Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Neviditelný vládne! Režisér Upgrade sejmul i Sonica a Volání divočiny


ikona
TedGeorge
1917bad boysbirds of preyblumhouseelizabeth mossfantasy islandharley quinnharrison fordhororinvisible manježek sonickoronavirusleigh whannellmizerovémizerové navždyneviditelnýparamountsonictržbyuniversalvolání divočiny
V kinech je konečně povedený horor a lidé na něj chodí v houfech  

Konečně zajímavý horor, na který se vyplatí jít do kina? Vypadá to tak. Už od podzimní premiéry Doktora Spánka se zdálo, že horory mají utrum a nikomu se na ně do multiplexů nechtělo. Těžko říci, zda už byli diváci přejedení Nenávistí, Brahmsů, Fantasy Islandů, Turningů a dalších, ale poslední měsíce to vážně vypadalo, že jeden z nejvýdělečnějších žánrů narazil na svůj strop a časy stomilionových tržeb Halloweenu, To, Annabelle a dalších jsou v trapu. No, nebude to tak horké.

Universal dobře věděl, že z Neviditelného se vyklubala hororová kvalitka a neváhal neskutečně levnému (produkce je stála jenom 7 mega!) filmu s Elizabeth Moss zaplatit exkluzivní Super Bowl spot, jenž musel stát více než samotná výroba filmu. Naštěstí už teď může slavit, protože úvodních 29 mega z Ameriky je velká pecka, a my můžeme vyhlížet konec tržební pouti za hranicí 80 míčů (ne-li mnohem výše). V sobotu totiž tržby rostly, což je nejenom pro horory vždy dobré znamení. No a slušné výdrži v kinech by napovídaly i velmi spokojené recenze kritiků vyjádřené rottenovskými 90% při průměrném hodnocením 7,6/10, což je na děsivý žánr velká pecka. Takhle se běžně z hororářů daří leda miláčkovi kritiky Jordanu Peeleovi

K prvním zámořským číslům si můžete přičíst 20 melounů ze zbytku světa a navzdory panice vyvolané koronavirem (v Evropě se zatím kina nezavírají, ale v Asii je to velký špatný) tu máme potenciál na finiš za hranicí 200 milionů dolarů. Že by Universalům ke spokojenosti klidně stačilo i kilo celosvětově? Ne tak rychle. Již jsem to naznačil na začátku: k supernízkému rozpočtu si musíte připočíst čím dál hutnější numero určené na reklamní kampaň. To je nutné k odstřihnutí diváků od Netflixu a nalákání do kin.

Tržby hororů ze stáje Blumhouse

Vzpomínáte si ještě na Rozpolceného režiséra M. Night Shyamalana? Toho Ind natočil za podobně nízkou částku, ale distribuující Universal následně vysolil za uvedení do kin neskutečných 80 mega a tím pádem jim celosvětové tržby 278 míčů zaručily čistý profit „pouhých“ 68 milionů. Na základě jednociferného rozpočtu a třicetkrát vyšších tržeb by přitom jeden očekával mnohem vyšší zisk, než ten, který za pomoci svých „exkluzivních a tajných“ zdrojů kdysi vypočítali koumáci z webu Deadline.

To samozřejmě vůbec nic nemění na faktu, že Universalové právě bouchají šáňa a nejsou jediní. Režisér Leigh Whannell se po výborném (ale kasovně nevýrazném) Upgradu dočkal prvního velkého hitu a v továrně na sny o něj bude rvačka. Nemluvě o Elisabeth Moss, která si prý svoji nešťastnici šikanovanou neviditelným mužem vystřihla na jedničku a jistě si ve smlouvě vyjednala i nějaké to procento z už teď jistého profitu. Kdepak, herečka, kterou znáte především ze seriálu Příběh služebnice, se o práci nějaký ten pátek bát nemusí. A kdo ví, jestli nás příští zimu nepřekvapí Akademie a nenominuje ji na Oscara. Silné a pořád aktuální #MeToo téma prolínající se celým filmem by k tomu přímo vybízelo a v minulosti se už staly divnější věci.

Nejenom horory je však žebříček živý. O stříbro si to znovu rozdali (i malým dětem přístupní) Harrison Ford ve Volání divočiny a Ježek Sonic v Ježkovi Sonicovi. Právě ten nakonec uspěl a díky 16 melounům (tentokrát se padalo jen o 38 %) už ježura v USA přepočítává 128 mega. Na dvoustovku predikovanou po superúspěšném prvním víkendu to nakonec asi stačit nebude, ale stopáďo je už teď víceméně v kapse. V součtu se 137 miliony právě reportovanými z těch světových trhů, v nichž se ještě může chodit do kina, jsme na průběžných 265 kulatých. Skvělá práce a kdyby nemusel Paramount řešit zavirovanou Asii, pokukoval by po půlmiliardě.

Méně spokojení budou u Disneyho, kteří před pár týdny nadobro schramstli jimi koupené Foxy. Převzali po nich i ultradrahou (135 mega je vážně nepochopitelných – viz minulý tržební report) adaptaci slavné knihy Jacka Londona a po připočtení aktuálních 13,2 míčů jsou na dohled páďu z Ameriky. Volání divočiny bohužel neslyší svět a při pohledu na podvyživených 79 milionů celosvětově si skoro říkám, že Ford se pátého Indyho už nemůže dočkat. Indiana Jones mu znovu vydělá desítky milionů babek a nic na tom nezmění ani absence stárnoucího režijního pánaboha Stevena Spielberga, protože James Mangold na režijní sesli je více než uspokojivá náhrada.

Žebříček celosvětově nejvýdělečnějších filmů v roce 2020

Kdo bere bramboru? Film, o jehož existenci neměl dodnes tušení ani jeden člen redakce MovieZone a nejvíc to jistě mrzí Mr. Hlada, na jehož encyklopedické znalosti chystaných premiér se normálně nechytá ani Wikipedie. My Hero Academia: Hero Rising je druhý díl (prý velmi populární) japonské anime, kterému k pěti milionům dolarů stačilo pouhých 1 216 kin - neznámý distributor FUNimation Entertainment si musí gratulovat. Tady se totiž desítky milionů dolarů za reklamní kampaň rozhodně nerozhazovaly a já jsem chvíli musel hledat, abych vůbec našel anglicky dabovaný trailer.

Na pátém place už popáté v řadě pochválíme staminu Mizerů navždy, kteří za pár dní překonají 200 míčů z Ameriky. Ve světě je tahle pohádka ještě neuvěřitelnější, protože jsme už 6 mega za 400 miliony a ani to podle všeho není konečná. Něco mi říká, že především Martin Lawrence už v takový tučný comeback do první hollywoodské ligy ani nedoufal a pomalu teď přehodnocuje plány na účinkování v dalších instancích Agentů v sukních.

Na šestém místě už potřetí v řadě nepochválíme výdrž Harley Quinn a Birds of Prey. Ansámbl ženských „superhrdinek“ postavený okolo Margot Robbie zklamává i nadále, protože mít po necelém měsíci v amerických kinech na kontě pouhých 78 mega je selháním všech zainteresovaných. A hlavně Warnerů. Ve světě jsme na 188 kulatých a neexistuje nejmenší šance, že by se komiksový biják disponující relativně střídmým 84milionovým rozpočtem v kinech zaplatil. 

Sedmička je další neznámé víkendové překvapení a další film, který nikdy neuvidím. Impractical Jokers: The Movie je jakási napodobenina Jackass, ve které se partička jelimanů snaží napálit co nejvíce lidí a ideálně při tom zůstat naživu. V amerických kinech už „komedie“ nějaký ten týden rotuje, ale teprve v pátek došlo k navýšení počtu kin na 1 900, pročež tahle paka vydělala 3,5 mega. A to stačilo na smutné umístění v top desítce. Shame.

Zbývá závěrečná trojka: Nadále v ní vládne válečné 1917 (jsme na nádherných 362 melounech z celého světa), trápí se podprůměrný a propadnuvší horor Brahms (ani po dvou týdnech nepadlo alespoň 10 mega z Ameriky) a je tu ještě prý otřesný Fantasy Island, který sice dal v Americe alespoň těch 24 milionů, ale ambice byly někde úplně jinde.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští týden to v zámoří zkusí pořádně rozbalit Pixaři a jejich Frčíme, které už před pár dny uspokojilo Rimsyho a nenadchlo Hlada. Garde mu bude dělat austenovská Emma, affleckovská Cesta zpátky a historický příběh o výjimečné krávě First Cow. Více vám snad příští týden napíše už  Cival, který si plnými doušky užívá vysokohorský vzduch a pevně doufá, že ho po návratu z Alp nečeká domácí karanténa.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace