Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Největší kasovní průšvihy roku 2018


ikona
TedGeorge
damien chazelledisneydwayne johnsonfantasticka zviratafantasticka zvirata: grindelwaldovy zlocinyharry potterlisbeth salanderlouskáčekmortal instrumentsmrakodrapolivia wildeoprah winfreyPeter Jacksonpredatorprvni clovekrobert zemeckisrobin hoodshane blacktaron egertonthe predatortop 11tržbyvitejte v marwenu
Necelý tucet bijáků z minulého roku, na které by v Hollywoodu nejraději co nejrychleji zapomněli 

Když se napíše A, musí zákonitě přijít i B. Tím pádem si týden po vydání TOP 11 největších kasovních hitů minulého roku právě čtete TOP 11 největších kasovních průšvihů za rok 2018. No a hned na začátek je třeba říct, že těch propadáků kupodivu zase tolik nebylo. Stačí se podívat na články z minulých let, kde se o své místo na výsluní „prali“ opravdu hodně velcí loseři a musí vám být jasné, že Hollywood zažil veskrze slušný rok. Nicméně…

Když už nějaký biják propadnul a prošustroval studiu dolary, bylo to opravdu se vší parádou. Hlavně stříbrná a zlatá pozice aspiruje na zařazení do žebříčku historicky největších hollywoodských průšvihů vůbec. Co dodat? Dvě věci. Za prvé – KarelR tentokrát neviděl všechny propadnuvší filmy, takže mu v „jeho“ klasickém hodnotícím odstavci pomohou i další redaktoři. Za druhé? Ke čtení si otevřete libovolné víno pocházející z Čejkovic. Pokud jste tedy plnoletí a soudní. Jdeme na to.

4. Predátor

Rozpočet: 88, ale znovu se v kuloárech šeptá o trojciferném rozpočtu.
Tržby v USA: 51
Tržby ve světě: 109,5
Tržby celkem: 160,5
KarelR se vyjadřuje ke kvalitě filmu: Z nejočekávanějšího filmu roku k největšímu zklamání roku. Nový Predátor je nakonec stejný fail jako Vetřelec: Covenant, takže bych obě série alespoň na dekádu nechal u ledu.
Vytáhni v hospodě: Pokud jste viděli prvního (a bez diskuze nejlepšího) Predátora z roku 1987 v originále, tak si jistě vzpomínáte na Arnieho hlášku: "You´re one ugly motherfucker". Shane Black si na ni očividně vzpomněl, protože v Predátorovi z minulého roku řekne Olivia Munn: "You are one beautiful motherfucker". No a na konci se měl podle původních plánů objevit Arnold, ale to už jistě všichni víte.

Občas bývám smutný z toho, jak je mi vyčítán nějaký můj tržební tip, kterého se dopustím měsíce či roky před premiérou. Co na tom, že rozhodně nejsem jediný, který střílí miliardami sem a tam. Často vycházím i z predikcí zkušenějších tržebních kecalů, kteří se mnou naposledy souhlasili - moment, zapátrám v paměti - třeba v tušení miliardy Sola (pořád to bolí). Proto se přiznám, že jsem měl skoro až škodolibou radost, že se pro jednou těžce netrefila i celá redakce MovieZone zařazením Predátora na první místo v žebříčku nejočekávanějších filmů roku 2018. Na tomto místě je třeba přiznat, že „sračkovost“ materiálu byla následně velmi správně identifikována už po prvním traileru a nadšení z velkého návratu Predátora vystřídaly rozpaky a čirá nenávist.

Vzpomínáte si ještě na ty doby, kdy jste také byli tržebně nevzdělaní a brali jste za bernou minci informaci, že film musí v kinech vydělat dvojnásobek rozpočtu aby se zaplatil? Na tomto místě se neubráním nečekané odbočce k Manoji Night Shyamalanovi. Ten se v kinech právě připomněl rozpačitě přijímaným Skleněným a já ho zmiňuji jenom kvůli tržební zajímavosti týkající se jeho filmu Rozpolcený. Ten měl rozpočet 9 milionů babek. Znovu připomínám tu (ne)slavnou poučku a suše dodávám, že rozpočet na celosvětovou reklamu byl 80 milionů dolarů. Zpátky k Predátorovi. Shane Black je bůh, kterému nikdy nezapomenu Posledního skauta, Kiss Kiss Bang Bang a vlastně i Správné chlapy. Po Predátorovi bych mu však předepsal rok na opuštěném ostrově s psacím strojem a obrázkem Bruce Willise nalepeném na volejbalovém míči. Shane, vole, na co jsi při natáčení Predátora myslel?


