Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #94: Ryan Reynolds vaří pivo, A.I. rozhoduje o miliardách a Warneři vítězí i prohrávají


ikona
imf
amazonbob igerdisneyhollywoodimflegendary picturesnetflixnewsletterpetr jáklprime videowarner brothers
Přehršle novinek ve stínu amerických voleb. Dojde na Margot Robbie, Clinta Eastwooda i Petra Jákla. 

Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru  hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu.  

Trochu se zpožděním, trochu rozdrobené, ale stále plné zajímavých informací. Předně díky všem, kdo mi k utěšenému stavu, naznačenému v minulém newsletteru, gratulovali. Ostatní snad pochopili, proč v posledních týdnech nebylo tempo na úplné špičce, ale zase bude líp. Tentokrát ale celá Amerika žije prezidentskými volbami a odráží se to i na hollywoodské šeptandě, takže když se tentokrát politice obloukem vyhneme, zůstává jen hrstka témat, která se možná netýkají aktuálních premiér, ale dlouhodobější trendy i choroby továrny na sny popisují poměrně trefně. Pojďme na to!

Fotbal a pivo: Ryan Reynolds vidí do duše svých fandů

Ryan Reynolds a Rob McElhenney prodávají menšinový podíl ve fotbalovém Wrexhamu (pořád jsou většinovými vlastníky, nebojte) newyorské miliardářské rodině Allynů a obratem za obdržené peníze kupují wrexhamský pivovar, který vaří pivo od roku 1882. Protože kam jdou fanoušci před zápasem nebo po něm? Správně. Je to další snaha obou výtečníků o utužování tamní komunity, takže pokud vám Reynolds na stříbrném plátně už leze krkem, chvalte ho alespoň za podobné snahy tužit kolektiv (a vydělávat další desítky milionů dolarů).

Abychom nezačínali jednoodstavcovou novinkou, přidám k dobru jednu historku z desetiletého výročí Johna Wicka. Jedním z velkých investorů prvního filmu byla Eva Longoria! Ano, když se dávaly dohromady peníze na skromný rozpočet jedničky, přidala hvězda seriálu Desperate Housewives štědrých šest milionů dolarů. Přiznává, že tehdy vůbec netušila, jak to celé funguje. Přišel za ní kamarád jejího agenta a řekl jí, že pokud chce do něčeho investovat, akční film od dvou kaskadérů je báječný nápad. Děkujte Evě, že na to naivně kývnula. Vydělala dvojnásobek vložené sumy a dodnes jí chodí šeky. Dnes ale není včera, takže herečka založila vlastní produkční label UnbeliEVAble, domluvila spolupráci s velkými studii i televizními značkami a vydělala spousty peněz, aby si pro dobro duše koupila (a tady je ten velký oslí můstek) podíl v losangeleském ženském fotbalovém týmu Angel City FC. Všechny cesty vedou na trávník.

Bouřlivé výšiny filmových aukcí

Další adaptaci románu Wuthering Heights nabalíčkoval MRC Entertainment, nezávislý label stojící např. za Baby Driverem, American Fiction nebo Saltburn. Tohle je taková předehra k placenému postu o first look deals (už je rozepsaný!), ale dneska je prostě standardem, že volní hráči na trhu připraví atraktivní balíček, v tomhle případě režisérka Saltburn (též MRC) Emerald Fennell slíbí atraktivní a kontroverzní verzi slavného románu (u nás jako Bouřlivé výšiny nebo Na Větrné hůrce), přemluví svou hvězdu ze Saltburn Jacoba Elordiho a dokonce i Margot Robbie. Takový balíček se nacení a pak se jde na aukci. 

Emerald Fennell ještě není jméno jako Nolan nebo Tarantino, ale po Saltburn je ve velmi výhodné pozici. Její snímek možná prohučel kiny, ale v onlinu se stal virální senzací. Režisérka ví, co chce mládež vidět a slyšet. A po tom se studia a streameři mohou utlouct. Aukce byla prý skutečně výživná, nejvíc peněz nabízel Netflix a Amazon, přičemž eNko šlo až na 150 milionů dolarů. A nakonec vyhráli Warneři, kteří nabízí skoro půlku zmíněné sumy. Tj. řekněme 80 milionů dolarů na produkci, jistě s výhodnými backendy pro herce a režisérku/scenáristku. 

Proč Emerald Fennell nekývnula nejštědřejšímu Netflixu nebo Amazonu, který proslavil Saltburn? Protože chce s filmem do kin. Netflix byl ochoten přeplatit všechny ostatní jako kompenzaci toho, že snímek půjde exkluzivně na jeho stream. Amazon nabízel kina, ale jen ve středním releasu (do 2000 kin) a se skromným marketingovým rozpočtem. Warneři nabídli na marketing skoro stejně peněz jako na samotnou produkci a to byl rozhodující parametr.

Ta Margot Robbie tam mimochodem není náhodou, její produkční label LuckyChap má prsty ve všech filmech Emerald Fennell (včetně Promising Young Woman). A taky má first look deal s Warnery, ale to nakonec nehrálo roli, protože MRC je hlavní developer a LuckyChap má jen vedlejší roli. Ovšem ve chvíli, kdy se Margot uvolila, že si ve filmu zahraje, vystřelila jeho šance do nebes. 

A.I. okénko

Dneska se toho sešlo v oblasti umělé inteligence víc, takže to bude takové Jednou větou mimo Jednou větou. Snad to nebude matoucí. Pokusím se vždy každé téma udržet v jednom odstavci.

Robert Downey Jr. osobně investoval do několika A.I. startupů, ale prý jen do těch hodných, co to s lidstvem myslí dobře. Zároveň vzkázal, že on i Tony Stark zažalují zaživa i po smrti kohokoliv, kdo by chtěl na jejich podobě a manýrismech vydělávat peníze. Downey Jr. si prý díky přijetí role Dr. Dooma v nových Avengers ušetřil bokem slušnou sumičku na právníky, aby ho mohli hájit klidně i století po jeho skonu. Tak alespoň že vím, že budu mít o čem psát.

Pokud si to nezařídíte a necháte s vaší pozůstalostí nakládat vlastní rodinu, může se vám stát, že budete “žít” věčně. Slavný moderátor Michael Parkinson se stane hvězdou nového podcastu Virtually Parkinson pouhý rok po své smrti. Jeho A.I. klon bude zpovídat celebrity ve “vzrušujícím novém formátu” z produkce startupu Deep Fusion. Jak poznáte, že ten druhý je z masa a kostí a nepovídají si dva roboti? Nepoznáte! A možná ani nebudete muset, protože podcast budou poslouchat jenom generovaní boti, aby se na Spotify nahnala poslechovost a vše se prohlásilo za úspěch. Po zombie internetu tu máme i zombie podcasty, v nichž pro živou duši už jaksi není místo.

Nicolas Cage během proslovu k filmovým studentům varoval před tím, aby si nenechali vzít duši novým démonem, co obchází filmová studia a jmenuje se EBDR - Employment-Based Digital Replica. Už jsme o tom psali, ale opakování je matka moudrosti - produkce vás naskenuje od hlavy k patě, nechá vás podepsat stostránkovou smlouvu a domluví se s vámi na dvou natáčecích dnech, přičemž zbytek za vás obstará vaše digitální replika. Bez ní byste museli natáčet týden a dostali za to zaplaceno. Jenže bez vašeho souhlasu s tímhle procesem, roli nedostanete. Tahle oklika je schválená SAG-AFTRA, takže ani členství v odborech vám vlastně nepomůže, když za vámi stojí fronta těch, co na podobné zacházení kývnou.

A když už mluvíme o strašidlech v Hollywoodu, Cinelytic je nový A.I. nástroj, který si mezi exekutivci získává čím dál tím větší oblibu. Tato aplikace slibuje vyřešit účetní rozvahu jedním kliknutím. Chystáte akční biják za třicet milionů dolarů a nevíte, kde začít? Napište jména pěti herců a aplikace vám spočítá jejich komerční potenciál, oblíbenost v jednotlivých regionech, poradí s buzzwords, taglines, napoví oblíbené zvraty, rekvizity a klišé. Tvůrci se zaklínají, že dovedou úspěšně odhadnout komerční potenciál většiny filmů uvedených do kin za poslední dekádu. A proto zvládnou “naprogramovat” i filmy budoucí. Zní to děsivě, ačkoliv analogové účetní rozvahy, vyráběné skutečnými lidmi, jsou taktéž chladnokrevnou kalkulací. Tohle je o pořádný krok, nebo spíše skok dál k robotické pásové výrobě filmů, co se podobají jako vejce vejci. Ano, autoritativního Asiata v hollywoodkých filmech VŽDY hraje Hiroyuki Sanada, ale pokud se nám tahle “lenost” rozšíří do všech odvětví, pak tu skutečně máme jen generátor náhodných scén a emocí. Sbohem a šáteček.

Odsoudili Warneři poslední eastwoodovku?

Ve zkratce: ano. Pokud hledáte ještě jeden důvod, proč nenávidět Davida Zaslava, tady ho máte. Ale ne tak rychle. Zřejmě poslední eastwoodova režisérská štace, Juror No. 2, byla původně zamýšlena exkluzivně na stream. Možná se teď divíte, protože Max obvykle celovečeráky pro stream nedělá. A nedělá je moc ani Disney+, takže nedávno mohlo někoho překvapit, že Young Woman and the Sea, byl defakto film koupený na stream, který ale po skvělých interních testovačkách šel narychlo a potichu na dva týdny do kin. Pak se hned objevil na Disney+ a je příjemně starosvětský, takže ho rád doporučím.

Juror No. 2 měl potkat stejný osud. Zaslav s Eastwoodem, který má s Warnery skvělé vztahy padesát let, nevycházel už od první chvíle, když označil jeho předposlední film Cry Macho za nadbytečný a řekl, že Warneři jsou “in show business, not show friends”. Jinými slovy žádné kamarádíčkování a protekce za předchozí úspěchy. Bylo to chladné, hloupé a vůči tehdy devadesátiletému Eastwoodovi dost neuctivé. Exekutivci ovšem Zaslava stejně obešli a v kapsách našli třicet milionů na jeho čtyřicátý film na pozici režiséra (!). Soudní drama už dnes nepatří k diváckým žánrům, ostatně i poslední film Williama Friedkina - The Caine Mutiny: Court-Matrial - měl sice premiéru v Benátkách (měsíc po Friedkinově smrti), ale v USA šel rovnou na stream v rámci nabídky Paramount+.

Eastwoodův Juror No. 2 se ale nakonec podívá do cca 50 kin, protože co kdyby se na Clintovu tvůrčí derniéru usmálo oscarové štěstí. Vypadá to jako kalkul, protože Warneři film nijak nepropagují, na jejich stránkách ho skoro nedohledáte a podle všech zdrojů se k němu žádná oscarová kampaň nechystá. Jistě, můžete si myslet, že Eastwoodova relevance je od deset let starého American Sniper spíše mizivá, ale Zaslav se v tom “show friends” zatraceně plete. Dobré vztahy s kreativci jsou v showbusinessu základ. Není náhodou, že mu Nolan utekl k Universalu a nehodlá se vracet.

Jednou větou…

Teenageři nemají k sexu na plátně důvěru, místo něj chtějí vidět víc hlubokých a smysluplným přátelství. Jde o anketu mezi 1500 americkými studenty ve věku 10 až 24 let. Pokud jste v devadesátkách měli vždy spadeno, až se nějaká slavná herečka v kritickém okamžiku své kariéry před kamerou svlékne, dneska na to můžete zapomenout. Erotika se z filmů vytrácí, zůstávají jen extrémy. Podle ankety si to koncový uživatel žádá. Aby ne, když za nahými těly může jít jinam (všichni vědí kam, ale kdybyste náhodou nevěděli, ptejte se kamaráda, nikoliv maminky).

Lego ve spolupráci s Universalem natočí tři hrané celovečeráky. Režírovat bude Patty Jenkins (Wonder Woman), Jake Kasdan (Jumanji) nebo Joe Cornish (Attack the Block). Universal potřebuje novou sérii jako sůl, Lego chce prodat víc kostiček. Obě společnosti spolupracují už deset let, víceméně od premiéry Jurassíc World, kdy Lego začalo uvádět na trh oficiální jurské stavebnice. Vím to, protože je mám skoro všechny. Můj pětiletý syn ještě žádný Jurský park neviděl, ale skrz Lego už si vyspoileroval minimálně čtyři filmy. 

Tracking Gladiátora II (65 milionů za víkend) a muzikálového Wicked (85 milionů za víkend) naznačuje, že se skutečně schyluje k dalšímu Barbenheimeru, jakkoliv je to marketingově obrovsky na sílu, kulturně vyhladovělí lidé na to pravděpodobně skočí - zejména v USA, kde má divadelní Wicked obrovskou základnu fanoušků a velkolepé muzikály tu jsou tzv. kulturní institucí.

Don’t Move na Netflixu je takový ten neurážející a skromný horor, který staví na absurdní zápletce a jménu Sama Raimiho na pozici producenta. Laciný (tak moc, že jsem to číslo bohužel nedohledal) horůrek se natáčel v Bulharsku a složilo se na něj tucet investorů, včetně… tramtadadá… Petra Jákla. Pak už stačí jen za rozumnou částku prodat na stream a shrábnout zisk. Halíře dělaj talíře. Tak doufám, ať už si o Žižkovi myslím cokoliv, že tyhle produkce Jáklovi vydělají na další režírování.

A to je pro dnešek vše, přátelé. Že je toho málo? Předplatitelé dostávají každý týden v neděli nebo v pondělí malý report kinotržeb - proto v newsletteru chybí žebříčky (kdyby se seběhlo něco opravdu velikého, zmíním se o tom jinde). Středa/čtvrtek je ideálním dnem pro hlavní newsletter a pátek nebo víkend bude určený pro delší čtení nebo ohlížení do historie Hollywoodu.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace