Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Kazmova ONEMANSHOW přepisuje historické tabulky. Překonala český rekord


ikona
Thomas
barbiekazmakinomaniakonemanshowoppenheimertržbyvocasy na tripu
Dlouho očekávaná kazmovina smetla v kinech vše, co jí stálo v cestě. 

Tomáš Vyskočil alias Thomas z webu Kinomaniak je odborník na tržby domácích filmů. A každý týden vám o nich bude psát na MovieZone. 

Více než 290 tisíc diváků za první víkend pro Kazmu je větší úspěch, než byla dvojka Barbie a Oppenheimer. Z novinek se dařilo lépe Vocasům na tripu, poslední DC komiksovka u nás brutálně pohořela.

Že bude start ONEMANSHOW: The Movie rekordní, naznačovaly už předprodeje. Když jen za čtvrtek hlásil distributor 130 tisíc diváků, což by samo o sobě byl skvělý start. Bylo jasné, že se budou po čtyřech dnech přepisovat tabulky. A nechybělo mnoho, aby padly opravdu všechny rekordy, protože celkové číslo se nakonec zastavilo na neuvěřitelné číslovce 291.167 diváků a více než 54 miliónů korun v tržbách. Jedná se tak o zdaleka nejúspěšnější český start novodobé historie, dosavadní vládce Anděl Páně 2 zaostává nově o více než 100 tisíc diváků (konkrétně měl 188 tisíc).

Podobných čísel dosáhli i dosavadní čeští rekordmani jako Ženy v běhu (177 tisíc) nebo filmový Vyšehrad (173 tisíc). Kazmovu filmu se málem podařilo sestřelit z pozice nejlepších startů i všechny hollywoodské konkurenty, nakonec odolali jen Avengers: Endgame (344 tisíc), rozdíl je kvůli dražšímu vstupnému mnohem menší v tržbách (58 miliónů vs 54). ONEMANSHOW The Movie každopádně odsouvá ze stříbrné pozice první díl Padesát odstínů šedi (254 tisíc), posouvá se i sedmý Harry Potter (246 tisíc).

Co se skrývá za tímto mohutným startem? Tvůrcům ONEMANSHOW se podařilo vytvořit skutečně mimořádnou marketingovou událost, ve spojením se soutěží o 1 milión dolarů potom poprvé v historie zaútočili i na zcela nefilmové pudy diváků a vyvolali šílenství ne nepodobné sázením ve Sportce. Nejedná se tedy o podobný kulturní fenomén jako byla před nedávném Barbie + Oppenheimer, už jenom proto, že recenze kritiků jsou naprosto zdrcující a divácká hodnocení jen velmi průměrná.

Celý rekordní tah se tedy může velmi rychle zbořit. Už jen denní poklesy od čtvrtka naznačují, že šílenství může rychle opadnout, a pokud se čistě náhodou podaří najít velmi brzy hlavního výherce, stane se návštěva filmu pro běžného diváka zbytečnou. S podobným startem by tedy ONEMANSHOW teoreticky měla mít pozici nejúspěšnějšího filmu roku jasnou, ale jestli ho postihne podobný syndrom jako loni filmový Vyšehrad, po masivním startu přijdou masivní poklesy a poměrný koeficient úvodního víkendu a celkového čísla nemusí být ani 3.

V kinech tak teď můžeme sledovat opravdový souboj titánů, protože pozice nej filmu roku aktuálně drží Barbie, která po čtyřech víkendech vedení poprvé spadla. Přidala jen 23 tisíc diváků, celkově potom nasbírala 586 tisíc diváků. A v závěsu se drží její neoddělitelný parťák Oppenheimer, který přidává za víkend 18 tisíc diváků a v součtu to dělá 419 tisíc. Mezi Barbie a Oppenheimer se v roční tabulce letošních premiér drží ještě třetí Strážci Galaxie (456 tisíc), ale ty by měl Oppenheimer překonat do dvou týdnů. Díky masivnímu startu skočila ONEMANSHOW na letošní šestou příčku, jsme tak aktuálně svědky zajímavého fenoménu, kdy se o pozici nej filmu roku přetahují tři filmy, jejichž premiéru dělí pouhý měsíc.

Rozmanitému víkendu chybělo jen malých pár desítek tisíc diváků, aby překonal ještě jeden rekord, tedy nejvyšší počet diváků na filmy TOP 20, ostatní novinky ale takovou sílu neměly. Dle očekávání se dařilo lépe přisprostlé psí komedii Vocasy na tripu, která startuje na 13 tisících, což je ani ne polovina proti tematicky podobné sprosté komedii Buchty a klobásy. Jiný víkend roku by se tato dospělácká komedie možná chytla lépe, ale proti Kazmově marketingu neměla šanci.

To poslednímu DC počinu Blue Beetle by nepomohlo ani kdyby byl široko daleko jedinou hollywoodskou novinkou. Komiksovkám z této stáje se u nás daří podstatně hůře než Marvelu a letošní úroda (Shazam 2, The Flash) je vyloženě tragická. Necelé 4 tisícovky je ovšem tak slabý kalibr, že by nebylo překvapení, kdyby ho kina přestala komplet hrát hned příští víkend. Zatímco v USA byl tento latinskoamerický hrdina ještě relativně úspěšný, ve zbytku světa si připisuje podobně tragická čísla jako u nás.

Z menších novinek posledních týdnů si relativně drží Gran Turismo, propad po prvním víkendu činí nějakých 56 % a celkově si zatím tato herní adaptace populární závodní série připsala cca 42 tisíc diváků. Bude tak u nás úspěšnější než o týden starší hollywoodská dvojice Meg 2 a Želvy Ninja, která už propadává za první desítku a moc velká čísla od nich ve zbytku prázdnin nečekejte. Fascinujícím úkazem stále zůstává pixarovka Mezi živly, která už svůj původně slabý start 23 tisíc dokázala zdesetinásobit a bude v letošním žebříčku určitě v TOP 10. Na čísla už přejela animovaného Spider-Mana, na něj si nakonec možná troufne i poslední Indiana Jones, který po podobně špatném startu překvapuje tempem posledních týdnů.

Černého Petra si pro uplynulý víkend vybrala dvojice novinek z minulého týdne, horor Pavučina po prvním víkendu klesá o 74 % a nedá v našich kinech ani 10 tisíc diváků, ještě o něco hůře je na tom česká novinka #annaismissing, která už je na hranici vypadnutí. Holt internetové milionové senzace u nás fungují lépe než internetové ztracené dívky.

Kompletní žebříček tržeb zde.  

Následující víkend bude na novinky slabší, čeká nás pokračování animáku Letíme, nové akční béčko s Liamem Neesonem (Jízda smrti), ukrajinský historický film Dovbuš nebo švédský horor Sledovaní. Ani jeden z nich nemá šanci výrazně promluvit do pořadí na předních příčkách, takže největší otázkou bude, jak moc se ONEMANSHOW po drtivém nástupu dokáže udržet nahoře.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (67)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace