Jasně, já se u toho taky dost bavil, ale myslím, že bezmocnost lidského pokolení se ve filmu dala zpracovat lépe, než tím, že se ze všech udělají totální retardi. Jestli to film podkoplo, to je už na posouzení každého, já mám naopak tyhle full-retard scény rád a je to přesně důvod, proč obdivuju třeba Jamese Wana a mluvím o něm jako o novém Michaelu Bayovi.
Ta scéna je pro mě srdeční záležitostí, protože je nádherně natočená ale zároveň nedává z narativního ani logického hlediska vůbec smysl.
Vojáci se letěli podívat do dutého kopce kamsi doprostřed pouště (patrně tedy helikoptérou), vlezli dovnitř, přesně podle výcviku a přísného protokolu odhalovali jeden sklad za druhým, až v jednom kukátku bylo příliš světla. Po otevření zjistili, že tam je obrovská díra, kterou vyhloubilo MUTO, aby si dalo sváču (což předtím, samozřejmě, z vrtulníku nějak neviděli) a bylo to korunováno pohledem z dalekohledu velícího důstojníka, který projíždí horizont až do chvíle, kdy se zastaví na obří příšeře, která si to šine od nich směrem kamsi na město a zanechává za sebou koryto o šířce stadionu...které je následně viditelné střihem z ptačí perspektivy, tedy přesně tím pohledem, který postavy (ne)viděly před několika minutami.
Může to být geniální narážka na zbytečnou byrokracii, kdy musí vojáci podstupovat nesmyslné procedury, aby mohli pokračovat, ale spíš je to prostě jen Bčková kravina
Když jsem to lidem vyprávěl před zkouknutím filmu, tak mi jednoduše nevěřili a mysleli, že to tahám z kontextu a je to celé jinak. O to nevěřícněji jim pak padaly držky, když viděli, že to je fakt "na vážno" ve filmu.
Podobných scén tam bylo víc, ale tahle vyčnívá tím, že i přes veškerou lásku k materiálu a k ústupkům, kterých se divák rád dopustí při sledování (jako například hned úvod s únikem radioaktivní páry), dokáže stále vyrazit dech. A je zábavnější s každým zkouknutím
reaguje na:
Jerky
předem soráč za další román...
reagují:
Mack.
|
reagovat
|