Sony: O Polárním expresu jsem uvažoval, jestli ho napsat a - byť byl uveden jak v klasických, tak i IMAX kinech, jen v těch velkoformátových byl pouštěn ve 3Dčku. A těch 3Dčkových IMAXů bylo tehdá celosvětově plus mínus dvěstepadesát. Z toho moc velké terno neuděláš ;). Naproti tomu Beolwulf byl opravdu první film v kinech, který 3Dčko stavěl na první pozici, jen ve Státech měl stopade 3D IMAXů, devětset RealD 3D sálů a cca 1500 Dolby 3D sálů - a všechny ho hrály prakticky neomezenou dobu dvou až třech měsíců. Pro představu - Avatar měl v US 300 IMAXů, 2.5K RealD a 1K Dolby (řada provozovatelů podobně jako u nás přešla od Dolbyho) sálů.
x_ander_jc: A já logicky taky neříkám, že si jím nepřilepšil. Ale s polovinou tržeb bych byl opatrnější. Avatar SE (ta první prodloužená verze) měla v srpnu a září 2010 1K výhradně 3D sálů a trhla jestli se dobře pamatuju 50-60M, ty sály prázdnotou zrovna nezely. Ale bez mohutné podpory 2D kopií (a v té době se 3Dčko do největších sálů automaticky nestrkalo, protože by to znamenalo zabouchnutí dveří těchto sálů devadesáti procentům filmů), by se na ty prachy, na které se vyškrábal, nevyškrábal.
Myslím, že je někde i ofiko dostupná statistika a ta hovoří tuším o čtvtině až třetině 3Dčka v poměru výtěžnosti oproti 2Dčku. Což jsou samozřejmně enormní čísla a znamená to nějakých 700 až 900M čistě pro 3D projekce. Jenomže nějaké dvě třetiny až tři čtvrtiny diváků Avatara (a možná víc, neb 3Dčko je dražší) ho v kině viděla ve 2D a byť na nej třeba šla s tím, že se o něm doslechla i v souvislosti se 3Dčkem, pořád ho viděla jen ve 2Dčku.
Když se vrátím k Beolwulfovi - ano, měl. Měl v 3D sálech vymeteno podobně, jako Avatar. Propagace byla postavena taktéž na revolučních technologiích. Měl obdobné, respektive plus mínus porovnatelné nasazení v kinech. Samozřejmně naproti tomu měl nevýhodu v látce atd, ale mě v tom porovnání nejde o to, že Beolwulf nevydělal 2.7B, ale že se tak tak zaplatil a dnes si ho málokdo pamatuje, byť jen pro technickou revoluci.
Odhadovat, kolik trhne dvojka, ani nebudu. Respektive si myslím, že to je a jestě bude v očích Lišáka (nebo Myšáka) divoké a silně nepředvídatelné účetní monstrum, které může jak lehce pohořet, tak udělat další rekord. Ten Tedův odhad je takový průměrný, hezký a bezpečný nástřel, protože za každé situace může říct, že se ža tak neseknul (;)), ale fakt si myslím, že stát se může s Avatarem cokoliv.
689261
Sony: O Polárním expresu jsem uvažoval, jestli ho napsat a - byť byl uveden jak v klasických, tak i IMAX kinech, jen v těch velkoformátových byl pouštěn ve 3Dčku. A těch 3Dčkových IMAXů bylo tehdá celosvětově plus mínus dvěstepadesát. Z toho moc velké terno neuděláš ;). Naproti tomu Beolwulf byl opravdu první film v kinech, který 3Dčko stavěl na první pozici, jen ve Státech měl stopade 3D IMAXů, devětset RealD 3D sálů a cca 1500 Dolby 3D sálů - a všechny ho hrály prakticky neomezenou dobu dvou až třech měsíců. Pro představu - Avatar měl v US 300 IMAXů, 2.5K RealD a 1K Dolby (řada provozovatelů podobně jako u nás přešla od Dolbyho) sálů.
x_ander_jc: A já logicky taky neříkám, že si jím nepřilepšil. Ale s polovinou tržeb bych byl opatrnější. Avatar SE (ta první prodloužená verze) měla v srpnu a září 2010 1K výhradně 3D sálů a trhla jestli se dobře pamatuju 50-60M, ty sály prázdnotou zrovna nezely. Ale bez mohutné podpory 2D kopií (a v té době se 3Dčko do největších sálů automaticky nestrkalo, protože by to znamenalo zabouchnutí dveří těchto sálů devadesáti procentům filmů), by se na ty prachy, na které se vyškrábal, nevyškrábal.
Myslím, že je někde i ofiko dostupná statistika a ta hovoří tuším o čtvtině až třetině 3Dčka v poměru výtěžnosti oproti 2Dčku. Což jsou samozřejmně enormní čísla a znamená to nějakých 700 až 900M čistě pro 3D projekce. Jenomže nějaké dvě třetiny až tři čtvrtiny diváků Avatara (a možná víc, neb 3Dčko je dražší) ho v kině viděla ve 2D a byť na nej třeba šla s tím, že se o něm doslechla i v souvislosti se 3Dčkem, pořád ho viděla jen ve 2Dčku.
Když se vrátím k Beolwulfovi - ano, měl. Měl v 3D sálech vymeteno podobně, jako Avatar. Propagace byla postavena taktéž na revolučních technologiích. Měl obdobné, respektive plus mínus porovnatelné nasazení v kinech. Samozřejmně naproti tomu měl nevýhodu v látce atd, ale mě v tom porovnání nejde o to, že Beolwulf nevydělal 2.7B, ale že se tak tak zaplatil a dnes si ho málokdo pamatuje, byť jen pro technickou revoluci.
Odhadovat, kolik trhne dvojka, ani nebudu. Respektive si myslím, že to je a jestě bude v očích Lišáka (nebo Myšáka) divoké a silně nepředvídatelné účetní monstrum, které může jak lehce pohořet, tak udělat další rekord. Ten Tedův odhad je takový průměrný, hezký a bezpečný nástřel, protože za každé situace může říct, že se ža tak neseknul (;)), ale fakt si myslím, že stát se může s Avatarem cokoliv.
reagovat
|