Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Trojúhelník smutku: Recenze

příspěvky 1 - 8 Napsat příspěvek
team rimsy. je to velmi dobre, ale od nadsenia mam daleko. mozno preto, ze na projekcii nas bolo 8 a nie 600 (ako na cinematiku)
866235
team rimsy. je to velmi dobre, ale od nadsenia mam daleko. mozno preto, ze na projekcii nas bolo 8 a nie 600 (ako na cinematiku)
2 0
reagovat

?/ 10

neviem ako to mám hodnotiť, dobrý herci, réžia, technické profesie to neskutočne ťahajú hore, ale súčasne ma to fakt iritovalo a ľutujem že som to pozeral. Myšlienkovo taká študentská práca na školské zadanie, kde autor pozérsky odprezentoval nejakú naivnú plytkú satiru, pripomenulo mi to SNL high school theatre
866193
neviem ako to mám hodnotiť, dobrý herci, réžia, technické profesie to neskutočne ťahajú hore, ale súčasne ma to fakt iritovalo a ľutujem že som to pozeral. Myšlienkovo taká študentská práca na školské zadanie, kde autor pozérsky odprezentoval nejakú naivnú plytkú satiru, pripomenulo mi to SNL high school theatre
?/ 10
1 -1
reagovat

8/10

Östlundovu tvorbu jsem donedávna vůbec neznal (hanba mi:D), což - jak se po zhlédnutí filmu ukázalo - byla velká chyba, protože hned s premiérovým kusem z jeho nikterak obsáhlé celovečerní filmografie (takže dohnat postupně zbylé resty nebude až tak velký problém) se v mém případě dostavil zásah do středu terče, protože tahle satirická černá komedie o tom, jak příjemné to je, když je člověk "nahoře", jak nepohodlné to je, když je naopak "dole" a jak málo stačí k tomu, aby se situace rychle a dramaticky otočila, svou sociologickou sondu do života, respektive soužití, smetánky a plebsu podává pro diváka velice zábavnou a (pro plebs jako já:)) přístupnou formou, aniž by ztratila něco ze své výpovědní hodnoty (právě naopak).
 
První kompletně anglicky mluvený Östlundův film je zahájen krátkým prologem z prostředí profesionálního modelingu, během něhož dojde řeč, mimo jiné, na titulní geometrický útvar a vysvětlení jeho smyslu a který na malé ploše svou výmluvnou zkratkou o povrchnosti, konformismu, mamonu a oportunismu navodí u diváka patřičnou náladu pro nadcházející události, kterých bude svědkem. Poté již následuje samotná hlavní příběhová linka v podobě tříaktové struktury děje, která Östlundovi dovoluje postupně střídat perspektivu a nahlížet na sociálně kritická témata typu genderových a třídních rolí, zkoumání nejrůznějších politických směrů, případně názorových stereotypů a společenského postavení bohatých a chudých, od jednotlivců až po celé skupiny.
 
Jednoznačný vrchol celého filmu a Östlundovy snahy o vykreslení, jak tragikomický je celý hodnotový konstrukt současného civilizovaného světa, založený na penězích a požitkářství a jak lehce se mohou, do té doby neotřesitelné, společenské hranice zbortit, pak představuje sekvence kapitánovy večeře. Ta je skvěle vypointovaná a vygradovaná (divák od počátku tuší, že se brzy "něco" stane a s každou další scénou jeho jistota, že to rozhodně nebude nic příjemného, roste), přičemž se v ní Östlundovi mistrovsky daří extrémně humorným způsobem zpodobnit průběžný motiv moci vs bezmoci (respektive nemoci:D) v celé své všeříkající nahotě, aniž by při tom ovšem sklouzl k parodii.
 
Konec druhého aktu s výše uvedenou sekvencí by sám o sobě stačil ke skvělému filmu, přesto Östlund nepolevuje a pokračuje třetím aktem, ve kterém dojde opět ke změně pohledu a do popředí se dostává variace na televizní "trosečníkové" reality show s pozvolným náběhem na klasiku Lord of the Flies, která definitivně potvrzuje fakt, že je vlastně úplně jedno, kdo konkrétně je v ten který moment "nahoře" a kdo "dole", nebo jaký má ta která osoba charakter, nachází-li se ve své komfortní zóně, protože jakmile se člověk ocitne na druhé straně barikády, chová se poté úplně stejně, jako všichni ostatní v daném postavení. 
 
Neméně silnou stránkou snímku je pak obsazení hlavních i vedlejších rolí. Dean, která letos náhle tragicky zemřela a film je tak jejím smutným, ale výborným, epitafem, Dickinson, jemuž postavy "hezounů" skvěle sedí a tady tomu není jinak, Harrelson, opět dokazující, že podobné role na pomezí šílenství a komedie zvládá s velkým přehledem, nebo Burić jako excentrický oligarcha, podnikající ve fekálním businessu:D, ti všichni (a nejen oni) podávají skvělé herecké výkony.
 
Jen je trochu škoda, že vztah titulní dvojice Dean a Dickinsona není ústředním motivem celého filmu a v průběhu děje je odsunut do pozadí ve prospěch širšího sociálně kritického měřítka, protože zejména na konci třetího aktu by dramatický potenciál milostného trojúhelníku z donucení a současně s výhodami násobně vzrostl. Úplný závěr filmu sice ponechává další osudy postav na interpretaci diváka, pointa je však jasná a je to skvělá pointa. Nicméně vůbec bych se nebránil případnému čtvrtému aktu, ve kterém by se jednotlivé role a třídy vrátily zpět na začátek (pochopitelně v doprovodu klingonského přísloví o pomstě, která nejlépe chutná za studena:D), aneb kruh se uzavřel. Celkově ale jde o parádní zážitek, který naštěstí komplikovaná produkce filmu nikterak nepoznamenala.  
848853
Östlundovu tvorbu jsem donedávna vůbec neznal (hanba mi*:D*), což - jak se po zhlédnutí filmu ukázalo - byla velká chyba, protože hned s premiérovým kusem z jeho nikterak obsáhlé celovečerní filmografie (takže dohnat postupně zbylé resty nebude až tak velký problém) se v mém případě dostavil zásah do středu terče, protože tahle satirická černá komedie o tom, jak příjemné to je, když je člověk "nahoře", jak nepohodlné to je, když je naopak "dole" a jak málo stačí k tomu, aby se situace rychle a dramaticky otočila, svou sociologickou sondu do života, respektive soužití, smetánky a plebsu podává pro diváka velice zábavnou a (pro plebs jako já*:)*) přístupnou formou, aniž by ztratila něco ze své výpovědní hodnoty (právě naopak).   První kompletně anglicky mluvený Östlundův film je zahájen krátkým prologem z prostředí profesionálního modelingu, během něhož dojde řeč, mimo jiné, na titulní geometrický útvar a vysvětlení jeho smyslu a který na malé ploše svou výmluvnou zkratkou o povrchnosti, konformismu, mamonu a oportunismu navodí u diváka patřičnou náladu pro nadcházející události, kterých bude svědkem. Poté již následuje samotná hlavní příběhová linka v podobě tříaktové struktury děje, která Östlundovi dovoluje postupně střídat perspektivu a nahlížet na sociálně kritická témata typu genderových a třídních rolí, zkoumání nejrůznějších politických směrů, případně názorových stereotypů a společenského postavení bohatých a chudých, od jednotlivců až po celé skupiny.   Jednoznačný vrchol celého filmu a Östlundovy snahy o vykreslení, jak tragikomický je celý hodnotový konstrukt současného civilizovaného světa, založený na penězích a požitkářství a jak lehce se mohou, do té doby neotřesitelné, společenské hranice zbortit, pak představuje sekvence [spoiler]kapitánovy večeře[/spoiler]. Ta je skvěle vypointovaná a vygradovaná (divák od počátku tuší, že se brzy "něco" stane a s každou další scénou jeho jistota, že to rozhodně nebude nic příjemného, roste), přičemž se v ní Östlundovi mistrovsky daří extrémně humorným způsobem zpodobnit průběžný motiv moci vs bezmoci (respektive [spoiler]nemoci[/spoiler]*:D*) v celé své všeříkající nahotě, aniž by při tom ovšem sklouzl k parodii.   Konec druhého aktu s výše uvedenou sekvencí by sám o sobě stačil ke skvělému filmu, přesto Östlund nepolevuje a pokračuje třetím aktem, ve kterém dojde opět ke změně pohledu a do popředí se dostává variace [spoiler]na televizní "trosečníkové" reality show s pozvolným náběhem na klasiku Lord of the Flies[/spoiler], která definitivně potvrzuje fakt, že je vlastně úplně jedno, kdo konkrétně je v ten který moment "nahoře" a kdo "dole", nebo jaký má ta která osoba charakter, nachází-li se ve své komfortní zóně, protože jakmile se člověk ocitne na druhé straně barikády, chová se poté úplně stejně, jako všichni ostatní v daném postavení.    Neméně silnou stránkou snímku je pak obsazení hlavních i vedlejších rolí. Dean, která letos náhle tragicky zemřela a film je tak jejím smutným, ale výborným, epitafem, Dickinson, jemuž postavy "hezounů" skvěle sedí a tady tomu není jinak, Harrelson, opět dokazující, že podobné role na pomezí šílenství a komedie zvládá s velkým přehledem, nebo Burić jako excentrický oligarcha, podnikající ve [spoiler]fekálním businessu[/spoiler]*:D*, ti všichni (a nejen oni) podávají skvělé herecké výkony.   Jen je trochu škoda, že vztah titulní dvojice Dean a Dickinsona není ústředním motivem celého filmu a v průběhu děje je odsunut do pozadí ve prospěch širšího sociálně kritického měřítka, protože zejména na konci třetího aktu by dramatický potenciál [spoiler]milostného trojúhelníku z donucení a současně s výhodami[/spoiler] násobně vzrostl. Úplný závěr filmu sice [spoiler]ponechává další osudy postav na interpretaci diváka[/spoiler], pointa je však jasná a je to skvělá pointa. Nicméně vůbec bych se nebránil případnému čtvrtému aktu, ve kterém by se [spoiler]jednotlivé role a třídy vrátily zpět na začátek[/spoiler] (pochopitelně v doprovodu klingonského přísloví o pomstě, která nejlépe chutná za studena*:D*), aneb kruh se uzavřel. Celkově ale jde o parádní zážitek, který naštěstí komplikovaná produkce filmu nikterak nepoznamenala.  
8/10
2 -1
reagovat
Pseudointelektuální pseudokomedie.
843892
Pseudointelektuální pseudokomedie.
5 -3
reagovat
Tip na dlouhý podzimní večer :+ Pod úvod bych se podepsal, náročnější nebo někdy prostě dobré filmy svými synopsemi navzdory kvalitám někdy dokonale odrazují :+
841461
Tip na dlouhý podzimní večer *:+* Pod úvod bych se podepsal, náročnější nebo někdy prostě dobré filmy svými synopsemi navzdory kvalitám někdy dokonale odrazují *:+*
3 0
reagovat
Konečně příští týden v Artu ! Těšení se ?)
841446
Konečně příští týden v Artu ! Těšení se *?)*
3 0
reagovat
Je to pecka, všichni na to jděte :+
841443
Je to pecka, všichni na to jděte *:+*
4 0
reagovat
Mr. Hlade, udělal jsi mi radost. Ten film doporučuju všem skrz státy, kontinenty, města a vesnice. Starým, mladým, středním, protirecenze si cením!
841442
Mr. Hlade, udělal jsi mi radost. Ten film doporučuju všem skrz státy, kontinenty, města a vesnice. Starým, mladým, středním, protirecenze si cením!
5 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se