Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Black Panther přitvrzuje, míří nad Avengers i Star Wars


ikona
Cival
alex garlandanihilaceblack pantherbox officeevery dayjumanjikrálíček petrmarvelnatalie portmannejvětší showmanNoční hrapadesát odstínů svobodypaříž 15:17pračlověkrachel mcadamstržby
Wakanda dobyje (skoro) vše! 

Možná ještě před čtrnácti dny by se kdekdo dohadoval o tom, jestli Black Panther na úvod zdolá hranici sta milionů dolarů. On se přitom stal teprve čtvrtým filmem historie, který tuhle metu skolil i o svém druhém víkendu v amerických kinech – navíc tím, že si připsal celých 108 milionů dolarů, což je druhý nejvyšší počin popcornových dějin. Jen nedostižná Epizoda VII vydělávala za mořem mohutněji.

Black Panther svou křivkou výnosů míří nad megahity jako Avengers, Jurský svět nebo poslední Star Wars a podle všeho bude ohrožovat i Titanic a jeho pozici nominálně třetího nejhodnotnějšího titulu v amerických kinech (inflaci teď nezohledňujeme). Black Panther se tak trochu paradoxně stane kasovně nejúspěšnější comicsovkou všech dob a nejen že prodlužuje zlatou obchodní éru tohohle subžánru - ještě ho nakopává o kousínek výš a ukazuje cestu nejen dalším sólovkám (viz naše reporty z minulého víkendu tady a zde).

NEJVYŠŠÍ DRUHÉ VÍKENDY HISTORIE

O miliardě nelze pochybovat, protože 650 milionů Panther vydoluje jen z Ameriky, když tady nemá ještě čtrnáct dní výraznější blockbusterovou konkurenci. Sázka na netradiční únorový release se Disneymu náramně vyplácí, protože v létě by mu po krku šla už za týden nějaká jiná monstrprodukce, zatímco takhle může kočka z Wakandy navázat na třetích nejrychlejších 400 milionů všech dob po Jurském světě a sedmých Star Wars a dál plundrovat peněženky. Tenhle trend se bude nejspíš prohlubovat a v příštích letech budeme dostávat megafilmy ne jen o Vánocích, v létě a jeden v březnu, ale fakt už pravidelně měsíc co měsíc, ba možná i každých čtrnáct dní.

 NEJRYCHLEJŠÍCH 400 MILIONŮ Z AMERIKY

Mimochodem, nůžky oproti ziskům ze zbytku světa se u Black Panthera sice už pomalu rozevírají (a rozevírat budou), ale aktuálních 704 milionů dolarů je po nějakých jedenácti dnech v kinech bezpochyby parádních.

Na druhé příčce debutovala komedie Noční hra s šestnácti miliony. Pro pár naivních místních, kteří se nechali nalákat na vtipný poslední trailer a predikovali tržby nad osmdesát milionů, to možná bude zklamání. Já si ale myslím, že taškařice s Rachel McAdams ještě těží nad plán.

Při spokojených recenzích může film atakovat šedesátku jen z Ameriky, což je asi tak maximum, na které může komedie s tak hnusným plakátem a s Jasonem Batemanem v hlavní roli reálně pomýšlet. Rozpočet byl nicméně o polovinu nižší, takže v celosvětovém měřítku půjde tohle rozverné želízko Warnerů jasně do plusu.

Ještě větší radost musí mít v Sony z Králíčka Petra, protože jde o další rodinnou oddychovku s výbornou výdrží. Spolu s dalším soňáckým velehitem Jumanji jde o jediný film s poklesy tržeb o míň jak třetinu – aktuálních mínus 28% přineslo dalších 12 milionů a americký mezisoučet je 71 mega. Stovka z Ameriky tam padne jedna radost. 

Jumanji se mimochodem i desátý týden v kinech drží na krásném šestém místě, když si započetlo dalších 5,6 melounů. Celosvětově to znamená aktuálně 919 milionů dolarů, takže Sony by se pomalu vyplatilo skoupit v Japonsku, kde Jumanji startuje na začátku dubna, všechny dostupné lístky a na tu miliardu Rockův triumf dotlačit.

Na čtvrtou pozici pak protlačil Paramount sci-fi Anihilace. Je to asi maximum možného, kam mohla tahle velebená novinka s Natalie Portman dohmátnout. Film se z amerických kin rozhodně nezaplatí, navzdory tomu, že adaptaci transcendentální knižní předlohy hypeují kritici jako jeden z nejzásadnějších a nejodvážnějších sci-fi zářezů posledních let. Paramount se každopádně zavčas pojistil proti neúspěchu zrušením premiér ve zbytku světa a přeprodáním práv Netflixu. Těch třicet mega z Ameriky tak vlastně bude příspěvek „nad plán“ před uvedením na VOD. Při zoufalství tohohle studia mi to vlastně přijde jako rozumná taktika – viz Cloverfield Paradox.

Největší rychlokvaškou je podle očekávání Padesát odstínů svobody, tentokrát na páté pozici a s aktuálními 320 miliony celosvětově. Do žebříčku se pak dostalo ještě Eastwoodovo průměrné drama Paříž 15:17, muzikálová hitovka Největší showman i animovaný neúspěch od Aardmanů Pračlověk. S pouhými třemi miliony pak zahájila (a víceméně i ukončila) svou pouť kiny „romantická fantasy“ Every Day, kterou bych teda nechtěl vidět ani náhodou – na fatální lovestory o vztahu teenagerky s jednou úžasnou duší, která se ale každý den probouzí v jiném těle (!), jsem už opravdu moc starej.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí tlaku Black Panthera odolat Přání smrti s Brucem Willisem a Rudá volavka s Jennifer Lawrence. Ani jednomu nevěřím na víc než průměrné výsledky – a Willis nejspíš nedosáhne ani na ně.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace