První dojmy: Red Notice s Johnsonem, Reynoldsem a Gadot
12:18 | 15.11.2021 |
Netflix vypouští do světa ambiciózní blockbuster, do kterého si za šedesát milionů dolarů pořídil Dwayna Johnsona, Ryana Reynoldse a Gal Gadot. Proč? Protože lidi mají Johnsona, Reynoldse a Gadot rádi a film si pustí. Je ale v téhle zlodějské dobrodružné komedii i něco dalšího?
Jak to vidí imf:
Vcelku solidní rozjezd a hláškující Ryan Reynolds. To má Red Notice společného s dalším festivalem v pálení dolarů od Netflixu, Bayovým 6 Underground. Oba filmy se snaží být blockbusterovou událostí, oba selhávají, ale každý v něčem jiném. Tam kde Bay umí natočit velkolepé obrázky a občas prodat nějakou tu akční scénu v naprosto nesrozumitelném scénáři, tam Thurber selhává už v prvotní iluzi spektáklu. Zápletka je generický slepenec Indyho a Mission: Impossible, aniž by tedy Thurber (pod filmem je podepsaný i jako scenárista) byl schopen napodobit jedno nebo druhé, ale Red Notice neláká na atrakce v podobě honiček, přestřelek a bitek - jedinou atrakcí jsou Reynolds, Johnson a Gadot v hlavních rolích.
To jsou ty "značky" (Netflix za každou z nich zaplatil dvacet milionů na dřevo), na které se jdete podívat. Možná právě proto hrají přesně tak, jak jste zvyklí, až je to vlastně trochu urážlivé. Znudění a odtržení od reality, protože Thurber orchestruje každou scénu tak, že ji utopí ve sluníčku a teplých barvách, uvede ji zrychleným dronovým obletem a následně natočí dialogy i akci tak bezpohlavně, že máte neodbytný pocit, že se celý film natáčel ve studiu před zeleným plátnem á la Třístovka. Tohle od blockbusteru, který "cestuje" po světových metropolích opravdu nechcete. A určitě nechcete, aby vám banální dobrodružná heistovka vrcholila místo akčního finále naprosto nesmyslným twistem, v němž se žádný z herců očividně necítí pohodlně. Bohužel jen další důkaz toho, že Netflix nemá nastavené kontrolní mechanismy a jen nahazuje hrách na zeď.
Jak to vidí Spooner:
Úkol od Netflixu zněl víceméně jasně: Máte k dispozici tři hollywoodské hvězdy a 200 mega, tak prostě natočte něco, kde bude Ryan Reynolds hláškovat, Gal Gadot vypadat sexy a Rock dá občas někomu pěstí a to bude stačit. Lidi si to totiž na Netflixu pustí stejně. A režisér Rawson Marshall Thurber tohle zadání vlastně beze zbytku splnil. Jen už nepřidal vůbec nic navíc. Red Notice je totálně líným blockbusterem, v němž se ani nikdo moc nesnaží a všichni se spokojí s šedivým průměrem. A všechno to popichování mezi ústřední trojicí je hodně těžko poslepováno dohromady něčím, co skoro ani nejde nazvat příběhem a je navrch doplňováno ucházející akcí. Naprostá pitomost typu Mrakodrap se sice tentokrát nekoná, protože to vlastně docela rychle uteče a herci si odehrají svůj standard, i tak by se však už měl Thurber velkorozpočtovým akčňákům vyhýbat obloukem.
Jak to vidí Mr. Hlad:
Netflix si spočítal, jak vyrobit hit. Vzít hodně peněz, dát tam slavné ksichty, vymyslet nekomplikovaný příběh a procpat do něj něco pro každého. Ideálně takovým způsobem, aby výsledek nevypnul nikdo bez ohledu na věk i na to, jestli chce akci, dobrodružství, humor, exotické lokace nebo vlastně cokoliv. No a výsledek je Red Notice. Dwayne Johnson se tu mračí a občas někoho praští, Ryan Reynolds mluví a Johnsona štve a Gal Gadot to sluší a zároveň bohužel potvrzuje, že její herecký talent je vhodný spíš pro fotky nebo němé filmy. No a celkově? Celkově to neurazí, nepřekvapí, v první půlce příjemně utíká a v druhé se to vleče a když je někde nějaký problém, Netflix na něj hodí pár milionů dolarů a rutinér Rawson Marshall Thurbert to celé spojí do něčeho, co má asi dvě hodiny, začátek, prostředek a konec a stejně si to pustí každý, protože na ty herce prostě zvědaví jsme, ne že ne. A pak na to za hodinu všichni zapomeneme. Chápu, o co Netflixu šlo a respektuji, že se to povedlo. Ale spokojit se s touhle nezáživnou rutinu se rozhodně nehodlám a chválit ji nebudu. Jakoby to celé natočil stroj, který si spočítal, co asi lidi chtějí vidět a to jim naservíroval.
Jak to vidí do_od:
Red Notice působí jako devátý díl Loupeže po italsku s polovinou obsazení Rychle a zběsile, jež ani nezkouší hrát něco jiného. Už první minuty jasně napoví, že sledujete dosti vyvanutou záležitost, která režijně nemá co nabídnout, jejíž scénář vás bude spíš urážet než bavit a jakmile skončí, do minuty na ni zapomenete. Je to doslova filmový ekvivalent fast foodu. Když nemáte žádnou jinou možnost a chcete v pátek večer u něčeho vypnout, poslouží tak akorát, jakákoli vyšší očekávání vám způsobí ale jenom trápení a bolest. S tím jsem do toho šel a jen díky tomu jsem z toho vyvázl relativně v pohodě. Netflix si připíše další hit, já mám teď ale trochu vrásky z toho, do čí rukou se to dostala moje oblíbená herní série The Divison. Bring back David Leitch!
Recenzi čekejte velmi brzy.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry