Queen rozbili bank, Bohemian Rhapsody je velehit
17:41 | 04.11.2018 |
…a za pár let čekejme Beatles, Stoney, Bowieho i Prince. Není totiž možné, aby tak ohromný komerční úspěch neinspiroval. Letos na podzim se filmům obchodně daří a je to už podruhé, co velké haló způsobil vzletný biják se zpěvy, co se veze na retrovlně. Po čtvrté verzi Zrodila se hvězda se tentokrát náramně ujala biografie skupiny Queen a Freddieho Mercuryho Bohemian Rhapsody.
Že půjde o velký hit se dalo odečíst z tuny zhlédnutí traileru a z velkého šumu na sociálních sítích, navíc jde nepochybně o látku, která bude zajímat staré i mladé, protože hity Queenů jsou věčné a jejich příběh na plátnech neokoukaný. Že si ale Freddie vyzpívá hned o prvním americkém víkendu padesát mega a přidá k tomu dalších 91 ze světa, to asi moc lidí nečekalo.
Zvlášť když film provázely zkazky o kreativních sporech na place mezi hlavní hereckou hvězdou Ramim Malekem a režisérem Bryanem Singerem, který film sice obdařil prvotřídním audiovizuálním kabátkem, konce natáčení se ale v harmonii nedožil (špitá se, že v tom má prsty i #metoo a nějaké to przněníčko mladých chlapců, ale na další hollywoodskou popravu v přímém přenosu zatím nedošlo) a film tak odřídil producent. A zjevně to zvládl na výbornou, protože diváci jsou navzdory prskajícím kritikům nadšeni a film provází obrovský hype => navíc převedený v tučný balík peněz.
Mě osobně to moc nepřekvapuje, protože tady to hitem smrdělo od první upoutávky a Bohemian Rhapsody může být klidně letošním Mamma Mia s půlmiliardovými tržbami. Uvidíme. Film mě sice kdovíjak neláká, protože se bojím, že půjde o přízemní patetický životopis, ale ještě dvě tři takové tsunami diváckého nadšení, co se vůkol zvedly, a taky neodolám. Budu ale pořád jen drobkem v moři zpeněžujícím skvělé producentské počínání, co vynese nejen Foxům ohromný balík peněz.
Malinko už musí nervóznět u Disneyho, protože od startu letní warnerovské krasojízdy jim chybí velké hity – a ani Louskáček se jím rozhodně nestane. Pokus o navázání na úspěšné pohádkové megaprodukce podle klasických látek ve stylu Popelky, Krásky a zvíře, Alenek nebo Maleficent se tentokrát vůbec nezadařil. Keiřin velký hollywoodský zářez zklamal na druhém místě pořadníku s 20 miliony. A výrazně přes šedesátku se asi nepožene, navzdory své rodinné povaze, protože reakce kritiků i diváků jsou velmi průměrné.
U Disneyho samozřejmě nemají důvod panikařit, protože najisto budou nejsilnějším studiem roku, a i kdyby je náhodou nechala ve štychu třeba vánoční Mary Poppins, nejpozději s avengerským finále zdrtí všechny pokladny známého vesmíru. Uplynulý kvartál ale naznačuje, že s tou hegemonií to nemusí být tak vážné a že i ostatní hráči na trhu mají ohromné možnosti. Pokud tedy nevytahují z brašen nezvládnuté filmy typu Louskáček... ten má aktuálně na kontě 58 mega celosvětově, kdovíjaký hit z něj ale určitě nebude.
Rekordní tabulky pochopitelně nebude přepisovat ani komedie pro černošské dámičky Nobody´s Fool, otvírák za čtrnáct milionů je ale pro tuhle levnou produkci ternem. Výhled na celkové tržby okolo padesáti mega totiž umožní, aby se i další nový film Tylera Perryho zaplatil a aby tenhle kýčař potvrdil pověst možná ekonomicky nejstabilnějšího hollywoodského autora 21. století. Tyhle skromné konverzačky chodí do plusu rok co rok a diváky pořád neztrácejí.
Čtvrtou příčku si drží Halloween – a i když rychle ztrácí na síle a padá zase skoro jen na třetinu svých výnosů z minulého týdne, nikoho to nemusí moc mrzet. Jistou rychlokvašenost totiž brutálně zastiňuje fakt, že z mrtvé značky šikovný producent Jason Blum vytáhl už 150 mega jen z Ameriky. A to by před rokem žádná vědma nečekala. Parádní úspěch a halloweenský rej na věčné časy.
Zrodila se hvězda na pětce už si může pomalu užívat status nové klasiky a pokukovat po Oscarech, na kteroužto pouť za cenami ji vyprovází už domácích 165 milionů. Propady o 21% jsou pořád luxusní, dvoustovka už se neodvratně blíží. A samozřejmě Bradleyho Coopera s Lady Gaga musí k nadšení vést skutečnost, že jejich doják je hitem celosvětově, jak napovídá krásných tři sta míčů dohromady ze všech kontinentů.
Výrazně nezpomaluje ani Venom, který dokonale využil podzimního distribučního termínu a hladu školáků po nových popcornových blockbusterech (a žen po Tomu Hardym), až je z toho aktuálně náramných 198 mega z Ameriky a 541 celosvětově. Tuhle globální parádu v Sony nenechají jen tak a připraví nejen dvojku, ale i další spider-manovské spin-offy. Přejme jim to.
Desítku pak uzavírá druhá Husí kůže, která se pomalu ale jistě tlačí k padesátce z Ameriky, černošské hluboce lidské drama The Hate U Give, jež chtělo asi ještě o chlup víc než aktuálních 23 mega, a animák Yeti: Ledové dobrodružství. Ten v rámci podzimní poptávky pořád plní nejen multikina v českých obchoďácích, pomalý rozjezd se mu ale zcela napravit nepovedlo a průběžných 192 milionů je pořád spíš příznakem nenaplněného potenciálu. Až na devátý flek pak prolítl Gerard Butler, jehož angažmá v drahých akčních béčkách vlastně vůbec nechápu. Hunter Killer má aktuálně v měšci necelých třináct mega a v Americe nenastřádá ani dvacku, což je jednoznačně absolutní bída.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden nás čeká hodně interesantní souboj chváleného válečného hororu Overlord, animáku Grinch a larssonovského thrilleru Dívka v pavoučí síti.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry