Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku MovieZone vás zve do kina na našlapaný Star Trek

příspěvky 1 - 18 Napsat příspěvek
reaguje na: Robur
No, to se mi nezdá jako hnidopišství. Tady nejde o to, jaké má aspekty černá díra, ale o to, že ten efekt červené hmoty se chová jednou tak a poté onak. To do sci-fi nepatří.
No, samozřejmě. To je další věc, ale tohle se dá ještě pochopit, protože divák nemusí přemýšlet nad tím, jaké dopady tohle rozhodnutí má, jelikož je nastaveno, že to je - v rámci narace - "řešení". To bych nerozporoval. Ono by stačilo, kdyby tam tu červenou hmotu odflákli pár větama, že za určitých okolností vytvoří "tohle" a "tohle". Ale to je fuk. Jinak jako ofiko to sci-fi samozřejmě je, ale jsme tu na "filmovém" webu, tak debata o formální stránce se mi zdála příhodná:) Samozřejmě hodnocení je subjektivní, ale jako jedno z nej bych ho prostě neuváděl.
Ať to nějak uzavřeme:)
915204
No, to se mi nezdá jako hnidopišství. Tady nejde o to, jaké má aspekty černá díra, ale o to, že ten efekt červené hmoty se chová jednou tak a poté onak. To do sci-fi nepatří. No, samozřejmě. To je další věc, ale tohle se dá ještě pochopit, protože divák nemusí přemýšlet nad tím, jaké dopady tohle rozhodnutí má, jelikož je nastaveno, že to je - v rámci narace - "řešení". To bych nerozporoval. Ono by stačilo, kdyby tam tu červenou hmotu odflákli pár větama, že za určitých okolností vytvoří "tohle" a "tohle". Ale to je fuk. Jinak jako ofiko to sci-fi samozřejmě je, ale jsme tu na "filmovém" webu, tak debata o formální stránce se mi zdála příhodná:) Samozřejmě hodnocení je subjektivní, ale jako jedno z nej bych ho prostě neuváděl. Ať to nějak uzavřeme:)
914914
0 0
reagovat
reaguje na: kfk
Ale černá díra přeci zakřivuje čas, alespoň ve většině teorií. Nikde nebylo řečeno, že do ní vletěli. Pokud ovšem byla vytvořena v/u bílém trpaslíku, hvězdě nebo planetě, tyto svou gravitací "pozřela". Vážně chceš až takhle hnidopišit? :D
Nesmysl je pouze fakt, že pokud by někdo vytvořil černou díru v místě, kde planety či soustavy ohrožuje bílý trpaslík, černá díra by je pak ohrozila řádově více. Ale tohle fakt nemá smysl řešit.
914914
Ale černá díra přeci zakřivuje čas, alespoň ve většině teorií. Nikde nebylo řečeno, že do ní vletěli. Pokud ovšem byla vytvořena v/u bílém trpaslíku, hvězdě nebo planetě, tyto svou gravitací "pozřela". Vážně chceš až takhle hnidopišit? *:D* Nesmysl je pouze fakt, že pokud by někdo vytvořil černou díru v místě, kde planety či soustavy ohrožuje bílý trpaslík, černá díra by je pak ohrozila řádově více. Ale tohle fakt nemá smysl řešit.
914651
0 0
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: Hrotmar
Samozřejmě souhlasím. Žánry se stírají. Nikdy to není vyloženě "buď-anebo". Kupříkladu všechny ST filmy a seriály obsahují vždy určitou míru filozofie a psychologie a některé díly jsou vyloženě majstrštyk v rámci drama (Chain of Command). Podstatou ST bylo vždy, že probíral morální, filozofická a psychologická dilemata. A řekl bych, že je to stěžejní atribut pro sci-fi obecně. Schválně jsem projel seznam Variety nej 50 scífek a jediné filmy, které tak na první pohled nemusí působit, jsou první dva Terminátoři, Vetřelci, Predátor a Hvězdné války. Ale jen na první pohled. Jen ve zkratce: Terminátor I, II, Vetřelci (poučení z chyb - enviromentální agitka typická pro Camerona, důraz na mezilidské vztahy, rodičovská pouta a instrospekce přirozené destruktivity v lidském chování); Predátor (alegorie k traumatizující válce ve Vietnamu - morálně diskutabilní cíl mise a politického podtextu; zrcadlení antropomorfní neochvějné představy vlastní nepřemožitelnosti - z lovců se stává lovná zvěř); první Hvězdné války bych do seznamu nedal, protože je to - dle mě - fantasy pohádka (to neznamená, že tam nemůžeš nic najít v rámci analýzy).
Jinak pro všechny scífka tenhle atribut je stěžejní. U Coherence - pokud si dobře vzpomínám - se mezi charaktery probírá původ a dopady komety na vědecké úrovni - ty důsledky se v rámci dialogů neprobíraly povrchně, ale šly do hloubky, aspoň co si pamatuju (pokud ne, tak to mezi scífka nepatří). A jakmile vyjde najevo, že "někdo" není kým se na první pohled zdá být, otevírá Coherence otázky typu: "jak moc bychom byli odlišní, kdyby ... "; plus klasická témata jako xenofobie, paranoia.
A tohle u toho Abramsova Star Treku nevidím. Orci s Kurtzmanem mají super vlastnost, že si uvědomují, jak někdy není důležité mít podrobnosti u motivace (macguffin) a že bohatě stačí "obecné ohrožení", které v podobě "králičí pacičky" pro Mission Impossible III nebylo stěžejní, jelikož je to prostě špionážní akční thriller, který klade důraz na prvky dramatu a thrilleru. A ačkoliv otevírá morální otázky, tak je pro něj stěžejní ten "akční thriller". Tady to funguje, protože se "za něčím honíme", ale nepotřebujeme vědět, o co jde. A Orci s Kurtzmanem tohle chtěli udělat s ST, kde "red matter" je "rabbit foot". Jelikož ale měli plné ruce práce s představovačkou, protože šlo o restart frančízy, tak se museli zaměřit na vztahy a expozice charakterů. Všechna ostatní témata šla stranou: motiv pomsty u Nera (morální dilema msty? dialogová výměna mezi protagonisty a záporákem?), chaotické vlastnosti a funkce "red matter" (viz můj předešlý příspěvek), téma cestování časem (ani se nenakousne morální dilema, jen se nastaví pár větičkama alternativní realita), Kirk vs. otec (vůbec se neprobírá téma, které ale základy má: překročení stínu vlastního otce - sebehodnota, určení vlastní identity). K tomu se váže i možnost rozvést téma dál: psychologický nátlak na Kirka od Nera, kdy by Nero mohl dát do kontrastu nezkušeného, zbrklého Kirka s Kirkem z jeho reality, a tím v něm vyvolat konflikt (tohle bylo ve filmu v rámci jedné věty) To už by bylo sci-fi, protože bys použil mcguffin jako prostředek pro rozvoj protagonisty (cestování časem -> změna minulosti -> Kirk jako problematický teenager bez pořádného vzoru otce -> alternativní Kirk s lepšími základy -> otázka: "můžeme být kým chceme? mám hodnotu, i když ... ?" a ačkoliv ten základ (expozice) tam v prologu je, tak se nerozvede.
A proto bych řekl, že je Abramsův ST spíš dobrodružný akční thriller ve vesmíru. A to, že Abrams sci-fi nemá rád, to jen dokazuje.
P.S.: Řekl, že nemá rád ST, ale ST je etalon žánru.
914800
Samozřejmě souhlasím. Žánry se stírají. Nikdy to není vyloženě "buď-anebo". Kupříkladu všechny ST filmy a seriály obsahují vždy určitou míru filozofie a psychologie a některé díly jsou vyloženě majstrštyk v rámci drama (Chain of Command). Podstatou ST bylo vždy, že probíral morální, filozofická a psychologická dilemata. A řekl bych, že je to[b] stěžejní atribut pro sci-fi obecně[/b]. Schválně jsem projel seznam Variety nej 50 scífek a jediné filmy, které tak na první pohled nemusí působit, jsou první dva Terminátoři, Vetřelci, Predátor a Hvězdné války. Ale jen na první pohled. Jen ve zkratce: Terminátor I, II, Vetřelci (poučení z chyb - enviromentální agitka typická pro Camerona, důraz na mezilidské vztahy, rodičovská pouta a instrospekce přirozené destruktivity v lidském chování); Predátor (alegorie k traumatizující válce ve Vietnamu - morálně diskutabilní cíl mise a politického podtextu; zrcadlení antropomorfní neochvějné představy vlastní nepřemožitelnosti - z lovců se stává lovná zvěř); první Hvězdné války bych do seznamu nedal, protože je to - dle mě - fantasy pohádka (to neznamená, že tam nemůžeš nic najít v rámci analýzy). Jinak pro všechny scífka tenhle atribut je stěžejní. U Coherence - pokud si dobře vzpomínám - se mezi charaktery probírá původ a dopady komety na vědecké úrovni - ty důsledky se v rámci dialogů neprobíraly povrchně, ale šly do hloubky, aspoň co si pamatuju (pokud ne, tak to mezi scífka nepatří). A jakmile vyjde najevo, že "někdo" není kým se na první pohled zdá být, otevírá Coherence otázky typu: "jak moc bychom byli odlišní, kdyby ... "; plus klasická témata jako xenofobie, paranoia. A tohle u toho Abramsova Star Treku nevidím. Orci s Kurtzmanem mají super vlastnost, že si uvědomují, jak někdy není důležité mít podrobnosti u motivace (macguffin) a že bohatě stačí "obecné ohrožení", které v podobě "králičí pacičky" pro Mission Impossible III nebylo stěžejní, jelikož je to prostě špionážní akční thriller, který klade důraz na prvky dramatu a thrilleru. A ačkoliv otevírá morální otázky, tak je pro něj stěžejní ten "akční thriller". Tady to funguje, protože se "za něčím honíme", ale nepotřebujeme vědět, o co jde. A Orci s Kurtzmanem tohle chtěli udělat s ST, kde "red matter" je "rabbit foot". Jelikož ale měli plné ruce práce s představovačkou, protože šlo o restart frančízy, tak se museli zaměřit na vztahy a expozice charakterů. Všechna ostatní témata šla stranou: motiv pomsty u Nera (morální dilema msty? dialogová výměna mezi protagonisty a záporákem?), chaotické vlastnosti a funkce "red matter" (viz můj předešlý příspěvek), téma cestování časem (ani se nenakousne morální dilema, jen se nastaví pár větičkama alternativní realita), Kirk vs. otec (vůbec se neprobírá téma, které ale základy má: překročení stínu vlastního otce - sebehodnota, určení vlastní identity). K tomu se váže i možnost rozvést téma dál: psychologický nátlak na Kirka od Nera, kdy by Nero mohl dát do kontrastu nezkušeného, zbrklého Kirka s Kirkem z jeho reality, a tím v něm vyvolat konflikt (tohle bylo ve filmu v rámci jedné věty) To už by bylo sci-fi, protože bys použil mcguffin jako prostředek pro rozvoj protagonisty (cestování časem -> změna minulosti -> Kirk jako problematický teenager bez pořádného vzoru otce -> alternativní Kirk s lepšími základy -> otázka: "můžeme být kým chceme? mám hodnotu, i když ... ?" a ačkoliv ten základ (expozice) tam v prologu je, tak se nerozvede. A proto bych řekl, že je Abramsův ST spíš dobrodružný akční thriller ve vesmíru. A to, že Abrams sci-fi nemá rád, to jen dokazuje. P.S.: Řekl, že nemá rád ST, ale ST je etalon žánru.
914727
0 0
reagovat
reaguje na: kfk
Díky za komentář. Já si ST do žánru Sci-fi šoupám, upřímně proto, protože ti prostě nedokážu vesměs přesně definovat žánry a rozlišovat ty drobnosti, které už to pak můžou šoupnout jiné. A proto to si je definuji velmi velmi obecně. Příklad: draci, kouzla - fantasy. Vesmírné lodě, hyperpohony - sci-fi. A mysím, že přesně takto obecně to pojmenovali i pánové. Děkuji ti za ten seznam. A uvedu příklad mého obecného škatulkovaní, třeba u filmu Coherence. Z mého pohledu bych to na první dobrou označil jako Mysteriózní, pak bych vlastně řekl, aha, ale je to vlastně i sci-fi. Tím se nechci pouštět to nějákého rozboru a definic žánrů, spíš jsem chtěl poukázat na tu obecnost. Někdy prostě může být proč člověka výzva to, že čím víc znalosti o tématu máš, tím těžší je se pak "odzoomvat"  a vidět to zase !jednoduše".   Některé filmy jsem neviděl, tak si je dám na seznam. Děkuji. 
914727
Díky za komentář. Já si ST do žánru Sci-fi šoupám, upřímně proto, protože ti prostě nedokážu vesměs přesně definovat žánry a rozlišovat ty drobnosti, které už to pak můžou šoupnout jiné. A proto to si je definuji velmi velmi obecně. Příklad: draci, kouzla - fantasy. Vesmírné lodě, hyperpohony - sci-fi. A mysím, že přesně takto obecně to pojmenovali i pánové. Děkuji ti za ten seznam. A uvedu příklad mého obecného škatulkovaní, třeba u filmu Coherence. Z mého pohledu bych to na první dobrou označil jako Mysteriózní, pak bych vlastně řekl, aha, ale je to vlastně i sci-fi. Tím se nechci pouštět to nějákého rozboru a definic žánrů, spíš jsem chtěl poukázat na tu obecnost. Někdy prostě může být proč člověka výzva to, že čím víc znalosti o tématu máš, tím těžší je se pak "odzoomvat"  a vidět to zase !jednoduše".   Některé filmy jsem neviděl, tak si je dám na seznam. Děkuji. 
914620
1 0
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: Robur
Noooo, ale to je jedno, jestli je to černá díra, červí díra, nebo bílá díra. Jde o to, aby si udělala jasno, jestli bude destruktivní, nebo jestli bude posílat lidi zpět v čase. To není věda, ale magie.
Bílá díra? A co to teda je?
914651
Noooo, ale to je jedno, jestli je to černá díra, červí díra, nebo bílá díra. Jde o to, aby si udělala jasno, jestli bude destruktivní, nebo jestli bude posílat lidi zpět v čase. To není věda, ale magie. Bílá díra? A co to teda je?
914644
0 0
reagují: Robur
reagovat
reaguje na: kfk
Red matter byla ve všech tebou jmenovaných případech využita pro vytvoření černé díry. Přestože je to přitažené za vlasy, v rámci žánru v pohodě. JJův Star Trek má švih a atmosféru, jakou neměl žádný z tebou jmenovaných filmů.
914644
Red matter byla ve všech tebou jmenovaných případech využita pro vytvoření černé díry. Přestože je to přitažené za vlasy, v rámci žánru v pohodě. JJův Star Trek má švih a atmosféru, jakou neměl žádný z tebou jmenovaných filmů.
