Rodriguezova Alita je vítězem i poraženým prezidentského víkendu
10:00 | 18.02.2019 |
Aby bylo jasno, Alitě v redakci vlastně docela fandíme. Cameronovy nápady, Rodriguezovo solidní řemeslo a chytlavý námět z celkem fotogenické budoucnosti nás baví. Jenže trhák od Foxů si přináší do kin nejen hluboké šrámy ze zdlouhavé preprodukce v podobě notně přifouknutého rozpočtu, ale zároveň neochotu diváků přijmout tu holku s kukadlama jako zrcadlama za svou. Není divu, že studio zchladilo svá očekávání někam ke třiceti milionům dolarů za tří, resp. čtyřdenní víkend. Stejný víkend, ve kterém loni Black Panther trhal rekordy - jeden z těch zimních ostrůvků, zajišťujících obvykle celkem solidní tržby. Alita nakonec vydělala 27,8 milionů za víkend, ale cca 36 milionů i s tím bonusovým svátkem, což je víc než Foxové odhadovali, ale situace je samozřejmě trochu komplikovanější.
Alita začínala jako blockbuster středních ambic, ale nafoukla se do rozpočtu tříáčkové letní záležitosti. Nakonec stála cca 200 milionů dolarů, ačkoliv Foxové uvádějí 170 milionů, po odečtu daňových pobídek. Ať už budete s účetnictvím kouzlit jakkoliv, potřebují Lišáci vydělat alespoň půl miliardy, aby se dostali do pohodlných černých čísel a nebyly za úplné ostudy. Snaží se pro to dělat všechno - odpremiérovali Alitu mimo USA všude, kde to šlo, s výjimkou Asie, kterou si schovávají pro nadcházející víkend. Mezitím sypou reklamy na nový film “od tvůrce Avatara”, kam to jen jde, a doufají, že se budou fandové Železného Jima do kina vracet opakovaně.
Přiznejme si, že analytiky by uklidnil snad jen víkendový otvírák v okolí padesáti milionů, protože i se solidním startem v Evropě má Alita jen 130 milionů dolarů. Co se nepovedlo? Mnozí to svádí na absenci hvězd ve vedlejších rolích, zmatené diváky, kteří nevědí, jestli je film hraný nebo animovaný, a taky na nerozhodný marketing, jenž osciluje mezi “romantikou pro holky” a “mecha-anime pro kluky”. Podle statistik nakonec vyhrává spíš druhá skupina - publikum tvoří z 80 % chlapci a film se jim líbí. Ještě uvidíme, jestli si to dají Foxové za rámeček. V tomhle ohledu jednoznačně rozhodne Japonsko a Čína, ostatně ledacos naznačuje i to, že byla pro Alitu v prvním týdnu nejsilnějším mezinárodním odbytištěm Jižní Korea. Čína se mimochodem na záchranu robotů specializuje, Bumblebee tam vydělal už 169 milionů dolarů. Otázkou samozřejmě je, kolik přesně z té sumy studio uvidí. I proto bude Alita muset tu půl miliardu pro jistotu o dost přeskočit, aby byla v suchu. Momentálně se to zdá být skoro nemožné.
Na druhém místě máme losera z minulého víkendu. Druhý LEGO příběh padá předvídatelným tempem a odnáší si tenoučkých 21 milionů. A protože ohlasy v Evropě jsou ještě vlažnější než minule, nelze počítat s tím, že by tahle látka mohla pomýšlet na pokrytí svých nákladů, zvlášť když započteme masivní marketing, jež se nás snažil přesvědčit o tom, že LEGO je cool. To my přece dávno víme, a právě proto na něj nemusíme chodit do kina. Jednička byla přesně ta anomálie, ze které nemá smysl ždímat další zlaťáky. Jenže chytrému napověz… a hloupého sleduj, jak teď všechny ty další LEGO blbinky přesune na Netflixy a do televize.
Bronz si pár dní po Valentýnu odnáší romantická parodie Isn’t It Romantic s Rebel Wilson v hlavní roli. Samotná premisa je hodně lákavá a film od režiséra třetího Harolda a Kumara má vlastně i slušné recenze. Zajímalo by mě, jestli se studio po těch utržených 14,2 (hodně valentýnské číslo!) milionech za první víkend teď nekope do zadku za to, že se s Netflixem dohodlo na premiéře na VOD už za dva týdny. V klidu by totiž v kinech, kde tenhle žánr bolestně chybí mohlo sbírat milionek k milionku.
Valentýn jistě podržel výš než obvykle i “převlekovou” trachtaci Po čem muži touží. Paramount za tuhle komedii moc peněz neutratil, takže dalších skoro jedenáct milionů do peněženky potěší, zvlášť když Evropa většinou černošské romantiky spolehlivě míjí. U nás navíc máme vlastní variaci na Gibsonovu romantickou klasiku, takže asi další import nepotřebujeme. Film zatím nemá ani stanovené datum české premiéry.
To horůrkové Hromnice, resp. jejich pokračování Všechno nejhorší 2 k nám zamíří už na konci února. Pro někoho sbírka klišé a levná nastavovaná kaše, pro jiného naopak sympatický žánrový mix za pár peněz. Dvojka bohužel fenomenální úspěch jedničky nezopakuje. Sice stála jen devět milionů a za devět i otevřela, což při součtu z mezinárodních trhů dělá slušných 25 milionů, ale to je pořád méně, než za kolik otevřel první díl, který nakonec dostrašil až ke 125 milionům celosvětově. Není to sice všechno nejhorší, ale ke všemu nejlepšímu to má tentokrát zatraceně daleko.
Mrazivá pomsta s Neesonem se propadá v žebříčku hlouběji a hlouběji a bude zřejmě spoléhat na to, že se útržky z Liamova kontroverzního interview nedostaly na titulní stránky novin v Evropě. Jedině ta totiž může oblíbeného smrtonosného taťku zachránit. Naopak americký remake Nedotknutelných může být jedině rád, že si z Ameriky naspořil už přes 90 milionů dolarů, protože Evropa má svůj originál, na který nedá dopustit. I tak ale budou Hart a Cranston těžce v plusu, takže se Hollywoodu ta mise s dalším přebytečným remakem opět vyplatí.
Na osmém místě se Skleněný vyškrábal na hranici stovky milionů dolarů v USA, takže se oficiálně může považovat za vítěze, ať už si o něm hateři myslí, co chtějí. Něco nám ale říká, že si Shyamalan dveře zpátky do velkého Hollywoodu nerozkopnul. Celosvětově skoro čtvrt miliardy je ale fajnový výsledek, který by měl minimálně zajistit, že bude Shy točit dál. Potomek na devítce je pak učebnicovou ukázkou toho, že když natočíte podprůměrný horor za šest milionů, vždycky ho úspěšně schováte do zimní nabídky. Stačí načrtnout černobílý plakát s divně vypadajícím děckem a… profit! V tomhle případě tedy hodně slabý profit, ale účel světí prostředky, no ne?
A desítku nám uzavírá Zelená kniha, na kterou se pořád hrnou davy v očekávání Oscarů. Akademie své sošky rozdá už o nadcházejícím víkendu, což by mohlo tenhle road trip buď zpomalit, nebo naopak ještě víc nakopnout. Se 126 miliony celosvětově je to zatím “jen” úspěšná skorooscarovka. Hromada plešounů by z ní mohla udělat dvousetmilionovou oscarovku, i když v tomhle případě už jsou všechny účty zaplaceny a studiu i tvůrcům jde spíš o ty ceny.
Naopak každého dalšího diváka přeju Spideyho Paralelním světům. Nakonec jsme celosvětově už na 356 milionech a máváme z jedenáctého místa, což jsou minimálně dobré zprávy pro případný sequel. Pozitivní je i to, že tržby Amerika vs. svět jsou zhruba padesát na padesát. To znamená, že bude o další Milesova dobrodružství určitě zájem všude.
Celkový žebříček víkendových tržeb zde.
Příští týden se do amerických (a českých) kin konečně dostane Jak vycvičit draka 3. Epický závěr oblíbené animákové trilogie stál 130 milionů, takže se od něj očekávají obrčísla. Universal si každopádně start pojistil tím, že film už před dvěma týdny ukázal v Evropě, ze které si zatím odnesl 172 milionů. To by měl být ale jen předkrm, protože cokoliv pod půl miliardy by se považovalo ve světle úspěchu předchůdců za fenomenální průšvih. Nutno ovšem připomenout, že dvojce fandila především Evropa, takže se studio nemusí nutně zlobit ani za otvírák kolem padesáti milionů. Po slabém aktuálním víkendu bude navíc jakákoliv vyšší cifra důvodem k oslavě.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Nikdy nerikej, obcas se neco stane v Cine a me zacne chodit prvni servis :D Pozn. Ted