Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Furiosa v pokladnách vyhořela! Blíží se konec hollywoodských blockbusterů?


ikona
Cival
anya taylor-joychris hemsworthfuriosageorge millermad maxšílený maxtržbywarner bros.
Jak hluboko vede deprese kinařů? 

Tak asi zatahujem oponu. Končíme. Zavíráme. Anebo… ne? Týden co týden sledujeme s hrůzou nemilá čísla návštěvnosti v kinech celého světa, která ani nástup letní sezóny nezvládl zvednout. Ba právě naopak. Deprese se prohloubila, protože začaly v pokladnách hořet i ambiciózní a nákladné popcornové blockbustery.

Kaskadér prodělá bambilion, Imaginární přátelé vyšuměli a ani Opice se nezaplatí, a teď dorazila s velkým hlomozem Furiosa. A byla to střela mimo, protože o svém prodlouženém Memorial víkendu prequel nového Šíleného Maxe nastřádá pouhých 31 milionů dolarů – od čtvrtka do neděle pak dokonce jen 25,5 mega. A to je pro Warnery velká pohroma.

 

 

Nejen že jde o nejnižší výsledek v rámci tohohle květnového termínu za třicet let, hlavně ale znamená, že americké tržby budou nejspíš hluboko pod sto miliony. A to je problém. Problém jednou tuplovaný tím, že výnosy ve zbytku světa jsou podobně vetché. A podruhé tím, že naivní Warneři, omámení kultovním statutem Zběsilé cesty s Tomem Hardym a Charlize Theron (a jejími Oscary a tržbami), nalili do filmu minimálně 170 milionů dolarů. No a ty se fakt nevrátí.

 

Furiosa se tak sice těší velmi hezkým reakcím, má spoustu nadšených recenzí (89 % na RottenTomatoes při ratingu 7,9 z 10) a na diváckých databázích v Česku i ve světě svítí hodnocení přes 80 %, do tržeb se to ale nepropsalo. Celosvětový otvírák od čtvrtka do neděle za 58 mega je ještě výrazně pod Kaskadérem, u něhož jsme bědovali, že ho diváci ignorovali. A jelikož na trvalky v létě moc věřit nejde, působí to beznadějně…

Anya Taylor-Joy sice film tlačila na sociálních sítích, co to šlo, není ale hvězdou, která by uměla nahnat diváky do kina, a tak přišli evidentně jen fandové předchozího filmu. Geekové a fanboyové, ale ne masy. Náctiletí a staří diváci chyběli podle dat úplně (tady zapracovala i eRková přístupnost), a proto je výsledek takhle tristní.

 

Furiosa se tak stane dalším neúspěšným pokusem osvěžit slavnou franšízu nasazením ženské hrdinky, což je dost smutné při vědomí toho, že Anya Taylor-Joy ve své roli obstála parádně.

Marketingově to ale nezabralo a film minul terč – nepochybně o poznání víc, než kdyby ve hře zůstali Charlize Theron a hlavně Tom Hardy. Tohle roubování ženských postav do převážně drsnějších žánrů místo mužských hrdinů v drtivé většině případů neuspělo a nefunguje, jak ostatně vidíme dnes a denně nejen na Netflixu.

Furiosa se tak stane dalším kapitálním propadákem letošní blockbusterové sezóny a klidně by se mohlo stát, že její globální výnosy z kin nepřesáhnou dvě kila. Tragédie.

Mohli bychom teď zopakovat filozofické okýnko o tom, jestli mnohagenerační návyk na chození do kina opravdu zmizel na úkor TikToku, reelsek ze sociálních sítí, YouTubeu, sportovních přenosů všeho druhu a samozřejmě i streamovacích platforem, a jestli kinaře zvládne zachránit holt jen pár těch největších událostí za rok a k tomu nějaké rodinné trvalky. Ale asi si ho doplníte sami...

 

Každopádně to působí, že letní sezónu už nic nezachrání. I případné miliardové úspěchy V hlavě 2, Já, padouch 4 a Deadpool a Wolverine (kdo v ně ještě věří?) nezvládnou zasanovat citelný propad. Americká kina totiž zaostávají o pětinu za loňskou bilancí a dokonce o víc jak 40% (!!) za výsledky předcovidového roku 2019! To je alarmující propad, zvlášť když uvážíme inflaci a zdražující lístky. Znovu to potvrzuje, že dnešní hollywoodský systém, jak ho známe, podle všeho skončí.

Bude méně blockbusterů? Budou se hledat cesty, jak razantně zlevnit výrobu popcornovek? Budou se zavírat multiplexy? Nebo nějakého chytráka napadne ještě zdražit popcorn a nealko, alespoň na pětikilo i v českých kinech? Samé otázky... Ale díky letošní sezóně si můžeme být jistí, že odpovědi přijdou výrazně dřív, než bychom čekali.

 

Tristní je bohužel pohled i na druhou velkou premiérou, jíž je animovaný Garfield. Ani rodinná látka totiž kina nespasila a profičela dost podobným způsobem. Třídenních 24,7 milionů sice naznačuje, že po sečtení čísel z prodlouženého víkendu by líný kocour měl stanout na čele pelotonu… jenže ta čísla, ach, ta čísla… ta jsou zatraceně nízká!

Garfielda sice opticky zvedají výnosy ze zbytku světa – odtud připlulo díky dřívějším premiérám už 66 milionů – ale megahit to úplně nebude. Jen solidní animovaný počin, který se studiu vyplatí, a to zejména díky skromnému šedesátimilionovému rozpočtu. Tržby budou výrazně vyšší, než je aktuálních 91 milionů, klidně za pár týdnů čtvrtmiliardové, takže na dvojku rozhodně může dojít. Velkou spásu pro kinaře uprostřed zakaboněného léta tu ale vidět nelze.

 

Zbytek žebříčku si probereme příští týden, protože jak kvůli číslům, tak kvůli pohnuté místrovské noci platí tento gif. Pardon.

 

Kompletní žebříček tržeb tady.

Za týden zkusí překvapit horor In a Violent Nature, oddychovka pro starší a pokročilé dámy Summer Camp a anime Haikyuu!! The Dumpster Battle.

---- 

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (88)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace