Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku To nic, drahá: Recenze

příspěvky 1 - 9 Napsat příspěvek

6/10

Po vcelku sympatické prvotině Booksmart a výborných trailerech, slibujících když už ne velkou stylovku, tak alespoň poctivou žánrovku, jsem se na další režijní počin Wilde docela těšil (zvláště s ohledem na fakt, že tentokrát měla po ruce hvězdný casting a s tím související větší budget než posledně), ale po zhlédnutí filmu se v mém případě dostavilo jisté zklamání z nenaplněného potenciálu. Přitom prostor, stran schopností lidí za kamerou i před ní, tady určitě byl. Takto, bohužel, film vstoupí do historie především skandálními historkami ze zákulisí o problémové produkci, výměně herců za pochodu (Styles za LaBeoufa) a obecné animozitě mezi lidmi na place, vrcholící následným vzájemným obviňováním na veřejnosti, než z důvodu svých výjimečných kvalit.

Hlavní potíž tady představuje scénář, který filmu průběžně podkopává nohy. Ani by vlastně nevadilo, že se Wilde a její tým rozhodli příběhově vydat osvědčenou (zlí jazykové by asi uvedli "provařenou") cestou a během ní si vypůjčují oblíbené motivy zejména z nestárnoucí klasiky The Stepford Wives nebo třeba Peeleova nedávného hitu Get Out v míře větší než velké, ale počínají si při tom naprosto nenápaditě a rutině, přičemž jejich vlastní přínos k tématu je značně neobjevný a banální (v podstatě se zde jen odškrtávají jednotlivé "povinné" přísady všech podobných antiutopicko-satirických záležitostí, zpracovávajících motiv "Alenky za zrcadlem", hezky bod po bodu a k tomu v režimu na autopilota) a to včetně "překvapivé" pointy, která je svým vyzněním vysloveně tendenční (pokud tady bylo cílem nastavovat nějaké zrcadlo nebo ukazovat prstem, tak se to příliš nepovedlo, respektive šlo to provést mnohem sofistikovaněji/chytřeji). Na rozdíl od zmíněného Get Outu.

Na druhou stranu jsou zde, naštěstí, i nějaká pozitiva. Wilde se může rozhodně opřít o herecké obsazení. Pugh v hlavní roli předvádí vynikající výkon a opět dokazuje jaký má talent a široký herecký rejstřík, přičemž ani Pine, náhradník Styles a Wilde osobně za ní nejsou příliš pozadu. Současně si Wilde pohlídala audiovizuální stránku a v případě kamery, střihu, výpravy, triků, nebo hudby není filmu příliš co vytknout. Navíc v některých momentech dokáže Wilde vykouzlit opravdu výbornou paranoidní atmosféru, kombinovanou s optimistickým "peklem", tolik typickým pro filmové 50s a vybraným scénám ve filmu rovněž nechybí pěkná vizuální stylovost (zvláště ztvárnění satelitního městečka a obecně dobové zasazení působí skvěle). Co je to ale všechno platné, když samotné tvůrčí sdělení zaostává.

Ve výsledku se tak jedná o slušný (navíc pěkně vypadající) příspěvek do žánru, ovšem s předvídatelným příběhem a jeho průběhem, plus zakončený prvoplánovou pointou, který za mnohokrát opakované zhlédnutí asi stát moc nebude. Nicméně nadále doufám, že Wilde bude v kariéře na režijní stoličce pokračovat, protože si vybírá zajímavé projekty a řemeslo zvládá bez problémů. Tudíž šance, někdy v budoucnu, na postup do vyšší režisérské elity pro ní stále existuje:).
846541
Po vcelku sympatické prvotině Booksmart a výborných trailerech, slibujících když už ne velkou stylovku, tak alespoň poctivou žánrovku, jsem se na další režijní počin Wilde docela těšil (zvláště s ohledem na fakt, že tentokrát měla po ruce hvězdný casting a s tím související větší budget než posledně), ale po zhlédnutí filmu se v mém případě dostavilo jisté zklamání z nenaplněného potenciálu. Přitom prostor, stran schopností lidí za kamerou i před ní, tady určitě byl. Takto, bohužel, film vstoupí do historie především skandálními historkami ze zákulisí o problémové produkci, výměně herců za pochodu (Styles za LaBeoufa) a obecné animozitě mezi lidmi na place, vrcholící následným vzájemným obviňováním na veřejnosti, než z důvodu svých výjimečných kvalit. Hlavní potíž tady představuje scénář, který filmu průběžně podkopává nohy. Ani by vlastně nevadilo, že se Wilde a její tým rozhodli příběhově vydat osvědčenou (zlí jazykové by asi uvedli "provařenou") cestou a během ní si vypůjčují oblíbené motivy zejména z nestárnoucí klasiky The Stepford Wives nebo třeba Peeleova nedávného hitu Get Out v míře větší než velké, ale počínají si při tom naprosto nenápaditě a rutině, přičemž jejich vlastní přínos k tématu je značně neobjevný a banální (v podstatě se zde jen odškrtávají jednotlivé "povinné" přísady všech podobných antiutopicko-satirických záležitostí, zpracovávajících motiv "Alenky za zrcadlem", hezky bod po bodu a k tomu v režimu na autopilota) a to včetně "překvapivé" pointy, která je svým vyzněním vysloveně tendenční (pokud tady bylo cílem nastavovat nějaké zrcadlo nebo ukazovat prstem, tak se to příliš nepovedlo, respektive šlo to provést mnohem sofistikovaněji/chytřeji). Na rozdíl od zmíněného Get Outu. Na druhou stranu jsou zde, naštěstí, i nějaká pozitiva. Wilde se může rozhodně opřít o herecké obsazení. Pugh v hlavní roli předvádí vynikající výkon a opět dokazuje jaký má talent a široký herecký rejstřík, přičemž ani Pine, náhradník Styles a Wilde osobně za ní nejsou příliš pozadu. Současně si Wilde pohlídala audiovizuální stránku a v případě kamery, střihu, výpravy, triků, nebo hudby není filmu příliš co vytknout. Navíc v některých momentech dokáže Wilde vykouzlit opravdu výbornou paranoidní atmosféru, kombinovanou s optimistickým "peklem", tolik typickým pro filmové 50s a vybraným scénám ve filmu rovněž nechybí pěkná vizuální stylovost (zvláště ztvárnění satelitního městečka a obecně dobové zasazení působí skvěle). Co je to ale všechno platné, když samotné tvůrčí sdělení zaostává. Ve výsledku se tak jedná o slušný (navíc pěkně vypadající) příspěvek do žánru, ovšem s předvídatelným příběhem a jeho průběhem, plus zakončený prvoplánovou pointou, který za mnohokrát opakované zhlédnutí asi stát moc nebude. Nicméně nadále doufám, že Wilde bude v kariéře na režijní stoličce pokračovat, protože si vybírá zajímavé projekty a řemeslo zvládá bez problémů. Tudíž šance, někdy v budoucnu, na postup do vyšší režisérské elity pro ní stále existuje*:)*.
6/10
0 0
reagovat

