Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Craigova rozlučka s Bondem vládne světu, Venom září v Americe


ikona
TedGeorge
addamsova rodina 2candymandaniel craigdunaduneexpedice: džunglefree guyjames bondmarvelmgmmilý evane hansenenení čas zemřítno time to dieshang-chiskyfallsony picturesspectretom hardytržbyvenomvenom 2venom: let there be carnagevšichni svatí mafie
Po pandemickém roce a půl kinaři po celém světě zase nestíhají připravovat popcorn pro davy diváků  

Když jsem měl v sobotu po obědě problém najít volná místa v multiplexu promítajícím Není čas zemřít, došlo mi, že tohle bude velké. A taky že jo. S velkou radostí hlásím, že loučení Daniela Craiga s rolí 007 se především v Evropě rozjelo naprosto parádně a úvodních 119 míčů z první várky trhů je na dobu covidovou vyloženě fantastické číslo, které bondovku dost možná vyšle směrem k nejvýdělečnějšímu hollywoodskému filmu roku. Venom plundrující kasy amerických kin tedy promine, ale nejdříve si posvítíme právě na tržby Bonda.

Už jenom fakt, že první čísla snesou srovnání se Skyfall a Spectre, je pro bondovské producenty Barbaru Broccoli a Michaela G. Wilsona obrovské vítězství a jistě i zadostiučinění. Poslední měsíce se totiž museli vyrovnat s tlakem ze všech stran. Studio MGM se neustálým odkládáním dostalo do finančních problémů, protože rozpočet filmu kvůli úrokům souvisejícím s odklady narostl podle některých zdrojů až na nekřesťansky vysokých 314 milionů dolarů.

Rostoucí budget však nebyl jediný problém. Reklamní kampaň z větší části (jako již tradičně) financovaná bohatými výrobci terénních aut, holandských piv a švýcarských hodinek se musela spouštět již potřetí a společnosti lijící do bondovské franšízy desítky milionů dolarů nelibě nesly každý odklad. Především Nokia prezentovala v trailerech modely z roku 2019 a producenty dokonce donutila některé scény upravit, aby měl product placement alespoň v samotném filmu nějaký smysl.

Bond už prostě musel ven a díkybohu, že nezamířil i na stream, jak se poslední měsíce čím dál častěji spekulovalo. Kdepak, i pětadvacátá bondovka se dočkala kino-exkluzivity a právě teď sklízí plody odvážného rozhodnutí konečně odklepnout premiéru. Rozhodnutí riskantně učiněného někdy ve chvíli, kdy na vrcholu tržebního žebříčku stála paběrkující a zoufale prodělečná Expedice: Džungle.

Pojďme si v rychlosti projet ty nejzajímavější výsledky z jednotlivých trhů. Prim samozřejmě hraje domovská Velká Británie, kde si Není čas zemřít za první víkend (včetně čtvrtka) přišel na famózních 25,6 mega. Přímé srovnání je ošemetné, protože Skyfall odstartoval až v pátek (podle tehdejšího kurzu zvládnul 32 míčů) a Spectre pro změnu už v pondělí. Zámořská média to však neřeší a jednoduše uvádí, že rozloučení Craiga s jeho nejslavnější rolí si v Británii došlo pro nejvyšší otvírák za poslední dva roky. Angličané očividně měli dostatek benzínu v nádržích, aby se do multiplexů dostali.

Německo přidává luxusních 14,7 mega (třikrát větší otvírák než Duna) a třeba takové Dánsko s 5,3 miliony dolarů rovnou zapisuje nejvyšší víkendové tržby všech dob! Japonsko bude s úvodními šesti míči trvalka jako vždy, Korea se čtyřmi a půl a Španělsko a Itálie s ještě o milión a něco menšími čísly už pravděpodobně ne. Bohužel se potýkají s covidem a kina v dotyčných zemích doposud umožňují jenom poloviční obsazenost. Nemluvě o Austrálii, která v tuto chvíli kvůli viru hibernuje a Bond se startu u protinožců dočká až 11. listopadu.

Jenom pro jistotu dodávám, že zmiňovaných 119 milionů babek (čekalo se 90) není ze všech důležitých trhů. Příští týden si premiéru odbude Amerika, Francie a Rusko (tam teď vládne s neskutečnými 14 miliony Venom) a na konci října konečně i Čína. Ta je v tuto chvíli trochu divoká karta, protože před jedenácti lety v miliardové zemi vydělal Skyfall 60 milionů dolarů, před šesti lety Spectre 83 mega a kdyby za pár týdnů zvládnul Není čas zemřít aspoň to kilo, bude dobře.

K Bondovi to pro dnešek pomalu stačí, ať nám zbydou nějaké myšlenky na příští týden k příležitosti americké premiéry. Agent Jejího Veličenstva se každopádně rozjel naprosto parádně a pokud se nemýlím, letošní hollywoodský primát v celosvětových tržbách držený se 717 miliony devítkou Rychle a zběsile se už za pár týdnů otřese v základech. Toho bohdá nebude, aby nějaký Dominic Toretto zastínil Jamese Bonda.

Otázkou je, jestli nakonec všem nevypálí rybník Venom 2: Carnage přichází. První Venom se před třemi lety dočkal překvapivě vysokých 213 milionů z USA a bezesporu fantastických 856 melounů globálně. Ještě před pár týdny bych nevěřil, že dvojka může byť jenom vzdáleně pomýšlet na podobná numera, ale při pohledu na docela šokujících úvodních 90 míčů z Ameriky si už nejsem vůbec jistý. O deset mega se povedlo překonat otvírák jedničky a jen tak mimochodem mluvíme o nejmohutnějším zámořském víkendu od dob vánoční premiéry Star Wars: Vzestup Skywalkera.

Kritici sice žehrají na kvality comicsového blockbusteru, ale jedničku strhali ještě intenzivněji a divákům je v tomto případě očividně jedno, že sledují výplachový a jakýchkoliv ambicí zbavený biják. Důležité je, že oblíbený Tom Hardy zase hláškuje, hodinu a půl dlouhý film je neotravuje pohledy do ztrápené duše „superhrdiny“ a já jsem si zase jednou uvědomil, v jaké žiji bublině. Nikdo z mého okolí se totiž na Venoma 2 netěší a já nejsem výjimkou. Zpátky k tržbám.

Už příští týden přistřihne Eddiemu Brockovi a jeho symbiontovi křídla Není čas zemřít (první Venom měl v kinech přece jenom menší konkurenci), ale dvě kila by z USA znovu měla padnout bez větších problémů a tím pádem zbývá jenom spekulovat, jak vysoko vytáhne přicházející Carnage zbytek světa. Rozdá si to na férovku s bondovkou? Americké a stejně tak fantastické ruské tržby naznačují, že ano. Rozhodnutí Sony posunout americkou premiéru z původně plánované půlky října už na začátek měsíce se každopádně ukazuje být velmi šťastné.

V souvislosti se soubojem Venoma s Bondem nezapomínejme na fakt, že tři roky stará jednička si došla pro gigantických 269 milionů z Číny. Hrdá komunistická země však už nějaký ten pátek doslova šikanuje všechno hollywoodské a v současné chvíli pořád platí, že Venom 2 nemá v miliardové zemi jistou premiéru.

Bond má přitom start v nejlidnatější zemi posichrovaný na konec měsíce a pokud by se snad měl blockbuster s Hardym rozloučit se stovkami milionů z Číny, je o předvánočním kasovním premiantovi rozhodnuto (spíš bych se však vsadil, že se Sony s Čínou domluví). Po Vánocích už bude mít velkou šanci vládnout Spider-Man: Bez domova...

Rychle k dalším účastníkům výjimečného víkendu v kinech. V Americe bere stříbro animovaný sequel Addamsovy rodiny a 18 mega mi přijde tak nějak adekvátních. Jednička si sice došla první víkend pro 30 kulatých, ale studio půjčuje dvojku on-line za 20 babek (u podobných rodinných filmů mi PVOD model dává ještě docela smysl) a tím pádem nebudou producenti vzhledem k rozpočtu 47 mega rozhodně škodní.

Trojce nic nebrání, protože se ještě minulý týden očekávaly o dost nižší tržby a financující United Artists si vlastně můžou gratulovat, že nabídli dětem přístupnou alternativu právě ten víkend, kdy si Venom připsal nejvyšší americký otvírák za necelé dva poslední roky. Jen tohle nesourodé filmové duo by v zámoří stačilo na nejmohutnější víkend v době nekonečné pandemie. A to ještě zdaleka nekončíme.

Shang-Chi sice po měsíci bez zajímavějších premiér padá na bronzovou pozici, ale není čas brečet. Aktuálních 206 mega z Ameriky sice marvelovku nevystřelí směrem k čtvrt miliardě, ale i konečných 220 melounů je krásným výsledkem. Po celém světě přepočítává biják 387 milionů a již příští víkend bude atakovat 400 kulatých. Pro outsidera cool výsledek, ale mohl být ještě hezčí s přispěním jedné důležité asijské země.

Všichni svatí mafie jsou filmovým pohrobkem legendárního HBO seriálu Rodina Sopránů a v kinech zrovna velkou paseku neudělali. Po pátku to vypadalo na 7 mega, nakonec zvládli jenom bůra a to stačí na bramborou pozici. Trailery přitom nebyly vůbec špatné, kritici na Rottenech s průměrným hodnocením 6,9 také nenadávají, ale Warneři jsou letos prostě marní. Filmu nedopřáli nijak výjimečnou reklamní kampaň, uklidili ho po vzoru všech letošních snímků jejich provenience na HBO Max a nadále si prožívají svoji zaslouženou noční můru.

Druhou polovinu žebříčku si projedeme už jenom maximálně úsporně. Milý Evane Hansene padá v zámoří o ošklivých 67 % a připisuje si pouhých 2,5 mega. Doposud zvládnul muzikál pouhých 12 mega a něco mi říká, že svět celkový účet už nijak výrazně nevylepší.

Free Guy si na šesté pozici drží status největší podzimní trvalky a po osmi týdnech vykazuje dalších 2,3 mega. V Americe je tím pádem blízko 118 míčům a ve světě se již blíží 330 kulatým. Fajn výsledek pro Chlápka s tváří Ryana Reynoldse.

Štastnou sedmičku bere hororový Candyman z dílny Jordana Peela. V USA brzdí u hranice 60 milionů, globálně potom zakončí svoji pouť kiny nedaleko 80 melounů. Vzhledem k třetinovému rozpočtu slušná čísla.

Expedice: Džungle upadá v zapomnění na osmém místě. Hodně bych se divil, kdyby na základě 116 milionů z Ameriky a 210 míčů ze světa opravdu vzniknul sequel. Disneyho musí nejnovější dobrodružný blockbuster s Rockem hodně bolet.

Víkendový výčet by nebyl kompletní bez dokumentární náboženské agitky The Jesus Music na deváté pozici. Country muzikou podbarvený biják se z 249 kin dočkal půl milionu dolarů a trailer mi napovídá, že v případě tuzemské premiéry nepůjde do kina ani Rimsy.

No a konečně desátý plac. Bere ho Titan, jenž před pár měsíci vyhrál Zlatou palmu v Cannes a právě se konečně dočkal premiéry v USA. Brát 515 tisíc doláčů z 562 kin není žádná velká paráda, ale ostrý artový biják nikdy neměl ambice vydělávat miliony dolarů. Už hlavní cena z Cannes je obrovský úspěch a producenti si můžou užívat hlavně takhle rozsáhlého uvedení v zámoří.

Pořád ještě nekončíme. Víkendový report by nebyl kompletní bez zmínky o tržbách Duny. Jak jsem předpokládal, ta už v Evropě dobojovala a marně se snaží konkurovat bondovce. Pokles o polovinu je krutý. Před pár hodinami sci-fi překročila 100 milionů dolarů a nám nezbývá, než tři týdny čekat, jak si povede v Americe a Číně. Když už tu nevyzpytatelnou zemi už dobře po desáté zmiňuji – domácím nacionalismem provoněná agitka The Battle At Lake Changjin si doma přišla na neskutečných 230 melounů za víkend. Kinaři po celém světě holt zažívají žně.

Celkový žebříček víkendových tržeb z USA zde

Příští týden se v Americe dočká premiéry Není čas zemřít. Venom bude doufat, že na něj američtí diváci během týdne nezapomenou a zbytek světa si ho potom užije za dva týdny. Po měsících, kdy jsme neustále řešili, proč studia pouští svoje (povětšinou průšvihové) filmy souběžně na streamy a do kin, je to terapie šokem. Příjemná, nezbývá než dodat.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (32)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace