Zmínka o scénáři je IMHO dobrým podnětem k diskuzi. Jo, ve velkých produkcích se určitě jedou dost často různé alternativy scénáře, když budeme důslední, tak to jsou určitě většinou desítky verzí a důvody jsou různé. Od personálních přes produkční až po technické (třeba řešení jestli daná scéna nejde natočit levněji, když jí předchází nějaká opulentní, kde se oči vyblbnou je zrovna kombinací).
No a u scénářů, kdy posouvá děj akce samotná, je pak mnohem častější, že se něco natočí a teprve v tu chvíli všem docvakne, že to je docela hovadina...pak řeší jestli a jak to zakamuflovat (aka zachránit v postpo), nebo přetočit.
Někde jsem četl, že je celkem běžné, že scénáristé píšou postavy s vizí jejich představitelů v hlavě (možná to je už stará praxe z dřívějších let) - to pak vyžaduje si hlídat kdo s kým obvykle spolupracuje (a komu scénář hodit na stůl - většinou více společnostem) a logicky jiné studio může mít k dispozici jiné herce a s nimi i odlišné chování nebo působení postav. Jde u toho o velké prachy, ale všichni jsme (mimo jiné díky MZ) dobře informováni o častých dotáčkách a přetáčkách ve velkých produkcích...zřejmě čím větší projekt, tím víc prostoru pro chyby
reaguje na:
Spiker
reagovat
|