Diskuze k článku MaXXXine: Recenze

příspěvky 1 - 13 Napsat příspěvek

6/10

Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán, takže kdo se po nadějných trailerech těšil (jako já) na lákavou kombinaci Zodiaca s Once Upon a Time in Hollywood a trojkou Screamu, odměněn Westem nebude. Předchozí filmy mě do kolen neposlaly a ani závěru trilogie se tohle prokletí, navzdory atraktivní premise i prostředí, zlomit nepodařilo. West se totiž ani tentokrát nepoučil z předchozích nezdarů a neustále tak doplácí na jednu a tu samou věc.

West bez potíží zvládá produkční stránku věci, daří se mu dodat scénám styl a atmosféru (v rámci OST bych si dovedl představit trochu reprezentativnější songy, ale svůj účel to splnilo), dokáže se obklopit schopným castingem (Goth znovu nezklamala, Bacon a Debicki potěšili i na malém prostoru) a jeho filmařské, respektive žánrové, experimentování v rámci trilogie (od hororu přes psycho thriller po aktuální krimi thriller) zaslouží uznání, ale zase se potýká s nedostatky na papíře (z čehož plyne, že psaní scénářů ke svým filmům by měl přenechat někomu schopnějšímu).

Goth se ve filmu snaží prorazit v továrně na sny a účastní se natáčení žánrového braku (díky čemuž se dostane na ikonický filmový plac), poštou i osobně dostává podezřelé vzkazy a pozvánky, související s její temnou minulostí (které ignoruje:D), lidé v jejím okolí umírají, policie případ vyšetřuje (což taky ignoruje:D), studio čelí protestům puritánské veřejnosti, v sousedství se pohybuje Night Stalker, v módě jsou pestrobarevné outfity a videokazety a občas při tom dojde na nějaký popkulturní odkaz na filmový průmysl a náznak sociálně kritického komentáře.

Problémem je, že všechno jsou to jen kulisy, kterými West definuje prostředí a dobu. Příběhová linka se odehrává jen tak mimochodem (detektivní rovina vyprávění prakticky neexistuje), děj žádným způsobem negraduje, tempo je po celou dobu vycházkové a zábavně černohumorných scén je akutní nedostatek (nekompromisní vypořádání se s pouličním násilníkem a návštěva autovrakoviště). Takto to probíhá v podstatě celý film až najednou nastane finále, které banální pointou a nepřesvědčivým vystoupením hlavního záporáka dosavadní tvůrčí bezradnost jen podtrhne.
912255
Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán, takže kdo se po nadějných trailerech těšil (jako já) na lákavou kombinaci Zodiaca s Once Upon a Time in Hollywood a trojkou Screamu, odměněn Westem nebude. Předchozí filmy mě do kolen neposlaly a ani závěru trilogie se tohle prokletí, navzdory atraktivní premise i prostředí, zlomit nepodařilo. West se totiž ani tentokrát nepoučil z předchozích nezdarů a neustále tak doplácí na jednu a tu samou věc.   West bez potíží zvládá produkční stránku věci, daří se mu dodat scénám styl a atmosféru (v rámci OST bych si dovedl představit trochu reprezentativnější songy, ale svůj účel to splnilo), dokáže se obklopit schopným castingem (Goth znovu nezklamala, Bacon a Debicki potěšili i na malém prostoru) a jeho filmařské, respektive žánrové, experimentování v rámci trilogie (od hororu přes psycho thriller po aktuální krimi thriller) zaslouží uznání, ale zase se potýká s nedostatky na papíře (z čehož plyne, že psaní scénářů ke svým filmům by měl přenechat někomu schopnějšímu).   Goth se ve filmu snaží prorazit v továrně na sny a účastní se natáčení žánrového braku [spoiler](díky čemuž se dostane na ikonický filmový plac)[/spoiler], [spoiler]poštou i osobně dostává podezřelé vzkazy a pozvánky, související s její temnou minulostí (které ignoruje*:D*), lidé v jejím okolí umírají, policie případ vyšetřuje (což taky ignoruje*:D*), studio čelí protestům puritánské veřejnosti[/spoiler], v sousedství se pohybuje Night Stalker, v módě jsou pestrobarevné outfity a videokazety a občas při tom dojde na nějaký popkulturní odkaz na filmový průmysl a náznak sociálně kritického komentáře.   Problémem je, že všechno jsou to jen kulisy, kterými West definuje prostředí a dobu. Příběhová linka se odehrává jen tak mimochodem [spoiler](detektivní rovina vyprávění prakticky neexistuje)[/spoiler], děj žádným způsobem negraduje, tempo je po celou dobu vycházkové a zábavně černohumorných scén je akutní nedostatek [spoiler](nekompromisní vypořádání se s pouličním násilníkem a návštěva autovrakoviště)[/spoiler]. Takto to probíhá v podstatě celý film až najednou nastane finále, které banální pointou a nepřesvědčivým vystoupením hlavního záporáka dosavadní tvůrčí bezradnost jen podtrhne.
6/10
0 0

Maxxxine

Wow. Naschvál som nečítal Hladovu recenziu, aby som nebol ovplyvnený a aj tak ma to dostalo. Perfektná práca s vizuálom, paralelami, flashbackmi. V určitých chvíľach mi to pripomenulo Záhadu Silver Lake, inokedy upotené thrillery z 90. rokov (samozrejme pomimo to, že celé to odkazuje na klasiky z 70. a 80. rokov). Prímes drsnej školy, noiru a pár metakomentárov Westa skrz ústa Elizabeth Debicki a ja to budem mať pravdepodobne v koncoročnej topke a teším sa, keď to zamiery na Max a ja si to dám znovu.
A to mi zážitok neskazil ani ten zm*d, ktorý mi pred kinom ukradol zamknutú kolobežku.
Dúfam, že West dostane ešte peniaze a natočí nejakú detektívku
8/10
910864
Wow. Naschvál som nečítal Hladovu recenziu, aby som nebol ovplyvnený a aj tak ma to dostalo. Perfektná práca s vizuálom, paralelami, flashbackmi. V určitých chvíľach mi to pripomenulo Záhadu Silver Lake, inokedy upotené thrillery z 90. rokov (samozrejme pomimo to, že celé to odkazuje na klasiky z 70. a 80. rokov). Prímes drsnej školy, noiru a pár metakomentárov Westa skrz ústa Elizabeth Debicki a ja to budem mať pravdepodobne v koncoročnej topke a teším sa, keď to zamiery na Max a ja si to dám znovu.  A to mi zážitok neskazil ani ten zm*d, ktorý mi pred kinom ukradol zamknutú kolobežku. Dúfam, že West dostane ešte peniaze a natočí nejakú detektívku 8/10
Maxxxine
0 0
reaguje na: bodion
Bylo to unavený, mdlý, nulová flow. Přehlídka zajímavejch a v jiným filmu stylovejch propriet, natočená humpolácky a bez pořádnýho drajvu. Zklamání.
910651
909999
0 -1
Bylo mi líto všech čtyř dalších lidí, kteří se mnou byli v sále a X určitě neviděli :D
Bylo to skvělý, poctivej osmdesátkovej vibe, Ti West má cit a opět mě nezklamal. No a Mia zase ukázala, jak je herecky silná.
910648
Bylo mi líto všech čtyř dalších lidí, kteří se mnou byli v sále a X určitě neviděli *:D* Bylo to skvělý, poctivej osmdesátkovej vibe, Ti West má cit a opět mě nezklamal. No a Mia zase ukázala, jak je herecky silná.
3 0
Chcem vediet preco sa to nepacilo Civalovi, vacsinou mame podobny vkus :)
909999
Chcem vediet preco sa to nepacilo Civalovi, vacsinou mame podobny vkus *:)*
0 0
reagují: Cival
reaguje na: Mr. Hlad
A safra tady mi něco neštymuje no 😅
909995
A safra tady mi něco neštymuje no 😅
909843
0 0
U X bylo ještě cítit, že West asi úplně neví co z toho chce dostat, takže vizuál už je - na slasher rozhodně! -, velice nezvyklý, různé neobvyklé prostřihy atp., navíc se mu povedlo opravdu skvěle budovat napětí - až jsem byl celkem zklamaný, že to nakonec sklouzlo k celkem klasicky pojatému slasheru s klady i zápory, co tak mívá, i když s dost povedeným koncem. Ale ten potenciál z toho byl cítit hodně, zjevně se West fakt moc chtěl dostat z krabičky tvůrce béčkových horůrků.

