Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Joker 2 dokonal pohromu! Zlým klaunům vládne Terrifier 3


ikona
Cival
tržby
Nový Joker je průšvih historických rozměrů... 

Měl to byt další jistý pilíř přeci jen hezky rozjetého kasovního roku, nakonec je z toho ale špatný vtip. Joker 2 je absolutním fiaskem a hlavouni u Warnerů si teď drbou hlavu, jak se jim sakra mohlo povést pohřbít jedním filmem miliardovou značku. Ta se, pravda, zjevila z ničeho nic a překvapivě se prokopala k stamilionům, k obří fanouškovské oblibě i k Oscarům. I tak s ní ale mělo být zacházeno poněkud obezřetněji.

Jenže nestalo se a experiment Todda Phillipse s Joaquinem Phoenixem, kteří se rozhodli utratit 200 milionů dolarů za křečovitý muzikál (a tučný finanční polštář na vlastních kontech), láme rekordy v přesně opačném duchu než oblíbená jednička – pokles tržeb o 81 % a pád na třetí místo žebříčku o druhém víkendu je i na poměry komiksových rychlokvašek bezprecedentní a podtrhuje ohromnou komerční pohromu.

 

Když studio přemlouvalo tvůrce k dvojce, snilo o dalším miliardovém hitu. Ve výsledku ale dostalo katastrofu vysmívanou kritiky, ctiteli jedničky i obyčejnými diváky. A dost možná se chechtají i sami tvůrci, kteří ve dvojce v podstatě rozbili i odkaz prvního dílu. Zoufalých sedm milionů za druhý víkend v amerických kinech pak tuhle zkázu dokonává.

Za mořem film skončí na šedesáti milionech. A to je naprostá destrukce. Pro srovnání: jednička tohle zvládla už během pátku a soboty o úvodním víkendu. Celosvětově se pak z průběžných 165 melounů film dostane Joker 2 sotva na dvě kila, čímž bude tragédie dokonána.

 

Warnerům tak začátek podzimu výrazně zhořkl, protože namísto dvojitého triumfu musí výnosy z Beetlejuice Beetlejuice – ten aktuálně na čtvrtém místě přepočítává velmi hezkých 420 mega globálně – použít na sanování ztráty vyhlížené komiksárny. A nebude to stačit, protože tady jde o sekeru tak velkou, až se o ní bude vyprávět dlouhé roky. A Phillips s Phoenixem si u Warnerů už těžko ještě někdy něco natočí. Nejen účetní by je určitě nejradši zlynčovali.

Fiasko je to o to bizarnější, že Jokera sejmul jiný klaun: Taky násilnický, ale ryze hororový. Krvavá kultovka Terrifier totiž od béčkové srandy pro pár hororářů vyrostla v plnohodnotný kinofenomén a s vánoční trojkou stanula dokonce v čele kasovního žebříčku! Malá distribuční společnost Cineverse dokázala naverbovat fandy jedničky a dvojky a zejména skrze sociální sítě a internetová fóra zesílit věhlas brakové látky a povýšit ji na událost pro požírače hororů.

 

Otvírák za osmnáct milionů je z téhle perspektivy parádním úspěchem, zvlášť když uvážíte, že výnosy jedničky se počítaly v řádek stovek tisíců dolarů. Damiena Leoneho navíc chválí otrlejší kritici a víceméně spokojení jsou i jeho věrní, takže se klidně může začít kutit čtyřka. Tenhle podnik se totiž při levné výrobě Terrifierů stává i extrémně výnosnou záležitostí.

Na stříbrné příčce se drží chválený animák Rozzum v divočině, jehož kvality se propsaly do mírného poklesu o pouhých 28 %. Taková výdrž se ctitelům hřejivé rodinné záležitosti jistě líbí, je ale potřeba aby zájem pár týdnů vydržel, protože po slabším startu je animovaná srdcovka teprve na 148 milionech celosvětově a alespoň tu čtvrtmiliardu má pořád dost daleko. Ne tak oscarovou nominaci, ta je naopak docela blízko.

A v animácích pokračujeme, protože na pětce a šestce následuje svérázný dvojblok: Piece by Piece se sice může chlubit velkým zájmem v kategorii životopisných dokumentů, když se ale podíváte na trailer a zjistíte, že biografie Pharella Williamse je v reálu nákladným lego animákem pro celou rodinu s hlasy Snoop Dogga i Justina Timberlakea, vyzní start za 3,8 milionů dolarů poněkud rozpačitě.

Podobným přívlastkem by šlo hodnotit i 111 milionů pro Transformers Jedna, ale ještě by to bylo mírné – tady se totiž jde těžce do minusu a topí se dolary v další slepé robotické uličce. Ale dobře jim tak, ta kreativní marnost je vlastně už od druhých Bayových Transformerů až bolestivě hmatatelná.

 

Je zajímavým paradoxem, že zbytek žebříčku opanovaly novinky, jejich ekonomická průraznost ale byla dosti pochybná. Zejména to zabolí u hvězdně obsazeného pohledu na Donalda Trumpa The Apprentice, který sice nastřádal 78 % pozitivních recenzí, jeho start za jeden a půl milionu ze sedmnácti stovek kin je ale vyloženě tragický. Překonal ho koneckonců i tradiční re-release Ukradených Vánoc Tima Burtona s 2,3 miliony. Šťouchání do Trumpa holt pojede klasicky trochu víc jen ve zbytku světa.

Třímilionový start pak jde ještě celkem akceptovat u anime My Hero Academia: You´re Next, u novinky Jasona Reitmana Saturday Night o začátcích skečové show SNL ale vyloženě zabolí. Tady se nové Juno nebo Lítá v tom fakt neurodilo a jde o kasovní trefu vedle. A vyloženě nenadchne ani 80 % pozitivních recenzí, protože jejich průměrné hodnocení je jen 6,3 z 10. Takže spíš feel-good spotřebka než cokoliv zásadnějšího. Škoda. Takhle se v českých kinech premiéry tuplem nedočkáme.

 

Kompletní žebříček tržeb tady.

Uvidíme, jak moc se bude klaunům za týden smát pokračování hororové hitovky Úsměv 2.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (21)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace