Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Kdy se dočkáme třetího animovaného Spider-Mana?


ikona
Spooner
chris millerPhil Lordspider-manSpider-Man: Napříč paralelními světy
Na pokračování revoluční animované série si asi počkáme. A tvůrci mezitím musí řešit nehezké zvěsti o jejich pracovním stylu.  

Animovaný Spider-Man: Napříč paralelními světy už je v kinech pár týdnů a podle velké části publika se jedná ještě o větší, našlapanější a frenetičtější jízdu než v případě oscarové jedničky. Je to prostě a jeden z nejlepších animáků posledních let, který si naštěstí oblíbili i diváci, a tak už dvojka překonala hranici půl miliardy dolarů. Třetí díl, který má navázat na příběh i napínavý cliffhanger, by měl pak podle plánu dorazit do kin v březnu příštího roku. Jenže poslední dny vyplouvají na povrch zprávy, podle nichž vše napovídá tomu, že tento termín nepůjde v žádném případě stihnout a je celkem možné, že se pavoučího vyústění dočkáme minimálně až o rok později. Někteří herci totiž přiznali, že do dalšího sequelu zatím nenamluvili ani hlásku a produkce se zatím nijak výrazně nepohnula. Nové zvěsti ze zákulisí pak napovídají, proč tomu tak je.

Na webu Vulture totiž vyšel velmi rozsáhlý článek popisující poněkud chaotickou a pro mnohé demotivující atmosféru „na place“. Čtveřice animátorů tvrdí, že kvůli neustálým změnám v příběhu, animaci, průtahům a s tím spojeným enormním tlakem odešlo od natáčení přes 100 zaměstnanců. A kdo byl podle nich hlavní problém? Známý režisér a zde producent snímku Phil Lord. Podle názorů v článku byl právě on hlavním tvůrce Spider-Mana, jenž měl mít ještě větší slovo než trojice režisérů. A jelikož je podle všeho extrémní perfekcionista, co chce mít všechno do puntíku dokonalé, práce pod ním není zrovna jednoduchá.

Zásadním problémem pak bylo, že Lord chtěl v běhu často měnit příběh a jednotlivé scény. Což není u filmů nic neobvyklého, u animáků ovšem tyto změny často přichází ve fázi storyboardů. Jenže Lord sahal často už do scén, které byly takřka hotovy a měly za sebou zásadní fáze animace. Jenže pak se muselo začít zase od nuly. Tvůrčí dvojka Lord s Millerem jsou pak údajně podobným přístupem pověstní, zde se ovšem jejich pracovní styl dostal do extrému. Když vám tvůrce či producent chce kvůli svému perfekcionismu překopat skoro dodělanou věc a vaše enormní úsilí se hodí ze stolu, to vám na motivaci moc nepřidá. Neustálé změny měly za následek věčné průtahy, navýšení rozpočtu, odklady a následné přesčasy, kdy museli animátoři pracovat 11 hodin 7 dní v týdnu, aby se vůbec stihl snímek dodělat včas. Což je bohužel smutný trend, který např. trikaři blockbusterů pod nátlakem dalších a dalších komiksovek znají v posledních letech až moc dobře.

Amy Pascal se pak za Sony za Lorda a Millera postavila a prohlásila, že řada informací je nepravdivá či minimálně nepřesná. Na projektu podle ní pracovalo přes 1000 lidí, a není tak podle ní překvapivé, že 10 % z nich práci opustí. U snímků je podle ní zcela běžné, že když příběh podle vás není zcela perfektní, tak se ho snažíte co nejvíce doladit k dokonalosti. A nutno podotknout, že to se Philu Lordovi za podpory parťáka Chrise Millera a režisérů nakonec podařilo na jedničku a v mnoha ohledech měl nejspíš tvůrčí nátlak smysl. Zároveň to ovšem naznačuje, že třetího dílu se asi za necelý rok jen tak nedočkáme. Nechme se překvapit, zda aktuální „kauza“ statutu Lodra s Millerem nějak ublíží.


Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (30)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace