginu. Vhodně zvolený hudební podkres a vyobrazení válečné vřavy vám však dá zapomenout na to, že to šlo celé udělat ještě trochu reálněji. O to víc vás potěší, že v samotné hře můžete zažít stejné peklo jako tady. Povinnost pro všechny armádní maniaky.
Marvel Ultimate Alliance (2006) je sladkou tečkou pro všechny fanoušky comicsu. Vynikající CGI zpracování, hlasy hrdinů v podání dabérů z televizních Marvel seriálů a spousta odkazů a vzájemného pošťuchování mezi hrdiny. Hra se navíc taktéž povedla, takže nemusíte při sledování úvodní sekvence koulet očima, užijete si i po jejím skončení.
Samozřejmě jsme ani zdaleka nevyjmenovali všechno, co by stálo za zmínku. Jenom jsme vybrali to zajímavé z posledních patnácti let. Kdo má pocit, že se na něco trestuhodně zapomnělo, ten může všechny osvítit v komentářích. A omluvte pokud některý z linků přestane fungovat, YouTube holt není neomylný. Užijte si to.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
link