Horor Nene je postpandemickou jedničkou
08:52 | 25.07.2022 |
Uplynulý víkend už sice nebyl typicky blockbusterový, což dokládá více než poloviční dolarový úhrn oproti debutům Mimoňů nebo Thora, ale Hollywoodu se z toho přesto daří vytřískat možná poslední velkou událost tohoto léta. Jordan Peele se totiž vrací po třech letech s neotřelým hororem Nene a celé je to spíš Jojo, minimálně pro něj a studio Universal. To má aktuálně v tržebním Top 10 hned čtyři tituly (Nene, Mimoni, Jurský svět: Nadvláda a Černý telefon), takže lze hovořit o silné sezóně, kdy si Účko úspěšně vystřílelo hned několik frančízových patron.
A kde je ta “událost”? Mnozí za ni považují už to, že se Jordan Peele po třech letech vrací a znovu si jede svůj nezaměnitelný styl. Trailerová kampaň tentokrát prozradila až příliš, ale bylo to potřeba, protože Peele tentokrát neutratil pět (Uteč) nebo dvacet (My) milionů dolarů, ale sáhnul si rovnou na sedmdesát. Nene otevřelo za 44 milionů dolarů, což je nejlepší otvírák pro původní film (tj. nikoliv sequel nebo adaptaci existující látky) od roku 2019, tj. jedná se o nejúspěšnější pandemický či postpandemický (podle toho, jak to máte rozdané) “originál”. S kým v téhle kategorii Peele bojoval? V podstatě sám se sebou, protože nejbližší nejúspěšnější původní film je právě My z roku 2019. Tehdy se povedlo vydělat bláznivých 71 milionů dolarů hned za první víkend, ale snímek pak strmě padal, podobně jako všechny ostatní horory, což bylo v přímém rozporu s dlouhýma nohama Peelova debutu Uteč, který se ze skromnějšího otvíráku (31 milionů) doškrábal až ke 175 milionům, což je mimochodem částka, na které skončil i mnohem ambicióznější My.
Universal musí při zmíněném rozpočtu i velkorysé kampani doufat, že těch 175 míčů není Peeleovým maximem, protože v takovém případě by si ani přes aktuální fanfáry na sebe film rozhodně nevydělal. Tím spíš, že mimo USA “peeleovky” zas tak věrné publikum nemají. O osudu Nene a další dráze hororového vizionáře tak definitivně rozhodne až druhý víkend, zatímco u Thora: Lásky jako hrom je už po tom třetím, kdy inkasuje 22 milionů, vlastně celkem jasné, že miliardovou metu bude tentokrát zdolávat horko těžko. Srovnání s “těsně nemiliardovým” druhým Strangem je tentokrát platnější než duel s Ragnarokem, který Láska jako hrom zatím vyhrává. Jenže tu máme brzký debut na Disney+, který z kin v následujících víkendech odsaje víc a víc lidí nejen v USA, ale po celém světě, kde už má streamovací služba své základny. S tímhle Marvel při svých útocích na miliardové mety tak úplně nepočítal.
Mimoňové jsou třetí a připisují dalších 17 milionů dolarů k celosvětovým 640. Tady se Universal o miliardu bát nemusí, protože jsou prázdniny a děti se ke žlutým ňoumům budou vracet znovu a znovu. Navíc se díky Tik Toku povedlo zblbnout i teenagery, co vyrůstali na ikonickým postavičkách v předchozích dílech a jakkoliv všechen buzz už trochu opadnul, podle mého se Mimoňové úspěšně porvou i s nadcházející Ligou supermazlíčků od DC. Ovládnout svět bude pro Grua a jeho poskoky opět hračka.
Pokračující úspěch dramatu Kde zpívají raci je pravděpodobně i pro Sony příjemným překvapením. Adaptace přirozeně úspěšné knihy kombinuje drama o dospívání a murder mystery takovým tím přítulným způsobem, který nás nutí kupovat podobné knížky, když jedeme k moři. Tady se plážové čtení mění v úspěšnou adaptaci, díky níž si produkující Reese Witherspoon může přičíst další úspěšný zářez svého čtenářského klubu.
A na pátém místě cruisuje neúnavný Top Gun: Maverick. Čert vem zkrácená distribuční okna. Paramount musí své hvězdě děkovat tím, že mu každý den helikoptérou shazuje k bazénu další a další balíky peněz. Celosvětových už skoro 1,3 miliardy dolarů je natolik za hranice i těch nejoptimističtějších úvah, že už si Cruise definitivně zajistil místo v byznysových učebnicích a filmových čítankách. Jediné, co by mohlo tenhle odkaz zkalit, je neodvratný třetí díl, vzniknuvší nikoliv za dvacet let, ale podstatně rychleji. Ano, Tom Cruise má s resurekcí svých úspěšných sérií bohaté zkušenosti, ale v tomhle případě bych se… ale komu já vlastně radím? Tohle je Hollywood a Cruise natočil snímek jménem Řeč peněz. O nic jiného v důsledku nepůjde.
Celkový žebříček víkendových tržeb zde
Na dalších místech máme Elvise, Jurský svět, Černý telefon a další zbytky z předchozích týdnů, s tržbami, které už nijak zásadně neovlivní jejich celkové skóre. Snad jen Černý telefon lze se 130 miliony celosvětově vyhlásit za mírný úspěch (rozpočet byl kolem 20), což je pro další neotřelé hororové pokusy rozhodně dobrá zpráva. Příští týden nás čeká notně opožděné širší nasazení Všeho, všude, najednou (takže doslova), které však podle komerčních výsledků už všichni v USA viděli minimálně dvakrát, takže bych nečekal žádná velká čísla. DC Liga supermazlíčků naopak definitivně doufá ve zlatý debut a otvírák minimálně kolem 40 milionů. Rád bych předstíral, že jsem napjatý, jak moc se bude zvířecím mazlíčkům Supermana, Batmana nebo Flashe dařit, ale ukázky na tenhle film mě otravují jako pre-roll snad před každým YouTube videem. Jestli je to dobře nebo špatně, to uvidíme už za týden.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry