Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Blíží se konec MoviePassu?


ikona
KarelR
mission: impossible - falloutmoviepass
Když vyšlapáváte revoluční cestičku, někdy holt dopadnete špatně... 

Disney se prý hodlá sejít s Jamesem Gunnem a zvážit zrušení jeho vyhazovu. Než se ale tenhle drb promění v realitu, budeme se věnovat druhé největší kauze posledních týdnů - umírání MoviePassu. Ačkoliv se služba, s níž můžete za deset dolarů měsíčně skoro neomezeně chodit do kina, nijak netýká České republiky, já a Ted jsme od ledna fascinovaní jejím vývojem. Ze skvělého nápadu se totiž pomalu stává obrovský průšvih, který právě utržil řadu zásadních ran.

O co jde? V první řádě se MoviePass zdražuje z deseti dolarů měsíčně na patnáct, což by ještě takový průšvih nebyl. Mnohem zásadnější je, že v něm první dva týdny po premiéře nebudou filmy, kterou jdou do více než 1000 kin (tzn. všechny velké novinky od Mission: Impossible 6 dál), a že se zavedla přirážka na vyhledávané věci. S MoviePassem si za návštěvu žádaného filmu (skrz tzv. peak pricing) připlatíte i osm dolarů. Klidně se ale může stát, že lístek bez MoviePassu vyjde na šest dolarů, nad čímž řada diváků nevěřícně kroutí hlavou.

Z parádní vychytávky, která vás omezovala jen v tom, že jste nemohli na jeden film víckrát, se tedy stává předplatné, s nímž se nedostanete na nejočekávanější filmy - a u zbytku můžete připlácet víc, než je normální cena lístku. Takový obchodní model je samozřejmě úplně nesmyslný a dlouho nevydrží. A to MoviePass ještě válcuje novinka jménem Stubs A-List od sítě multikin AMC, která stojí dvacet dolarů měsíčně, nabrala 175 tisíc uživatelů za pět týdnů (MoviePass získal od loňského srpna 3 miliony) a nemá žádné ze zmíněných omezení.

Po zavedení nových pravidel má těžká ztrátovost MoviePassu klesnout o 60%. Pokud se ale nerozjede hlavní zdroj příjmů, jímž měl být prodej dat s diváckými návyky, brzy nás čeká vyhlášení bankrotu a neslavný konec jednoho velkého experimentu. Bez MoviePassu bude filmový svět určitě o něco smutnější. Na příkladu AMC je však krásně vidět, že dohnal konkurenci k podobným (a rozumněji vymyšleným) službám, tak doufejme, že se nějaké časem dočkáme i u nás.

---

Vytáhni v hospodě: Na otázky, proč MoviePass neplatí u Mission: Impossible 6, přišla reakce, že prý nejde pokrýt úplně všechno... na Netflixu přece taky nenajdete Hru o trůny. No jo, segmentace trhu je peklo!

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace