Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Před Star Wars vládlo Coco, baví hlavně Franco


ikona
Cival
box officecocoDCguillemo del torojames francojustice leaguelady birdliga spravedlnostimartin mcdonaghmorgan freemanoscarpixarstar warsstar wars: posledni z jediuthe disaster artistthe shape of waterthorthor: ragnaroktržbyVražda v orient expresu
Blockbustery se šetří, žádný si nedovolí dělat vlny týden před Star Wars... 

Takovouhle nudu zas nějaký pátek v pokladnách nezažijeme. Distributoři se totiž rozhodli, že Díkuvzdáním pro ně na dlouhou dobu končí distribuční kalendář a nic významnějšího se neodváží poslat do kin. Říjen a listopad byl tak nahuštěný, mlátily se spolu i dvě monstrózní comicsové týmovky a premiéru si odbyly minimálně dvě vánoční komedie, teď je ale najednou ticho - a když už se chystá animák Ferdinand hupsnout do 3 600 kin, poněkud bláznivě si entrée schovává až na příští týden, přímo proti osmé (a zatím skvěle hodnocené) epizodě Star Wars. Animák proti Disneyho megafláku pro celou rodinu? Nechápu, i když jsou štědré Vánoce za bukem...

Jedinou premiérou týdne proto tentokrát byla akční komedie Just Getting Started, která vypadá jako to nejhorší z osmdesátek převedené v besídku důchodců. Geronto-obsazení s Morganem Freemanem, Tommy Lee Jonesem, Renée Russo a dokonce i nesmrtelnou doktorkou Quinnovou Jane Seymour nudilo od první ukázky a výsledný film to bohužel jen podtrhl. Divácká hodnocení jsou tragická, ohlasy kritiků ještě tragičtější (9% pozitivních recenzí při průměrném ratingu 2,9 z 10). V tomhle světle se vůbec nelze divit startu až z desáté příčky při katastrofálních třech milionech z víc jak dvou tisícovek kin. Takovéhle dílo vůbec nemá co pohledávat v kinech, takže zasloužené fiasko. 

Druhou výraznější změnu v žebříčku pak zapříčinil už jen The Disaster Artist Jamese Franca. Jeden z nejlépe hodnocených filmů roku a prý geniálně zábavná pocta filmovým brakům těžila ze síly vzedmuté šeptandy a i při expanzi do osmi stovek kin si udržela skvělou návštěvnost. Bylo z toho krásných šest milionů dolarů a nejvyšší průměr tržeb na jedno kino z top tenu.

Níž v pořadí jsou samozřejmě další oscaroví snaživci s ještě lepšími průměry, třeba I, Tonya s prý fantastickou Margot Robbie (245 tisíc dolarů ze čtyř kin), deltorovská Tvář vody (milion ze čtyřiceti kin), gay retro Call Me By Your Name (291 tisíc z devíti kin) a historické drama Darkest Hour s náběhem na sošky pro Garyho Oldmana za prý dokonalou kreaci Winstona Churchilla (777 tisíc z 53 kin), přetavit ale tyhle přísliby v kasovní krasojízdu napříč celou distribuční sítí je sakra těžké. A Francovi se to s The Disaster Artist povedlo. Třeba u Tří billboardů se to ale posuzuje trochu složitěji, protože po minulém úspěšném víkendu nastal ústup ze slávy a luxusně hodnocená pecka od Martina McDonagha si tentokrát připsala jen tři melouny z šestnácti stovek kin a už vypadla z kasovní desítky.

Kralování pixarovky Coco ale samozřejmě ani tohle nijak ohrozit nemohlo. Hispánský pestrobarevný doják si připočetl osmnáct milionů dolarů, při krásném propadu o pouhou třetinu, a jako solidní podzimní hit hlásí aktuálně 135 mega z Ameriky a necelá čtyři kila celosvětově. Všude mu ale ublíží nová konkurence příštích dní. 

Co se týče víkendových zisků, dělí Ligu spravedlnosti a Thora 3 už jen tři miliony. V úhrnných výnosech jsou ale nůžky rozevřeny mnohem výrazněji: Zatímco Thor: Ragnarok už v Americe přeskočil bájnou metu tři sta milionů dolarů a celosvětově jich má 833, Liga spravedlnosti se trápí na 212 milionech ze své domoviny. Globálních 613 mega už vypadá přívětivěji, ale po vyúčtování to na juchání rozhodně nebude. Jsou to velké bolístky nejen pro Batmana se Supermanem...

Mezi všechny výše uvedené snímky se vešlo ještě slzopudné drama Wonder, s Julií Roberts a Owenem Wilsonem které svůj skromný třicetimilionový rozpočet nasměrovalo tak účelným směrem, že na kontě filmu už je kilo. Tohle se nečekalo ani tváří v tvář skvělým předprodejům a je to takový balzám na rány na duši pro studio Lionsgate, které prožilo další rok plný marné snahy a nepříjemných karambolů. 

Druhá půlka žebříčku moc zajímavá není. Táta je doma 2 si na šesté pozici připsal symbolických šest milionů a z 91 mega to má blízko ke stovce. Přesto od téhle vánoční komedie chtěli všichni víc - studio, kinaři, zúčastnění herci i kritici.

Na sedmé příčce dál s přehledem klokotá Orient Expres. Na kontě shrnujícím světové tržby je už víc jak čtvrtmiliarda důvodů, proč nám Kenneth Branagh poměrně brzy doručí další poirotovskou adaptaci.

Za osmým nevábným animákem The Star se pořád daří dámskému indiečku Lady Bird, které nechybí v žádném žebříčku nej filmů roku a občas mu dokonce vévodí. Dalších tři a půl milionu vytlačilo zisky ze zámoří už na 22 melounů, takže se snímek celkem brzy stane nejúspěšnějším distribučním počinem společnosti A24 specializované na kvalitní artovky. Doteď jím byl oscarový Moonlight.

TRŽBY FILMŮ DISTRIBUČKY A24

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden budeme snad rozšmelcováni Epizodou 8. Chudák Ferdinand ale bude rozemlet každopádně. 

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (16)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace