Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Studia utrácí miliardy za obsah. Kdo platí nejvíc?


ikona
do_Od
disneyfilmyinvesticenetflixobsahpenízeseriálystreamovací službytržby
Studia v loňském roce utratila rekordní částku za nový obsah. Kdo žebříčku jednoznačně vévodí? 

Je sice hezké, že studio Disney v loňském roce opět vévodilo všem možným box office žebříčkům, jenže když se řekne A, musí zákonitě přijít taky B. S velkými tržbami se tak většinou pojí obří investice do nového obsahu, a ty loňské pak zase jednou posunuly ten pomyslný strop o něco výš.

Disney z pěti největších hráčů na trhu utratil jednoznačně nejvíc, specificky to bylo 27,8 miliard dolarů (!) skrz všechny své odnože a platformy. Při tržbách marvelovek, i těch Star Wars, a rovněž úspěšném rozjetí streamovací služby Disney+ je to ale asi zas tak nebolí. Pozice největšího filmového studia na trhu je v tuto chvíli díky tomu neotřesitelná, hned za Disneym už to ale začíná být o dost vyrovnanější a zajímavější.

Na druhém místě s 15,4 miliardami skončil Comcast, pod nějž spadá zejména studio Universal, ale taky stanice NBC, Syfy a další. V takovém konglomerátu se ty peníze ztratí rychle. Jenže na třetím místě už je šílený Netflix, který opět navýšil svoji meziroční investici do obsahu o 3 miliardy, a loni tak utratil celých 15. V tomhle případě už se ty peníze jen tak neschovají a Netflix musí doufat, že si drahé produkce jako 6 Underground Michaela Baye nebo hvězdně obsazený Irishman své diváky prostě najdou. Zároveň si díky tomu ale pro změnu udržel svoji pozici největší streamovací služby na světě, a podle oznámených projektů na letošní rok tomu asi nebude jinak ani do budoucna. Ať už s dvojkou Bright, nebo bez ní.

Za Netflixem se pak umístil ViacomCBS, rovněž s 15 miliardami a za touto korporací pak naši oblíbení Warneři, respektive mateřská společnost AT&T. Ta rozjela plány na novou jednotnou streamovací službu HBO Max, která bude spuštěna během letošního roku, přičemž zároveň zdvojnásobila produkci původního obsahu kabelovky HBO, která tak za loňský rok vyrobila přes 150 hodin zábavy. To všechno AT&T přišlo na 14,2 miliardy, jak tedy vidíte, je tahle čtveřice poměrně vyrovnaná. Menší hráči jako Amazon a Apple utráceli "jen" okolo 6 miliard, jejich čas, stejně jako čas Facebooku a Googlu, ale ještě rozhodně přijde. Výše uvedené částky mimochodem nezahrnují cenu licencování. 

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace