Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

MoneyZone: Dojde si Mission: Impossible konečně pro miliardu?


ikona
TedGeorge
dwayne johnsonhenry cavilljohn woojursky svetmission: impossiblemission: impossible - fallouttom cruisetržbyuzasnakovi
Bude precizní reklamní kampaň znamenat rekordní zisky v kinech? 

Do dalšího odhadování tržeb se mi moc nechtělo, protože se mi poslední dobou vůbec nedaří. Jako kdyby „můj“ miliardový triumf jménem Kráska a zvíře předznamenal období sucha korunované trestuhodným opomenutím Black Panthera a přeceněním Sola. Vykašlal jsem se však na zpytování svědomí a raději se zamyslel nad tím, který další film všem tržebním kecalům zase jednou vyrazí dech. Jurský svět a Úžasňákovi jsou reálnými kandidáty na miliardu, ale to není žádná novinka a já se o nich znovu rozepisovat nebudu. Místo toho mířím na konec července, kdy se do kin vrátí Ethan Hunt a já tuším velkou bouřku v multiplexech, která spláchne tržby předchozích dílů s intenzitou orkánu Kiryll. Ale začněme pohledem do historie...

Je třeba si uvědomit jednu věc. Hollywoodské kampaně jsou neskutečně drahé. A vlastně ještě dražší. Proto je jakýkoliv „virál“ brán jako dar od boha, za který jsou strážci studiových pokladniček ochotní rituálně obětovat svého křečka. V tomto případě byl ten dar od boha zmrzačený Cruise, který se rok před premiérou rozsekal na zdi takovým způsobem, že celý svět nemluvil o ničem jiném. Teďka si pište. Místo aby se výkonní producenti ošívali, plivali na všechny strany a soudili se s bulvárními novináři spekulujícími o zdravotním stavu hlavní hvězdy, převzali iniciativu. Mluvím tu samozřejmě o show Grahama Nortona.

Ne, že bych nějak přeceňoval tuto slavnou britskou televizní talkshow, ale právě zde se Tom s kolegy pochlubil profesionálními záběry ze svého slavného skoku do neznáma. Berte prosím v potaz, že Cruise do jmenované show zavítal už na konci ledna! Při pohledu na suše přikyvujícího Henryho Cavilla zároveň všem oznámil, že se ještě pořád natáčí a film ještě nějaký ten týden nebude hotový. Takže Tour de press sedm měsíců před premiérou? Ale co vás vede. Jenom velmi chytrá návštěva čím dál populárnější talk show a připomenutí divákům, že má jeden z předobrazů Toppera Harleyho koule z oceli.

Schválně si tu show znovu pusťte. Divákům je sice naznačováno, že mají čekat něco velkého, ale nikdy není přímo zmíněno co. My už dnes sice víme, že film bude sázet především na šílené scény s helikoptérou a neuvěřitelný „HALO“ seskok točený na 100 pokusů, ale diváci měli svoji Burdž Chalífu (respektive visení na letadle) pro šestku zafixovanou v hlavě jako tu zlomeninu. O to víc jsou ty trailery kulervoucí. Myslím, že se mnou budete souhlasit, když napíšu, že před sebou máme naprosto fantasticky zvládnutou kampaň, která bude vrcholit v následujících týdnech. Právě teď je proto správný čas posvítit si na první odhady tržeb.

Tržební web pro.boxoffice.com tuší otvírák větší než 60 milionů dolarů a živě spekuluje o číslu 70 milionů dolarů. To by znamenalo cestu za 200 mega jenom v Americe a tím pádem dost pravděpodobně nejlepší zámořská čísla v sérii Mission: Impossible. Já osobně tipuji rozhodně nejlepší americká čísla a 80 milionový otvírák zaručující 240 milionů z Ameriky. Mí oblíbení tržební kecalové si zároveň vyšlápli na Twitter a sociální sítě jako takové. Porovnali aktivitu s předchozími díly a radostně hlásí, že je v tomto případě suverénně nejvyšší.

Další věc, která filmu hraje do karet, je chytře zvolený termín distribuce. Na konci července ještě diváci nebývají úplně přesycení nabídkou filmů a já osobně si myslím, že o dva týdny dříve startující Rock skákající po CGI mrakodrapech diváky akorát vyprovokuje, aby se šli podívat na kvalitní řemeslo, které voní krví, potem a reálným nebezpečím. Nemluvě o tom, že na Avengers, Deadpoola, Sola a další blockbustery už nebude do multiplexů chodit skoro nikdo.

Závěrečný trumf v rukách Paramountu? Šestý díl eskapád Ethana Hunta je prvním v sérii, který do kin půjde ve 3D. To je informace, která může být uvědomělým MovieZone štamgastům nesnášejícím konverze do třetího rozměru víte kde, ale nesmíme zapomínat na Asii. Právě na tu producenti cílí, a právě Asie je pořád 3D pozitivní. Proto si můžete vsadit (a vyhrajete) na to, že v zemích jako Čína, Jižní Korea, Japonsko, Taiwan, Indonésie a dalších bude Mise lámat jeden rekord za druhým. Jak vysoko tedy celosvětově míříme? Rozhodně za 800 mega.

Ta miliarda bude samozřejmě hodně těžká, ale já jí v koutku duše věřím. Případný skok ze 700 milionů dolarů generovaných předchozími díly je samozřejmě obří a je třeba říct, že jsem v tuto chvíli se svým tipem pořád (skoro) osamocen. Když si ale vzpomenete, jak dlouho se o filmu všude mluví, jakým způsobem vládne reklamní kampaň a jakým tempem rostou ty nejdůležitější asijské trhy, máte před sebou reálnou možnost na šokující překonání prestižního milníku. Opravdu se tu najde někdo, kdo by to Tomovi nepřál?

---

Vytáhni v hospodě: Tom Cruise je stejně jako Harrison Ford vášnivý pilot, který vlastní flotilu tryskáčů. Byť jste se v minulých měsících mohli na pár webech dočíst, že se naučil pilotovat helikoptéru jenom kvůli tomu náročnému kaskadérskému kousku, není to pravda. Tom létá ve vrtulnících už mnoho let. Faktem však je, že kvůli šestce Mission: Impossible absolvovat v krátké době více než 2000 cvičných hodin. Slovo na závěr? Odborníci tvrdí, že je kousek, který Tom ve filmu předvede (a jej trochu halí tajemství), velmi nebezpečný a většina profesionálních pilotů by si na něj netroufla. Bože to bude pecka!

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace