Cruise je borec! Mission: Impossible hlásí nové maximum
21:50 | 30.07.2018 |
Málokdy se vidí, aby výtěžnost velké blockbusterové série vytrvale rostla i u dílů s pořadovým číslem čtyři, pět a šest. Rychle a zběsile to zvládá, do výkonnosti autíček ale promluvila tragická smrt Paula Walkera a vytrvalé nabírání posil i rozšiřování záběru. Mission: Impossible proti tomu jen pečlivě vybrušuje týmovou souhru okolo Toma Cruise a přitvrzuje co se týče náročnosti jednotlivých akčních eskapád, a to nejen ve vztahu ke své největší hvězdě a tahounovi.
Ano, Cruise si na Huntovi trochu ujel a sveřepě vzdoruje času tím, že neustále pokořuje nové výzvy a okázale dává najevo svou fyzickou zdatnost, i když mu do důchodu opravdu zbývá jen pár posledních roků. V jeho umanutosti a ohromné řemeslné péči, zosobněné v posledních dvou případech režisérem Christopherem McQuarriem, získala sága ještě výraznější a přitažlivější tvář. A pořádné popcornové koule.
Tohle všechno se projevilo nejen na tom, že je Mission: Impossible – Fallout nejvýraznější filmovou událostí přelomu prázdninových měsíců, ale i na dalším povyskočení úvodních tržeb. Samozřejmě inflace by s pořadím zamávala, je ale samo o sobě velmi imponující, že se Ethan Hunt poprvé v Americe protlačil na působivých 61,5 milionů dolarů za první víkend a stanovil nový rekord v rámci značky. Pro Cruise, který před třetím dílem vzdoroval hrozbě konce kariéry, jde o další jasné povzbuzení. Díky skvělým recenzím a spokojeným ohlasům diváků by to navíc mohlo stačit na dvoukilo jen ze zámoří.
TRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE MISSION: IMPOSSIBLE
Jako u minulých dílů a jako koneckonců u většiny snímků Toma Cruise, jedné z posledních velkých globálních hvězd, ale budou stěžejní výnosy ze zbytku světa. Ty zatím činí 90 mega, díky čemuž jsou dosavadní globální čísla na stopadesátce. Fallout tak cílí na nějakých osm stovek celosvětově, což sice není miliarda (na tu se bude muset Cruise buď zabít u nějaké ze svých eskapád, nebo počkat tak do devítky), ale jeden z posledních jasných triumfů paběrkujícího studia Paramount ano.
Na stříbrné příčce splaskla bublina okolo dvojky Mamma Mia. Odporná dojička na peníze nebude takovou trvalkou jako první díl, jak napovídá pokles tržeb o 57%, a v Americe se sotva dohrabe ke stovce. První Mamma Mia bylo o třetinu úspěšnější a dá se očekávat, že na dalších kontinentech bude ten rozdíl mezi tržbami jedničky a dvojky ještě markantnější.
Rychle padá zájem i o druhého Equalizera – jak by ne, když je Mission: Impossible žánrově blízkou konkurencí – takže i když desetidenní tržby přesně odpovídají výnosům jedničky, je zřejmé, že pokračování tak úspěšné nebude. A v Americe těch těsných sto milionů jen z Ameriky o fous nezopakuje. Denzel je ale i tak král a zaslouží si trojku.
Což je hodnocení, které by vlastně sedlo i k třetímu zářezu z animované série o Hotelu Transylvánie. Průběžných 119 mega z Ameriky není sice třeba ve světle Úžasňákových kdovíjak úžasných a ani čtvrtmiliarda celosvětově vám hlavu neurve, pořád jde ale o krásně výnosný podnik, nad nímž si musí Sony Animation mnout ruce. Tuplem když se rozhlédne po všem tom merchandisingu na papučích a hajzlpapírech.
Warneři takové cifry můžou aktuálně jen závidět, protože jejich převod televizní kreslené ztřeštěnosti Teen Titans Go! To The Movies na velká plátna vynesl o prvním víkendu jen deset milionů. Nasazení v 3188 kinech, nákladnost takového počinu a cílení na rodinné publikum by samozřejmě předjímalo trochu větší finanční zářez – zvlášť když uvážíme, že ve filmu vystupují Superman, Aquaman, Cyborg nebo Robin. DC Comics je ale zjevně k neúspěchu v posledních letech předprogramovaný – a tenhle projekt mohl klidně nechat na monitorech a obrazovkách.
Mezi comicsáky je tedy zase úspěšnější Marvel, byť hranou konkurenci v podobě Ant-Mana a Wasp pochopitelně nelze s rozpustilým animákem úplně srovnávat. Ant-Man má v Americe na dosah dvoustovku a globálně se už dotýká čtyřkila, takže víceméně plní plán. Malý hrdina se neztratí, i nadále ale bude hrát v rámci toho veleúspěšného univerza spíš druhé housle.
Na sedmém místě už slaví miliardu Úžasňákovi 2. Byla to královská jízda a ještě navíc zdaleka nekončí. Pixarovský velehit totiž aktuálních 572 melounů z Ameriky dotlačí až na šest stovek a spoustu penízků ještě vymačká z kin ve zbytku světa, kde se čeká na konec prázdnin a návrat školáků do civilizace. Úžasňákovi jsou mimochodem 36. členem klubu hrdých miliardářů. A jsou tu sedmým animákem historie (s výjimkou Mimoňů a Já, padouch 3 je všechny distribuoval Disney) a po Dory a Toy Story 3 i třetím takto úspěšným kouskem od Pixaru.
V tom samém miliardářském pořadníku samozřejmě figuruje i Jurský svět 2, aktuálně ječící na osmé pozici. Suverénních 1,237 miliardy dolarů mu momentálně stačí na patnácté místo historie.
Desítku uzavírá globálně čtvrtmiliardový, ale stále poněkud rozpačitý Mrakodrap, a hororový prequel První očista, jenž se při minimálních nákladech protlačil už na 111 melounů celosvětově. Kasovní paráda.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se představí ztřeštěná a dámská variace nejen na bondovky Špión, který mi dal kopačky, young-adult sci-fi Temné síly a návrat Medvídka Pú ve fantasy Kryštůfek Robin.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry