Douglas
"V případě Payakana přece není klíčové, že je osamělý a že se nemůže množit. To si myslí humanoidní postavy. Klíčové přece je, že se dozvime, že se během krizové situace rozhodl narušit normy svého druhu, využít bojové strategické pozice a v rámci ní učinit sérii kroků, které měly vést nikoli k ukojení jeho agrese, nýbrž k záchranné akci"
Můžete mi odůvodnit - akademicky - proč jste rozhodl, že je jedna motivace klíčová a druhá není, pane Kokeši?
Paykan se rozhodl jít proti konsensu jejich společenství a morálním zásadám. Musel chtě nechtě přijmout trest svého společenství. Ano, jakožto vyvinutou bytost ho trápilo svědomí, ale on se vědomě rozhodl tento čin udělat a jakožto inteligentní (respektive na vyšší úrovni, než jsme my - tato možnost je v dialozích zmíněna), vědomě i nevědomě přijal potenciální trest za své činy. Morální rozhodnutí udělal už dávno, když "zabíjel". Svědomí je jeho břímě, které si nese, ale klíčová je jeho ostrakizace, protože ho tento aspekt ve scénáři spojuje s Loakem. Loak nikoho nezabil, netrápí ho svědomí. Nemá vtnitřní konflikt v tomto rámci. Je pouze outsider ... tak jako Paykan.
P.S.: Rozmnožování bylo použito jako součást základních potřeb, jímž je každý živý tvor hnán. Je to jeden ze způsobů, jakým se divák může s Paykanem ztotožnit. Jakožto analytik audivoziuálního umění přece víte, že ne vše je ( a mělo by být) řečeno přímo:)
dashiva
"nie celkom ale rozumiem tomu ponosovaniu na neoriginalitu deja.
nechcem to úplne spláchnuť v zmysle, že "veď ani v Mission Impossible nikto nerieši dej, a už vôbec nie jeho originalitu, stačí ak je to neurážajúca výplň medzi akčnými scénami", ale... do značnej miery to tak je, nie?"
Víš, ono tady jde i o určité antipatie, které vznikly na základě jiných debat. Proto se to zase trochu rozhořelo, ale já se snažím držet při zemi, pánové:))))
Každopádně, pokud bychom se měli bavit o tom, co je a co není "správné", tak se bavíme o formální stránce.
Teď jsi vlastně napsal ( a klidně mě vyveď z omylu), že na příběhu vlastně nezáleží, jelikož jde v daném filmu/žánru o něco jiného. To mi připomíná ten citát, že ve hrách je příběh důležitý stejně jako v pornu. S tím nesouhlasím. Když něco děláš, tak to dělej naplno, jinak to bude stát za h*vno. V rámci produktu je celek součtem svých částí.
Každopádně základem naší debaty - alespoň z mé strany - je, že zastávám názor, že Avatar: The Way of Water, není originální a neotřelý. Nevadilo by mi, kdyby si jel v další archetypální rovině. Tato struktura mi nevadí. Co mi vadí je, že recykluje vlastní strukturu z předešlého filmu. A co na tom hlavně vidím je, že se to udělalo proto, aby se dalo snáze navázat (potomci Q a A) a ten příběh komerčně využít pro případná pokračování. To není otázka morálky, ale otázka formální stránky. Cameron - jakožto každý umělec - filmy netočil pro prachy, ale pro touhu tvořit. Tohle není "ono" a mám pocit, že je to zřetelné viz mé výtky vůči recyklaci narativních struktur a aspektů vycucaných z prstu (děti Q a A), které jdou proti již nastavenému světu. Tím hybatelem už je u ně jen ta eko agitka.
bodion
"Čo sa týka SLanga a Sigourney, o ich návrate v nejakej podobe sa hovorilo už odkedy sa začali objavovať správy o sequeloch. A neboli to žiadne rumors, ale normálne oficiálne potvrdenia."
No, jasný. Ale to jsem věděl taky, jelikož jsem to sledoval. Mně se jen zdá, že exekuce jejich návratu pokulhává. A papír snese všechno. To si mohl napsat Cameron i jinak.
"Kiri nepovažujem za priame dieťa Eywy, ale len za vedľajší produkt toho že Grace nemala dosť sily na presun do tela Avatara, ale ten zostávajúci čas využila na vytvorenie klonu, ktorý keďže vyrastal z jednej bunky tak nepotreboval až toľko energie na vytvorenie. To je len moja teória"
To dává určitě větší smysl. Mě jako diváka matou diskuze o tom, kdo se s Augistineovou vyspal, jelikož samo uvedení Kiri je v rámci dvou vět.
Gladiator15
"Ale v jednotke musí Jake tvrdo makať aby si mohol ísť po svojho ikrana."
Ale vždyť je to to samé. Nuance se liší, protože to má jiný kontext, ale pořád musí zkrotit nějaké zvíře a naučit se s ním "pracovat". To je přece to samé. To jádro je stejné.
reaguje na:
Douglas
853645
[b]Douglas[/b]
"V případě Payakana přece není klíčové, že je osamělý a že se nemůže množit. To si myslí humanoidní postavy. Klíčové přece je, že se dozvime, že se během krizové situace rozhodl narušit normy svého druhu, využít bojové strategické pozice a v rámci ní učinit sérii kroků, které měly vést nikoli k ukojení jeho agrese, nýbrž k záchranné akci"
Můžete mi odůvodnit - [b]akademicky[/b] - proč jste rozhodl, že je jedna motivace klíčová a druhá není, pane Kokeši?
Paykan se rozhodl jít proti konsensu jejich společenství a morálním zásadám. Musel chtě nechtě přijmout trest svého společenství. Ano, jakožto vyvinutou bytost ho trápilo svědomí, ale on se vědomě rozhodl tento čin udělat a jakožto [b]inteligentní[/b] (respektive na vyšší úrovni, než jsme my - tato možnost je v dialozích zmíněna), [b]vědomě[/b] i [b]nevědomě[/b] přijal potenciální trest za své činy. [b]Morální rozhodnutí udělal už dávno[/b], když "zabíjel". Svědomí je jeho břímě, které si nese, ale klíčová je jeho ostrakizace, protože ho tento aspekt ve scénáři spojuje s Loakem. Loak nikoho nezabil, netrápí ho svědomí. Nemá vtnitřní konflikt v tomto rámci. Je pouze outsider ... tak jako Paykan.
P.S.: Rozmnožování bylo použito jako součást základních potřeb, jímž je každý živý tvor hnán. Je to jeden ze způsobů, jakým se divák může s Paykanem ztotožnit. Jakožto analytik audivoziuálního umění přece víte, že ne vše je ( a mělo by být) řečeno přímo:)
[b]dashiva[/b]
"nie celkom ale rozumiem tomu ponosovaniu na neoriginalitu deja.
nechcem to úplne spláchnuť v zmysle, že "veď ani v Mission Impossible nikto nerieši dej, a už vôbec nie jeho originalitu, stačí ak je to neurážajúca výplň medzi akčnými scénami", ale... do značnej miery to tak je, nie?"
Víš, ono tady jde i o určité antipatie, které vznikly na základě jiných debat. Proto se to zase trochu rozhořelo, ale já se snažím držet při zemi, pánové:))))
Každopádně, pokud bychom se měli bavit o tom, co je a co není "správné", tak se bavíme o formální stránce.
Teď jsi vlastně napsal ( a klidně mě vyveď z omylu), že na příběhu vlastně nezáleží, jelikož jde v daném filmu/žánru o něco jiného. To mi připomíná ten citát, že ve hrách je příběh důležitý stejně jako v pornu. S tím nesouhlasím. Když něco děláš, tak to dělej naplno, jinak to bude stát za h*vno. V rámci produktu je celek součtem svých částí.
Každopádně základem naší debaty - alespoň z mé strany - je, že zastávám názor, že Avatar: The Way of Water, není originální a neotřelý. Nevadilo by mi, kdyby si jel v další archetypální rovině. Tato struktura mi nevadí. Co mi vadí je, že recykluje vlastní strukturu z předešlého filmu. A co na tom hlavně vidím je, že se to udělalo proto, aby se dalo snáze navázat (potomci Q a A) a ten příběh komerčně využít pro případná pokračování. To není otázka morálky, ale otázka formální stránky. Cameron - jakožto každý umělec - filmy netočil pro prachy, ale pro touhu tvořit. Tohle není "ono" a mám pocit, že je to zřetelné viz mé výtky vůči recyklaci narativních struktur a aspektů vycucaných z prstu (děti Q a A), které jdou proti již nastavenému světu. Tím hybatelem už je u ně jen ta eko agitka.
[b]bodion[/b]
"Čo sa týka SLanga a Sigourney, o ich návrate v nejakej podobe sa hovorilo už odkedy sa začali objavovať správy o sequeloch. A neboli to žiadne rumors, ale normálne oficiálne potvrdenia."
No, jasný. Ale to jsem věděl taky, jelikož jsem to sledoval. Mně se jen zdá, že exekuce jejich návratu pokulhává. A papír snese všechno. To si mohl napsat Cameron i jinak.
"Kiri nepovažujem za priame dieťa Eywy, ale len za vedľajší produkt toho že Grace nemala dosť sily na presun do tela Avatara, ale ten zostávajúci čas využila na vytvorenie klonu, ktorý keďže vyrastal z jednej bunky tak nepotreboval až toľko energie na vytvorenie. To je len moja teória"
To dává určitě větší smysl. Mě jako diváka matou diskuze o tom, kdo se s Augistineovou vyspal, jelikož samo uvedení Kiri je v rámci dvou vět.
[b]Gladiator15[/b]
"Ale v jednotke musí Jake tvrdo makať aby si mohol ísť po svojho ikrana."
Ale vždyť je to to samé. Nuance se liší, protože to má jiný kontext, ale pořád musí zkrotit nějaké zvíře a naučit se s ním "pracovat". To je přece to samé. To jádro je stejné.
853569
reagovat
|