Nejočekávanější herní filmy: Co je na cestě a čeho se jen tak nedočkáme?
18:00 | 24.02.2020 |
Filmy podle her na tom ještě před pár lety byly extra bídně, v poslední době se ale situace zlepšila. Přinejmenším tedy finančně, jelikož Detektiv Pikachu v květnu 2019 otevřel za rekordních 54 milionů dolarů (a došel si pro globálních 433 milionů), jen aby ho čerstvě překonal Ježek Sonic. Celovečerní debut modrého rychlíka vydělal za první víkend v USA 58 milionů dolarů. Aktuálně má tedy na kontě nejlepší herní rozjezd všech dob, a i když jsou recenze (stejně jako v případě Detektiva Pikachu) veskrze průměrné, Hollywood pochopitelně sleduje hlavně kasovní situaci.
Jasně, v obou případech jde o hrané filmy s digitálním hlavním hrdinou, na které může vyrazit celá rodina. I tak ale můžeme potají doufat, že se pohnou kupředu nějaké dospělejší adaptace slavných her. O čem je řeč? Tady je výpis zhruba dvacítky herních projektů, do nichž se za velkou louží vkládaly velké naděje. Některé už mají jisté datum premiéry, jiné jsou však dávno pohřbené a možná si rádi připomenete, kdy a jak vlastně vyhořely.
Assassin´s Creed 2
V roce 2016 šel do kin filmový Assassin´s Creed, jenž bohužel totálně minul pointu hry (základ jsou pasáže z minulosti!), načež po právu vyhořel. Jakmile u Foxů zjistili, že se investice 125 milionů proměnila v tržby pouhých 240 mega, vyhodili dvě chystaná pokračování z okna a začalo se mumlat něco o seriálu na Netflixu. Na ten ale zatím nedošlo, a jelikož Foxy koupil Disney, nepočítejte s tím, že se reboot jen tak promění v zásadní prioritu.
Borderlands
O celovečeráku Borderlands se mluví od roku 2015, zásadní krok kupředu ho ale potkal teprve před pár dny. Na palubu totiž naskočil Eli Roth, který se ujme režie, a o scénář se postará Craig Mazin, jenž si zázračně resuscitoval kariéru Černobylem. Oba se samozřejmě hrozně těší na výsledek, tak uvidíme, jestli se lov mimozemského sejfu na planetě Pandora (ehm) opravdu dostane až před kamery.
Call of Duty
V roce 2015 byl s velkou slávou oznámen filmový vesmír Call of Duty, jenž se měl rozjet v roce 2019. V únoru 2018 se prvního filmu ujal Stefano Sollima, režisér Sicaria 2, což vůbec nebyla špatná zpráva. Před pár dny jsme se od něj však dozvěděli, že už filmové Call of Duty není pro Activision prioritou, takže… asi konečná?
Detektiv Pikachu 2
S Detektivem Pikachu 2 je to docela jednoduché. Warneři ho oznámili už čtyři měsíce před premiérou jedničky, a jakmile se utracených 150 milionů proměnilo v tržby 433 mega, začali nepokrytě jásat. Oren Uziel (22 Jump Street, The Cloverfield Paradox) tak už rok maká na scénáři a je jen otázkou otázku, než se vytasí datum premiéry.
Deus Ex
Celovečerák Deus Ex byl oznámen v roce 2012 a o dva roky později jsme zjistili, že ho píše Michael Finch (Predátoři, Hitman: Agent 47). Tahle rychlost nebyla zrovna dobrým znamením, a přestože se kolem filmu jeden čas motal Scott Derrickson (režisér Doctora Strange), kolem potenciálního výsledku je posledních pět let hrobové ticho.
Gears of War
Filmové Gears of War se daly do pohybu už v roce 2007, kdy je měl režírovat Len Wiseman (Smrtonosná past 4). Následující dekádu jsme neustále poslouchali, jaká to bude epická pecka, až se v roce 2017 došlo k tomu, že se nebudou přímo adaptovat hry, ale natočí se nový příběh z herního vesmíru. To škrtnulo v červnu 2019, kdy se začalo mluvit o samostatném filmovém zážitku, a od té doby… ano, zase je ticho.
Mega Man
S oživením Mega Mana začali Foxové šermovat už v roce 2015, jen aby ho v srpnu 2019 zazdila akvizice Disneym. Herní firma Capcom se nicméně nevzdala a už v říjnu 2019 oznámila, že se na filmu pořád pracuje. Letos v lednu se potom dalo a vědomí, že scénář chystá Mattson Tomlin, jenž pomáhal Mattu Reevesovi s novým Batmanem, takže šance na hraného Mega Mana stále žije.
Metal Gear Solid
Chcete hádat, jak dlouho už se pracuje na filmové verzi Metal Gear Solid? Pokud jste náhodou tipnuli 14 let, máte to správně, jelikož ji Hideo Kojima oznámil v roce 2006. Solid Snake od té doby divoce putoval Hollywoodem, až v roce 2014 skončil v náruči Jordana Vogt-Robertse. V té době šlo o neznámého režiséra Králů léta. Po fantasy Kong: Ostrov lebek je ale Vogt-Roberts o něco známější a stále tvrdí, že je film na cestě. Naposledy jsme se v prosinci 2019 doslechli, že je hotová nová verze scénáře, tak doufejme, že se s ní časem opravdu vyrazí na plac.
Minecraft
Filmový Minecraft má za sebou málem tolik režisérských útěků jako Uncharted. Od oznámení v roce 2014 už ho opustili Shawn Levy (Noc v muzeu), Rob McElhenney (It´s Always Sunny in Philadelphia) nebo Aaron a Adam Neeovi (chystaný reboot Vládců vesmíru), jen aby v lednu 2019 skončil u Petera Solletta (Rande na jednu noc). Ten má Minecraft 3. března 2022 opravdu poslat do kin, nikoho by však asi nepřekvapilo, kdyby se to celé ještě nějak zadrhlo.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
A nejde jen o pribeh, cely ten svet umi krasne vytvorit, staci slyset kus radia, reklamy, nebo billboard na ulici, a vite, ze tohle je gtacko.
Kdo v tom vidi zamenitelny pribeh kde se jezdi strili a to je vse, tak nerozumi gta nebo nema kus predstavivosti.
Navic si predstavte, kdyby si ten scenar pohlidali. Udelali by novy gta pribeh, ale hlavne ten svet!! Za kamerou treba Safdie brothers.
Jedna z mala adaptaci hry, u ktere si preji, aby vznikla a aby se povedla.