Nevím proč by to měl být předem prohraný boj, zvlášť, protože si v menšině.
Jednak tady ani nejde o žádný boj - ptal ses, proč to považujeme a s náma i všeobecné mínění, za nejlepší komiksovou adaptaci. A my ti ty důvody jen předkládáme. Že je neakceptuješ, nebo jim nerozumíš je druhá věc a podle mínusek jsem dost možná v menšině já, když řeknu, že je to tak naprosto v pořádku. Máš jiný vkus, jiné životní zkušenosti, jiné směřování oblasti zábavy.
Že si v menšině neznamená vůbec nic, možná až na několik mínusek, které nechápu a nikdy nepochopím. Pokud máš svou argumentaci správně podepřenou a slušně prezentovanou, nikdo ti na ni nemůže říct ani popel...
Ale ještě tedy k dotazům:
K logickému chování postav jsem se už vyjádřil, ale opět - to, že film obsahuje řadu logických lapsů a postav dělající logické noncency, nutně nemusí snižovat jeho umělecké, ale i všeobecné hodnoty. FIlmová realita je jen zkresleným odrazem erality reálné a byť se film snaží působit "realisticky", nemusí to automaticky znamenat, že musí podléhat striktním zákonům logiky jako takové. Jako ukazatel nejlíp funguje funkčnost vnitří logiky. U té TDK jasně stanovuje mantinely, že Batman nezabije a je to jeho jediné pravidlo, Joker se naopak ničím neřídí. Toho se film drží a protože jasně upřednostňuje vyprávění a charakterový vývoj, na koherenci přísné logiky prakticky nelpí. Je to filmem plně přinané a na rozdíl od jinými filmy používaných oslích můstků to nebije do očí (a proto v celkovém náhledu stěží zavazející), neb na nich nestojí samotný příběh a postavy.
S Dentem nesouhlasím - od začátku filmu byl kreslen jako zásadový pruďas, který se od opačné strany barikády dělil především milostným vztahem a ambicemi něčeho dosáhnout (v jeho případě očistit město). Jeho přerod nebyl způsoben rozmluvou s Jokerem, ale úmrtím Rachel. Joker si v tom rozhovoru pojistil jen to, že Dent nepůjde natvrdo proti němu, čímž se vyvarovali logického noncencu mnohem zásadnějšího - bylo by jen přirozené, že by Dent proti Jokerovi šel.
Nezajímavé finále je subjektivní zhodnocení. Já rozhovor s Batmanem a Jokerem považuju za naprostý vrchol filmu a spíš sem odzíval akční scénu před tímhle rozhovorem.
A to, že se Joker vytratil je dle mého umělecká licence - Joker v té chvíli vyhrál, naplnil veškerou svou funkci ve filmu. Že není doslovně ukázáno, jak ho zavírají do blázince mi příjde jak odvážné, tak chytré. Samotná děsivost Jokera tkví v tom, že jako postava vykreslovala čiré zlo a prvky, které by Jokera jako postavu mohly nějak omlouvat - minulost, ale i kýčovitý závěr "s odsouzením" by ten obraz Jokera jen ničily.
Dvě lodě hloupost je. Ale náladu mi to kazí minimálně. Ostatně jako slabší akce. Jako vždy jde o to, jestli ti drobné nedostatky překryjí dojem z celého filmu. Že ti je překryly zrovna tobě je smutné a nic s tím neudělám. Ale nic to nemění, že ta většina je úspěšně zvládá ignorovat ve prospěch tuny věcí, které nikde jinde než v TKD neuvidí...
reaguje na:
FallenMaia
711701
Nevím proč by to měl být předem prohraný boj, zvlášť, protože si v menšině.
Jednak tady ani nejde o žádný boj - ptal ses, proč to považujeme a s náma i všeobecné mínění, za nejlepší komiksovou adaptaci. A my ti ty důvody jen předkládáme. Že je neakceptuješ, nebo jim nerozumíš je druhá věc a podle mínusek jsem dost možná v menšině já, když řeknu, že je to tak naprosto v pořádku. Máš jiný vkus, jiné životní zkušenosti, jiné směřování oblasti zábavy.
Že si v menšině neznamená vůbec nic, možná až na několik mínusek, které nechápu a nikdy nepochopím. Pokud máš svou argumentaci správně podepřenou a slušně prezentovanou, nikdo ti na ni nemůže říct ani popel...
Ale ještě tedy k dotazům:
K logickému chování postav jsem se už vyjádřil, ale opět - to, že film obsahuje řadu logických lapsů a postav dělající logické noncency, nutně nemusí snižovat jeho umělecké, ale i všeobecné hodnoty. FIlmová realita je jen zkresleným odrazem erality reálné a byť se film snaží působit "realisticky", nemusí to automaticky znamenat, že musí podléhat striktním zákonům logiky jako takové. Jako ukazatel nejlíp funguje funkčnost vnitří logiky. U té TDK jasně stanovuje mantinely, že Batman nezabije a je to jeho jediné pravidlo, Joker se naopak ničím neřídí. Toho se film drží a protože jasně upřednostňuje vyprávění a charakterový vývoj, na koherenci přísné logiky prakticky nelpí. Je to filmem plně přinané a na rozdíl od jinými filmy používaných oslích můstků to nebije do očí (a proto v celkovém náhledu stěží zavazející), neb na nich nestojí samotný příběh a postavy.
S Dentem nesouhlasím - od začátku filmu byl kreslen jako zásadový pruďas, který se od opačné strany barikády dělil především milostným vztahem a ambicemi něčeho dosáhnout (v jeho případě očistit město). Jeho přerod nebyl způsoben rozmluvou s Jokerem, ale úmrtím Rachel. Joker si v tom rozhovoru pojistil jen to, že Dent nepůjde natvrdo proti němu, čímž se vyvarovali logického noncencu mnohem zásadnějšího - bylo by jen přirozené, že by Dent proti Jokerovi šel.
Nezajímavé finále je subjektivní zhodnocení. Já rozhovor s Batmanem a Jokerem považuju za naprostý vrchol filmu a spíš sem odzíval akční scénu před tímhle rozhovorem.
A to, že se Joker vytratil je dle mého umělecká licence - Joker v té chvíli vyhrál, naplnil veškerou svou funkci ve filmu. Že není doslovně ukázáno, jak ho zavírají do blázince mi příjde jak odvážné, tak chytré. Samotná děsivost Jokera tkví v tom, že jako postava vykreslovala čiré zlo a prvky, které by Jokera jako postavu mohly nějak omlouvat - minulost, ale i kýčovitý závěr "s odsouzením" by ten obraz Jokera jen ničily.
Dvě lodě hloupost je. Ale náladu mi to kazí minimálně. Ostatně jako slabší akce. Jako vždy jde o to, jestli ti drobné nedostatky překryjí dojem z celého filmu. Že ti je překryly zrovna tobě je smutné a nic s tím neudělám. Ale nic to nemění, že ta většina je úspěšně zvládá ignorovat ve prospěch tuny věcí, které nikde jinde než v TKD neuvidí...
711690
reagují:
FallenMaia
|
reagovat
|