U Pearl už bylo zřejmé, že míří výš, a IMO se mu to povedlo náramně - vizuál je opravdu promyšlený do detailu, scénář podstatně lepší, no a Goth, ta už v X byla výborná, ale tady jede vyloženě Oscarovou kvalita (už by sakra měli přestat ignorovat horory!).

Čili já se na MaXXXine velmi těším už proto, že u Westa to bývá opravdu velmi jiné.
909970
U [b]X[/b] bylo ještě cítit, že West asi úplně neví co z toho chce dostat, takže vizuál už je - na slasher rozhodně! -, velice nezvyklý, různé neobvyklé prostřihy atp., navíc se mu povedlo opravdu skvěle budovat napětí - až jsem byl celkem zklamaný, že to nakonec sklouzlo k celkem klasicky pojatému slasheru s klady i zápory, co tak mívá, i když s dost povedeným koncem. Ale ten potenciál z toho byl cítit hodně, zjevně se West fakt moc chtěl dostat z krabičky tvůrce béčkových horůrků. U [b]Pearl [/b]už bylo zřejmé, že míří výš, a IMO se mu to povedlo náramně - vizuál je opravdu promyšlený do detailu, scénář podstatně lepší, no a Goth, ta už v X byla výborná, ale tady jede vyloženě Oscarovou kvalita (už by sakra měli přestat ignorovat horory!). Čili já se na MaXXXine velmi těším už proto, že u Westa to bývá opravdu velmi jiné.
1 0
Tak X bylo dobrý bez debat, teď sem na (myslím Showtime) dal Pearl a taky prostě dobrý a hlavně na první dobrou.... Ale ta upoutávka v kině na finál zatím ůplně nevim, no uvidíme
909961
0 0
Tak to som prekvapený, že to Hladovi tak sadlo, ja som bol extrémne sklamaný (predošlé 2 filmy mám rád, X veľmi). Odkazuje to na braky a tak trochu sa to brakom stalo. Skratkovité, hlúpy scenár a postavy v ňom, absurdné zakončenie bez pointy. Celú projekciu som myslel na skvelý The Nice Guys, na ktorých sa Maxxxine vo veľa bodoch podobá.
909858
0 0
reaguje na: SocialniPripad
Na X to navazuje, ale dá se to myslím i bez toho.

Určitě je dobré ty dva filmy vidět, aby člověk rozklíčoval, co vlastně West dělá a užil si, jak to dělá. Jinak to může být trochu problém. Ale ne nutně. X se mi nelíbilo, ale mám teď chuť to zkusit znovu.

Na druhou stranu co jsem koukal na dojmy, tak se to líbilo lidem, kteří viděli oboje a nelíbilo těm, kteří na Pearl nekoukali. Minimálně je dobré vědět, že ten film je jiný, než jak se z trailerů tváří.
909844
Na X to navazuje, ale dá se to myslím i bez toho.  Určitě je dobré ty dva filmy vidět, aby člověk rozklíčoval, co vlastně West dělá a užil si, jak to dělá. Jinak to může být trochu problém. Ale ne nutně. X se mi nelíbilo, ale mám teď chuť to zkusit znovu.  Na druhou stranu co jsem koukal na dojmy, tak se to líbilo lidem, kteří viděli oboje a nelíbilo těm, kteří na Pearl nekoukali. Minimálně je dobré vědět, že ten film je jiný, než jak se z trailerů tváří.
909842
1 0
reaguje na: kristian.nguyen