MZ Live o Univerzálním vojákovi a Cival s Adamem Sedlákem, režisérem Bangera
10:15 | 23.09.2022 |
Máme tu další pátek a s ním i videa. A stejně jako minulý týden budou i tentokrát dvě, protože jsme si namakali něco dopředu. Na své si přijdou milovníci poctivé devadesátkové akce plné střílení, kopanců a zemědělských strojů, ale dojde i na jeden z nejlepších domácích filmů posledních let.
V nejnovějším MovieZone Live Speciálu jsme probrali Univerzálního vojáka. Film, u něhož toho na první pohled k probírání vlastně zase tak moc není. To je ovšem mýlka. Podíváme se na to, jak tenhle projekt vznikal, komu nakopl kariéru, jak to bylo s nenávistí mezi Van Dammem a Lundgrenem, ale i na sequely, kterých je možná víc, než byste hádali. Jako vždycky nás můžete vidět na Youtube a audioverze jsou na Spotify, Podbean, iTunes a Google Podcast. MovieZone Live Speciál pak můžete ohodnotit na CSFD.
Dál tu máme další Na pivu s Civalem, ve kterém si před mikrofon pozval Adama Sedláka, jednoho z nejzajímavějších mladých režisérů současnosti, jenž má na kontě dokument Mgr. Radovan Kaluža, drsné drama Domestik a především teď posílá do kin novinku BANGER. a měli byste ji vidět bez ohledu na to, jaký máte vztah k rapu. Probíral se samozřejmě samotný film, ale i na práci, život a filmy obecně. Na pivu s Civalem najdete na Youtube a audio pak na Spotify, Podbean, iTunes a Google Podcast. Pořad můžete ohodnotit na CSFD a kdybyste nás chtěli podpořit, můžete to udělat na Patreonu.
Pusťte si i naše poslední MovieZone Live.
Ve starším MZ Live Speciál jsme se podívali na zoubek Batman začíná.
A v Na pivu s Civalem jsme projeli film po filmu kariéru Davida Finchera.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Přiznávám se, že jsem byl odjakživa #team sgt. Scott, který by se neztratil se svou šíleností/zavilostí ani v Platoon nebo Apocalypse Now a vždycky jsem tak trochu litoval, že se celý film neodehrává v Namu, protože válečný prolog měl parádní temnou a beznadějnou atmosféru (a v žánru válečných filmů by UniSolové byli zase něco nového), zatímco zbytek filmu ze současnosti byla obyčejná "někdo na útěku před něčím" škatulka, kterou v 80s a 90s točil kdekdo s kdekým.
S čímž souvisí i to, že už tady prosvítal ten "vykrádací" vzorec, který následně Emmerich s Devlinem aplikovali na většinu své produkce v té době a minimálně v rámci 90s s ním slavili slušný úspěch, kdy je příběh trochu otrocky "poskládán" ze stavebních (dějových) bloků odjinud a nic moc navíc stran vlastní invence se nekoná, ale koho by to (alespoň tenkrát) trápilo, když to tak pěkně bouchá, kulky lítají všude okolo, děj uhání zběsile kupředu, cheesy hlášky jsou tady na každém kroku, s krví se vůbec nešetří (jak se na správné 90s sluší a patří) a dva tehdejší nasvalení božani si dávají po hubě.
Sice je pravda, že šance na kombo Arnie & Sly v tomto případě nikdy nebyla, ale minimálně Sly se tady objevit mohl, protože s týmovkami neměl problém ani v době své největší slávy, viz Tango & Cash nebo Demolition Man a vidět ho po letech znovu proti sobě s Lundgrenem mohlo být super. Jasně, muselo by se to nutně odrazit na větším budgetu, ale zároveň by Sly pravděpodobně dokázal už tak slušné tržby dál naboostovat a něco z těch prachů navíc pak Emmerich mohl "prodat" i na plátně (a z béčka udělat áčko). Na druhou stranu by to možná nedopadlo jako takové zábavné guilty pleasure, jako s dvojkou Van Damme/Lundgren, takže vše asi nakonec dopadlo přesně tak, jak mělo.