914629
1 0
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: kfk
Ale jo máš pravdu a neboj tímhle mi to nezkazíš. I když to jsou jen sci-fi kulisy tak to pro mě na té věci, že to beru jako sci-fi nic nezmění to se snažím říct já :D
914630
Ale jo máš pravdu a neboj tímhle mi to nezkazíš. I když to jsou jen sci-fi kulisy tak to pro mě na té věci, že to beru jako sci-fi nic nezmění to se snažím říct já *:D*
914629
1 0
reagovat
reaguje na: pytlik
To cestování časem je v rámci příběhu dost podružný a je to základ pro restart série. Já vám to nechci fakt kazit (pokud to nevnímáš jako volnou diskuzi), ale prostě scífko to není. Nepřišlo ti třeba divný, že v jednu chvíli je "red matter" použita jako prostředek zahubení supernovy, která zničila Romulus, hned poté jako prostředek cestování časem pro Spocka a Nera ... a na konci zase jako prostředek pro zničení Nerovy lodě? :D Řekl bych, že cestování časem tady prostě mělo jen zrestartovat sérii, nikdo se nad tím moc nezamýšlel.
914629
To cestování časem je v rámci příběhu dost podružný a je to základ pro restart série. Já vám to nechci fakt kazit (pokud to nevnímáš jako volnou diskuzi), ale prostě scífko to není. Nepřišlo ti třeba divný, že v jednu chvíli je "red matter" použita jako prostředek zahubení supernovy, která zničila Romulus, hned poté jako prostředek cestování časem pro Spocka a Nera ... a na konci zase jako prostředek pro zničení Nerovy lodě? :D Řekl bych, že cestování časem tady prostě mělo jen zrestartovat sérii, nikdo se nad tím moc nezamýšlel.
914627
0 -1
reagují: Robur, pytlik
reagovat
reaguje na: kfk
Tak já se nad tím taky zarazil, protože by mi mezi těmi moderními sci-fi nevlezl ani do první padesátky, ale pak jsem si řekl že to už tu nebudu pitvat :)
914628
Tak já se nad tím taky zarazil, protože by mi mezi těmi moderními sci-fi nevlezl ani do první padesátky, ale pak jsem si řekl že to už tu nebudu pitvat *:)*
914623
2 0
reagovat
reaguje na: kfk
Máš pravdu je to Mission Impossible ve vesmíru s cestováním v čase a proto je to jeden z nejlepších akčních sci-fi blockbusterů 8) Alespoň pro mě ;)
914627
Máš pravdu je to Mission Impossible ve vesmíru s cestováním v čase a proto je to jeden z nejlepších akčních sci-fi blockbusterů *8)* Alespoň pro mě *;)*
914626
2 0
reagují: kfk
reagovat
A ještě k Abramsovi. Tohle je pravda. Ještě je na netu článek od latimes. Abrams prostě na něco hlubšího nemá, a proto bych řekl, že to vlastně není ani scífko (to neznamená, že scífko musí být hluboký), ale spíš takový akční dobrodrůžo, kde vlastně všechny sci-fi prvky dělají povrchní kulisu, nebo jsou odstaveny neurčitou expozicí, aby to diváka příliš nezatěžovalo. Jeho Trek je takový Mission Impossible ve vesmíru, jestli mi rozumíte. Ale asi se nikdo bavit nechce :D
914626
A ještě k Abramsovi. [url=https://imgur.com/a/iJkeodJ]Tohle[/url] je pravda. Ještě je na netu článek od latimes. Abrams prostě na něco hlubšího nemá, a proto bych řekl, že to vlastně není ani scífko (to neznamená, že scífko musí být hluboký), ale spíš takový akční dobrodrůžo, kde vlastně všechny sci-fi prvky dělají povrchní kulisu, nebo jsou odstaveny neurčitou expozicí, aby to diváka příliš nezatěžovalo. Jeho Trek je takový Mission Impossible ve vesmíru, jestli mi rozumíte. Ale asi se nikdo bavit nechce :D
1 -1
reagují: pytlik
reagovat
reaguje na: HAL
Dyť jim zvyšuju kliky:)
Je to prostě jen diskuze, HALe :/
914623
Dyť jim zvyšuju kliky:) Je to prostě jen diskuze, HALe :/
914621
0 0
reagují: HAL
reagovat
reaguje na: kfk
Kluci tady lákají na projekci, tak jim tu do toho nemusíme rýpat...
