První reakce: Poslední souboj Ridleyho Scotta je rozporuplnou historickou podívanou
14:00 | 11.09.2021 |
Blíží se nám sezóna plná prestižních ocenění a asi nikdo na ni nemá nabito tolik, jako slavný režisér Ridley Scott, jenž nám během podzimu naservíruje rovnou dva ambiciózní snímky. Ještě před vraždou v Klanu Gucci se s ním ale zase jednou podíváme do historie, konkrétně do Francie 14. století. Poslední souboj pak v traileru lákal vlastně spíše na komornější kousek, než jakým byl Gladiátor či Království nebeské, i přesto ovšem vzbuzoval souboj dvou mužů a jedno obvinění ze znásilnění velké naděje, že by se Ridley mohl zase jednou vrátit na vrchol. Jenže první projekce v Benátkách úplně nadšené ohlasy nevyvolala.
Na webu RottenTomatoes totiž aktuálně svítí 67 % pozitivních recenzí s ratingem 6.9 signalizující spíše lehký nadprůměr. A ohlasy kritiků jsou opravdu velmi rozdílné. Všichni se shodují na tom, že po řemeslné stránce má Scott film v malíku, a když už se střetnou meče, je to správně syrové a krvavé. Ani o hereckém obsazení se nepíše nic moc špatného a chválí se zejména úchvatná Jodie Comer i Matt Damon v pro něj naprosto neobvyklé roli. Jenže scénář, na němž opět spojily právě Damon s Affleckem, mnoho lidí úplně neuchválil. Podle těch spokojenějších hlasů se jedná o trefný rýpanec do mužského chování, které se bez příkras věnuje tématu sexuálního napadení, hezky se inspiruje legendárním Rašómonem a je šikovně rozdělen do tří kapitol podle jednotlivých úhlů pohledu ústředních protagonistů.
Ti méně spokojení však poukazují na to, že si scénář i samotný režisér ukousli až příliš velké sousto, snímek se pod nánosem jednotlivých motivů spíše rozpadá a režisérská snaha natočit old school historický počin se bije s řadou tvůrčích neduhů. Poslední duel proto ve výsledku považují spíše za nekonzistentní a těžkopádný. A samozřejmě se všichni smějí šíleným parukám. Člověk by tedy mohl snadno říci, že Ridley Scott bohužel jen pokračuje ve svých rozporuplných výkonech z posledních let. Tak černě bych to ovšem zatím neviděl. Té chvály je u jistých recenzí docela dost a nesmíme zapomenout na fakt, že režisérovy historické pecky to neměly na Rottenech nikdy jednoduché. Vždyť Království nebeské zde má pouhých 39 %! I tyto první ohlasy tedy zatím berme s rezervou a doufejme, že i nový historický výlet se filmové legendě nadmíru povedl.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
A vždy to je vidno dlho vopred, proste pochmúrny historický film zo stredovekého Francúzska s Affleckom a Damonom, to znie ako podivnosť už tak nejako od začiatku. Niečo tam proste nepasuje.
S týmto má Scott problém všeobecne už práve od r. 2008 - že síce má zaujímavú látku, objektívne schopných hercov, objektívne to je technicky spravené kvalitne, ale buď to pokrivkáva scenáristicky, alebo herci nepasujú napriek tomu že objektívne zlí nie sú, alebo oboje dokopy. Proste mi to príde, že Scott už v tomto veku tak nejako ide na autopilota a robí filmy mechanicky a rutinne vyslovene len preto, aby na staré kolená nechradol a nesedel len doma na prdeli, podobne ako si tuzemskí dôchodcovia napríklad okopávajú záhradku. A nič proti tomu, ja byť na jeho mieste a baví ma to, robím to tiež a je aj obdivuhodné že v jeho veku to ešte stále dáva aspoň slušne a vie dodať kvalitnú atmošku, obrázky a pod.
House of Gucci tiež vyzerá, že to bude ďalšia "rozporuplná podívaná", ak sa z toho vylúpne perfektný, našlapaný film, budem dosť, dosť prekvapený.