Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Druhý Venom si pochutnal na Bondovi i Gottovi


ikona
Thomas
007dunajames bondkarelnení čas zemříttržbyvenom
Další hit pro domácí kinaře 

Filmovým světem hýbou prachy. Je to možná smutné, ale je to tak, a proto taky každý týden informujeme o tržbách v amerických kinech, protože právě ty jsou nejdůležitější. Jenže zajímavé věci se občas dějí i v Česku a když se tak stane, dáme prostor Thomasovi alias Tomášovi Vyskočilovi, který na svém webu Kinomaniak domácí tržby rozebírá podrobně.

Od pokračování Venoma si všichni slibovali kvalitní otvírák, ale že to bude až taková pecka, v to doufali jen největší Marvel fanoušci. Za první čtyři dny od premiéry totiž Venom: Carnage přichází přilákal více než 131 tisíc diváků, což je opět další posunutí rekordu za nejúspěšnější start v postpandemické době. Ten se mění za uplynulé dva měsíce už potřetí, nejdříve ho převzal Zátopek (109 tisíc) a před dvěma týdny ho vylepšil nový James Bond v Není čas zemřít (118 tisíc). Druhý Venom má dokonce ještě o něco lepší start když přičteme čísla z předpremiér (dalších 9 tisíc). Tak jako tak, je to ještě lepší výsledek než při startu série před třemi lety (jednička otevírala za 125 tisíc) a uvidíme, zda bude úspěšnější i v dlouhodobější výdrží. Ta po parádním startu hodně rychle zpomalila a nakonec přinesla jen trojnásobek prvního víkendu (388 tisíc diváků celkem), což ukazuje na rychlé opotřebení zájmu. 

Vítězové posledních dvou víkendů se posunuli ve víkendové tabulce za Venoma. Dokument Karel popadal více než by se na populární český film o druhém víkendu slušelo (- 45%) a jestli bude chtít myslet vážně svůj útok na půl milionu diváků, bude muset spoléhat na lepší a opakovanou přízeň svých fanoušků v dalších týdnech. Zatím je to plus 53 tisíc diváků a celkem 210 tisíc. 

Není čas zemřít za třetí víkend přidává dalších 38 tisíc diváků a má už na dostřel 300 tisíc, které by mohl vybojovat ještě před nadcházejícím víkendem. Cíl je jasný - co nejdříve dohnat v nejúspěšnějších filmech letošního roku dosud stříbrného Zátopka, který má zhruba 353 tisíc diváků. Ten umí přidávat už jen tisícovky diváků za víkend a zřejmě bude jen s vypětím všech sil útočit na metu 400 tisíc diváků. Na ni si budou myslet kromě Bonda také již zmíněný Karel a uvidíme, jak se povede v dalších týdnech druhému Venomovi. 

Z megahitů ještě zmíníme Prvok, Šampón, Tečka a Karel, neohrožená letošní jednička, které si nenápadně pořád drží svůj průměr 3-5 tisíc diváků za víkend a už pomalu připravuje oslavu 600 tisíc prodaných lístků. A nevadí mu ani komerční české novinky, taková Láska na špičkách svůj první víkend vyloženě zklamala a přinesla pouhých 8,5 tisíc diváků. Z toho další hit typu Matky nebo Deníček moderního fotra nebude a v letošní nabité české válce o českého diváka tu máme dalšího poraženého.

Stejná čísla jako Láska na špičkách totiž překvapivě donesl i neznámý francouzský dobrodružný film Vlk a lev: Nečekané přátelství, který potvrzuje, že pokud českým divákům naservírujete dojemný biják o zvířatech, je to skoro stejná sázka na jistotu jako česká komedie. Gump by o tom mohl vyprávět, je to aktuálně služebně nejstarší film v TOP 20, za téměř tři měsíce od premiéry sice nabral jen 183 tisíc, ale pořád se hraje pro pár tisícovek věrných. 

Ze zbylých novinek se probojovalo do TOP 20 už jen slovenské válečná drama Zpráva, ale ani osobní účast britského herce Johna Hannaha na české premiéře návštěvnosti nepomohla a startuje se s nějakými 2,5 tisíci diváky. Náročnější témata se stále krčí na okraji zájmu, a je zázrak, když filmy jako Quo Vadis, Aida? vydrží déle než jeden týden. Naopak po neradostném létě si mohou gratulovat distributoři dětských filmů, vedle ostříleného zahraničního tandemu Mimi šéf 2 a Tlapková patrola stojí za to vypíchnout heroický boj české novinky Myší patří do nebe, která po ospalé premiéře mezivíkendově klesla jen o 3% a hodlá nyní díky superkvalitním recenzím bojovat o dlouhodobé pozice v návštěvnosti. 

Kompletní žebříček domácích tržeb zde

Aktuální víkend má kromě rekordní letošní návštěvnosti také ještě jednu symbolickou hodnotu. Loni se touto dobou už přestalo hrát a rok 2020 se tak uzavřel s celkovou návštěvnosti 6,4 miliónů prodaných lístků. Letos to máme oficiálně do května do srpna zhruba 3 miliony diváků, září by mělo přidat minimálně další 1 milión, říjen už je určitě za půl milionem. Následující dva měsíce tak bude divný kinorok 2021 soupeřit s ještě divnějším kinorokem 2020, kdo přiláká víc diváků. Výraznou injekci do tohoto boje si chystá rok 2021 už na tento víkend, kdy k nám konečně oklikou přes Egypt, Kazachstán a Indonésii dorazí velmi očekávaná Duna

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace