Diskuze k článku Past: Recenze

příspěvky 1 - 18 Napsat příspěvek
ta první půlka je fakt super, Harnett vybornej a  kazdej jeho move sem mu zral..bylo tam napětí a  neustale čekání kdy se co posere, bavil sem se.
Co se ale začne dít po odjezdu z arény je katastrofa, tak stupidně debilní druhou pulku u filmu sem snad ještě neviděl, utrpení to dokoukat, škoda veliká
Ale prequel s vrazdicim Harnettem bych si dal hned
915877
ta první půlka je fakt super, Harnett vybornej a  kazdej jeho move sem mu zral..bylo tam napětí a  neustale čekání kdy se co posere, bavil sem se. Co se ale začne dít po [spoiler]odjezdu z arény[/spoiler] je katastrofa, tak stupidně debilní druhou pulku u filmu sem snad ještě neviděl, utrpení to dokoukat, škoda veliká  Ale prequel s [spoiler]vrazdicim Harnettem bych si dal hned [/spoiler]
2 0

6/10

Starý dobrý Shyamalan ve své obvyklé formě. Což znamená originální nebo, jako v tomto případě, alespoň potenciálně atraktivní nápad (inspirovaný skutečnou událostí) a bohužel provedení, které jej když už ne pohřbí, tak alespoň přizabije. Přesto kvůli "koncertní" části filmu to je za posledních pár let asi nejvydařenější mistrův počin. S ohledem na nepříliš vysoko položenou kvalitativní laťku jeho současné produkce to ovšem není nějak zvlášť pozoruhodná meta.

Kulturní vložka s prezentováním Shyamalanovy ratolesti na můj vkus zabírá ve filmu až moc prostoru a nepříjemně často se v průběhu děje zvrhává v nepokryté self-promo namísto toho, aby tvořila jen obyčejnou kulisu samotného příběhu, ale dokud si Shyamalan hraje na "koncertním" písečku ve stylu videoherního Hitmana a sleduje hlavní postavu, jak se v uzavřeném prostoru snaží s omezenými prostředky přechytračit policii a dostat se z nastražené pasti ven, tak je to díky expozici zredukované na nejnutnější minimum a Hartnettovi, podávajícímu příjemný herecký výkon, sympaticky svižná, zábavná a místy napínavá podívaná, ve které si "obyčejný tatík od rodiny, toho času maniak" počíná poměrně šikovně a uvěřitelně (byť způsob, jakým Hartnett nakonec z koncertu policii unikne, je značně banální).

Jakmile se ovšem Shyamalan rozhodne výchozí premisu "vylepšit" další desítky minut trvající dohrou, do té doby slibně rozehraná partie (podivné záběry na herce promlouvající přímo do kamery nepočítám:D) se mu pomalu, ale jistě začne rozpadat pod rukama a na řadu bohužel přicházejí typické neduhy mistrovy tvorby. Tentokrát se sice obešel bez šokující pointy v závěru, ale věci typu překombinované příběhové zvraty (zázračná únikovka z domu a limuzíny vyžaduje hodně velkou dávku fantazie), povrchní charaktery (psychologický motiv "rodina zjišťuje, že tatík je sériový vrah" je ve filmu prakticky nevyužit) a nezvládnuté finále, které (jak je u Shyamalan nepěkným zvykem) opět balancuje na hraně triviality, bizarnosti a nesmyslnosti (policie v klidu čekající na to, až si pachatel pokecá se svou potenciální obětí?), se probojovaly i sem. Navíc Hartnett v poloze "maminkovského" psychopata ala Psycho už nepůsobí tolik přesvědčivě.
915039
Starý dobrý Shyamalan ve své obvyklé formě. Což znamená originální nebo, jako v tomto případě, alespoň potenciálně atraktivní nápad (inspirovaný skutečnou událostí) a bohužel provedení, které jej když už ne pohřbí, tak alespoň přizabije. Přesto kvůli "koncertní" části filmu to je za posledních pár let asi nejvydařenější mistrův počin. S ohledem na nepříliš vysoko položenou kvalitativní laťku jeho současné produkce to ovšem není nějak zvlášť pozoruhodná meta. Kulturní vložka s prezentováním Shyamalanovy ratolesti na můj vkus zabírá ve filmu až moc prostoru a nepříjemně často se v průběhu děje zvrhává v nepokryté self-promo namísto toho, aby tvořila jen obyčejnou kulisu samotného příběhu, ale dokud si Shyamalan hraje na "koncertním" písečku ve stylu videoherního Hitmana a sleduje hlavní postavu, jak se v uzavřeném prostoru snaží s omezenými prostředky přechytračit policii a dostat se z nastražené pasti ven, tak je to díky expozici zredukované na nejnutnější minimum a Hartnettovi, podávajícímu příjemný herecký výkon, sympaticky svižná, zábavná a místy napínavá podívaná, ve které si "obyčejný tatík od rodiny, toho času maniak" počíná poměrně šikovně a uvěřitelně [spoiler](byť způsob, jakým Hartnett nakonec z koncertu policii unikne, je značně banální)[/spoiler]. Jakmile se ovšem Shyamalan rozhodne výchozí premisu "vylepšit" [spoiler]další desítky minut trvající dohrou[/spoiler], do té doby slibně rozehraná partie (podivné záběry na herce promlouvající přímo do kamery nepočítám*:D*) se mu pomalu, ale jistě začne rozpadat pod rukama a na řadu bohužel přicházejí typické neduhy mistrovy tvorby. Tentokrát se sice obešel bez [spoiler]šokující pointy v závěru[/spoiler], ale věci typu překombinované příběhové zvraty [spoiler](zázračná únikovka z domu a limuzíny vyžaduje hodně velkou dávku fantazie)[/spoiler], povrchní charaktery [spoiler](psychologický motiv "rodina zjišťuje, že tatík je sériový vrah" je ve filmu prakticky nevyužit)[/spoiler] a nezvládnuté finále, které (jak je u Shyamalan nepěkným zvykem) opět balancuje na hraně triviality, bizarnosti a nesmyslnosti [spoiler](policie v klidu čekající na to, až si pachatel pokecá se svou potenciální obětí?)[/spoiler], se probojovaly i sem. Navíc Hartnett v poloze [spoiler]"maminkovského" psychopata ala Psycho[/spoiler] už nepůsobí tolik přesvědčivě.
6/10
1 0
reaguje na: Polux
Policie se nechová nějak nesmyslně na tom koncertě a nikoho tam nesmyslně nebezpečí nevystavuje.

