Tohle je jinak skvělý příklad, kdy se remake filmu, považovaného ve svém žánru za absolutní klasiku, může po dějové stránce od původního filmu, vyjma ústřední myšlenky, značně odlišovat a přesto skvěle fungovat a to i díky tomu, že se tady dopisy smysluplně vyměnily za e-maily a obecně život online a do středu zájmu obou hlavních postav se pro změnu dostaly knihy a způsob jejich prodeje (aneb další pomyslný střet starého a nového), okolo čehož jsou vystaveny nové, komediálně vděčné, situace. Jediná přidaná hodnota spousty předělávek spočívá pouze v tom, že se příběh odehrává v jiné době, lidé nosí jiné oblečení a účesy a po ulicích jezdí jiná auta, což se ze strany tvůrců obyčejně maskuje snahou "přiblížit stále aktuální téma a nebo konkrétní látku nové generaci publika". To tady platí také, ale tím to naštěstí zdaleka nekončí. Zkrátka skvělá žánrovka ze staré školy a skvělý remake v jednom úhledném balení.
Ze starých dobrých devadesátek to je pro mě asi vůbec nejoblíbenější romcom (ještě vedle dnes už asi trochu zapadlého French Kiss), byť z tohohle období, ve kterém se to parádními filmy z daného žánru jen hemží, asi existují ještě o něco slavnější a nebo možná i ještě o něco lepší kusy. Ve své době byli Hanks a Ryan považováni za America's sweethearts a tenhle film celkem jasně dokazuje proč. Zatímco v případě mnohými uctívaného Sleepless in Seattle lze můj vztah k filmu charakterizovat slovy "moc fajn, někdy si to zase zopakujeme", třetí společná spolupráce zmíněné filmové dvojice (a podle mě vůbec nejvydařenější) se ukázala hned při prvním rande zhlédnutí (jeden z nemalého počtu filmů, který mi v kinech tehdy utekl a objevil jsem jej až o něco později při promo vysílání HBO zdarma, jo to byly tenkrát časy) jako okamžitá láska na první pohled a tohle zalíbení v mém případě vydrželo až do dnešních dní.
Tohle je jinak skvělý příklad, kdy se remake filmu, považovaného ve svém žánru za absolutní klasiku, může po dějové stránce od původního filmu, vyjma ústřední myšlenky, značně odlišovat a přesto skvěle fungovat a to i díky tomu, že se tady dopisy smysluplně vyměnily za e-maily a obecně život online a do středu zájmu obou hlavních postav se pro změnu dostaly knihy a způsob jejich prodeje (aneb další pomyslný střet starého a nového), okolo čehož jsou vystaveny nové, komediálně vděčné, situace. Jediná přidaná hodnota spousty předělávek spočívá pouze v tom, že se příběh odehrává v jiné době, lidé nosí jiné oblečení a účesy a po ulicích jezdí jiná auta, což se ze strany tvůrců obyčejně maskuje snahou "přiblížit stále aktuální téma a nebo konkrétní látku nové generaci publika". To tady platí také, ale tím to naštěstí zdaleka nekončí. Zkrátka skvělá žánrovka ze staré školy a skvělý remake v jednom úhledném balení.
Tohle je jinak skvělý příklad, kdy se remake filmu, považovaného ve svém žánru za absolutní klasiku, může po dějové stránce od původního filmu, vyjma ústřední myšlenky, značně odlišovat a přesto skvěle fungovat a to i díky tomu, že se tady dopisy smysluplně vyměnily za e-maily a obecně život online a do středu zájmu obou hlavních postav se pro změnu dostaly knihy a způsob jejich prodeje (aneb další pomyslný střet starého a nového), okolo čehož jsou vystaveny nové, komediálně vděčné, situace. Jediná přidaná hodnota spousty předělávek spočívá pouze v tom, že se příběh odehrává v jiné době, lidé nosí jiné oblečení a účesy a po ulicích jezdí jiná auta, což se ze strany tvůrců obyčejně maskuje snahou "přiblížit stále aktuální téma a nebo konkrétní látku nové generaci publika". To tady platí také, ale tím to naštěstí zdaleka nekončí. Zkrátka skvělá žánrovka ze staré školy a skvělý remake v jednom úhledném balení.
reagovat
|