914621
Kluci tady lákají na projekci, tak jim tu do toho nemusíme rýpat...
914587
0 -1
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: Hrotmar
To bychom si nejdřív měli vymezit atributy kvalitního sci-fi filmu. Za mě teda určitě Abramsův ST ne. Ten je něco jako Sommersovy Mumie (neber mě za slovo, je to analogie). Je to takový laciný kolotočový dobrodružství, které s prostředím, ve kterém se odehrává (tím pádem má jeho prvky) nemá z principu nic společného. Ten jeho ST víc působí jako fantasy, než sci-fi. Kdybych měl popsat třeba nej dobrodružný filmy, tak ten ST od Abramse klidně uvedu. No a ohledně scífek, kdybych měl hodnotit  pouze první dekádu 21. století, tak:
Pitch Black (2000)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Donnie Darko  (2001)
X-Men (2000)
X-Men 2 (2003)
Evangelion (2007 a 2009)
Signs (2002)
TOP:
Sunshine (2007)
Primer (2004)
District 9 (2009)
Kdyby byla Coherence (2013) natočena dřív, tak by vyšoupla District z topky.
914620
To bychom si nejdřív měli vymezit atributy kvalitního sci-fi filmu. Za mě teda určitě Abramsův ST ne. Ten je něco jako Sommersovy Mumie (neber mě za slovo, je to analogie). Je to takový laciný kolotočový dobrodružství, které s prostředím, ve kterém se odehrává (tím pádem má jeho prvky) nemá z principu nic společného. Ten jeho ST víc působí jako fantasy, než sci-fi. Kdybych měl popsat třeba nej dobrodružný filmy, tak ten ST od Abramse klidně uvedu. No a ohledně scífek, kdybych měl hodnotit  pouze první dekádu 21. století, tak: Pitch Black (2000) Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Donnie Darko  (2001) X-Men (2000) X-Men 2 (2003) Evangelion (2007 a 2009) Signs (2002) TOP: Sunshine (2007) Primer (2004) District 9 (2009) Kdyby byla Coherence (2013) natočena dřív, tak by vyšoupla District z topky.
914588
0 -4
reagují: Hrotmar
reagovat
reaguje na: kfk
Jaké bys nominoval ty? Nepíšou nejlepší, ale jeden z nejlepších. Z mého pohledu jsem neviděl sci-fi, kde by mezi postavami byla taková chemie a vibe jako v této trilogii. 
914588
Jaké bys nominoval ty? Nepíšou nejlepší, ale jeden z nejlepších. Z mého pohledu jsem neviděl sci-fi, kde by mezi postavami byla taková chemie a vibe jako v této trilogii. 
914587
5 0
reagují: kfk
reagovat

A jeden z nejlepších sci-fi filmů 21. století

Prosim?
914587
Prosim?
A jeden z nejlepších sci-fi filmů 21. století
1 -10
reagují: HAL, Hrotmar
reagovat
Na těch narozkách jsem byl a tam šlo:+ o druhý díl. Bohužel to kvůli nešťastnému datu dovolené minu :/ doufal jsem, že to bude až 16..
914579
Na těch narozkách jsem byl a tam šlo*:+* o druhý díl. Bohužel to kvůli nešťastnému datu dovolené minu :/ doufal jsem, že to bude až 16..
1 0
reagovat
tvl, na to bych tak moc šel, ale kalendář hovoří bohužel jasně... :(
914562
tvl, na to bych tak moc šel, ale kalendář hovoří bohužel jasně... *:(*
1 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se