3. Louskáček a čtyři říše

Rozpočet: 120
Tržby v USA: 54,9
Tržby ve světě: 118,7
Tržby celkem: 173,6
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitě filmu: Vizuálně působivá, ale přeplácaná věc, na které však krom toho vizuálu vlastně není nic zajímavého. Pohádková nuda, která po zásluze propadla.
Vytáhni v hospodě: Mnoho lidí si myslí, že byl režisér Lasse Hallstrom během natáčení vyhozen. Faktem však je, že v ústředí u Myšáka rozhodli, že se bude muset přetáčet a Lasse nebyl dostupný. Režie se ujal Joe Johnston a Hallstrom se vrátil do sesle v postprodukci.

V plné nahotě se ukázalo, že když se řekne „Nutcracker“, tak si svět nevybaví pohádkový balet, ale spíše filmy pro dospělé. Disney chtěl další Krásku a zvíře. Narazil a už od začátku bylo všechno špatně. Zvolil si totiž téma, které nikdo pořádně nezná, nebo ho nezajímá. Následně obsadil do hlavní role Keiru Knightley, kterou režisér očividně vedl k tomu, aby se na plátně chovala jako dívka, která absolvovala operaci hlasivek a lobotomii ten stejný den. No a všechno korunovaly trailery, které měly jediný úkol: Zaujmout. Ani to se nepodařilo. Vy si snad vzpomínáte na nějakou upoutávku, kterou nám Disney v uplynulých měsících naservíroval?

Na první pohled by možná Louskáček neměl být až tak vysoko. Ale to podceňujete faktor očekávání, který byl u studia zaslíbeného pohádkám hodně velký, a Louskáček ho nedokázal přetavit ani v těch 70 amerických milionů. Když se zámořští pisálci dožadovali reakcí producentů na špatná čísla, dočkalo se jim odpovědi, že všechno zachrání svět. Ani tam se však na film vůbec nechodilo. Kolem a kolem před sebou máme (klíčové slovíčko – prý!) trapný film, který byl špatně propočítaným kalkulem od samého začátku produkce a těch 70-100 mega, které bude Myšák díky drahé kampani odepisovat, je tedy zaslouženým pohlavkem pro (minulý rok mírně klopýtající) studio.

 

2. Robin Hood

Rozpočet: 100
Tržby v USA: 30,8
Tržby ve světě: 52,9
Tržby celkem: 83,7
Duro se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Anarchista Robin Hood vedie revolúciu proletariátu proti biznismenovi v esesáckom kabáte. Viem si predstaviť, že by to v Ritchieho alebo Vaughnovom vesmíre mohlo fungovať. V Bathurstovej dimenzii je to trápny kŕč.
Vytáhni v hospodě: Film se mimo jiné natáčel v Dubrovníku a Jamie Foxx si šel jeden večer sednout do místní restaurace. Po chvíli k němu přistoupili dva ožralové a začali mu rasisticky nadávat. Naštěstí se do všeho vložil majitel podniku, který opilce vyhodil a zavolal policii. Ke cti Jamieho je třeba říct, že tento incident nikde nerozmazával a na Chorvatsko pěl všude jenom chválu.

Pokud mě na psaní průšvihových tržebních TOP jedenáctek štve jedna věc, tak je to fakt, že píšu o velkém počtu filmů, které jsem neviděl. Byť se to pokaždé snažím čtenářům sdělit, stejně je to ode mne mírně neprofesionální a měl bych vidět sebevětší filmový exkrement, o kterém píšu. Problém je, že často opravdu existuje přímá úměra mezi špatnými tržbami a kvalitami filmu. To platí více než kdy jindy u dalšího Robina Hooda. Tentokrát se zbojník vrátil v režii jistého Otty Bathursta, který do filmu za 100 milionů babek obsadil Tarona „Eggsyho“ Eggertona a Jamie Foxxe s Jamiem Dornanem. První zkazky o začátku natáčení byly kvitovány s povděkem. První obrázek byl také fajn. První trailer ne. První reakce ne. První recenze…

Studio Lionsgate by si už pomalu mělo patentovat tyhle historické spektákly, které se při závěrečném vyúčtování zaklínají klíčovými slovy: Daňové úlevy a předprodej práv do světa. Kdo ví, kdy to zkusili poprvé, ale ten nejkřiklavější případ byli Bohové Egypta. U Robina z Locksley to zkoušeli znovu, ale my už jim to nežereme, že? Robin Hood je obrovským propadákem, který měl být cool akčním filmem se známou (ehm, historickou) postavou. Podle všeho je ten fail zasloužený, ale v tomto případě se přece jenom přesvědčím v kině na vlastní oči. Ale jenom kvůli vám.

P.S. Jihlavský CineStar to už dva týdny po premiéře přestal uvádět, takže na to asi… Vy víte co.


1. Smrtelné stroje

Rozpočet: 100
Tržby v USA: 15,9
Tržby ve světě: 64,5
Tržby celkem: 80,4
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitám filmu: No... asi to stálo hodně peněz, ale to je celkem jedno, když je to celé předvídatelná nuda s ne moc zajímavými hrdiny a utahanou režií. Tede, sorry, ale víc nenapíšu. Už si to skoro nepamatuju.
Vytáhni v hospodě: Originální název Mortal Engines pochází ze Shakespearova Othella. Konkrétně tam zazní: "O you mortal engines, whose rude throats The immortal Joves dead clamours counterfeit, farewell!". Hrníček MovieZone pro prvního člověka, který si jednak koupí vstupenku na MovieZone promítání Hříšného tance a jednak napíše do diskuze překlad výše zmíněné věty od Martina Hilského.

Chtěl jsem, aby vytáhni v hospodě psal někdo jiný, než Mr. Hlad. Tím pádem jsem mohl zaplácnout jeden odstavec zkopírováním verdiktu pod jeho recenzí s hodnocením 4/10, ve které vrchní MovieZone sympaťák sepsul tuhle fantasy z dílny producenta Petera Jacksona velmi signifikantním způsobem (však klikejte). Jenomže pak mi došlo, že Pan Hlad je dodnes jediným členem redakce MovieZone, který „postapo“ sci-fi ze světa mobilních metropolí viděl. Vážně mě to mrzí, protože jsem se znovu nechtěl omlouvat čtenářům, že jsem film neviděl a chtěl jsem se na jednom odstavci zaobírat pouze a jenom tržebním „kecalstvím“. Konec metafyziky, pojďme raději k těm tržbám.

Všichni samozřejmě dlouho dopředu tušili, že se do kin řítí sakra drahý propadák, který si produkující Peter Jackson za rámeček rozhodně nedá. Objevovaly se tipy na otvírák 15 mega a konec zámořské tržební pouti pod hranicí 50 melounů. Vše měl zase jednou zachraňovat svět. Realita je taková, že se Smrtelné stroje dočkaly z více než 3000 kin otvíráku 7,6 mega, který by normálně přes Vánoce nabobtnal alespoň na těch 30-40 milionů dolarů z amerických kin. Za film se však „cálující“ studio Universal stydělo takovým způsobem, že ho z multiplexů uklidilo už po překonání hranice 15 mega a podobně reagující svět zapříčinil, že na Deadline, Variety a dalších serverech vycházejí články o tom, jak hluboko studio zahučelo v tomto pokusu o další teenagerskou postapokalyptickou ságu. Odhady začínají na 100 milionech a končí za 170. Těch 80 míčů vydělaných celosvětově totiž podle všeho nepokrylo ani americké náklady na reklamu. Jeden z největších propadáků všech dob. Bez diskuze.

---

Poznámka pod čarou: Pokusím se sebrat vítr z plachet morousům, kteří budou v diskuzi nadávat, že se na jejich „favorita“ v žebříčku nedostalo. Takže... Zlý časy v El Royale, Temné síly, Overlord, Útok z hlubin a mnou nenáviděná 22. míle s Markem Wahlbergem se jenom těsně nevešly.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace