Další sequely zklamaly, selhali Muži v černém i Shaft
00:24 | 17.06.2019 |
To je zase tryzna. Ale možná díky za ní… třeba se Hollywood chytne za nos a začne hledat odvážnější i originálnější cesty. Samozřejmě, těžko si představit, že by studia najednou ty stamilionové rozpočty necpala jen do pokračování velkých značek, jež jsou v jejich očích za kasovní loženky. Ale něco se prostě po tom hromadném pohřbu několika sequelů stát musí.
Sérii letních neúspěchů totiž protáhli Muži v černém. Novou sci-fi komedii vlastně nikdo moc nechtěl a nepovedly se ani její trailery. Navíc ztratila tahouna Willa Smithe a nahradila ho Chrisem Hemsworthem, což je klasický „box office poison“, protože když sundá brnění Thora, každý jeho film propadne.
Tahle kalamita postihla i čtvrté Muže v černém, protože tržby z prvního víkendu klesly oproti minulým dílům skoro o polovinu. Na padesátimilionové otvíráky původní trilogie, kdy navíc bývaly lístky levnější a filmy vydržely v kinech déle, navázal nový díl slaboučkým startem za 28 mega. Zbytek světa dovalil na úvod sice 73 milionů a celosvětově je film díky tomu na stovce, to je ale pořád strašlivě málo. Nejen kvůli svým mrzkým kvalitám přitom půjde film hodně rychle ke dnu.
I při skromnějším rozpočtu lehce přes sto melounů jde pro studio Sony o pohromu (a to jsou odhady nákladů při té velkolepé reklamní kampani dost střídmé). Produkce skonči výrazně v červených číslech. Série tak nepochybně končí a Muže v černém můžeme v budoucnu vyhlížet leda v nějaké seriálové podobě. A Chris Hemsworth se musí sakra modlit, aby Marvel ještě pár let nepohřbil jeho Thora…
Tragicky dopadl i návrat Shafta. Černošský hitmaker Tim Story, kterého už od Fantastických čtyřek upřímně nenávidíme, tentokrát neustál pokus o převedení kriminální klasiky v rodinnou komedii. Přestože se Shaft rozkročil skrze tři své hlavní hrdiny přes všechny divácké generace, od staroušů po teenagery, nezískal o to víc diváků, ale naopak je skoro všechny ztratil – protože ztratil i svou esenci.
Výsledkem je osm milionů za víkend, což je naprostá katastrofa. Tragické recenze navíc nedávají naději na nějaké významné vzepětí, stejně tak menší popularita látky mimo Ameriku. Blbé pojetí restartu holt vedlo k blbému filmu a ten k blbému kasovnímu výsledku. Na šestém místě můžou Warneři vyvěsit černé vlajky.
Obrovským zklamáním je i aktuálně stříbrný Tajný život mazlíčků 2. Jednička atakovala skoro miliardu, dvojka ale strašlivě paběrkuje. V Americe si připsala o druhém víkendu 23 mega a protlačí se tu zhruba ke sto čtyřiceti milionům. Zbytek světa ale kdovíjak bombastické peníze nepřisypává, takže film má na kontě zatím jen 154 globálních milionů. Tohle účetní Universalu asi nečekali a pláčou.
Naopak nadále skvěle si vede Aladin. Za mořem je z něj velká trvalka, jak vidno z třetinových propadů tržeb, čerstvě přisypaných šestnácti melounů a 263 milionů jen z Ameriky. Zbytek světa ale doručil už skoro půlmiliardu, takže Ritchieho roztančená fantasy má na kontě už 724 mega. Ano, filmu kdekdo prorokoval fail a místo toho bude útočit na devět set milionů dolarů z kin.
Dark Phoenix, to je jiná písnička. A sakramentsky smutná. Nevalná očekávání se propsala do pohromy na všech frontách. Propad oproti minulému týdnu o brutálních 73% na devět mega za víkend je posledním hřebíčkem do x-menovské rakve, a i když má film celosvětově na kontě „dvě čenta“ (ovšem jen 51 mega z Ameriky), jde o kolosální propadák kutající do kapes Foxů ztrátu kolem sto milionů dolarů. Tenhle úpadek si mutantská sága fakt nezasloužila.
Nadále solidně oslovuje diváky Rocketman – a podle třetinových poklesů to vypadá, že i muzikálový portrét mladého Eltona Johna je trvalkou. Povedená biografie může z Ameriky nakonec klidně vytěžit i stovku a stejnou cifru pak i ze zbytku světa. Druhé Bohemian Rhapsody z toho nebude, pěkný hit střední ráže ale ano.
Na komerční sinusoidě zase dole jsme s Godzillou 2. Ta sice hlásí aktuálně 339 milionů celosvětově, jde ale o výrazný propad oproti Kongovu Ostrovu lebek a první Godzille. Uvidíme, jak dopadne očekávaný březnový souboj opičáka s ještěrkou, jestli spraví Warnerům náladu…
TRŽBY FILMŮ Z NOVÉHO MONSTRVERZA
Desítku uzavírá celsovětově už skoro třísetmilionový John Wick 3, hororová Máma a taky velebená konverzační oddychovka Late Night s Emmou Thompson. Tu sice vyprovází (mimo jiné i do Varů) skvělé recenze, káplo z toho ale jen pět melounů za víkend ve víc jak dvou tisícovkách kin. Což není moc dobrý výsledek. Snad ho vyváží alespoň kvality samotného filmu.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se zkusí prokopat k úspěchu Bessonova krásná Anna, proti bude nejen nová Dětská hra, ale hlavně velebená čtyřka Toy Story.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Ok je to 50/50. Jen ten Lvíček je až moc kultovní na to, aby měl remake. Prý má být příběh mírně pozměněn.