Aquaman ovládl Vánoce, je lepší než celá Justice League
20:11 | 30.12.2018 |
Vánoční týden je už dlouhé roky úplně nejštědřejším obdobím v pokladnách amerických kin (zbytek světa už ve svátečních časech taky zaplašil svou ospalost a přisypává na konta trochu důkladněji). Letos se navíc obešel bez Star Wars, čímž se před distributory otevřel ohromný prostor pro těžení dolarů skrz rodinné blockbustery. Navzdory papírově silné konkurenci, kdy se vedle sebe seřadilo hned několik povedených family-friendly bijáků, se jediným opravdovým triumfátorem stal Aquaman.
DC univerzum zažívá povedenou resuscitaci, trochu paradoxně skrze sólovku jednoho z jeho největších outsiderů. Jason Momoa sice zvládá stimulovat, ehm, animální část ženské představivosti, král herectví ani charismatu to ale není. Chopil se ho ale režisér James Wan, rodinné stříbro studia Warner Bros., které se zjevně chystá z něj udělat svého dalšího dvorního režiséra (Eastwood nebo Affleck z téhle spolupráce jen těžili), a narval Aquamana do velkolepého trikového dobrodružství, jemuž velké plátno rozhodně sluší. A diváci si to evidentně uvědomují a otevírají své peněženky.
Aquaman tak oproti svému prvnímu víkendu v amerických kinech příliš neztratil (pokles o 23%), což by se předchozím DC blábolům rozhodně povést nemohlo, připočetl dalších 51,5 milionu a během sváteční hojnosti se tak mohl protlačit k slušivým 189 melounům z Ameriky. Připočtěte k tomu úctyhodnou plavbu ve zbytku světa, šperkovanou víc jak čtvrtmiliardou dolarů ze zaslíbené Číny, a na kontě už může svítit víc jak 748 mega. Aquaman se vysněné miliardě z kin přiblíží hodně natěsno a trumfne tak celou Justice League, veleúspěšnou Wonder Woman i Batman vs. Superman.
Tohle se Warnerům hodně povedlo. Zvlášť když uvážíme, že šlo o zavedení nové postavy na trh, navíc s ohromným merchandisingovým potenciálem, kvůli kterému se člověk v kině občas cítil jako v hračkářství.
Vánoce jinak zvládají spasit i lecjakou srágoru, pokud je tedy dostatečně rodinná, což beze zbytku platí pro Mary Poppins. Jeden z letošních favoritů se kdovíjak nepovedl a netečou z něj blahem ani diváci, ani kritici (nominace na Zlatý glóbus je v tomto kontextu těžké WTF), proto ho Disney i trochu marketingově odflákl a podhulil. Slabý otvírák ale svátky pravidelným přisypáváním solidně popřely, a tak si lítající chůva připsala 28 mega o aktuálním víkendu a vytáhla se prozatím na kilo z Ameriky. A 173 celosvětově. Což už se dá rozdejchat.
U Bumblebeeho je situace trochu složitější, protože aktuálních 66 amerických milionů je na klidné rozvíjení transformeří ságy prostě málo. Poptávka se nasytila, hlad není, roboti dřou relativní bídu, kdy můžou jen smutně vzpomínat na časy hojnosti. Vyšší kvalita novinky oproti posledním dementním sequelům bohužel situaci nezachrání – Paramount bude muset transformeří budoucnost ještě jednou z gruntu promyslet.
Svou hvězdnou hodinu si naopak protahuje Spider-Man. Vynikající animák se nečekaně stal hlavním favoritem na animovaného Oscara a i díky svým nadstandardním kvalitám si drží výkonnost jak v amerických kinech, tak ve světě. Čerstvých osmnáct milionů už vytlačilo Spideyho revoluční dobrodružství na 103 mega z Ameriky a 213 celosvětově. To už je kvalitní práce.
Vánoční spásu pak nachází i Clint Eastwood, který tentokrát šílenství jako u Gran Torino nespustil, přesto si v běhu času jeho novinku The Mule nachází požehnaný počet lidí. Navzdory pomalému rozjezdu a vlažným reakcím se film přes svátky dostal už na hezkých šedesát milionů. Levné gerontodrama se tak na pátém místě tlačí do černých čísel.
Na šestém fleku se jedno z velkých oscarových želízek, totiž politická dramedie Vice režiséra Adama McKaye, poháněná hlavně další neskutečnou transformací Christiana Balea, celkem obstojně tlačí k finále sezóny cen. Nominací na Zlaté glóby je spousta a najednou přibývají i miliony. Aktuálně jich je na kontě sedmnáct. Uvidíme, jaký bude další rozmach.
Největším loserem letošních Vánoc se tak mohla jednoznačně stát nová taškařice s Ferrellem a Reillym Holmes a Watson. Zdrcující ohlasy jasně napovídají, proč se v Sony tváří v tvář blížícímu se průseru snažili film prodat Netflixu, ale ani tam ho nechtěli (jak špatný váš film musí, sakra, být, aby ho na Netflixu nevzali?!), takže si komediální novinka musí naplno vyžrat svoje zoufalství. Ze skoro tří tisícovek kin se přes Vánoce povedlo vytěžit za týden jen devatenáct milionů a to je opravdu ostuda, která studio posílá do hluboké ztráty.
Desítku uzavírají trvanlivé animáky Grinch a Raubíř Ralf 2 (za mořem se slaví jasné vítězství Grinche v poměru 265 ku 175 melounům) a zoufalá snaha Jennifer Lopez být Znovu ve hře, která se z totálního marasmu dostala jen díky absenci jiných romantických komedií - aktuálních 21 mega je furt víc, než bych čekal, protože časy téhle krásky jsou dávno pryč.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden nečekejte žádné velké novinky, protože vánoční hity se budou ještě probírat z kocoviny a nové silné premiéry se je neodváží rušit.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry