Skleněný trvalkou nebude, dětský Artuš propadl
20:30 | 27.01.2019 |
V amerických multiplexech to byl takový klasický pozdní lednový víkend. Milióny pořád přidávají velké vánoční premiéry, oscarové nominace pomohly k hrstce extra miliónů největším kandidátům na plešouny a M. Night Shyamalan si užívá dalšího finančního úspěchu svého filmu, který startuje v lednu. Akorát z toho tentokrát nebude takové haló jako v případě Rozpolceného.
Diváci jsou rozpolceni tím špatným způsobem, což ostatně nejlépe vyjadřuje nadprůměrně vysoký americký pokles o 53 % a „pouhých“ 19 mega za druhý americký víkend v kinech. Celkem jsme tedy na 73,5 míčích z USA a dream team McAvoy – Willis – Jackson může pomalu zapomenout na vyrovnání 138 milionových amerických tržeb již zmiňovaného Rozpolceného. Dokonce je možné, že to nebude stačit ani na to kilo, které bylo ještě před dvěma týdny považováno za naprostou jistotu. Skleněný má jediné štěstí, že v amerických kinech chcípl pes a ve znamení této zdechliny se pojede ještě dva týdny. Tím pádem to na tu stovku nejspíš stačit bude. Až potom (pravděpodobně) rozbije bank dvojka LEGO příběhu.
Co se zbytku světa týče, tak tam je to přece jenom o pár milionů lepší a v současné chvíli jsme na 89 milionech. Kolem a kolem se půjde "jenom" někam ke 250 milionům celosvětově a člověku se tedy kvůli (možná mírně přehnaným očekáváním) do úst derou slovní spojení jako: „promarněná příležitost“, „Indův comeback dostal trhliny“ nebo dokonce „tržební zklamání“. Ne tak zhurta, přátelé. Všechno je totiž relativní a byť se nikdo z redakce podruhé do kina nepohrne (počkejme si ještě, co na Skleněného řekne Cival), já bych na dalším odstavci s dovolením udělal radost fanouškům Shyamalana.
Srovnání amerických tržeb Rozpolceného a Skleněného
Tak předně – rozpočet je opravdu jenom 20 milionů dolarů a fakticky celý ho pokryl M. Night. Ten to takhle dělá už od časů čtyři roky starého hororu The Visit, který stál 5 mega a „Shy“ kvůli tomu musel dokonce zastavit vlastní dům. Neprohloupil a stejným stylem zaplatil i 9 mega za Rozpolceného. Vydělal velké peníze a 20 vlastních melounů na Skleněného měl v kapse. Studio Universal je potom zodpovědné hlavně za reklamní kampaň (vyreklamovat celosvětově Rozpolceného stálo 80 mega!) a s Manojem se následně dělí o procenta z profitu, který samozřejmě bude i v případě Indova posledního filmu.
Obrovský tržební sukces Rozpolceného se tedy neopakuje, ale režisérovi za produkci Glasse musím zatleskat. Sami si odpovězte, kolik áčkových režisérů tímto stylem očůrává studio. Kdysi to dělal třeba George Lucas (a na úplně jiném levelu založením vlastního studia Steven Spielberg), ale v současnosti je to opravdu velké unikum. To, co začalo s The Visit jako z nouze ctnost, je po Rozpolceném a Skleněném nefalšovaná výhra a já jenom doufám, že Universal do té kampaně tentokrát nenacpal stovku a víc. To by těch plusových milionů pro známého režiséra (a co si budeme povídat, i pro procenta z profitu beroucí herce) moc nezbylo.
Rychle k druhému místu, kde se připomíná duo Kevin Hart a Bryan Cranston. Remake feel good francouzského bijáku Nedotknutelní byl pokládán za vyloženě špatný nápad. Alespoň tedy v divácké „bublině“, ve které se pohybuji. Co se tržeb týče, tak to dlouhou dobu vypadalo jako nedomyšlený kalkul Weinsteinovců. Pak se Weinsteini rozpadli, práva na již hodně dlouho hotový filmu koupilo rychle rostoucí studio STX a před dvěma týdny ho poslalo do kin. Výsledek?
Američtí diváci vrní blahem, po dvou týdnech jsme na 61 miliónech a když se tak dívám na osmnáctiprocentní propady (tentokrát to stačilo na nádherných 12 mega), tak bych si klidně tipnul, že se bude končit za 100 miliony dolarů (jenom v Americe!) a Nedotknutelní budou patřit k těm největším tržebním překvapením roku 2019. Zvlášť s přihlédnutím k rozpočtu 37,5 mega. Docela by mě zajímalo, jestli se film dočká premiéry ve Francii. A pokud ano, jak velký to bude v zemi galského kohouta propadák. Ale to už zase tak důležité není.
Vodníka alias Aquamana na třetím místě vezmeme už jenom v rychlosti, protože všechno již bylo řečeno v minulých týdnech a měsících. Dalších 7,3 amerických mega do šrajtofle šťastných Warnerů, celosvětově náběh na 1,1 miliardy a pilně řešená účast režiséra Jamese Wana na pokračování. Opravdu není co dodat.
Žebříček celosvětově nejvýdělečnějších filmů za minulý rok
Bramboru bere dobrodružný film, který u nás za 3 měsíce plánuje uvést CinemArt a já bych se na to být jimi možná i vykašlal. V Americe se totiž Chlapec, který se stane králem dočkal poctivého propadáku v podobě 7,2 milionů za první víkend. Na tomto místě si dovolím čerstvou citaci Civala: „Člověk, kterej dá 3 527 kin britský komedii, je úplná p...!“
Já osobně bych možná trochu korektněji řekl, že už od začátku vypadala tahle dětská fantasy, lacině těžící z legendy o Králi Artušovi a rytířích Kulatého stolu, velice nevábně a rozpočet 59 milionů dolarů je něco naprosto nepochopitelného. Velká Británie a Evropa všeobecně sice pár desítek milionů přispějí, ale stejně byl tenhle film odsouzený k záhubě už od samého počátku. Možná ho producenti měli střelit Netflixu.
Páté místo, ptáte se? Nejenom KarlemR milovaný Spider-Man: Paralelní světy. Asi bych vážně měl jít do kina, protože to nadšení fakticky všech diváků (IMDB hlásí i více než měsíc po premiéře hodnocení 8,7!) je docela nakažlivé. V Americe z toho bylo dalších 6 mega, celkem jsme co by kamenem dohodil od hranice 170 melounů a byť ta dvě americká kila asi nakonec nepadnou, stejně je to úspěch jak řemen. Ve světě se totiž ještě pořád čeká na japonskou premiéru a ta už to celkové numero vyžene k mnou od začátku predikovaným 400 milionům babek.
Na šestce mi dělá radost velice povedená oscarovka Zelená kniha. Té dodalo sílu hned 5 nominací v těch důležitých kategoriích a tím pádem je růst na 5,4 míčů teprve předzvěstí věcí následujících. Přitom to v listopadu vypadalo, že je film mrtvý a brzy vyklidí místo v multiplexech populárnějším bijákům. Já osobně bych si tipnul, že Zelená kniha vyhraje Oscara za nejlepší film a tržby ještě hodně porostou nad současných 49 zámořských milionů.
Sedmičku si tentokrát uzurpuje rodinný Psí domov, kterému pejskaři na CSFD dávají hodnocení 5 hvězdiček a já jim to vůbec nebaštím. A moc nesouhlasí ani Amerika, která po dvou týdnech hlásí 31 míčů, což je z více než 3 000 kin nic moc. Troufnul bych si tvrdit, že produkující studio Sony moc do plusu nepůjde. Pokud vůbec.
Osmou pozici má další filmová novinka, a to sice Serenity alias Ticho před bouří. Orientujete se správně, to je ten divně vypadající thriller, ve kterém si zahráli hlavní roli Matthew McConaughey a Anne Hathaway. Marně se tvůrci snažili dělat reklamní kampaň založenou na (prý šokující) pointě. Neznámé studio Aviron hodilo film přes palubu, odmítlo investovat desítky milionů babek do nutné reklamní kampaně a tvůrcům v čele s režisérem Stevenem Knightem (jeho Locke s Tomem Hardym je fajn) nezbyly než oči pro pláč. Utržit necelých 5 mega z více než 2500 kin je propadák jak Brno.
Tržby filmů Matthew McConaugheyho
Levný horor Úniková hra je na devátém místě a diváci na něj slyší. Jinak by biják nepřepočítával dalších 4,2 mega a neútočil na velmi slušné americké páďo. Horory jsou i nadále v kurzu jako nikdy předtím a já pořád vyhlížím neodvratný ústup ze slávy mého oblíbeného filmového žánru.
No a konečně desátá pozice. Tam je velké překvapení minulého týdne – Dragon Ball Super – Broly. Z pouhých 1 100 kin se povedlo vytěžit už skoro 29 amerických milionů a v součtu se světovými numery jsme na stovce. Nerozumím tomu, tenhle animákový subžánr má po světě očividně hodně fanoušků.
Kompletní žebříček víkendových tržeb zde
Příští týden bude v kinech znovu ticho. Klidné vody se pokusí rozčeřit snad jenom thriller Miss Bala režisérky Catherine Hardwicke, která se proslavila režií prvního Stmívání. Uvidíme, jestli se na piedestal ještě jednou naposledy vydrápe Skleněný, nebo mu vavřín ukradnou v zámoří neskutečně vládnoucí Nedotknutelní. Ještě jednou bych si možná vsadil na Shyamalana. Vše podstatné vám každopádně příští neděli večer napíše Cival.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry