Rok v kostce 2020 - 1. část
15:30 | 12.04.2021 |
Rok 2020 asi málokdo z nás strávil tak, jak by chtěl. Covid-19 zasáhl do životů lidí na celé planetě a samozřejmě se to dotklo i filmového průmyslu. Přesto bylo pořád na co koukat. Jen toho nebylo tolik a ta kvalita se musela trošku vyzobávat. I proto letos dostal Imf od Roku v kostce volno, protože zaplnit jednotlivé kategorie zajímavými vítězi bylo tentokrát opravdu náročné. Ale i tak jsme vloni v kinech a na streamu dostali dost důvodů k radosti. První díl Roku v kostce je tady a snad vám připomene, že ve všem tom covidovém marastu bylo i pár věcí, které se povedly.
NEJLEPŠÍ SOUNDTRACK
Redakční tip - Gentlemani
Guy Ritchie měl soundtracky vždycky strašně v malíku. Obzvláště s těmi písničkovými si uměl v adekvátních scénách nádherně pohrát tak, aby jim songy dodávaly ještě větší šmrnc či stylovou nástavbu, ale zároveň vytvořily bezchybný playlist i při samostatném poslechu. Gentlemani pak tuto jeho devízu ukazují tím nejstylovějším způsobem a jsou výtečně namíchaným koktejlem rockových fláků ze staré i modernější školy, jež nádherně podtrhují gangsterskou a poctivou britskou atmosféru. Paráda i na několikátý poslech.
Osobní tip Civala: Palm Springs - Letos jsem necítil moc celkou konkurenci v orchestrálních soundtracích, proto mě nejvíc oslovila easy písničková kompilace z Palm Springs. Potěší v každou roční dobu.
Osobní tip KarlaR: Vlkochodci – Soundtrack nového animáku od Tomma Moorea měl jediný úkol, vyčarovat unikátní pohádkovou atmosféru. A povedlo se mu to bezezbytku!
Osobní tip Mr. Hlada: Příběh Beastie Boys - Beastie Boys je jedna z mých vůbec nejoblíbenějších kapel, takže tady jsem měl celkem jasno. Nostalgické vzpomínání na mládí, úspěch, koncerty i starého kamaráda, který už s dvěma parťáky na pódiu být nemohl, mě chytlo za srdíčko. I bez jejich muziky by byl Příběh Beastie Boys super. Ale s ní jsem si to užil pochopitelně ještě mnohem víc.
Osobní tip Rimsyho: Duše - Neprvoplánové spojení jazzmana Jona Batisteho se soundtrackovými veterány Trentem Reznorem a Atticusem Rossem se nadmíru vyplatilo. Citlivý ambient z partitur Nine Inch Nails se k pomyslnému očistci náramně hodí a zenový klid těchto hudebních ploch tvoří trefný kontrast k Batisteho hravému jazzu, ladícímu k roztěkané povaze hlavního hrdiny. Závěrečná skladba Just Us ze mě pohříchu opakovaně dostává víc emocí než samotný film.
Osobní tip Spoonera: Tenet - Nová nolanovka sice nebyla úplně dechberoucí a emocemi nabitou podívanou, její tepající, energický, nezastavitelný a v kině i dost hlasitý soundtrack mě ale dokázal zavrtat do sedačky mnohdy víc než režisérovy hrátky s časem. A často, když si od té doby potřebuji při práci napumpovat energii do žil, pouštím si přitom právě hudbu Ludwiga Göranssona.
Osobní tip do_oda: Chůva na zabití 2 - Asi bych se mohl podepsat pod všechny, kdybych si ale měl vybrat jeden, asi bych sáhl po tom písničkovém z dvojky Chůvy na zabití. V rámci sequelů spíš zklamání, po té hudební stránce (a ještě jedné další, ale o té zase příště) to naštěstí pořád šlapalo.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry