Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Horor Čas porazil ninju Snake Eyes, ale Shyamalan si další velký hit nepřipisuje


ikona
TedGeorge
black widowčasdisney+g.i. joe: snake eyeshenry goldingm. night shyamalanmarveločistaoldparamountpurge foreverquiet placerychle a zběsile 9sonyspace jam: nový začátektiché místotiché místo: část IItržbyvin dieselwarner bros.
Do multiplexů zamířily bijáky, na které se nikdo příliš netěšil, a nízká čísla tomu odpovídají. 

Mně už je kinařů normálně líto. Skoro rok museli zkousnout zavřené sály, žebrat o drobné na zaplacení drahých nájmů a pozorovat svoje štamgasty konzumující nový filmový obsah na streamech. Když už se konečně povedlo (alespoň na chvíli) covid porazit a oni otevřeli svoje multiplexy, zjistili, že jaksi nemají co hrát. Anebo že se - navzdory výjimkám z ranku pokračování Tichého místa - diváci nevracejí do kin v davech. A tak trochu za to může i Hollywood.

Ten raději prodal sci-fi blockbuster za 200 mega s Chrisem Prattem Amazonu, novou pixarovku Luca uklidil na Disney+ a když už po dvou letech konečně zamířila do kina očekávaná marvelovka Black Widow, jež by navzdory svým průměrným kvalitám měla za normální situace ambice utržit klidně i miliardu dolarů, Disney ji na svém streamovacím plusku prodává za 30 doláčů napřímo. Dvě aktuální novinky mají sice premiéru exkluzivně v kinech, ale pro změnu se jedná o nepříliš zajímavé bijáky. Raději ani nechci dodávat, že další covidové mutace už pomalu začínají vystrkovat růžky....

Shyamalanův Čas to tentokrát „vyhrál“, ale 16,5 mega za první víkend rozhodně není důvod k výskání. Na první pohled se přitom nejedná o žádnou tragédii. Universal odklepnul relativně nízký rozpočet 18 mega, a když si člověk připočte první čísla ze světa (6,5 milionů je jenom z první menší várky trhů), tak mu z toho vychází vyhlídky na vcelku pohodové splacení rozumných nákladů. Je tu samozřejmě několik ale. Shy podle prvních reakcí naprosté většiny recenzentů i diváků natočil průměrný a vysvětlujícími dialogy vyloženě ubíjející biják, který sice někteří fandové vychvalují, ale zbytek ve vzácné shodě varuje před neuváženou návštěvou kina. 

Rotteny hlásí průměrných 5,6/10, IMDB a ČSFD oscilují kolem šedesáti procent. Zámořský agregátor Comscore dokonce uvádí, že návštěvu kina by doporučilo pouhých 37 % diváků a to je i na často kontroverzního Shyamalana velký špatný. Už teď se dá předpokládat, že Čas nebude trvalka. K tomu si připočtěte fakt, že reklamní kampaň podle všeho rozhodně nebyla stejně šetrná jako samotný rozpočet. U M. Nighta už to tak chodí a já připomínám třeba Rozpolceného, kterého před pěti lety pořídil ještě dvakrát levněji, ale Universalové ho podpořili mohutnou celosvětovou kampaní za 80 míčů.

V případě Času to až taková nálož asi nebude, ale vzpomeňte si třeba na půl roku starý Super Bowl spot. Pouhých 30 vteřin vyšlo studio na 5,5 milionů babek a je tedy jasné, že ambice byly úplně někde jinde. Svérázného Inda na režijní stolici bych však ještě úplně neodepisoval. The Visit a Rozpolcený, které byl před pár lety nucený natočit za vlastní úspory, ukázaly, že to v sobě pořád má. Akorát se trefí jenom párkrát za dekádu a to je vzhledem k jeho nezapomenutelnému režijnímu portfoliu z přelomu tisíciletí mrzuté. Pokud máte pocit, že jsem na Shyamalana snad až příliš tvrdý, tak na závěr dodám, že se bavíme (kromě dvou neznámých filmů z devadesátých let) o nejhorším otvíráku jeho kariéry. I Žena ve vodě zvládla 18 mega.

Stříbro si bez fanfár bere ninjovský origin ze světa hračkářské značky G.I. Joe. Snake Eyes je s úvodními 13,3 miliony vyloženě průšvih a zase jednou tragičtí Paramounti se nemají na co vymlouvat. Už jenom fakt, že za 88 mega odsouhlasili spin-off franšízy, která nikdy nikoho příliš nezajímala, naznačuje, že na skladě neměli žádnou další (a vhodnější) značku ke ždímání. Tom Cruise, Transformeři a Tiché místo jsou ve svém boji za dolary osamocení. Něco mi říká, že si marnou snahu vydělat na značce G.I. Joe před pár týdny sami uvědomili, protože úplně odpískali nutnou reklamní kampaň. Nebýt recenze Mr. Hlada, tak jsem si premiéry ani nevšimnul.

Pokud už studio chtělo navázat na nijak úžasné 300 - 375 milionové tržby předchozích dílů (rozpočty byly 130/175 mega), možná mělo zkusit obsadit do hlavní role aspoň nějakou hvězdu. Henryho Goldinga sice znají fanynky a fanoušci romantických komedií (a zná ho i Guy Ritchie), ale zbytek si maximálně vybaví neurčité spekulace, že z něho bude příští Bond. Pokud ta šance byla před premiérou Snake Eyes řekněme 3 %, tak teď už se pohybujeme v promilích.

Bronz. Black Widow sice už nepadá o otřesných 68 % jako před týdnem, ale mluvit při aktuálním poklesu 55 % o nějaké velké stabilizaci fakt nemůžeme. Káplo z toho 11,6 milionů za třetí víkend. Napsalo se již mnoho o důvodech, proč se Natasha s Yelenou dočkaly (v marvelovském universu unikátně) smutných poklesů. Pirátství související s přímým prodejem je podle mého jedna ze správných odpovědí. V Americe jsme na 155 míčích, globálně na 315. Na poměry Marvelu velká mizérie.

Na negativní vlně bohužel pojedeme i na bramborové pozici. Space Jam s LeBronem Jamesem se minulý týden dočkal za své tržby na mnoha webech opatrné chvály. Vydělal 31 míčů a navzdory obřím stopadesátimilionovým pořizovacím nákladům se čekalo ještě méně. Čerstvě se klesá o (mojí optikou vyloženě vulgárních) 69 % a je z toho necelých 10 mega za druhý víkend. V Americe se tedy ukrutně předražený rodinný biják právě překulil přes pouhých 50 míčů a ve světě jsme na celkových 94 melounech.

Warneři si sice pojedou nadále svoji pohádku, že jim další blockbuster přilákal plno předplatitelů na jejich HBO Max (za poslední kvartál nahlásili 2,85 milionů nových duší a překonali očekávání), ale to nic nemění na faktu, že Space Jam: Nový začátek je další z řady propadáků tápajícího studia. Teď už ofiko.

Pětka bude konečně trochu veselejší, protože si posvítíme na devítku Rychle a zběsile. Ani ne tak kvůli aktuálním 163 milionům z USA (Diesel a spol. znovu klesali o slušných 39 %). Spíše je potěšující přepočítávat o poznání fajnovějších 622 melounů globálně. Doufejme, že hollywoodsky primát v celosvětových tržbách nevydrží tomuhle hloupému blockbusteru s pořádně otravným poselstvím o důležitosti rodiny až do Vánoc. 

Zbylé účastníky víkendového tržebního funusu si projedeme už jenom v rychlosti: Hororové pokračování Úniková hra: Turnaj šampiónů bere šestý plac. Nepovedlo se napodobit hezká čísla jedničky a s reportovanými 16 melouny po dvou víkendech je to jedno z velkých letních zklamání. Sony se už nějaký ten pátek topí snad ještě víc než Paramount a to ani nemá vlastní stream, na který by se studio mohlo před akcionáři odvolávat.

Mimi šéf: Rodinný podnik na sedmičce také není žádná trvalka a 50 mega po měsíci v amerických sálech je slabota. Čekal jsem víc. Snad si díky animáku alespoň pár rodinek předplatilo stream Peacock, kde je pokračování hitové jedničky nabízené už v základu bez nutnosti cálovat extra dalších 20–30 babek. 

Hororová Očista navždy se horko těžko vyškrábala na 40 mega. Není to skvělé, ani hrozné. Sony nám každopádně o pár pozic výše ukázalo, že pokračování hororu může vydělat ještě mnohem méně chechtáků. 

Radovat se naopak může Tiché místo: Část II, kde John Krasinski, Emily Blunt a (jistě neskonale vděčný) Paramount přepočítávají více než 157 míčů z USA, a v době psaní článku už dost možná padla hranice 300 milionů celosvětově (oficiální čísla ještě nejsou známá). Gratuluji.

No a konečně poslední desátá pozice, kde se vyhřívá Roadrunner. Dokument o sympatickém (a nedávno zesnulém) kuchaři na cestách Anthony Bourdaineovi se v zámoří promítá už druhý týden v tisícovce kin. Tím pádem je současných 3,7 mega tak nějak akurátních.

Celkový žebříček víkendových tržeb je dole zde

Příští víkend se dočká premiéry blockbusterová Expedice: Džungle s Rockem a Emily Blunt. Disney znovu zkusí hybridní model, kdy diváci nebudou muset uhánět do nejbližšího multiplexu, ale dostanou možnost si dobrodružný flák pustit za 30 doláčů na Disney+. Připomene se i Matt Damon v dramatu Stillwater, ale já budu nejvíce fandit Zelenému rytíři, kterého prozatím provázejí extatické první reakce. Nějaké zásadní tržby bohužel nemůžeme očekávat ani v jednom případě.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace