Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Letní pohřeb sequelů jede naplno: Propadli X-Meni i Mazlíčci 2


ikona
Cival
aladinavengersavengers: endgamebohemian rhapsodydark phoenixdetektiv pikachudexter fletcherdisneyelton johngodzillaillumination entertainmentjason blumjohn wickkeanu reevesmámamarveltajný život mazlíčkůuniversalx-menx-men: dark phoenix
Wolverine nevěří vlastním očím... 

Nadšení z kasovního startu léta vzalo rychle za své. Po rekordně úspěšných Avengerech se sice o level výš vydrápal John Wick 3 a zabodoval i Aladin, veškerá menší konkurence ale pomřela a teď se těžce nedaří ani drahým pokračováním slavných sérií: Godzilla selhala, Muži v černém zavrávorají nejspíš příští týden a teď proběhl hned dvojí funus. 

Tajného života mazlíčků 2 jde spíš o funus nadějí, že si Universal ve spolupráci s Illumination Entertainment vybuduje druhé animované univerzum, jako to s mimoni. Nestane se tak. První Tajný život mazlíčků byl v Americe sice vůbec nejúspěšnějším titulem tohohle studia a globálně atakoval miliardu dolarů, zájem o dvojku ale zůstal daleko za očekáváním a výsledkem je zklamání.

  

Stomilionový zámořský otvírák jedničky se nepovedlo napodobit ani z poloviny. Úvodních 47 mega Mazlíčci rozhojní maximálně na sto padesát milionů dolarů, a i když zbytek světa bude výrazně štědřejší, protože tam se chodí na každý animák s roztomilými chlupáči s totálním nasazením, z aktuální globální stovky se budou výnosy ztěžka škrábat leda k půlmiliardě… a rozhodně ne k miliardě jako minule. To je brutální propad, který sice neznamená, že by studio prodělalo (rozpočet byl jen osmdesát mega), mnohem smysluplněji než risk s trojkou by ale vyznívala sázka na nějakou novou animovanou franšízu.

TRŽBY ANIMÁKŮ OD ILLUMINATION ENTERTAINMENT 

V čem je problém a jak je možné, že takhle oblíbená látka podruhé netáhne? Inu, tvůrci dvojku trochu odflákli. Nevyrukovali s nosnou zápletkou, s chytlavými trailery a nakonec ani s celovečerním tvarem, který by bavil ještě víc a líp než jednička (viz velmi průměrné recenze). Pak se mohlo stát, že poptávka po dvojce spadla strmě dolů. Holt ani animované sequely nemají své jisté, když se jim nevěnuje adekvátní péče.

 

Násobně bolavější je pohled na osud série o X-Menech. Tenhle comicsový vesmír už zažil hodně vzletů a pádů, aktuálně ale končí na totálním dně. Možná ne z hlediska kvality, protože divácké ohlasy jsou navzdory drtivým recenzím alespoň průměrné, ale z hlediska komerčního jde opravdu o totální kolaps. A může za něj do velké míry ten, který mutantům na úvod nejvíc pomohl - režisér Bryan Singer. Ten totiž dostal výsadu spojit staré comicsové hrdiny s novými v Budoucí minulosti, a i když v mnoha směrech uspěl, nešlo o tak kulervoucí záležistost, aby z toho mohla série mocně těžit další roky.

Singerova blockbusterově slaboučká a příběhově tupá Apokalypsa pak zvládla nové mutanty prakticky pohřbít. Bohužel na tržbách se to ale projevilo jen zčásti, a tak X-Meni dostali ještě jednu šanci. A končí v zoufalém marasmu, kdy nedávají smysl časové návaznosti, vývoj postav a vlastně drtívá většina produkčních rozhodnutí. Dark Phoenix totiž znovu adaptuje comics sloužící jako předloha X-Men: Poslední vzdor, jen bez Wolvieho a v unylejší podobě, za níž stojí zkušený scenárista a nezkušený režisér Simon Kinberg.

 

Tenhle absolutním kolaps série, při absenci jakékoliv smysluplné vize, se projevil na katastrofálním otvíráku za 33 milionů dolarů. Jde o suverénně nejhorší výsledek série, z něhož se film nevytáhne ani na kilo z Ameriky – přitom leckým hejtovaný Poslední vzdor (pro mě dost nepochopitelně) dal 102 milionů jen o prvním víkendu, a to prosím před třinácti lety za úplně jiných podmínek (inflace, nulová VOD konkurence a nižší náklady na reklamu a nasazení do kin).

KINOTRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE X-MEN 

Dark Phoenix je tak naprostou pohromou, kterou nezachrání ani štědrý zbytek světa, kde na úvod přiteklo víc než kilo – v globálu mají tedy poslední X-Meni na kontě sto čtyřicet melounů, ale že by tenhle počin kdovíkolikrát znásobili, to se ani v nejmenším čekat nedá.

 

Za sebe doufám, že tenhle fail ukončí hned v zárodku filmovou kariéru absolutně necharismatické Sophie Turner. A snad i připomene producentům, že nemají slepě obsazovat velké hollywoodské fláky podle množství followerů na sociálních sítích, podle počtu vyhledávání na internetu a v návaznosti na pochybné seriálové výstupy.

Vědomí fúze Disneyho s Foxy je teď pro mutanty úplně nejlepší zprávou. Zkušenosti marvelovského lodivoda Kevina Feigeho dávají dost velkou naději, že by X-Meny mohl potkat smysluplný restart ve vesmíru, kde řádí Avengeři. A kdo ví… třeba se v něm znovu zrodí i zuřivec Wolvie.

 

Trojici pokořených pokračování pak uzavírá nová Godzilla, která oproti minulému týdnu spadla o bolestivých 67% a zapsala si tentokrát jen patnáct a půl mega, a to až na čtvrtém místě pořadníku. Průběžných 78 milionů naznačuje, že z Ameriky padne sotva stovka, a to už je na hraně ostudy. Tuhle metu totiž atakovala první Godzilla hned o prvním víkendu. Zbytek světa sice leccos zachraňuje, protože ten prozatím přispěl 213 miliony, ale… žádnej velkej šlágr. Warneři mají před březnovým uvedením souboje Konga s Godzillou asi hodně stažené půlky, protože tohle nevypadá zrovna dobře.

Spokojenost naopak může panovat u Disneyho. Jednak kvůli Aladinovi, který drží bronzovou příčku a díky přisypaným 24,5 melounům se vytáhl už na 232 milionů z Ameriky. Celosvětově je už na šesti stovkách a dost razantně se blíží odklepnutí svého sequelu. Tomu bych pak předvídal trochu větší životnost než filmům zmíněným výše.

 

Disney má ale samozřejmě dál obří radost kvůli Avengers: Endgame. Comicsový megaflák totiž sice paběrkuje v Americe na osmém místě a už jen přisypává drobné, s aktuálními 2,73 miliardami dolarů je ale opravdu už jen na dotek nezdolného Avatara. Tady se musí další pokračování a následníci vyvíjet jedna radost…

Ještě jsme přeskočili muzikálového Rocketmana. Našlapaný portrét Eltona Johna v produkci Matthew Vaughna a pod režijním vedením Dextera „zachránil jsem Bohemian Rhapsody“ Fletchera mě moc bavil a jsem rád, že kina hned nevyklidí. Celosvětově jsme na kilču - v Americe je díky přisypaným jedenácti melounům náběh k celkové sedmdesátce.

 

Na šestce se navzdory svým pochybným kvalitám raduje z průběžných dvaatřiceti milionů hororová Máma od producenta Jasona Bluma. Úspěch slaví hlavně díky nizoučkým nákladům.

A na sedmičce pak dál pokračuje v krvavém řádění John Wick. Keanu Reeves jde vstříc čtvrtému dílu vybaven víc jak čtvrtmiliardou dolarů jen z kin, což je prostě parádní munice. Asi nikdo netušil, že se takhle velkých kousků od Wicka někdy dožijeme…

Do desítky se vešli ještě čtyřsetmilionový Detektiv Pikachu a holčičí konverzačka Šprtky to chtěj taky.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí avizovanou popravu odvrátit Muži v černém 4, proti bude chválená ženská komedie Late Night a černošsky zacílený (a značně vykastrovaný) návrat Shafta.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (36)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace