Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #113: Váhající Shěhurka a digitální rusovláska


ikona
imf
AIamazonbob igerdisneyhbohollywoodjames bondL.A.netflixnewslettersněhurka
Bob Iger v nesnázích, Prime Video plné slibů, návrat MGM do kin a rozpaky z úsvitu A.I. celovečeráků. 

 Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru  hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu. 

--  

Sněhurka nebrzdí, ona rovnou couvá!

Bob Iger letos nemá rozdané nejlepší karty, to už jsme zmínili několikrát. Tři marvelovky bez velkých hvězd i ambicí, což se jednoznačně potvrdilo u nového Kapitána, a Sněhurku, kolem níž se stihlo vyrobit tolik kontroverze, že už to ani nestihnu vyjmenovat. Nejdřív se neobsadili opravdoví trp… malí lidé. Pak Rachel Zegler opakovaně pomlouvala originál ze třicátých let, a nakonec nikoho neohromila ani trailerová kampaň. A přesto jsem filmu natipoval poměrně vysoké celosvětové tržby, protože Iger není Zaslav a nespláchne dvousetčtyřicetimilionovou produkci do záchoda. Ne, nebudu opakovat, že skutečný budget pravděpodobně začíná trojkou, to už je letos hollywoodský kolorit. Jde o to, že i v případě Malé mořské víly se Disney musel potýkat s internetovými křiklouny, ale nakonec poslal do kin snímek se vší parádou, otevřel za 95 milionů dolarů a nakonec si odnesl skoro 600 milionů dolarů? Byl to úspěch? Byla to neprohra. Tentokrát to ale zjevně bude jiné.

 

Slavnostní premiéra v Los Angeles se koná 15. března, ale Disney na červený koberec nepozval zástupce médií, odfotí a odreportuje si všem sám, možná proto, aby Rachel posilněná avokádovým toustem neřekla zas něco nepřístojného. I marketingové utrácení se drží zatraceně zpátky, jako by Iger po komerční ostudě s Kapitánem věděl, že rozpočet se mu z kin nevrátí, ať se bude snažit sebevíc. Studiový tracking je momentálně na 53 milionech za víkend, což je podstatně méně než 65 až 85 milionů, které ještě před pár týdny odhadovali insideři. Pokud Sněhurka skutečně otevřel jen za pětapadesát a v USA bude mít problémy se zdoláním dvousetmilionové hranice, půjde o kolosální průšvih, protože tuhle pohádku Evropa pravděpodobně nevytrhne. Celosvětových 400 milionů zní skoro až optimisticky.

Ale Disney přece říká, že to stálo 200+ milionů a promuje film primárně na svých kanálech, tak to přece není zas taková sekera. Hlavně, že se budou prodávat panenky! Fantaskní reporty o přetáčkách ovšem mluví o nákladech, které vyšplhaly nikoliv na 300 nebo 400, ale rovnou 500 milionů dolarů. Že je to bláznivé a senzacechtivé? Ano, ano… ale po letech se taky dozvíte, že Force Awakens nestál všude uváděných 245 milionů dolarů, ale velmi pravděpodobně spíš 400 až 500 milionů. Začalo se o tom mluvit až ve chvíli, kdy snímek překonal na tržbách dvě miliardy dolarů, což je meta, na kterou by se Sněhurka vyšplhala jen v případě, že by místo do trpasličího domečku zabloudila do sídla původních Avengers.

Kdybych měl tipovat, svede Iger neúspěch na online nesnášenlivost, možná i jako nevybíravou reakci na to, že Disney ustupuje od diverzity za každou cenu, protože chce znovu “vyprávět příběhy”. Tuhle mantru nelze používat donekonečna, ale minimálně dvakrát, třikrát poslouží, jakkoliv to na Wall Streetu uvidí jinak.

Stovky milionů dolarů sem, stovky tam. Zvládnu vyjmenovat další tři filmy, na kterých bude Disney podobně krvácet. Představa, že všechno spasí animáky a Jim Cameron na konci roku je mylná (zejména proto, že Cameron má podíl na zisku a z něčeho svou novozélandskou pevnost dostavět musí). Bolestivé ztráty budou letos dotovat Disneylandy, takže až tam v létě pojedete, raději buďte připraveni otevřít svou peněženku hodně doširoka.

V kinech to bude prímové

Zatímco kinaři vzpínají k Igerovi pěsti a ruší sály, aby na jejich místě mohli postavit plácek s videoherními automaty, házením sekerek a bowlingem, Jeff Bezos prostřednictvím svých programových šéfů všechny ujistil, že multiplexy na holičkách nenechá. Amazon MGM Studios (takhle je to oficiálně správně, ale kdo si to má pamatovat?) se zavazuje k tomu, že v roce 2026 pošle do kin 12 až 14 celovečeráků. #easyfixtill26

Jedním z těch filmů asi nebude nová bondovka, ale na South By SouthWest festival studio přivezlo tři filmy - Another Simple Favor, The Accountant 2 and Holland. Dva sequely a životop… ne, není to o Tomu Hollandovi, je to o holandské miničtvrti, v níž žije Nicole Kidman, které se to doma trochu rozpadá pod rukama. To je možná životopis, protože jestli Nicole doma všechno klape, proč natáčí sedm filmů ročně?

Je otázkou, co všechno Prime (damn…) do kin pošle, protože při podobném objemu bych čekal i věci jako Jackpot!, Ricky Stanicky nebo nejnovější Picture This, tj. snesitelné komedie a romantiky, u kterých ovšem víme, že v kinech moc nefungují, a víkendové tržby to bolestně prozradí všem, kdo marně čekají na statistiky sledovanosti přímo od Amazonu. V prvních pěti měsících roku mimochodem služba uvede celkem patnáct Originals (z toho dvě, tři koupené věci, zbytek je vlastní tvorba nebo koprodukce), takže lze očekávat, že i příští rok bude odkud brát.

Což mi připomíná, že v Německu a v Rakousku se Amazon Prime pokusí nabídnout televizní kanál Prime. Bude dostupný předplatitelům Prime Video a nabídne programové schéma plné původních seriálů a filmů, sportovních přenosů a dalšího “obsahu”. Jinými slovy FAST pro lidi, kteří nevědí, co je FAST. V Německu a v Rakousku je lineární televize stále s velkým náskokem primárním poskytovatelem audiovizuální zábavy v obýváku, takže to vlastně celé dává smysl. Vy si můžete na Reachera kliknout na mobilu, rodičům řeknete, že ho dávají v sobotu večer, aby si mohli v klidu naplánovat svůj víkend.

Dívka s rudými vlasy… mě děsí asi

Staircase Studios je novým hráčem na hollywoodském hřišti. Nebo by si to alespoň přál. Jeho zakladatel Pouya Shahbazian dal dohromady A.I. workflow, které říká ForwardMotion. Tucet animátorů je k ruce těm nejlepším vyprávěčům z Hollywoodu, aby “točili” ročně tucet filmů s rozpočtem maximálně 500 tisíc dolarů. Při rozhovorech se Shahbazian ohání velkými jmény - “je u nás bývalý zaměstnanec Pixaru, lidi z Marvelu… ví o nás vlivný hollywoodský producent a vyjednáváme se slavným režisérem, ale jméno zatím nemohu prozradit”. A pak ukáže to nejlepší, co za poslední dva roky experimentů sesmolili - pětiminutovou ukázku z trháku The Woman With Red Hair.

 

Je to hodně tísnivé a možná by to šlo použít místo animovaných storyboardů. Jako showcase mrtvých výrazů a frází to působí spíš jako výsměch nové technologii, navzdory faktu, že všechny postavy mají správný počet prstů a vypadají scénu od scény podobně (nikoliv stejně). Dobře víme, že A.I. se vyvíjí skokově, a nikoliv lineárně, nicméně Shahbazianův sen vypadá neslučitelně s realitou při pohledu na plánovaný rozpočet. 500 tisíc dolarů? To nestačí ani na výplatu jednoho talentovaného scenáristy, herce nebo režiséra. Do tréninku A.I. modelů dávají studia miliardy, kvalitní assety stojí minimálně stovky tisíc.

Staircase Studios pravděpodobně zatím stačí publicita a bude se snažit nachytat zvědavce titulky “od tvůrců Avengers: Endgame”. A.I. obdoba “blockbusterů” od Asylum je ovšem jen první vlaštovkou. Stačí se rozhlédnout na YouTube, kde mají hollywoodské trháky k dispozici trailery generované umělou inteligencí pouhých pár dnů po svém oznámení. Vypadají stejně neumětelsky, ale mohou zmást pár svátečních diváků. S dalšími pokroky se bude hranice rozmazávat čím dál tím víc. Znáte to, kdo se směje naposled… zatím se smějeme my, tak snad to tak i zůstane.

Jednou větou…

Dneska těch jednovět bude hodně, ale jsou to krátké podoteky s přidanou hodnotou. Třeba jako to, že na Prime Video můžete koukat na prvních sedm sezón The Apprentice. To kdybyste toho Donalda ještě neměli plné zuby. Jeff Bezos zjevně nemá. Pokud to chcete vidět odjinud, celovečerní The Apprentice se Sebastianem Stanem je na českém Maxu.

Netflix slavnostně oznámil, že With Love, Meghan bude mít ještě letos druhou sezónu. Netflix většinou projekty, které neudělají díru do žebříčku sledovanosti, takhle rychle neprodlouží, ale v případě Meghan je nutné zachovávat dobré vztahy. Nebo je to tím, že Netflix natočil jednu dlouhou sezónu, rozseknul ji na dvě, takže teď kapitální neúspěch maskuje statečností “objednat” nášup? Takhle se to dělá, dámy a pánové!

Disney po pěti letech vyhrál soud o Moanu, který ho vinil z plagiátorství a přílišné podobnosti se snímkem Bucky the Surfer Boy. Jeho právníci si mohou dát chvilku pauzu a příští týden se pustit do identické žaloby o deset miliard dolarů, která se týká sequelu.

Jeff Bezos všechny ujišťuje, že další James Bond bude bílý muž (toldja!).

Scarlett Johansson sice o roli v Jurském světě žadonila, ale rozhodně si kvůli marketingové kampani nehodlá pořizovat účet na Instagramu. Universal nás bude muset do kin nalákat jinak. Třeba sexy fotkami dinosaurů.

 

YouTube jde tomu boji s Netflixem hodně naproti, protože ohlásil levnější předplatné YouTube Premium Lite za 8 dolarů (to velké stojí třináct). Dostanete videa bez reklam, ale nemůžete si je stahovat do telefonu a nemůžete poslouchat muziku nebo podcasty s vypnutým displejem. YouTube zjevně cílí na ty, kdo primárně na YouTube sledují videa, ale chtějí u nich vypnout reklamy. Novinka bude již velmi brzy k dispozici v USA, Austrálii, Německu a Thajsku. Další země budou následovat do konce roku.  

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (8)
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

TOPlist