Na základě nějaké skutečnosti si myslí, že by mohl ten koncert navštívit, nemají jistotu. Ve druhé polovině filmu je vysvětleno proč, ale je to tak kostrbaté a hloupé, jako celá druhá polovina filmu, nicméně vědí, že je to vrah, který vždy unese oběť, chvíli jí mučí ve sklepě a pak jí rozřeže a ostatky někde pohodí, není to nějaký šílený střelec nebo tak něco, není pravděpodobné, že by chtěl někomu na koncertě ublížit, protože oběti loví jinak, prostě jde jen na koncert a že po něm policie jde nemá vědět. Taky při vstupu na koncert procházíš bezpečnostními rámy a prohlídkou, takže by neměl mít zbraň. Záměrně nepíšu, že nemůže, protože já sám jsem takhle přes rámy do O2 arény na koncert bouchačku neplánovaně pronesl, ale to už je zase jiný příběh :D. Zkrátka policie se nelogicky nechová, neví, jak vypadá, pouze mají nějaký odhad nějaké specialistky, co dělá profily těchto pachatelů, např. rozmezí věku atd. (jako v seriálu Myšlenky zločince) a určité poznatky, podle kterých by ho poznali, pokud by se jim dostal do rukou, takže tam namátkově kontrolují muže, kteří odpovídají profilu a jedinej rozdíl oproti reálu je asi ten, že v reálu by to dělali policajti v civilu, aby to nevzbuzovalo pozornost a u východů by byly uniformy, protože to tak i u koncertů bývá, že před halou nějaké hlídky na pořádek dohlížejí. Tady to celé obklíčí a ke vchodům si stoupne SWAT, aby to vypadalo ve filmu akčně a lidi tam kontrolujou uniformovaní policisté, aby si jich Hartnett všiml a mohla začít filmová zápletka, kdy vše odhalí a začne hledat způsoby, jak uniknout.
912197
Policie se nechová nějak nesmyslně na tom koncertě a nikoho tam nesmyslně nebezpečí nevystavuje. [spoiler]Na základě nějaké skutečnosti si myslí, že by mohl ten koncert navštívit, nemají jistotu. Ve druhé polovině filmu je vysvětleno proč, ale je to tak kostrbaté a hloupé, jako celá druhá polovina filmu, nicméně vědí, že je to vrah, který vždy unese oběť, chvíli jí mučí ve sklepě a pak jí rozřeže a ostatky někde pohodí, není to nějaký šílený střelec nebo tak něco, není pravděpodobné, že by chtěl někomu na koncertě ublížit, protože oběti loví jinak, prostě jde jen na koncert a že po něm policie jde nemá vědět. Taky při vstupu na koncert procházíš bezpečnostními rámy a prohlídkou, takže by neměl mít zbraň. Záměrně nepíšu, že nemůže, protože já sám jsem takhle přes rámy do O2 arény na koncert bouchačku neplánovaně pronesl, ale to už je zase jiný příběh *:D*. Zkrátka policie se nelogicky nechová, neví, jak vypadá, pouze mají nějaký odhad nějaké specialistky, co dělá profily těchto pachatelů, např. rozmezí věku atd. (jako v seriálu Myšlenky zločince) a určité poznatky, podle kterých by ho poznali, pokud by se jim dostal do rukou, takže tam namátkově kontrolují muže, kteří odpovídají profilu a jedinej rozdíl oproti reálu je asi ten, že v reálu by to dělali policajti v civilu, aby to nevzbuzovalo pozornost a u východů by byly uniformy, protože to tak i u koncertů bývá, že před halou nějaké hlídky na pořádek dohlížejí. Tady to celé obklíčí a ke vchodům si stoupne SWAT, aby to vypadalo ve filmu akčně a lidi tam kontrolujou uniformovaní policisté, aby si jich Hartnett všiml a mohla začít filmová zápletka, kdy vše odhalí a začne hledat způsoby, jak uniknout.[/spoiler]
912059
0 0

5-6/10

První polovina filmu funguje docela dobře, buduje napětí, nejsou tam vyložený nelogičnosti a byla by v pohodě na 7/10, ale druhá polovina filmu, je tak hloupá až směšná, že to ta recenze celkem vystihuje dobře.

Shyamalan tam evidentně chtěl zviditelnit svojí dceru, ale byla celkem v pohodě i písničky byly asi v pohodě, byť na tenhle typ hudby nejsem.
912196
První polovina filmu funguje docela dobře, buduje napětí, nejsou tam vyložený nelogičnosti a byla by v pohodě na 7/10, ale druhá polovina filmu, je tak hloupá až směšná, že to ta recenze celkem vystihuje dobře. Shyamalan tam evidentně chtěl zviditelnit svojí dceru, ale byla celkem v pohodě i písničky byly asi v pohodě, byť na tenhle typ hudby nejsem.
5-6/10
1 0
reaguje na: connor
Napadnul promítace :D
912077
Napadnul promítace *:D*
912076
10 0
reaguje na: BlackAdder
Vypl? :D
912076
Vypl? *:D*
912074
2 0
reagují: Galactus
Souhlas, první půle dobrá, ale fakt neví, kdy skončit. Vypl jsem to, když si Harnet zahrál na Leona profesionála.
912074
0 -2
reagují: connor
reaguje na: Polux
Tak ono i celá akce je poměrně na vodě. Zavřít hermeticky tolik lidi kvůli tipu z linky anonymních alkoholiku :D
912073
Tak ono i celá akce je poměrně na vodě. Zavřít hermeticky tolik lidi kvůli tipu z linky anonymních alkoholiku *:D*
912067
0 0
reaguje na: Randal K.
Ok, díky za info, tušil jsem, že to nějak takhle dopadne, aneb klasická hollywoodská logika v praxi:D. Hádám, že v reálu by to skončilo hromadnou žalobou lidí z publika na ozbrojené složky za bezdůvodné ohrožení nebo něco takového. V případě nějakého úmrtí za nepřímé zavinění. Nemluvě o tom, že to poslední, co by si policie mohla přát, je nepředvídatelný náhodný element (neinformovaní civilisti) v předem pečlivě naplánované akci. Alespoň jednou větou to mohl Shyamalan nějak okecat, škoda.
912067
Ok, díky za info, [spoiler]tušil jsem, že to nějak takhle dopadne, aneb klasická hollywoodská logika v praxi*:D*. Hádám, že v reálu by to skončilo hromadnou žalobou lidí z publika na ozbrojené složky za bezdůvodné ohrožení nebo něco takového. V případě nějakého úmrtí za nepřímé zavinění. Nemluvě o tom, že to poslední, co by si policie mohla přát, je nepředvídatelný náhodný element (neinformovaní civilisti) v předem pečlivě naplánované akci. Alespoň jednou větou to mohl Shyamalan nějak okecat, škoda. [/spoiler]
912063
0 0
reagují: Galactus
reaguje na: Polux
Je to jeden z logických lapsov, ktorý treba akceptovať cca tak, že policajtov je plný štadión, všade sú kamery, všetko je monitorované. Plus sa policajti spoliehajú na to, že vrah bude hľadať útek/cestu von a potenciálna vražda by naňho len upútala pozornosť - znižoval by si šancu na útek (čo nie je úplne zlá logika podľa mňa).

Je to ale logická výhrada - tzn., že ak sa bude vrah cítiť zatlačený do rohu, môže začať vraždiť, čiže áno, riziko ohrozenia civilistov tam je a nie je to nejako dobre zdôvodnené.

Tých logických otáznikov tam je viac, plus celá tá inverzná naratívna štruktúra, kedy to nie je "whodunit" ale "howaretheygonnacatchhim" (z perspektívy vraha a bez jasne profilovanej hlavnej kladnej postavy) nefunguje úplne najlepšie.
912063
[spoiler]Je to jeden z logických lapsov, ktorý treba akceptovať cca tak, že policajtov je plný štadión, všade sú kamery, všetko je monitorované. Plus sa policajti spoliehajú na to, že vrah bude hľadať útek/cestu von a potenciálna vražda by naňho len upútala pozornosť - znižoval by si šancu na útek (čo nie je úplne zlá logika podľa mňa). Je to ale logická výhrada - tzn., že ak sa bude vrah cítiť zatlačený do rohu, môže začať vraždiť, čiže áno, riziko ohrozenia civilistov tam je a nie je to nejako dobre zdôvodnené. [/spoiler] Tých logických otáznikov tam je viac, plus celá tá inverzná naratívna štruktúra, kedy to nie je "whodunit" ale "howaretheygonnacatchhim" (z perspektívy vraha a bez jasne profilovanej hlavnej kladnej postavy) nefunguje úplne najlepšie.
912059
2 0
reagují: Polux
je vo  filme vysvetlené, prečo vlastne polícia o svojom zámere informovala aj personál štadióna a ten to potom celé vykecal hartnettovi ?(alebo len lazy screenwriting?)
912062
?
0 0
Vlastní cameo očekávám vždy, a jak říkal ze se nečekaně vrátí no ani bych se nedivil kdyby to zasadil do stejného univerza s Vyvoleným 6/10 je v poho očekávám jednohubku a kino teda vynechám a počkám na stream p.s. The Visit je fakt banger kdo neviděl ať opravdu napraví a nic si nezjistuje
912061
2 0
Dotaz pro zasvěcené - je ve filmu nějak smysluplně vysvětleno, proč policie riskuje životy nic netušících civilistů (potenciálních rukojmích, v horším případě obětí), nebo to Shyamalan vyřešil stejně jako to proběhlo při tom reálném baitu/raidu, kterým se inspiroval (všechno to jsou policajti vydávající se za zaměstnance a návštěvníky), případně to nějakým chytrým způsobem obešel?
912059
Dotaz pro zasvěcené - je ve filmu nějak smysluplně vysvětleno, proč policie riskuje životy nic netušících civilistů (potenciálních rukojmích, v horším případě obětí), nebo to Shyamalan vyřešil stejně jako to proběhlo při tom reálném baitu/raidu, kterým se inspiroval [spoiler](všechno to jsou policajti vydávající se za zaměstnance a návštěvníky)[/spoiler], případně to nějakým chytrým způsobem obešel?
1 0
reagují: Nazgul, Randal K.
Ja Shyamalanovi zostanem verný asi doživotne, každopádne hodnotil by som max. tak 5/10.

Koncept zaujímavý, ale po pozretí filmu mi to príde ako žánrovka prevrátená naruby - niečo ako A Perfect Getaway z roku 2009. rozmýšľam či by film nefungoval predsa len lepšie keby hlavná postava, ktorú sledujeme nebol Hartnett, ale napríklad jeho dcéra, alebo speváčka a keby sme po celý film hádali ktorý zo skupinky podozrivých je skutočne vrah a nebolo to ohlásené vopred už v traileri.

Logika nie je na podobný nápad úplne najhoršia, v poslednej tretine ale už drhne pomerne slušne. Hartnett je OK, pokračuje viac-menej v tom v čom začal v Black Mirror a táto "psycho" poloha mu aj celkom ide/sedí.

Shyamalanova dcéra má dosť veľký priestor, a je no povedzme že prinajlepšom OK, niekto skúsenejší by to mohol zahrať lepšie.

Suma sumárum viac-menej Shyamalan aký je posledné roky - tzn. trochu nedopečená, priemerná žánrovka so zaujímavým konceptom/nápadom.

Online som čítal názor, že film by fungoval lepšie ak by bol súčasťou Unbreakable univerza a Hartnett by bol nový villain. Nejedná sa podľa mňa vôbec o od veci názor a kľudne by som si vedel predstaviť nejaké nadviazanie na Glass, kde napr. Willisov syn a Hartnett zvádzajú súboj.
912058
Ja Shyamalanovi zostanem verný asi doživotne, každopádne hodnotil by som max. tak 5/10. Koncept zaujímavý, ale po pozretí filmu mi to príde ako žánrovka prevrátená naruby - niečo ako A Perfect Getaway z roku 2009. rozmýšľam či by film nefungoval predsa len lepšie keby hlavná postava, ktorú sledujeme nebol Hartnett, ale napríklad jeho dcéra, alebo speváčka a keby sme po celý film hádali ktorý zo skupinky podozrivých je skutočne vrah a nebolo to ohlásené vopred už v traileri.  Logika nie je na podobný nápad úplne najhoršia, v poslednej tretine ale už drhne pomerne slušne. Hartnett je OK, pokračuje viac-menej v tom v čom začal v Black Mirror a táto "psycho" poloha mu aj celkom ide/sedí.  Shyamalanova dcéra má dosť veľký priestor, a je no povedzme že prinajlepšom OK, niekto skúsenejší by to mohol zahrať lepšie.  Suma sumárum viac-menej Shyamalan aký je posledné roky - tzn. trochu nedopečená, priemerná žánrovka so zaujímavým konceptom/nápadom.  [spoiler]Online som čítal názor, že film by fungoval lepšie ak by bol súčasťou Unbreakable univerza a Hartnett by bol nový villain. Nejedná sa podľa mňa vôbec o od veci názor a kľudne by som si vedel predstaviť nejaké nadviazanie na Glass, kde napr. Willisov syn a Hartnett zvádzajú súboj.[/spoiler]
1 0
"ta koncíková část mě hudebně potěšila a písničkový soundtrack si v budoucnu rád pustím" To zní velmi děsivě!
912057
7 0
Dobře napsané. Bál jsem se, že to bude vyloženě průser, což asi není, takže to dost možná někdy později doma doženu.
912056
1 0
reaguje na: speta.jr
Podobně jako The Watchers pro jeho druhou dceru.
Ale ty věci, co se Pasti vyčítají, mě štvaly  právě u Watchers - byl jsem vyloženě naštvaný, jak se kašle na nějakou logiku.
Totální lenost. Nahodí se zajímavý tajemný trailer, napis "od režiséra Šestého smyslu" a na zbytek kašlem - lidi příjdou.
912051
Podobně jako The Watchers pro jeho druhou dceru. Ale ty věci, co se Pasti vyčítají, mě štvaly  právě u Watchers - byl jsem vyloženě naštvaný, jak se kašle na nějakou logiku. Totální lenost. Nahodí se zajímavý tajemný trailer, napis "od režiséra Šestého smyslu" a na zbytek kašlem - lidi příjdou.
912049
2 0
Ze zahranicnich recenzi to vypada, ze film vnikl pouze jako promo pro Sh. Dceru a jeji hudebni tvorbu.