5.5/10

Kiez by mi niekto prv prezradil ze ide o kopiu epizody z Black Mirror, mohol som to v poho vynechat
Cinematography fajn, herecke vykony v pohode, Flo samozrejme kralovala. Ale kurnik natahovalo sa to poslednych 30-40 minut.

Niekto si prisiel do saly bud pospat alebo zomrel od nudy.
841964
[spoiler]Kiez by mi niekto prv prezradil ze ide o kopiu epizody z Black Mirror, mohol som to v poho vynechat[/spoiler].  Cinematography fajn, herecke vykony v pohode, Flo samozrejme kralovala. Ale kurnik natahovalo sa to poslednych 30-40 minut. Niekto si prisiel do saly bud pospat alebo zomrel od nudy.
5.5/10
0 -1
reagovat

Hmm

841835
[url=https://m.youtube.com/watch?v=zLXh_j5wypI]link[/url]
Hmm
0 0
reagovat
Hezky natočené, zahrané, zajímavé, ale bohužel nohy tomu podráží pointa, která buď měla být chytřejší, nebo lépe vystavěná. Má to super atmosféru, herce, kameru, hudbu a vizuální cítění, ale čekal jsem malinko více. 6,5-7/10
841825
Hezky natočené, zahrané, zajímavé, ale bohužel nohy tomu podráží pointa, která buď měla být chytřejší, nebo lépe vystavěná. Má to super atmosféru, herce, kameru, hudbu a vizuální cítění, ale čekal jsem malinko více. [b]6,5-7/10[/b]
0 0
reagovat
reaguje na: Disketa1
Zkus si to představit jako Matrix, kde lidem dali na simulované situace a život.
841824
[spoiler]Zkus si to představit jako Matrix, kde lidem dali na simulované situace a život.[/spoiler]
841814
0 0
reagovat
Audiovizuální pecka. Sledovat tenhle film, jehož natáčení poznamenalo vztahy na place a vyvrcholilo to plivancem na festivalu v Benátkách, byla jedna velká radost. Florence Pugh a Harry Styles by měli dostat oscarové nominace, stejně tak i dvorní kameraman Darrena Aronofskyho Matthew Libatique. P.S.: Harry Styles je ukrutně sexy.

Akorát jsem nepochopil pointu. Takže celé to bylo jenom simulakrum, jenom nějaké představy hlavních hrdinů? Jak mohla být Alice operatérka mozků a zároveň domácí puťka jak z 50. let? Nepochopil jsem to vůbec, ale nádherně se na to koukalo.
841814
Audiovizuální pecka. Sledovat tenhle film, jehož natáčení poznamenalo vztahy na place a vyvrcholilo to plivancem na festivalu v Benátkách, byla jedna velká radost. Florence Pugh a Harry Styles by měli dostat oscarové nominace, stejně tak i dvorní kameraman Darrena Aronofskyho Matthew Libatique. P.S.: Harry Styles je ukrutně sexy. [spoiler]Akorát jsem nepochopil pointu. Takže celé to bylo jenom simulakrum, jenom nějaké představy hlavních hrdinů? Jak mohla být Alice operatérka mozků a zároveň domácí puťka jak z 50. let? Nepochopil jsem to vůbec, ale nádherně se na to koukalo.[/spoiler]
2 -1
reagují: hroubek
reagovat
reaguje na: WinterSoldier
Seš ... mně sexy nepřijde ?)
841690
Seš ... mně sexy nepřijde *?)*
841685
3 -4
reagovat
Možná jsem jen povrchní hovado, ale na sexy Florence jsem teda dost nalákán.
841685
Možná jsem jen povrchní hovado, ale na sexy Florence jsem teda dost nalákán.
4 0
reagují: esmo
reagovat
Jsem upřímně rád, že to dle recenze minimálně stojí za shlédnutí.
841630
Jsem upřímně rád, že to dle recenze minimálně stojí za shlédnutí.
1 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se