Ježíšek dál vládne českým kinům, bodují i Bond, Venom, Duna a Karel
19:05 | 22.11.2021 |
Tomáš Vyskočil alias Thomas z webu Kinomaniak je odborník na tržby domácích filmů. A každé pondělí vám o nich bude psát na MovieZone.
Byla to hezká jízda, ale jednou musela skončit. Na celkové návštěvnosti kin už se začíná zásadně projevovat utažení šroubů v pandemických opatřeních. A to dnes začínají platit ještě přísnější pravidla. Poslední fáze by už byl jen úplný lockdown, který vypadá čím dál tím pravděpodobnější, takže toto může být jeden z posledních letošních reportů.
Jen něco málo přes 100 tisíc diváků na filmy TOP 20 - takhle malá návštěvnost byla zhruba na konci června, tedy nějaký první měsíc po otevření kin. Za útlum kromě opatrnosti ale tentokrát může i absence velkých novinek - sice se do první dvacítky dostaly hned tři, ale bylo to sotva na hranici viditelnosti. Fajnšmekrovská komedie Francouzská depeše přilákala 4 tisícovky diváků, což je pro Wese Andersona vlastně docela úspěšný start. Béčkový životopisný film Hlas lásky o Celine Dion hlásí 1600 diváků a francouzská komedie Paříž, 13. obvod jen něco přes tisícovku. Všechny se seřadily až od 9. do 18. místa a budou rády, pokud přežijí v TOP 20 více než dva týdny.
Největší hity posledních týdnů mezi sebe nováčky nepustily a v klidu si rozdělily horní pozice. Česká novinka Přání Ježíškovi po druhém víkendu poklesla jen o 37%, přidala dalších 29 tisíc diváků a čerstvě překonala hranici 100 tisíc. Zatím to tedy opatrně vypadá, že by to mohl být vánoční hit, tedy samozřejmě pokud ho bude kde před Vánoci hrát. Snaží se také Eternals, ale dře to a po třech týdnech jsme zatím na 119 tisících. Shang-Chi tedy minimálně v Česku zůstane letošní nejméně úspěšnou Marvelovkou a těch původně velmi optimistických 150 tisíc by pro Eternals nakonec mohlo přeci jen dopadnout. Opět pod podmínkou, že bude kde sbírat diváky.
S mírným odstupem kouká na záda Eternals na třetím místě žebříčku Duna, která už má na dosah 250 tisíc diváků a může svoji cestu českými kiny po prvním měsíci vyhodnotit jakou úspěšnou. Větší tisícovky také přihazují ostatní velká esa jako Venom 2 a Karel 1, oba mají na účtě přes 300 tisíc diváků a tudíž už mazácky koukají na zbytek hráčů. Ještě zmíníme na osmém místě Bonda, Není čas zemřít i po dvou měsících odmítá v návštěvnost ehm, zemřít. Podtrženo, sečteno, 355 tisíc diváků a 65 miliónů Kč v tržbách je ten nejlepší důchod, který si agent 007 mohl u nás vysloužit. Na peníze je to letošní jasná dvojka, na návštěvnost ho překoná Karel, který se hraje v odpoledních představeních pro seniory na vesnicích za výrazně nižší vstupné.
Zbytek žebříčku už si mohl ze skromného koláče ukrojit jen pár tisícovek. Veteráni typu Zátopek a Prvok si stěžovat už nemusí, vydělali si v letních měsících, kdy o diváky nebyla nouze. Naopak většina menších novinek posledních týdnů už tuší, že jejich dosud velmi průměrná či podprůměrná čísla už lepší opravdu nebudou. Animáky Rozbitý robot Ron či Vlk a Lev patří do skupiny poražených, o čestnou remízu a dosáhnout alespoň 80 až 100 tisíc diváků se ještě s vypětím všech sil snaží Addamsova rodina 2, Mimi šéf 2 a Myši patří do nebe, ale budou to mít s aktuálními novými opatřeními velmi těžké.
Kompletní žebříček domácích tržeb zde
Dle očekávání se po neslavném startu loučí s TOP 20 Poslední souboj, historická lahůdka Ridley Scotta má sotva 12 tisíc diváků. Podobně skončí brzy i další specialitka Poslední noc v Soho, po druhém víkendu propad už z tak malých premiérových čísel o nepěkných 55%. Výpravné a nápadité filmy od známých režisérů se slovem “Poslední” v titulku prostě u nás letos na podzim nemají šanci. Ridley Scott dostane šanci na reparát už tento víkend, kdy jde do kin další jeho nový film Klan Gucci, ten by vzhledem k bonitnější skupině diváků se značkovým oblečením mohl přilákat víc lidí než středověké drama. O nemožné se budou pokoušet drama Král Richard, který bude muset přesvědčit české diváky že není eposem o britském panovníkovi Lví srdce, ale životopisem tenisové rodiny Williamsových. A také Disney animák Encanto, který bez větší reklamy v aktuální situaci míří do předem prohraného boje s dětskou konkurencí a dospěláckou pandemií.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry