Fanouškovský zájem o SnyderCut zřejmě nebyl tak skutečný, jak se původně zdálo
18:00 | 19.07.2022 |
Přestože je to více než rok, co SnyderCut vyšel na streamovací službě HBO Max, zprávy kolem téhle komiksové divočiny ne a ne jít pryč. Nově se teď média zaměřila vyloženě na samotné hnutí, které proměnilo #ReleaseTheSnyderCut v realitu. A jak se tak zdá, někdo v pozadí tahal za nitky tak, aby to vypadalo, že fanouškovský zájem o uskutečnění něčí vize vypadal větší, než reálně byl.
Podle informací od serveru Rolling Stone se zdá, že zatímco sociální sítě skutečně v době před vydáním SnyderCutu zaplavili reální fanoušci, kteří si za každou cenu přáli, aby Zack Snyder dokončil svůj film podle vlastních představ, ty tisíce komentářů a retweetů a dalších digitálních interakcí, které jsme dlouhé měsíce sledovali a byli jimi ubíjeni, už byly z velké části tvořeny boty a financovány někým v pozadí. Odtud je to ale jenom horší.
Podle všeho totiž samotný Snyder v zákulisí válčil proti původním producentům filmu Jonu Bergovi a Geoffu Johnsovi, které si za každou cenu přál odstranit z titulků své nové verze. Ti jeho žádost odmítali, takže na oplátku musel Snyder tlačit na svého agenta i studio. Zapojila se dokonce i Snyderova manželka Deborah Snyder, filmová producentka, která rovněž vyvíjela tlak na to, aby výše zmínění producenti zmizeli z titulků SnyderCutu. Snyderova frustrace údajně vyrostla až do bodu, kdy se pohádal s nejmenovaným manažerem, kterému následně vyhrožoval, že když to nepůjde po dobrém, zničí reputaci těch dvou na sociálních sítích.
Což náš přivádí k oné osobě nebo osobám, které podle všeho stály celou dobu v pozadí hnutí, a záměrně naváděly a manipulovaly fanoušky tak, aby studiu Warner Bros. přidělávali problémy a podráželi nohy, kde to jen šlo. Nejprve to vedlo k tomu, že pod tlakem HBO Max schválilo vznik SnyderCutu samotného, a následně přišly snahy odstranit jakýkoli dohled, který by režisér mohl při práci nad sebou mít. Pro tohle všechno mají pak důkazy nejen hlavouni z Warnerů, ale i samotný RS, který si k ověření najal nezávislé komunikační firmy.
Řečí čísel nešlo o nějaký převratný počet. Oproti normálním 5 % falešných účtů na Twitteru se do diskurzu o SnyderCutu zapojilo 13 % botů. Zajímavější je to, odkud se vzali. Kupříkladu pak stránka forsnydercut.com, jež o sobě tvrdila, že ji řídí fanoušci, ve skutečnosti fanouškům vůbec nepatřila, ale místo toho byla zřízena jednou marketingovou agenturou. A hlavní tvář této „fanstránky“ se po vydání SnyderCutu zjevně zcela vypařila. Sám Snyder nicméně jakoukoli spojitost s těmito záhadami odmítá a dodnes tvrdí, že jeho vizi uskutečnili opravdoví fanoušci.
Nutno dodat, že díky #ReleaseTheSnyderCut se Snyderovi povedlo zvednout rozpočet pro svůj film ze 30 milionů na 73 (více než 100, když připočítáte marketing), a zatímco to nevypadá, že se Snyder ještě někdy k DCEU vrátí a pokračování Ligy spravedlnosti pod jeho taktovkou tak nejspíš nikdy nevzniknou, jeho pověsti filmaře celá věc extrémně pomohla. Teď má například lukrativní spolupráci s Netflixem, kde si de facto může opět dělat, co se mu zlíbí.
Tak či tak se ale celá kauza stane do budoucna ještě velmi zajímavým materiálem ke zkoumání toho, jak vlastně sociální sítě fungují v napojení na Hollywood, a jak se občas studia nechají snadno opít nebo zmanipulovat k něčemu, co se jim vůbec nevyplatí – posledním příkladem toho budiž třeba fail Sony a vrácení Morbia do kin.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry